Battery_Saver Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 (edited) Twoja hulajnoga nie działa, słyszysz piszczenie? Pikanie? Mruga lampka? Mruga dioda? Co zrobić? Bez paniki! Piszczenie hulajnogi lub miganie tylnej lampki oznacza to, że pojawił się jeden z wyjątków/problemów/błędów, jakie zostały przewidziane przez programistów i właśnie takim zachowaniem hulajnoga informuje nas o tym. Jest to bardzo pomocne, ponieważ w niektórych przypadkach możemy sami sobie poradzić z problemem. Jak rozpoznać błąd: Jeśli mamy możliwość połączenia się z hulajnogą poprzez Bluetooth, używając aplikacji m365Tools możemy odczytać kod błędu. Kod błędu możemy również odczytać na wyświetlaczu, jeśli mamy panel z wersji PRO, lub po prostu nasza hulajnoga jest w wersji PRO. Innym sposobem jest "zdekodowanie" piszczenia lub migania zielonej diody. Kod błędu jest dwucyfrowy, czyli na przykład 18. Piszczenie/mruganie diodą dekodujemy w taki sposób: pierwsza cyfra to piknięcia/mrugnięcia DŁUGIE, druga cyfra to piknięcia/mrugnięcia KRÓTKIE. Czyli na przykład dwa długie i dwa krótkie piknięcia/mrugnięcia to błąd numer 22. Dodatkowo istnieją jeszcze kody błędów tzw. bootloader-a, czyli - nazwijmy to podobnie do terminologii komputerowej - skrypt/program rozruchowy ładowany przed samym uruchomieniem głównego oprogramowania służącego do sterowania pracą całej hulajnogi. Program ten ma za zadanie ogólnie sprawdzać integralność oprogramowania oraz czuwa nad prawidłowym działaniem pamięci flash i dostępem do niej. Te rodzaje błędów objawiają się TYLKO MIGANIEM TYLNEJ LAMPKI, bez dźwięku oraz brak informacji na dashboardzie. Kod błędu odczytujemy po ilości mrugnięć lampki. Czyli np. trzy mrugnięcia - kod numer 3. (Niestety) jedynym rozwiązaniem dla tego rodzaju błędów jest każdorazowo ZAPROGRAMOWANIE KONTROLERA ESC PRZY UŻYCIU KABLA. Myślę, że jest to zrozumiałe. Poniżej podaję listy z możliwymi kodami błędów. Standardowa lista kodów błędów: 10 - Problem z komunikacją z panelem na kierownicy (możliwy problem z połączniem kablowym) 11 - Nieprawidłowy prąd silnika, faza A (możliwy problem z połączniem kablowym) 12 - Nieprawidłowy prąd silnika, faza B (możliwy problem z połączniem kablowym) 13 - Nieprawidłowy prąd silnika, faza C (możliwy problem z połączniem kablowym) 14 - Problem z czujnikiem przyspieszenia - manetka do przyspieszania (możliwy problem z połączniem kablowym) 15 - Problem z czujnikiem hamulca (możliwy problem z połączniem kablowym) 18 - Problem z czujnikiem silnika (możliwy problem z połączniem kablowym) 21 - Problem z komunikacją z BMS (możliwy problem z połączniem kablowym) 22 - Nieprawidłowe hasło BMS 23 - Nieprawidłowy numer seryjny BMS 24 - Problem z napięciem baterii (możliwy problem z połączniem kablowym) 26 - Problem z zapisem danych w pamięci. Sprawdź kontroler silnika 27 - Nieprawidłowe hasło kontrolera silnika (problem z odczytem nr. seryjnego lub info nt. aktywacji) 28 - Problem z tranzystorem MOSFET, nieprawidłowy stan (uszkodzony tranzystor) 29 - Problem z tranzystorem MOSFET, nieprawidłowy stan niski (uszkodzony tranzystor) 31 - Błąd oprogramowania (należy wgrać nowe oprogramowanie) 35 - Nieprawidłowy numer seryjny hulajnogi (kontroler silnika) 39 - Temperatura baterii poza zakresami (za niska lub za wysoka) 40 - Temperatura kontrolera silnika nieprawidłowa (za niska lub za wysoka) Lista kodów błędów bootloader-a: 1 - Nieprawidłowy rozmiar aktualizacji w parametrach 2 - Błąd kasowania flash-a 3 - Błąd zapisu flash-a 4 - Błąd podczas zapisywania parametrów aktualizacji 5 - Niepoprawny obraz programu głównego (nie powinien się pojawić, wystąpi błąd 6) 6 - Nieprawidłowy obraz aktualizacji Edited April 29, 2022 by Battery_Saver aktualizacja 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
juk7777777 Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 A jak mam taki problem w mojej pro że Padł mi chyba BMS ( hulajnoga się wyłącza po ok 4sekundach a jak się podłączy zasilacz to miga na czerwono i zielono . i nie mam jak sprawdzić kodu bo tak szybko się wyłącza . Link to comment Share on other sites More sharing options...
AREQ77 Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 (edited) witam mam problem tego typu że po zimie chciałem wyjśc na hulajke i w Iphonie otworzyłem apke Mi HOME na której jeżdzilem cały czas wyskoczyła mi jakaś aktualizacja i pomyslałem że pewnie coś nowego wiec zainstalowałem teraz nie moge sie połączyć z hulajką i wyskakuje błąd (code 102 ) O ile pamiętam to ostatnio miałem wersje na fonie chyba 1.6.1 teraz mam wersje v4.28.3 .......cos sie poknociło co moge zrobić drodzy mili żeby jak jakoś wróciło do pierwotnego stanu powiem szczerze że jestem laikiem i jeżeli ktoś sie zna prosze o przekazanie info w bardzo ( łoatologiczny ) sposób jak dzieciakowi co ma kompa 1 dzień bede bardzo wdzieczny ja jakiekolwiek info ps. Sprzet jest na gwarancji czy wrazie jakiejś zmiany nie strace gwarancji jak by poszła kiedykolwiek na servis Edited April 19, 2020 by AREQ77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted April 20, 2020 Author Share Posted April 20, 2020 pokaż screen z tym błędem Link to comment Share on other sites More sharing options...
barciu1976 Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 mam to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
divmp3 Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 Witam Mam problem, a mianowicie po zimie przejechałem około 50km, ale ostatnio wracając z pracy przy 3km hulajnoga się wykaczyla I mogłem ją odpalić dopiero po podłączeniu do ładowarki i od tego czasu już tak zostało koło 3 km przyjadę I znowu muszę podłączyć do ładowarki. W apce m365 tolls pokazuje błąd 21. Ktoś wie moze co robic?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted April 21, 2020 Author Share Posted April 21, 2020 wyżej masz przecież napisane co to za błąd Link to comment Share on other sites More sharing options...
divmp3 Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 Poodłączałem kable i z powrotem podłączyłem, nadal to samo 2.5km przejechanie I hulajnoga off Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted April 21, 2020 Author Share Posted April 21, 2020 sprawdź jakie jest napięcie na wyjściu baterii. Stawiam na uszkodzoną baterię lub upalony jeden z mosfetów w ECS Link to comment Share on other sites More sharing options...
divmp3 Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 Czekam nadal na miernik napięcia, ale chyba już nie będzie potrzebny. Zresetowalem bms I właśnie jestem po przejechaniu całego cyklu Link to comment Share on other sites More sharing options...
tekem Posted May 27, 2020 Share Posted May 27, 2020 Panowie miał już ktoś ten błąd?14 - Problem z czujnikiem przyspieszenia - manetka do przyspieszania (możliwy problem z połączniem kablowym)Ktis poradzi od czego zacząć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted May 28, 2020 Author Share Posted May 28, 2020 Chłopie, no na logikę: - sprawdż połączenia kablowe manetki z BLE - sprawdź same kable - podłącz pod miernik manetkę i sprawdź zakres oporności - jeśli manetka jest uszkodzona kup na allegro za 30zł nową i wymień 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julson Posted June 5, 2020 Share Posted June 5, 2020 Kod 15 - w moim przypadku pomogło naciśnięcie hamulca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treee Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Jak poradzić sobie z błędem 15? Od hamulca niby Dnia 5.06.2020 o 15:59, Julson napisał: Kod 15 - w moim przypadku pomogło naciśnięcie hamulca Jak naciskam hamulec, to przestaje piszczeć i kluczyk czerwony znika. A jak puszcze to dalej piszczy. Gdzie jest ten czujnik? Jak to ogarnąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tidnes Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 3 godziny temu, Treee napisał: Gdzie jest ten czujnik? Magnes + czujnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapkos Posted September 10, 2020 Share Posted September 10, 2020 Czy takie ułożenie kostki stykowej jest odpowiednie czy jakoś inaczej trzeba to ułożyć żeby ten magnes działał, wyskakuje mi błąd 15 i nic z tym nie mogę zrobić proszę o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 10, 2020 Author Share Posted September 10, 2020 to pokaż to ułożenie o którym piszesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus420 Posted September 11, 2020 Share Posted September 11, 2020 Witajcie. Mam problem ze świeżo kupioną m365 pro 2.Po wyjęciu z pudełka złożyłem i podłączyłem do ładowania. Po zakończeniu ładowania włączyłem ja i nic tylko cały czas pika . Nie ma żadnych błędów, nic się na wyświetlaczu nie pojawia tylko pika. Wziąłem ją na dwór może trzeba ją ruszyć. A tu zonk praktycznie wcale nie jedzie, jakiś śmieszne 7km. Szlak mnie trafia. Znalazłem jak zrobić reset ale też nie pomaga. Do mi Home nie da się jej podłączyć, wrzuciłem 365 tools, to już się łączy ale też nic mi nie pokazuje. Macie pomysł na to g..no bo nie mam już cierpliwości do tego pikania i braku jazdy.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 11, 2020 Author Share Posted September 11, 2020 W m365tools nie pokazuje żadnego błędu ani ostrzeżenia? Pokaż screeny z zakładki battery i basic Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus420 Posted September 12, 2020 Share Posted September 12, 2020 Odinstalowałem już tą apke bo nic, żadnych błędów nie pokazywała. Cały dzień jestem po za domem. Najwyżej wieczorem zainstaluje ponownie i zrobię screeny. Przy okazji, czy te hulajnogi mają jakieś zabezpieczenie lub trzeba je jakoś aktywować po rozpakowaniu? Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tidnes Posted September 12, 2020 Share Posted September 12, 2020 @markus420 Nie wiem jak przyjeżdzają w pudełku nowsze wersje, jeżeli tak jak poprzednie to sprawdź proszę: - czy dobrze podłączyłeś wtyczkę, - czy nie masz skrzywionego pinu - czy przez przypadek kabel nie został uszkodzony przy dokręcania śrubek od kierownicy ew. przyciśnięty śrubka Podejrzewam problem z wtykiem higo lub kablem i słyszysz pewnie co jakiś czas jeden długi pisk (błąd 10 - błąd komunikacji z ble) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam606336 Posted September 12, 2020 Share Posted September 12, 2020 (edited) Hulajnoga m365 pro 2 powinna zostać aktywowana, bo będzie cały czas piszczeć heh wszystko jest w instrukcji Edited September 12, 2020 by Adam606336 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus420 Posted September 12, 2020 Share Posted September 12, 2020 To dobrze ale jak ją aktywować, skoro nie mogę połączyć ją z mi Home? Kable posprawdzam jak wrócę do domu.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 12, 2020 Author Share Posted September 12, 2020 Nie możesz się połączyć w jakim sensie. Pisz konkretnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam138 Posted September 12, 2020 Share Posted September 12, 2020 Mój błąd to 22 i nie wiem jak sobie z tym poradzić: 22- nieprawidłowe hasło bms , pokazał sie po aktualizacji z aplikacji MiHome. Pomóżcie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 13, 2020 Author Share Posted September 13, 2020 należy wykonać reset bms-a microswitch-em znajdującym się na pcb układu. Jeśli to nie pomoże - należy przeflashować fw w bms-ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus420 Posted September 13, 2020 Share Posted September 13, 2020 Nie możesz się połączyć w jakim sensie. Pisz konkretnie. Mi Home nie widziało hulajki. Ale już w końcu ogarnąłem temat. Zapomniałem o podziale urządzeń na chińskich i polskich serwerach. Wszystkie moje urządzenia działają na chińskim serwerze, dlatego mi Home nie mógł znaleźć hulajki. Po zmianie serwera na polski w końcu połączyłem sprzęt, faktycznie coś tam się aktywowało i wreszcie przestała piszczeć a zaczęła jeździć.Dzięki wszystkim starającym się pomóc za naprowadzenie na rozwiązanie.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam138 Posted September 13, 2020 Share Posted September 13, 2020 13 godzin temu, Battery_Saver napisał: należy wykonać reset bms-a microswitch-em znajdującym się na pcb układu. Jeśli to nie pomoże - należy przeflashować fw w bms-ie Restart nic nie daje, a to drugie jak się robi? (Dzięki za zainteresowanie i pomoc ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 13, 2020 Author Share Posted September 13, 2020 a w jaki sposób wykonujesz ten reset? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam138 Posted September 15, 2020 Share Posted September 15, 2020 Przytrzymuje go aż do mrugania czerwonej diody i puszczam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 16, 2020 Author Share Posted September 16, 2020 a spróbuj po prostu na chwilę odłączyć baterię od esc i wtedy zresetuj - dokładnie tak ja napisałeś. Po czym podłącz z powrotem do sterownika i spróbuj włączyć hulajkę. Jeśli to nie pomoże - wgraj defaultowy soft z generatora i sprawdź wtedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
lokarna Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Hej, mam ten sam błąd 22 co @adam138 ale niestety nie rozumiem instrukcji @Battery_Saver zainstalowałam aktualizaję z Xiaomi Home i zablokowało mi hulajnogę. Jak mogę wgrać defaultowy soft z generatora? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 18, 2020 Author Share Posted September 18, 2020 generujesz soft z domyslnymi ustawieniami czyli nic nie zmieniasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tidnes Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 @adam138 @lokarna A jaki macie model hulajnogi i czy coś zmienialiście ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam138 Posted October 31, 2020 Share Posted October 31, 2020 @Tidnes M365 (nie pro) problem pojawił się po aktualizacji z aplikacji mihome (żałuje ze w ten dzień skusiłem się na aktualizacje bo miałem wgranego swojego softa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now