Skocz do zawartości

Kody błędów - piszczenie - pikanie - mruganie - dekodowanie kodu


Battery_Saver

Rekomendowane odpowiedzi

Twoja hulajnoga nie działa, słyszysz piszczenie? Pikanie? Mruga lampka? Mruga dioda? Co zrobić? Bez paniki!

Piszczenie hulajnogi lub miganie tylnej lampki oznacza to, że pojawił się jeden z wyjątków/problemów/błędów, jakie zostały przewidziane przez programistów i właśnie takim zachowaniem hulajnoga informuje nas o tym. Jest to bardzo pomocne, ponieważ w niektórych przypadkach możemy sami sobie poradzić z problemem.

 

Jak rozpoznać błąd:

Jeśli mamy możliwość połączenia się z hulajnogą poprzez Bluetooth, używając aplikacji m365Tools możemy odczytać kod błędu. Kod błędu możemy również odczytać na wyświetlaczu, jeśli mamy panel z wersji PRO, lub po prostu nasza hulajnoga jest w wersji PRO.  Innym sposobem jest "zdekodowanie" piszczenia lub migania zielonej diody. Kod błędu jest dwucyfrowy, czyli na przykład 18. Piszczenie/mruganie diodą dekodujemy w taki sposób: pierwsza cyfra to piknięcia/mrugnięcia DŁUGIE, druga cyfra to piknięcia/mrugnięcia KRÓTKIE. Czyli na przykład dwa długie i dwa krótkie piknięcia/mrugnięcia to błąd numer 22.

Dodatkowo istnieją jeszcze kody błędów tzw. bootloader-a, czyli - nazwijmy to podobnie do terminologii komputerowej - skrypt/program rozruchowy ładowany przed samym uruchomieniem głównego oprogramowania służącego do sterowania pracą całej hulajnogi. Program ten ma za zadanie ogólnie sprawdzać integralność oprogramowania oraz czuwa nad prawidłowym działaniem pamięci flash i dostępem do niej. Te rodzaje błędów objawiają się TYLKO MIGANIEM TYLNEJ LAMPKI, bez dźwięku oraz brak informacji na dashboardzie. Kod błędu odczytujemy po ilości mrugnięć lampki. Czyli np. trzy mrugnięcia - kod numer 3. (Niestety) jedynym rozwiązaniem dla tego rodzaju błędów jest każdorazowo ZAPROGRAMOWANIE KONTROLERA ESC PRZY UŻYCIU KABLA. 

Myślę, że jest to zrozumiałe. Poniżej podaję listy z możliwymi kodami błędów.

 

Standardowa lista kodów błędów:

10 - Problem z komunikacją z panelem na kierownicy (możliwy problem z połączniem kablowym)
11 - Nieprawidłowy prąd silnika, faza A (możliwy problem z połączniem kablowym)
12 - Nieprawidłowy prąd silnika, faza B (możliwy problem z połączniem kablowym)
13 - Nieprawidłowy prąd silnika, faza C (możliwy problem z połączniem kablowym)
14 - Problem z czujnikiem przyspieszenia - manetka do przyspieszania (możliwy problem z połączniem kablowym)
15 - Problem z czujnikiem hamulca (możliwy problem z połączniem kablowym)
18 - Problem z czujnikiem silnika (możliwy problem z połączniem kablowym)
21 - Problem z komunikacją z BMS (możliwy problem z połączniem kablowym)
22 - Nieprawidłowe hasło BMS
23 - Nieprawidłowy numer seryjny BMS
24 - Problem z napięciem baterii (możliwy problem z połączniem kablowym)
26 - Problem z zapisem danych w pamięci. Sprawdź kontroler silnika
27 - Nieprawidłowe hasło kontrolera silnika (problem z odczytem nr. seryjnego lub info nt. aktywacji)
28 - Problem z tranzystorem MOSFET, nieprawidłowy stan (uszkodzony tranzystor)
29 - Problem z tranzystorem MOSFET, nieprawidłowy stan niski (uszkodzony tranzystor)
31 - Błąd oprogramowania (należy wgrać nowe oprogramowanie)
35 - Nieprawidłowy numer seryjny hulajnogi (kontroler silnika)
39 - Temperatura baterii poza zakresami (za niska lub za wysoka)
40 - Temperatura kontrolera silnika nieprawidłowa (za niska lub za wysoka)

 

Lista kodów błędów bootloader-a:

1 - Nieprawidłowy rozmiar aktualizacji w parametrach
2 - Błąd kasowania flash-a
3 - Błąd zapisu flash-a
4 - Błąd podczas zapisywania parametrów aktualizacji
5 - Niepoprawny obraz programu głównego (nie powinien się pojawić, wystąpi błąd 6)
6 - Nieprawidłowy obraz aktualizacji

 

Edytowane przez Battery_Saver
aktualizacja
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Nezumi przypiął/eła ten temat
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

witam 

mam problem tego typu że  po zimie chciałem wyjśc na hulajke i w Iphonie  otworzyłem apke  Mi HOME  na której jeżdzilem cały czas 

wyskoczyła mi jakaś aktualizacja  i pomyslałem że pewnie coś nowego wiec zainstalowałem 

teraz nie moge sie połączyć z hulajką i wyskakuje błąd (code 102 ) 

O ile pamiętam to ostatnio miałem wersje  na fonie  chyba  1.6.1  teraz mam  wersje   v4.28.3  .......cos sie poknociło

co moge zrobić drodzy mili żeby jak jakoś wróciło  do pierwotnego stanu 

powiem szczerze że jestem laikiem i jeżeli ktoś sie zna prosze  o przekazanie info w bardzo ( łoatologiczny  ) sposób  jak dzieciakowi  co ma kompa 1 dzień :)

bede bardzo wdzieczny ja jakiekolwiek info

ps.     Sprzet jest na gwarancji  czy wrazie jakiejś zmiany nie strace gwarancji jak by poszła kiedykolwiek na servis

Edytowane przez AREQ77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem, a mianowicie po zimie przejechałem około 50km, ale ostatnio wracając z pracy przy 3km hulajnoga się wykaczyla I mogłem ją odpalić dopiero po podłączeniu do ładowarki i od tego czasu już tak zostało koło 3 km przyjadę I znowu muszę podłączyć do ładowarki. W apce m365 tolls pokazuje błąd 21. Ktoś wie moze co robic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jak poradzić sobie z błędem 15? Od hamulca niby

 

Dnia 5.06.2020 o 15:59, Julson napisał:

Kod 15 - w moim przypadku pomogło naciśnięcie hamulca 

Jak naciskam hamulec, to przestaje piszczeć i kluczyk czerwony znika. A jak puszcze to dalej piszczy. Gdzie jest ten czujnik? Jak to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie. Mam problem ze świeżo kupioną m365 pro 2.
Po wyjęciu z pudełka złożyłem i podłączyłem do ładowania. Po zakończeniu ładowania włączyłem ja i nic tylko cały czas pika . Nie ma żadnych błędów, nic się na wyświetlaczu nie pojawia tylko pika. Wziąłem ją na dwór może trzeba ją ruszyć. A tu zonk praktycznie wcale nie jedzie, jakiś śmieszne 7km. Szlak mnie trafia. Znalazłem jak zrobić reset ale też nie pomaga. Do mi Home nie da się jej podłączyć, wrzuciłem 365 tools, to już się łączy ale też nic mi nie pokazuje. Macie pomysł na to g..no bo nie mam już cierpliwości do tego pikania i braku jazdy.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odinstalowałem już tą apke bo nic, żadnych błędów nie pokazywała. Cały dzień jestem po za domem. Najwyżej wieczorem zainstaluje ponownie i zrobię screeny.

Przy okazji, czy te hulajnogi mają jakieś zabezpieczenie lub trzeba je jakoś aktywować po rozpakowaniu?

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@markus420 Nie wiem jak przyjeżdzają w pudełku nowsze wersje, jeżeli tak jak poprzednie to sprawdź proszę:

- czy dobrze podłączyłeś wtyczkę, 

- czy nie masz skrzywionego pinu

- czy przez przypadek kabel nie został uszkodzony przy dokręcania śrubek od kierownicy ew. przyciśnięty śrubka

Podejrzewam problem z wtykiem higo lub kablem i słyszysz pewnie co jakiś czas jeden długi pisk (błąd 10 - błąd komunikacji z ble)

D09E10DC-9722-4BFB-8CCC-624625013AB9.thumb.jpeg.aa604048c21fb530398a9a4beea5acf3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz się połączyć w jakim sensie.  Pisz konkretnie. 
Mi Home nie widziało hulajki. Ale już w końcu ogarnąłem temat. Zapomniałem o podziale urządzeń na chińskich i polskich serwerach. Wszystkie moje urządzenia działają na chińskim serwerze, dlatego mi Home nie mógł znaleźć hulajki. Po zmianie serwera na polski w końcu połączyłem sprzęt, faktycznie coś tam się aktywowało i wreszcie przestała piszczeć a zaczęła jeździć.
Dzięki wszystkim starającym się pomóc za naprowadzenie na rozwiązanie.


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...