Jump to content

internet mobilny, na innych urządzeniach jest na poco x3 brak, sieć play


Recommended Posts

Witam, robiłem speed test i niestety nie wygląda dobrze, tylko raz udało się w pełni go wykonać, internet ledwo, co działa. Strony ładują się po 2 min. Robiłem też speedtest na samsungu galaxy s9 i i tu wychodzi super. Jak udostępniłem z, Samsunga to też wychodzi super. Też ktoś ma taki problem? Bo jest to znacząco denerwujące i jestem nawet zdecydowany zwrócić telefon. 

Wrzucam screeny z Samsunga i z poco

Screenshot_2020-09-27-08-38-48-984_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2020-09-27-07-32-37-362_com.android.chrome.jpg

Link to post
Share on other sites

To raczej nie kwestia roamingu krajowego w Play, mam internet z Orange i jest podobna sytuacja. Prędkość internetu mobilnego czasem spada do ok. 2 Mbps, po uruchomieniu trybu samolotowego i wyłączeniu wzrasta do 60 Mbps. Sytuacja powtórzyła się już kilkukrotnie, najczęściej ma miejsce po włączeniu wifi i gps, wykonaniu pomiaru np. na speedtest, wyłączeniu wifi i uruchomieniu danych komórkowych. Dopóki nie wykonam restartu przy pomocy trybu samolotowego prędkość jest bardzo niska.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, steinski napisał:

To raczej nie kwestia roamingu krajowego w Play, mam internet z Orange i jest podobna sytuacja. Prędkość internetu mobilnego czasem spada do ok. 2 Mbps, po uruchomieniu trybu samolotowego i wyłączeniu wzrasta do 60 Mbps. Sytuacja powtórzyła się już kilkukrotnie, najczęściej ma miejsce po włączeniu wifi i gps, wykonaniu pomiaru np. na speedtest, wyłączeniu wifi i uruchomieniu danych komórkowych. Dopóki nie wykonam restartu przy pomocy trybu samolotowego prędkość jest bardzo niska.

Długo szukałem podobnego przypadku. Teraz widzę, że nie jestem sam. Mam dosłownie to samo. Internet chodzi na dużej prędkości 20-50 Mbps ale często zwalnia do 1-5 Mbps, tylko że przy tej prędkości strony/aplikacje bardzo wolno się ładują albo wcale się nie ładują. Pomaga jedynie restart lub włączenie i wyłączenie trybu samolotowego. Po takim zabiegu internet momentalnie zyskuje dużą prędkość i wszystko chodzi perfekcyjnie, ale do czasu gdy znów problem wystąpi i internet wysiada. Ciągle trzeba włączać i wyłączać tryb samolotowy i wszystko by było fajnie, gdyby nie to, że nie wiadomo kiedy internet przestanie działać, a jak przestanie działać to nawet nie wiem czy ktoś do mnie pisze np na messengerze.
Moja sieć to Orange i właśnie sprawdziłem kartę na dwóch innych telefonach. Problem występuje tylko na POCO X3. Będę się kontaktował z obsługą klienta, bo albo to wada fabryczna, albo wina softu. POCO X3 to genialny telefon i jestem z niego zadowolony jak z żadnego innego telefonu, mimo, że mam dużo droższe telefony, ale taka usterka jest nieakceptowalna i musi być szybko naprawiona.

Link to post
Share on other sites
Dnia 1.10.2020 o 06:58, brawo napisał:

"Wrzucam screeny z Samsunga i z poco"
 

Przecież jeden test masz zrobiony po WiFi, ten pierwszy zrzut.

Tak, pierwsze jest z internetu mobilnego s8, po prostu podłączyłem się pod hotspot zrobionego z s8 

Drugi to mobilny z poco. Po prostu nie działa na nim internet mobilny i tyle. Nic się nie działo w temacie, więc go oddałem. Zamówiłem kolejnego, jak będzie ten sam problem to porostu ten telefon jest wadliwy. 

 

Jeżeli chodzi o roaming to akurat najbliżej mnie jest nadajnik z play i z play jest najlepszy internet dlatego w tej sieci jestem. W roamingu speed test zostałby wykonany tylko byłoby niskie wartości a tutaj nie jest wstanie go zrobić. 

Edited by Yaxiz
Link to post
Share on other sites

Ja spóźniłem się dosłownie dzień na reklamację. Kontaktowałem się z obsługą klienta XIaomi i mi doradzili zrobić aktualizację do najnowszego MIUI, a jak nie pomoże to by przywrócić ustawienia fabryczne. Niestety nie pomogło, ale po przywróceniu ustawień fabrycznych działy się dziwne rzeczy. Najpierw internet chodził fatalnie, a potem ruszył i chodził perfekcyjnie, lecz nie chciały się ściągać ani aktualizować aplikacje ze Sklepu Play, bo nie mogły rozpocząć ściągania. Poza tym wszystkie inne aplikacje, internet, youtube chodziły idealnie, nawet przeglądanie w Sklep Play. Włączanie trybu samolotowego nie pomagało. Dopiero restart pomógł. Więc wygląda na to, że jakiś bałagan jest w oprogramowaniu. Dalej mam problem, że co jakiś czas internet się dławi lub przestaje chodzić. Występuje to raz na godzine/dwie, a czasem co minutę. Zauważyłem też, że jak spada zasięg to z LTE+ zmienia się na LTE, a na LTE zasięg wzrasta i tak powinno być, ale właśnie gdy internet przestaje działać to sygnał spada do 2-3 kresek i nie zmienia się na LTE, tylko pozostaje na LTE+, tak jakby coś się zawieszało. Może w tym jest problem. Ciekawe tylko czy to wina softu czy antena jest wadliwa i ma problemy z łączeniem.


ps. chociaż gdyby to była wina softu to wiele osób by miało ten problem i byłaby afera, a tutaj cisza w temacie, ciężko znaleźć o tym cokolwiek, więc może to wadliwa antena...

No i nie napisałem, że napisałem do serwisu, albo oni pomogą, albo pójdzie na gwarancję.

Edited by Raivu
Link to post
Share on other sites

Ja również posiadam kartę z Orange ale sprawdzałem na innym telefonie i internet LTE działa na pełnej prędkości przez cały czas. Na POCO X3 zacina się lub spowalnia w różnych odstępach czasu, czasem podziała przez 30 min. ale najczęściej max 10  i trzeba restartować połączenie poprzez tryb samolotowy. Wszelkie synchronizacje z chmurą i aktualizacje wyłączone, telefon nie pobiera żadnych danych a mimo to LTE działa fatalnie. Niestety w internecie mało ludzi opisuje podobny przypadek, na forum xda ledwie 5 osób, rozwiązania nie widać. Skoro zgłaszanych przypadków jest mało to podejrzewam że Xiaomi nie będzie spieszyć się z naprawą softu, chyba że to wina hardware'u.

Telefon też mi się spodobał ale z racji wspomnianych problemów w poniedziałek skorzystam z prawa do zwrotu. Może naprawią to w kolejnej aktualizacji ale nie mam do nich zaufania żeby ryzykować a później użerać się z serwisem.

Link to post
Share on other sites
Dnia 2.10.2020 o 22:18, Yaxiz napisał:

Drugi to mobilny z poco. Po prostu nie działa na nim internet mobilny i tyle. Nic się nie działo w temacie, więc go oddałem. Zamówiłem kolejnego, jak będzie ten sam problem to porostu ten telefon jest wadliwy.

I jak nowy telefon? Jest dobrze? Zastanawiam się czy reklamować. Okropnie działa ten internet. Kontaktowałem się z Orange parę razy i jestem coraz bliższy wykluczeniu, że to wina sieci.

Edited by Raivu
Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem, Poko X3 sieć T-Mobile, nie działa internet mobilny a w zasadzie raz działa bardzo dobrze, a raz super wolno lub wcale. Byłem z tym tematem w salonie T-Mobile, myślałem że jest problem z kartą SIM, chciałem ją wymienić. Pracownik punktu stwierdził że karta będzie raczej dobra,  jest najnowsza i nie ma sensu wymieniać gdyż nic to nie zmieni. Sprawdził mi też ustawienia w telefonie i powiedział że wszystko ok, LTE powinno działać. Problem jednak nie zniknął i widzę że w innych sieciach z tym modelem smartfonu jest podobnie.

Link to post
Share on other sites

Kontaktowałem się z technikiem Orange i wykonałem wszystkie jego porady. Wczoraj odebrałem nawet nową kartę SIM tak jak mi radził. Niestety nie ma różnicy. Dziś idę kupić starter T-Mobile, choć coś czuję, że to tylko będzie formalność i strata czasu. Jeśli dalej będą problemy to POCO idzie na reklamację. Nie chciałem oddawać smartfona do ostatniej chwili, tak mi się spodobał, ale jak ma tak działać to lepiej wcale go nie mieć.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Marceli7 napisał:

Sprawdziłem na moim x3.
Soeedtest.pl Orange LTE+ 98/23. Swadzim, okolice Poznania.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
 

Trochę mało nam ta informacją daje. Ja mam w Warszawie w Orange LTE+ 60/6 ale ciągle internet spowalnia do 2/0 i nic się robić nie da i tylko włączenie i wyłączenie trybu samolotowego naprawia internet na jakiś czas. Ten czas to różnie, raz kilka godzin, a raz dosłownie minuta.

Link to post
Share on other sites

Coś wam poradzę. W sklepie gugla jest aplikacja Activity Lauchner Adama Szałkowskiego. To taki program do mocnego pogrzebania w telefonie. Ale tylko z jednej opcji skorzystajcie. Z modem config. Ja mam co prawda mi9tpro, ale może u was też jest taka możliwość konfiguracji. Po wybraniu tej opcji powinna być dłuuuuuga lista z wyborem pliku konfiguracyjnego dla modemu i jest tam na pewno opcja (w moim telefonie ją widzę) ustawienie dla orange/poland. Plik jest z dłuższą nazwą, ale te dwa słowa są na pewno. Ja bym spróbował ją ją ustawić. U mnie jest inne ustawienia dla modemu niż ten oryginalny i dzięki temu działa mi WiFiCallig. Na domyślnej konfiguracji modemu nie działa ta usługa. Sprawdźcie czy macie taki wybór. Warto spróbować, bo może problem jest w konfiguracji modemu.  ptaszek i tyle. Jak coś będzie nie tak, to tak samo wraca się do starego ustawienia.

Edited by brawo
Link to post
Share on other sites

Sam nie dowierzam, ale po wielu walkach z infolinią Orange oraz po grzebaniu i kombinowaniu w smartfonie, w końcu znalazłem dowód na to, że to nie wina sieci. Kiedy występuje problem z internetem, a ostatnio jest prawie cały czas, to w moim przypadku pomaga odwrócenie smartfona do góry nogami. Gdy trzymam go normalnie pionowo to praktycznie nic się nie wczytuje, a jak odwrócę go to jak ręką ujął, internet znowu śmiga. Nagrałem film z usterki i jak najszybciej składam reklamację.

Edited by Raivu
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, brawo napisał:

Może to ręka zasłania antenę fatalnie umieszczoną? A zrób test że nie odwracasz telefonu ale w momencie utraty szybkości złap telefon za górę.

Też tak myślałem z początku i chwytałem na tysiąc różnych sposobów, włącznie dociskając kartę sim, ale mogę go praktycznie nie dotykać i wystarczy obrócić i działa, obrócić znowu i znowu nie działa... Do tego jest coraz gorzej, bo parę dni temu to co jakiś czas internet siadał, a teraz praktycznie cały czas nie działa/bardzo wolno działa gdy trzymam go pionowo. Obracam do góry nogami i internet jak rakieta... Nie będę dalej się już z tym bawił, bo i tak nic już nie zdziałam. Niech się serwis martwi.

Link to post
Share on other sites
Dnia 8.10.2020 o 19:08, Raivu napisał:

Sam nie dowierzam, ale po wielu walkach z infolinią Orange oraz po grzebaniu i kombinowaniu w smartfonie, w końcu znalazłem dowód na to, że to nie wina sieci. Kiedy występuje problem z internetem, a ostatnio jest prawie cały czas, to w moim przypadku pomaga odwrócenie smartfona do góry nogami. Gdy trzymam go normalnie pionowo to praktycznie nic się nie wczytuje, a jak odwrócę go to jak ręką ujął, internet znowu śmiga. Nagrałem film z usterki i jak najszybciej składam reklamację.

Może wrzucił byś filmik dla, wszystkich? Drugiego telefonu nie testowalem, bo coraz więcej czytalem o problemach i nawet nie odebrałem. 

Link to post
Share on other sites

Nie widzę potrzeby publikować filmiku o tej usterce, bo pokazuje to co opisałem wcześniej.

Co do mojego postępowania w tej sprawie, to sprzedający odmówił mojemu żądaniu wymiany na nowy i skierował telefon do naprawy do tego felernego serwisu CCS w Piasecznie. No cóż, niech im będzie, ale jak telefon wróci do mnie dalej wadliwy, to skończy się reklamacją i zwrotem pieniędzy, czego według prawa polskiego mi nie będą mogli już odmówić. Najgorzej martwię się, że telefon wróci z serwisu zniszczony (jest mnóstwo opinii o tym serwisie, że ludzie po naprawie dostają telefon z rysami i ze zniszczeniami, to nie mieści się w głowie!!!!).

Edited by Raivu
Link to post
Share on other sites

Ja zauważyłem, że czasem nie mam po prostu internetu mając ustawiony dns na blokadę reklam. Natomiast w Twoim przypadku to może być jakiś problem sprzętowy. Ja kiedyś miałem problem z gpsem, po rozebraniu fona okazało się że antena od gpsu była podwinięta, nie dotykała styków. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To nie jest problem sieci. Osobiście sprawdzałem na kilku nadajnikach i problem jest ten sam. Czyli np biorę telefon odpalam apke i tam jest net po parę kb/s , nie da się nic praktycznie zrobić. a wystarczy zrobić taki myk, że przełącza się na 3g, łapie sieć, potem na lte i prędkość jest pełna, sposób z obróceniem telefonu tez nie raz pomaga. 

Przykładowo siedzieć w miejscu i testując sieć LTE , mam wynik 1 mb/s,  a po moich zmianach nagle jest 80 mb/s , cały czas łącząc się z tym samym nadajnikiem. 

To ciężko tak opisać, natomiast każdy kto ma tą przypadłość odczuwa od razu po paru chwilach z telefonem. 

Wifi nie ma nic do tego , zarówno 2,4 jak i 5GHZ działa ok i nie wpływa to na sieć.

Jest problem albo z oprogramowaniem, albo ze sprzętem, prędzej to drugie bo to jakaś wybrana partia wg mnie :( i na forach zagranicznych też się pojawia ten temat.

Link to post
Share on other sites

Chciałem tylko od siebie zgłosic, ze tez mam ten problem.

Czarny, Play

 

Na poprzednim tel cały czas LTE+, a na POCO X3: "H+" (3g) jak tylko wyjdę z domu... (WiFi wyłączone)

Chociaż ostatnio zdarzyło sie kilka razy, ze bylo normalnie...

Play nadal nie ma autokonfiguracji internetu dla naszego modelu, a ta manualna - totalna pustka.

Napisalem na FB do Play, zeby ogarnęli auto-konfig, ale chyba nie odczytali.

Zadzwonię do nich na infolinię z taką prośbą, niech kilku z Was też to zgłosi, żeby jak najszybciej to załatwili. W końcu X3 to bardzo popularny model...

Link to post
Share on other sites

Speed test dwojako. Raz pobieranie przejdzie że średnią prędkością 55 mega a wywali na wysyłaniu- błąd pomiaru, innym razem download jest 50- 60 mega by za sekundę spaść do zera upload na poziomie 17 mega. Premium mobile, Torun. LTE, w porywach LTE plus

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dla wszystkich co mają ten sam problem z internetem/zasięgiem co miałem ja: nie traćcie czasu na kombinowanie. Jest to wada fizyczna/fabryczna. Operator sieci, zasięg oraz ustawienia nie mają nic do tego. W moim przypadku problem znikał po odwróceniu telefonu do góry nogami co świadczyło o ewidentnej usterce fizycznej. W waszym przypadku może to nie pomagać, bo kij wie w jaki sposób jest to uszkodzone. Reklamujcie POCO X3 na mocy rękojmi. Najpierw sprzedawca będzie odsyłać na gwarancję (nie ważne czego zażądamy). Jak nie naprawią to znów reklamujcie na mocy rękojmi i żądajcie zwrotu pieniędzy/wymiany na nowy. Drugi raz nie mogą odmówić jeśli w pierwszym żądaniu nie uda się rozwiązać problemu.

Ja zareklamowałem na mocy rękojmi i prosiłem o wymianę na nowy. Nie zgodzili się i wysłali do serwisu. Otrzymałem telefon, podobno naprawiony (zaktualizowali oprogramowanie) i w pełni sprawdzony. Niestety 5 min po otrzymaniu go, internet siadł i działo się to samo. Zareklamowałem ponownie i dostałem zwrot pieniędzy. Aktualnie mam inny telefon Xiaomi i od ponad 2 tygodni jeszcze ani razu mi internet się nie rozłączył, ani nawet nie zwolnił, wszystko chodzi idealnie. Bałem się brać ponownie POCO X3, bo tak poza tym to super telefon.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, dzidexx napisał:

@mrosi Co o tym sądzisz? Czemu nie wymienili za pierwszym razem?

Po pierwsze, skutecznie cytuj, bo trafiłem na wątek przypadkowo. Chyba, że było to zamierzone...

Dwa, najwidoczniej niezbyt koledze zależało. Nie zgodziłbym się na wysyłkę do serwisu. Jeśli nie chcieliby przyjąć, poinformowałbym ich listownie o reklamacji z tytułu rękojmi, a w przypadku odmowy skierował sprawę do RK, a potem do sądu. Tyle.

Ostatnio miałem podobną sprawę. Złożyłem pisemko w eSmoking world, bo rozpadł mi się e-papieros (nie został uszkodzony fizycznie. Po prostu bateria odkleiła się od korpusu). I oni nie mieli jakoś problemu. Nawet nie padła sugestia o naprawę gwarancyjną przed ewentualną rękojmią.

Realizacja w serwisie to usługa gwarancyjna, więc kolega, jak i większość osób, daje się po prostu "wmanewrować" w naprawę gwarancyjną zamiast zwrotu z tytułu rękojmi. Cóż... 

Link to post
Share on other sites

Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

Edited by mariusz.ur
Link to post
Share on other sites
  • zoltan78 changed the title to internet mobilny, na innych urządzeniach jest na poco x3 brak, sieć play

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...