Skocz do zawartości

[M365 PRO] Błąd 21 komunikacja z BMS


szyMarek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Zachciało mi się zaktualizować hulajkę, żeby móc wgrać XiaoGen'a. Wcześniej śmigałem na standardowych customach z BMS122, BLE090, DRV155. Przeczytałem, że XiaoGen wymaga BMS126 więc przez Down_G wrzuciłem samego BMS126. Wszystko przeszło normalnie i... straciłem komunikację z BMS, pojawił się błąd 21. Pomyślałem, że jeśli mam komunikację z BT to spróbuję sytuację naprawić aktualizacją miHome. I tak zrobiłem. Przeszła, zaktualizowało do DRV168, BLE110 ale z BMS kontaktu brak. Komunikaca BT nadal działała więc wróciłem do DRV155 i BLE90, BMS nadal milczy. Rozebrałem kontroler, podpiąłem się STlinkiem, wrzuciłem stocka DRV155 i.. to samo. Błąd 21 i BMS milczy.

Jakaś podpowiedź co dalej mogę kombinować? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mrosi odblokował(a) ten temat
Dnia 30.06.2020 o 19:21, szyMarek napisał:

Jakaś podpowiedź co dalej mogę kombinować?

Jedyny, bo mam nadzieje że, już próbowałeś odłączyć baterie od ESC.

W bms jest mikro przełącznik do użycia w przypadku rozładowania do zera baterii, bms spróbuje ponownie wystartować.

w pro to sztuczka wymagając rozebrania puszki.

 

Nie widziałem niestety gotowego przepisu jak podłączyć i co począć z stlink i bms z pro.

Trochę o bms dla m365 znajdziesz tu - https://electro.club/f/31396 (rosyjskie forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT: mojego poprzedniego posta z tym pytaniem admin usunął jako niezasadny i wielokrotnie omawiany. Mam nadzieję, że teraz tego nie zrobi.

No właśnie. W jaki sposób mam dostać się do BMS przez flashowanie STlinkiem ESC? W kilku miejscach na tym forum znalazłem odpowiedź, że błąd 21 naprawia się flashowaniem ESC. U mnie to nie działa.

O resetowaniu czytałem. Nie byłem pewien, czy jest sens to robić. Szczególnie, że trzeba rozbierać baterię. Teraz na pewno to wykonam.

Czy, w razie niepowodzenia, ktoś dysponuje bin do BMS M356 Pro? A może tworzy się go analogicznie do tworzenia bin dla ESC.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szyMarek zapomniałem o najprostszym :-)

rozlacz / podłącz złącze ESC <> bateria, poruszaj złączem. Może cały problem leży w połączeniu.
 

Do bms przez ESC raczej się już nie dostaniesz skoro ESC zgłasza błąd komunikacji.

otworz puszkę od strony kabli, mikro przełącznik niestety jest po drugie stronie (chyba) płytki.

jak nie pomoże to... wybacz nie wiem co dalej począć z tym bms.

mozna ew. wymienić na taki 

https://m365.embedden.com/repair_bms

 

B48B4696-834D-4186-8DF0-F573B5A0E2ED.jpeg

981FA7B9-108F-4997-983D-EE1B17BB881B.jpeg

Edytowane przez Tidnes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Rozebrałem obudowę baterii ale, tak jak pisałeś, RESET prawdopodobnie jest schowany po drugiej stronie PCB. Dzwoniłem do lokalnych serwisów hulajnóg (Wrocław) i różnej maści baterii i, niestety, nikt nie chce mi pomóc. Kusi, żeby odpiąć konektory balansera i zaglądnąć pod płytkę ale nie chcę narobić więcej szkody :/ Nie potrafię też znaleźć zdjęć z takiego teardown, a jak widać na zdjęciach, biały uszczelniacz położony jest w dziwnych miejscach i cholera wie co jest pod spodem.

Jestem w kropce. Jakieś pomysły?

Jeden z serwisów hulajnóg (Safeboard) powiedział, że firmware jest szyfrowany i zabezpieczony przed nadgrywaniem i że reset może nie wstarczyć. Przymierzałem się do moda 12s4p na 21700 ale nie wiedziałem, że tak szybko :/ Moje aku ma przelatane 1k1km i na pewno by jeszcze polatało.

BMS.jpg

 

EDIT: znalazłem film z otwartej baterii: link YT i na baterii z filmu, niepodpiętej, ciągle miga kontrolka BMSa. U mnie nic takiego nie ma miejsca :/

Edytowane przez szyMarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest po dobrej stronie, lekko „zaglucony”. Jak mawiają... naduś tylko delikatnie odklej z niego klej.

Szkoda, pieniędzy i środowiska. Próbował bym ja ożywić, nawet tylko aby sprzedać i dołożyć do 12S.

Powinna dać się wysunąć z profilu po usunięciu tego białego kleju silikonowego z obu końców baterii.
Sprawdził bym po wysunięciu czy napięcie na celach jest w normie czyli mniej więcej równe.

A bms wymienić można na ten z linku powyżej (gość mieszka w Krakowie, wiec przyjdzie szybko kurierem).

 

9B73A9A0-0AD2-48B6-99D4-5A605E17EBF2.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tidnes napisał:

jest po dobrej stronie, lekko „zaglucony”.

Eh, wiesz co? Człowiek to jednak durna istota. Jak zobaczysz dekielek przykrywający płytkę to znajdziesz tam przezroczysty kawałek plastiku, dokładnie taki, jak tulejki to wyprowadzania światła LEDów na obudowę. Sprawdzałem jego położenie dwa razy i zafiksowałem się, że jest to LED. Szczególnie, że ma żółtą poświatę na środku, jak LED na emiterze. Teraz jak go oglądam, to jest oczywiste, że to nie LED tylko przycisk a dwa LEDy SMD zaraz są obok niego. Mało tego. Jak się dokładnie przyjrzysz przezroczystej tulejce to znajdziesz na niej wcięcie pod krzyżak. Da się to wykręcić. Tulejka pełni więc dwie funkcje: przekazuje światło z LEDów, a po wykręceniu jest rewizją dla resetu. Sprytne.

Eh. Mój matematyk ze średniej mawiał: UCZCIE SIĘ PATRZEĆ A NIE GAPIĆ. Od dwóch dni się gapię!!!

Reset nic nie daje. Tak jak pisałem, BMS do mnie nie mruga więc wydaje się być zimny. Przy flashowaniu aku był naładowany w 100% i chwilę wcześniej sprawdzałem, że balansowanie cel było OK. Ale nie fiksuję się już na niczym tylko po pracy spróbuję wysunąć pakiet :)

Dzięki za pomoc! Walczę dalej.

BMS2.jpg

BMS3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bywa... patrzysz, patrzysz i nie widzisz.

tak po prawdzie ten mikro switch to nie reset tylko start, na wypadek jak by się bateria rozładowała do zera.

Przy zmianie FW z dużą pewnością bms wykrył jakaś anomalie i wyłączył oba złącza (ładowanie i rozładowanie)

Reset się zrobi jak wypniesz porty balansera i podłączysz z powrotem, tylko trzeba usunąć ten żółty klej i dla wygody wysunąć pakiet.

 

Zmierz proszę jakie jest napięcie w tym stanie na obu złączach (ładowanie i rozładowanie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tidnes napisał:

Zmierz proszę jakie jest napięcie w tym stanie na obu złączach (ładowanie i rozładowanie) ?

Na których złączach? Wtyczki z przewodami do gniazda balansera? W sumie to dlaczego są dwie? Jedna 7 kabelków, druga 8 kabelków. Masz gdzieś rozpisane te wtyczki, żeby wiedział gdzie się wpinać z miernikiem? Dopiero popołudniu będę wysuwał pakiet ale ciekawość mnie zjada :)

OK, czyli z tego co piszesz, a ja dobrze rozumiem, to przycisk (nazwijmy go Reset) działa dopiero po rozpięciu i spięciu linii balansujących. No nic, pozostaje wysunąć pakiet.

Dzięki wielkie za każdą podpowiedź ;) 

EDIT: dobra, z wtyczkami już ogarniam. Są opisane na PCB. Jedna po właściwej stronie, druga pod wtyczką. Na 7 pinowej jest od VC1 do VC4, pewnie na drugiej od VC5 do VC10.

BMS4.jpg

Edytowane przez szyMarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dopiero dzisiejszy wieczór mogłem na to poświęcić. Trójka dzieciaków, żona i praca nie ułatwiają zadania :P

Próbowałem wyciągną pakiet z metalowej obudowy ale użyli tyle silikonu, że nie jestem w stanie go wysunąć, a obawiam się użyć więcej siły i perswazji niż dotychczas :) Odłączyłem wtyczki od balansera, podłączyłem ponownie, BMS nie ożył. Zmierzyłem napięcie na XT30: 20V, na wtyczce ładowania 0,65V. Na wtyczkach balansera nie ma szans mierzyć, za małe, nie mam takich kabli do Fluke. W poniedziałek mam plan podjechać do miCenter, podobno rozbierali te baterie, może coś pomogą.

W tej chwili jedyne co mogę zrobić to podpiąć do aku ładowarkę. Tylko bez diagnozy poszczególnych cel i sprawności BMS (20V = coś na pewno jest nie tak), nie wiem, co może się stać.

OT: Poprawiłem źle zaciśnięte na kabelkach wtyki silnika. Masakryczne partactwo, aż przysmaliło izolację. Teraz są polutowane :) 

BMS5.jpgwt1.jpgwt2.jpg

wt3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc opcje są dwie (biorąc pod uwagę napięcie na wyjściu):

- puścił gdzieś zgrzew, lub więcej niż 1

- uszkodzona jest elektronika, ale to byś wiedział jakbyś zmierzył baterię nie na xt30 a na końcach +- samej baterii - ale mówisz, że nie da rady wysiągnąć lub na krańcowych pinach wtyków do balansowania - ale mówisz,  że nie masz kabli. Możesz to ogarnąć po prostu doklejając/lutując do sond zwykłe igły, szpilki, małe gwoździki itp. ale musisz uważać, by nie zrobić zwarcia bo wtedy... - nie polecam

Uszkodzenie ogniw/ogniwa wykluczyłbym, ponieważ końcowe napięcie jest za niskie i musiałoby być uszkodzonych wiele ogniw i to tak do zera - co jest tak na prawdę mało prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szyMarek napisał:

Zmierzyłem napięcie na XT30: 20V, na wtyczce ładowania 0,65V

Czyli po aktualizacji FW oprogramowanie bms wykryło jakąś anomalie 

- nie zbalansowane cele

- błąd w odczycie temperatury

i wyłączyło oba porty

Niestety ten bms jest mało gadatliwy i bez wydłubania baterii i pomiarów od a do z „winnego” nie uda się znaleść 

Polecam ta baterie przywrócić do życia i sprzedać a że, widzę iż, masz pewna wiedzę i umiejętności wykonanie 

https://github.com/BotoX/xiaomi-m365-compatible-bms .

Proszę nie zapomnij napisać choć krótkiego posta jak zakończyła się „przygoda” dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...