grzybiarz91 Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 Cześć. Zakupiłem ten wentylator z dystrybucji europejskiej i mam obecnie problem z połączeniem do domowego routera. Opiszę po kolei jak przebiegała konfiguracja, może ktoś się spotkał z podobnym problemem. Mi Home mam ustawiony na serwer chiński, po zmontowaniu urządzenia przeszedłem do dodawania go w aplikacji. Aplikacja znalazła bez problemu wentylator, podłączyła się do niego, dodała go do sieci wifi (router domowy), cała opcja parowania przebiegła poprawnie. Kolejny ekran to ekran wyboru pomieszczenia, po wybraniu i kliknięciu dalej parowanie się wywaliło i wróciło do głównego ekranu aplikacji. Odświeżyłem listę urządzeń, ale nie było wentylatora. Spróbowałem znowu sparować, znowu doszedłem do ekranu pomieszczenia i znowu się wywaliło po zatwierdzeniu, ale tym razem po odświeżeniu wentylator był dostępny na liście urządzeń. Pobawiłem się chwilę, przeszedłem do ustawień, wyświetliło się, że jest dostępna aktualizacja (niestety nie pamiętam z jakiej wersji na jaką). Tu mi się zaświeciła lampka na chwilę bo różnie to bywa z aktualizacjami w urządzeniach Xiaomi, ale ją włączyłem. Po chwili spojrzałem na telefon i aplikacja znowu była na ekranie ustawień i aktualizacja była nadal dostępna (błąd albo aktualizacja się przerwała). I od tego momentu zaczęły się schody - wentylator stał się wyszarzony w aplikacji, tak jakby był niedostępny w sieci. Próbowałem dodać go ponownie do wifi (resetowanie parowania z siecią przyciskami na wentylatorze), ale od teraz parowanie dochodzi do 3 kroku czyli podłączenie do routera i za każdym razem wyskakuje, że przekroczono czas połączenia. Byłem przekonany, że aktualizacja "popsuła" urządzenie, ale testowo z innego telefonu zrobiłem router i tak połączyłem się bez problemu. Wychodzi z tego, że wentylator ma problem z połączeniem do pierwotnego routera, czyli do tego, do którego podłączyłem za pierwszym razem. Oczywiście robiłem różne cuda: przełączałem region w aplikacji, zmieniałem nazwę sieci, hasło dostępu, przywróciłem cały router do ustawień fabrycznych - zero rezultatu. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jeśli nawet nie w tym wentylatorze, to ogólnie w jakimś innym urządzeniu Xiaomi? To wygląda tak, jakby ten router/sieć została dodana na czarną listę i urządzenie nie chce się podłączyć. W domu posiadam jeszcze odkurzacz Xiaomi Mi Robot PRO (STYTJ02YM), żarówkę oraz centralkę v3 i żadne urządzenie nie miało problemu z połączeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi_K Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 Przeinstaluj aplikację na telefonie, miałem kiedyś podobny przypadek z bramką od xiaomi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybiarz91 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 (edytowane) Nie pomogło. Próbowałem przeinstalować, zainstalować na drugim telefonie, na telefonie żony z jej konta xiaomi i z mojego - nadal ten sam problem. Wentylator łączy się bez problemy z routerem utworzonym na moim telefonie lub żony, ale z routerem domowym do którego był na początku podłączony nie chce. Jako obejście zastosowałem trik, że zrobiłem ze swojego telefonu router wifi i tak podłączyłem urządzenie, no ale teraz jak chce korzystać z wiatraka to muszę przełączać router wifi w telefonie za każdym razem. Edytowane 19 Czerwca 2020 przez grzybiarz91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezmus Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 (edytowane) bawie sie we wrozke. masz upc jesli tak to sprawdz aktualizacje. lx2 2.0.8 ma problemy z routerami upc, 2.0.9 podobno rozwiazuje problem. Edytowane 19 Czerwca 2020 przez rezmus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybiarz91 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Tak, UPC. W sumie to by się mniej więcej zgadzało bo problem pojawił się po aktualizacji (czy ona się w końcu udała czy nie i z jakiej wersji na jaką to nie przyuważyłem niestety). W chwili obecnej wentylator pokazuje mi wersję 2.0.8.0011 i nie ma informacji, żeby była nowsza wersja. Masz jakiś namiar na inne tematy/informacje z problemami z UPC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi_K Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Jak zrobisz ten swój mostek Wi-Fi to zaloguj się na chiński serwer, tam najszybciej powinna być aktualizacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybiarz91 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Na chińskim działam cały czas, brak aktualizacji. Po przełączeniu na Polskę zresztą też. Może dla tego modelu 2.0.8.0011 to najnowsza wersja na ten moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezmus Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 napisz na priv to ci zrobie update lub downgrade (na twoje ryzyko). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybiarz91 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Znalazłem rozwiązanie w innym wątku na forum: zmiana w Connect Box'ie szyfrowania z "mieszanego" WPA-PSK/WPA2-PSK na samo WPA2-PSK. Poczekam w takim razie na update do 2.0.9 bez kombinowania we wrzucanie softu bokiem. Dzięki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaStA*KiLa Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 Cześć, dokładnie tak jak piszesz zmiana szyfrowania sieci na routerze naprawia problem. Mam xiaomi lexiu ss4 i tez po wczorajszej aktualizacji dotknął mnie ten sam przypadek. Dokładnie takie same czynności zrobiłem jak opisałeś w pierwszym poście Dzięki za rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymeq Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Mam niemal identyczny problem z inteligentną listwą od Xiaomi, czyli urządzenie nie pojawia się na liście w aplikacji i kończy się błędem połączenia z siecią. Z tym, że u mnie zmiana routera nie pomogła. Oczywiście wszystkie cuda z przeinstalowaniem apki, zmianą telefonów itp - nie pomogły. Help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się