Jump to content

Postępowanie serwisu MiCenter


lucas7911

Recommended Posts

Oczywiście , wiem również że Acid sprzedaje usługę powiązaną z transportem, a ja przypadkiem jestem kupującym tą usługę, kupno-sprzedaż nie dotyczy tylko zakupu fizycznej rzeczy

2 minuty temu, Acid napisał:

Dodatkowo podpisałeś też formularz, na którym jest Twój numer konta do wpłaty odszkodowania z inpostu

I tu właśnie rzecznik stwierdził błąd, miałem wysłać reklamację listem poleconym bezpośrednio do Ciebie jako przedsiębiorcy, ty miałbyś 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji jako przedsiębiorca, a sprawy pomiędzy Tobą a Inpostem rozwiązać w taki sposób jaki Ci pasuje

Chociaż w sumie rozumiem Cię , rękami i nogami bronisz się by nie stracić ze swojego firmowego budżetu kwoty wartości telefonu, pewnie też jak ja podejrzewasz że Inpost może odrzucić reklamację z powodu braku dokumentu, dlatego też wciąż nie odpowiedziałeś na pytanie co wtedy, ja ze swojej strony nie odpuszczę tematu, czekam tylko na odpowiedź Inpost bo to blokuje wszystkie inne działania

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, lucas7911 napisał:

Oczywiście , wiem również że Acid sprzedaje usługę powiązaną z transportem, a ja przypadkiem jestem kupującym tą usługę, kupno-sprzedaż nie dotyczy tylko zakupu fizycznej rzeczy

I tu właśnie rzecznik stwierdził błąd, miałem wysłać reklamację listem poleconym bezpośrednio do Ciebie jako przedsiębiorcy, ty miałbyś 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji jako przedsiębiorca, a sprawy pomiędzy Tobą a Inpostem rozwiązać w taki sposób jaki Ci pasuje

Nie jest takie oczywiste, w odniesieniu do pierwszego akapitu.. Ale to moje zdanie, potwierdzone przed chwilą przez prawnika.

Co zaś do drugiego akapitu... Co według Ciebie oznacza "ustosunkować"? Czyli odpowiedzieć, co się dzieje. Więc otrzymałbyś informację o zaginięciu przesyłki i rozpatrywaniu reklamacji przez InPost. Czy zmienia to cokolwiek...?

Przytoczę:

K.C. art. 561(5) Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Cały czas podkreślam. Mylicie pojęcie "Kupna/sprzedaży" z "Usługą serwisową". Termin 14-dniowy też jest terminem umownym, który ma zastosowanie tylko do wspomnianego przepisu k.c.

 

[EDIT]

Masz może założone konto klienta w RTV Euro? Zamawiałeś w ten sposób telefon? Spróbuj wydrukować z historii zamówień potwierdzenie zamówienia / odbioru telefonu. Jeśli podawałeś adres mailowy przy zakupie, być może nawet e-paragon czy e-faktura będą możliwe do pobrania z historii zamówień.

Myślę o czymś takim:

Bez tytułu.png

Link to comment
Share on other sites

Witam. Śledzę te sprawę z ciekawości,bo miałem kiedyś podobną przygodę z pocztą polską gdzie paczka zaginęła w podobnym sposób tzn. została skradziona kierowcy, który ją przewoził. Przesyłka była ubezpieczona na pewną kwotę i ta kwota została zwrócona. Tu w tym przypadku nie rozumiem jednego. Jak udowodnić tak naprawdę wartość skradzionego przedmiotu, telefonu w tym przypadku? Przecież mogę wysłać fakturę z telefonu wartego 3000 PLN a w rzeczywistości do naprawy dałem telefon wartości 700pln. Tym sposobem mogę jeszcze na tym zarobić. Druga sprawa czy przesyłki wartościowe nie powinny być ubezpieczone i ta kwota podana przy wysyłce nie powinna być zwrócona tak jak w przypadku poczty polskiej?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dzidexx napisał:

Nie ma urządzenia - nie ma(nie było) uslugi.

say what? Rozumiem, że jeżeli dajesz coś do serwisu, nawet osobiście, następnie wysyłasz znajomego po odbiór danej rzeczy (z upoważnieniem), a ten znajomy daną rzecz gubi, to będziesz pozywać za to serwis, a nie znajomego? Błagam... Urządzenie dotarło do serwisu, zostało naprawione (w tym przypadku instalacja softu), a następnie odesłane. Usługa po stronie firmy zostala wykonana, winnym tylko i wyłącznie jest kurier...

1 godzinę temu, tomasznowak napisał:

Druga sprawa czy przesyłki wartościowe nie powinny być ubezpieczone

InPost domyślnie ma ubezpieczenie do 2000, za niecałe 2zł można dokupić do 5000. Mówisz o kwocie deklarowanej na przesyłce? Nie wiem na ile ona cokolwiek znaczy, ja się bujałem ponad 3msc z fakturami i dowodami zakupu, jak mi 1 paczka zaginęła (wtedy jeszcze była Siódemka), a wartość deklarowana paczki to było jakieś 500zł, a i tak męczyli o dowody zakupu etc...

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Nezumi napisał:

say what? Rozumiem, że jeżeli dajesz coś do serwisu, nawet osobiście, następnie wysyłasz znajomego

Ale to nie ja wysłałem znajomego, idąc Twoim tokiem myślenia to zrobił to Micenter a tu pretensje mogę mieć uzasadnione

2 godziny temu, mrosi napisał:

Masz może założone konto klienta w RTV Euro

Tu własnie chodzi że zakup był w sklepie stacjonarnym i tylko w tym konkretnym sklepie mają szansę wydrukować duplikat, ani przez internet , ani w innym należącym do tej samej sieci

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lucas7911 napisał:

Ale to nie ja wysłałem znajomego, idąc Twoim tokiem myślenia to zrobił to Micenter a tu pretensje mogę mieć uzasadnione

Nie, nie możesz. Pretensje możesz mieć do geniuszu kuriera, który nie zabezpieczyl paczek. Tym "metaforycznym" znajomym tutaj jest InPost, jeżeli nawet to trzeba tłumaczyć...

2 godziny temu, dzidexx napisał:

Przecież nie klient wysłał kuriera...???? Nie przekręcasz trochę?

Nie, klient wyraził zgodę na to, aby MiCenter wysłal paczkę daną firmą, która przejęła odpowiedzialność za towar.

2 godziny temu, dzidexx napisał:

Zgłosiłem, przyslali mail, przysłali kuriera, powiadomili o naprawie, odesłali kurierem. Od momentu odebrania przez kuriera(u mnie w domu) do jego kolejnej wizyty u mnie, sprzęt jest pod ich ochroną. Po dwóch dniach pytają czy wszystko zostało wykonane zgodnie ze zleceniem.

Asus. Przysłali kuriera, odebrał, naprawili, odesłali, po czym paczka zaginęła, czekałem w sumie 90dni. Musiałem ponownie wysyłać dokumenty... U Ciebie wszystko przeszło bez problemu, nie masz pojęcia co by się stało, gdyby paczka zaginęła, jak zareagowałaby nVidia, możesz tylko domniemać i liczyć na to, że byłoby ok... Co więcej, nawet ostatnio kupowałem słuchawki, a paczka zaginęła, to musiałem czekać ponad 2 tygodnie, aż InPost da sprzedawcy info o tym, że tak, paczka jednak zaginęła... Żadna firma nie będzie płacić w ciemno, za błędy innej firmy.

2 godziny temu, dzidexx napisał:

Tutaj - MiCenter uważa, że z wręczeniem kurierowi kończy się ich usługa. Błagam... przecież to było do przyjęcia 30 lat temu.

Gdyby tak uważali, to by mieli wywalone na to, czy paczka zaginęła, czy też nie, a jednak wywalone nie mają i robią wszystko co mogą według zaleceń InPostu. Nadal nie rozumiem dlaczego firma, która nie ma żadnego związku z przewoźnikiem, ma odpowiadać za jego błędy? To jest typowe podejście, jakie kiedyś było powszechne na Allegro... Przewoźnik nawalał, a negatywne opinie szły na sprzedawców...

Rozumiem doskonale, że sytuacja dla @lucas7911 jest słaba, bo tak na prawdę InPost nie daje jednoznaczej odpowiedzi, ale aktualnie jedyny błąd MiCenter to tygodniowe opóźnienie w poinformowaniu klienta o potrzebnych dodatkowych papierach...

InPost ma 30dni na odpowiedź na reklamację, jeżeli w tym terminie nie udzielili informacji, czy uznają, czy nie, to sprawa zostaje uznana i zwrot pieniędzy będzie na konto w terminie kolejnych 30dni, a dowód zakupu jest im potrzebny, aby wiedzieli ile mają wypłacić, co także jest zawarte w ich regulaminie:

Cytat

5.c roszczenie odszkodowawcze przysługuje za zniszczenie, uszkodzenie lub utratę Przesyłki Ubezpieczonej przyjętej przez Operatora w wysokości faktycznie poniesionej szkody, ale nie większej niż suma ubezpieczenia wskazana w ust. 4 lit. d) pod warunkiem uiszczenia stosownej opłaty za ubezpieczenie najpóźniej w dniu jej nadania[...]

5.e Operator, w celu wyjaśnienia i rozpatrzenia reklamacji lub/i roszczenia odszkodowawczego może żądać od osoby uprawnionej, Nadawcy i Odbiorcy udzielenia informacji, wyjaśnień i dostarczenia odpowiednich dokumentów.

Także zamiast się rzucać, denerwować i jątrzyć, na razie wymagana jest jedynie cierpliwość, bo terminy jeszcze nie upłynęły. Dorzucam także par. 22 punkt 1, podpunkt 4 z informacją o terminie wypłąty odszkodowania.

Cytat

4) w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o terminie jego wypłaty nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;

 

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze widzę, że to obrało zły kierunek, przeszło w przepychankę który z doradzców ma rację i pokaże swoją wyższość nad drugim. Ale chyba nie o to chodzi w tym temacie prawda? Celem jest pomoc poszkodwanemu oraz wyjśnić sprawę aby serwis Acida nie ucierpiał także na tym. A tym czasem wszyscy niby nie trzymają niczyjej strony ale bronią za wszelką cenę Mi Center. Tym bardziej rozumiem rozgoryczenie poszkodwanego. Tym bardziej twierdzę, że ta sprawa powinna być załawiana między Acidem a poszkodwanym, bez mieszania zdania innych, które nic nie wnosi poza zamieszaniem. Owszem widać tu 2 bezstronnicze opinie i tylko tyle na tylu tu użytkowników się wypiadających.

 

Do autora tematu, załatw tą sprawę na PW z właścicielem Mi Center czyli Acidem. Bez zbędnej widowni etc. Napewno obaj na tym lepiej wyjdziecie niż tutaj, lub po prostu nie wdawajcie się z innymi w dyskusję. Tak jak wspomniałem wcześniej sam miałem taką sytuację i najlepiej to zrobić na spokojnie bez nerwów. A jak chcesz to skierować na drogę prawno cywilną to zrób to i tyle. Pisząc tu nic nie zyskasz.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, dzidexx napisał:

Przecież nie klient wysłał kuriera...???? Nie przekręcasz trochę?

Podam przykład naprawy przez Nvidia:

Zgłosiłem, przyslali mail, przysłali kuriera, powiadomili o naprawie, odesłali kurierem. Od momentu odebrania przez kuriera(u mnie w domu) do jego kolejnej wizyty u mnie, sprzęt jest pod ich ochroną. Po dwóch dniach pytają czy wszystko zostało wykonane zgodnie ze zleceniem.

Tutaj - MiCenter uważa, że z wręczeniem kurierowi kończy się ich usługa. Błagam... przecież to było do przyjęcia 30 lat temu.

Ty nadal nie rozumiesz...

Inaczej wygląda sprawa autoryzowanego serwisu i naprawy gwarancyjnej, a inaczej sprawa serwisu... po prostu "serwisu GSM"...

Link to comment
Share on other sites

  • ZduneX25 locked this topic
  • Acid unlocked this topic

Informacyjnie.

Przyszło pismo z inpostu gdzie dopiero przekazują sprawę do... ubezpieczyciela.
Także tak to niestety wygląda. Inpost też jest gdzieś ubezpieczony i wypłaci odszkodowanie, gdy wypłaci je ubezpieczyciel.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Acid locked this topic
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...