Jump to content

Ciągłe resety Xiaomi Note 9 Pro z włożoną kartą SIM


tweant

Recommended Posts

Miałem już w ręku cztery 9 pro,i na żadnych nie było restartów,dwa z media expert,jeden z Orange abonament,i jeden z Proline, więc wszystkie oficjalna dystrybucja,na pudełku naklejka z datą min. 2020.08. lub 2020.07 i chyba jeden 2020.05 , to są chyba ich oznaczenia prudkcyjne mi się zdaje,więc możliwe że te nowsze partię są już poprawione 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, macck napisał:

Dostałem status zwrotny z serwsu - nie stwierdzili problemu. Zatem idę na wojnę z mi-home o zwrot albo wymianę na nowe.

Czyli nie znają rozwiązania.

Coraz bardziej skłaniam się że to problem programowy, a dlaczego? Bo jest zbyt losowy. Zauważcie, że u jednych wymiana płyty głównej pomogła u innych nie. Co jeśli np. jakieś podzespoły są od różnych producentów? Tak jak np. w kartach graficznych, w tych samych modelach bywają pamięci Hynixa i Samsunga. Co jeśli obie pamięci RAM fizycznie są sprawne, ale oprogramowanie gorzej współpracuje tylko z RAMem jednego producenta?

Jednym pomaga wyłączenie GPS innym zastosowanie aplikacji do GPS, mnie pomogło wyjęcie drugiej karty SIM, ale co ciekawe jak na drugiej karcie SIM wyłączę LTE też jest ok, chyba że drugą kartę zamiast Tmobile włożę Play to wtedy okazuje się że wszystko działa jak należy nawet z LTE, zatem  nagle problem zależy u mnie od rodzaju sieci komórkowej. Innym zawiesza się na aparacie, ale wystarczy użyć innej aplikacji do aparatu i też w większości przypadków problem ustępuje. Zmiana domyślnej aplikacji do czegoś lub parametrów sieciowych/połączenia lub GPS można powiedzieć, że rozwiązuje problem. To wskazuje na zrypane oprogramowanie i to u podstaw.

Oczywiście to nie wyklucza, że będą też i takie egzemplarze, które faktycznie mogą mieć wadę fabryczną w podzespołach.

Edited by LeBomB
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku aktualizacja oprogramowania to było reset do fabrycznych... telefon wrócił z softem 11.0.6 Global (czyli tym samym z jakim go wysłałem), tyle że bez żadnych danych i aplikacji. Oczywiście jest go o wiele trudniej zawiesić jak zupelnie nic na nim nie ma, a w serwisie pewnie próbowali to zrobić przez  trzy minuty i nara kliencie frajerze. 

 

Pobawię się trochę i pewnie jakoś po 11stym go odeślę.

 

Edited by macck
Link to comment
Share on other sites

@macck oficjalnie jest dostępna wersja 11.0.7. co ciekawe np. na redmi 6A jest wersja 11.0.8 

Ale jeszcze jedna rzecz. Wyszły ostatnio aktualizacje aplikacji systemowych i to też bym polecał sprawdzać, bo np. dziś zaktualizowano system launcher, a nie wszystkie instalują się automatycznie. Może któraś z tych aktualizacji coś komuś poprawi.

Link to comment
Share on other sites

Jest v12 dla globala, to wersja eea nie ma jeszcze swojej wersji.  Dla globala rom pojawił się jakoś dziś chyba, wersja eea przeważnie do 2 tygodni wskakuje. Oczywiście, nie ma tu również żadnej zasady, poza jedną - "będzie, kiedy będzie". 

Numerki wersji z różnych telefonów nijak się mają do siebie. Jeden może mieć(dla przykładu) 11.0.4 a inny w tym czasie będzie już miał 11.0.11. Tego nie ma co porównywać. 

Edited by frrancuz
Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.11.2020 o 13:14, macck napisał:

W moim przypadku aktualizacja oprogramowania to było reset do fabrycznych... telefon wrócił z softem 11.0.6 Global (czyli tym samym z jakim go wysłałem), tyle że bez żadnych danych i aplikacji. Oczywiście jest go o wiele trudniej zawiesić jak zupelnie nic na nim nie ma, a w serwisie pewnie próbowali to zrobić przez  trzy minuty i nara kliencie frajerze. 

 

Pobawię się trochę i pewnie jakoś po 11stym go odeślę.

 

Polecam sprobowac innym telefonem nagrac moment zwiechy, ja tak zrobilem, wyslalem do serwisu i z miejsca poleciala plyta glowna. Dzisiaj odbieram i bede testowal. Jesli dfalej zwiechy to wiadomo ze soft chyba ze nowa plyta tez udupiona. Ale kusi mnie zeby sprawdzic na jakims custom romie, gdzies na reddicie widzialem watek ze na custom romach tego problemu nie ma w ogole.

Link to comment
Share on other sites

Mam takie nagrania (3) sprzed wysyłki do serwisu, już rozpocząłem z nimi dysputę podając im jedno jako dowód.

Teraz próbuję zmusić telefon do restartu - od powrotu z serwisu zaliczył już dwa niestety wrócił wyczyszczony i resety ciężko ręcznie wymusić bo nie wiem od czego to zależy. Zapcham mu trochę pamięć to może będzie lepiej - przed chwilą zgrywałem video po usb na komputer i wyszedłem na 3 minuty do kuchni to wróciłem a tu telefon zrebootowany i zerwany transfer w połowie (20gb danych). Więc przesyłam pliki w tę i wewtę i nagrywam go cały czas....

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie chyba najgorszy Redmi Note z całej serii, kiedys, jeszcze rok temu,miałem redmi note 4X,bateria 4000 i sot po 12-13h, zero problemów z resetowanien, Gps czy innymi rzeczami,czy czujnikiem światla jak tu,nikt na nic nie narzekał,może zasięg też był trochę słaby na note 4X, jak i na tym, ale aktualizacje leciały u nim jedna za drugą,a ta 9tka to jakaś porażka, robią już na masówkę , jednego modelu wydaja kilka wersji, redmi note 9, 9s,9pro, i za chwilę wydadzą jeszcze kolejne trzy z tego co czytałem,miui 12 wychodzi dopiero na global a EEA nadal czeka, eogole jakiś dziwny podział nastąpił na global i eea,po weekendzie chyba oddaje i biorę Samsunga m51 

Edited by kawosz636
Link to comment
Share on other sites

Można też zmienić na Niemcy, ja już po aktualizacji na 12.0.1
Na razie nie mam jak przetestować czy aktualizacja załatwia sprawę restartów przy korzystaniu z nawigacji, może ktoś potwierdzić ?
(chodzi mi os osoby które nie oddawały telefonu do serwisu, albo odesłano bez naprawy)

Edited by lukxiaomi
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, lukxiaomi napisał:

Można też zmienić na Niemcy, ja już po aktualizacji na 12.0.1
Na razie nie mam jak przetestować czy aktualizacja załatwia sprawę restartów przy korzystaniu z nawigacji, może ktoś potwierdzić ?
(chodzi mi os osoby które nie oddawały telefonu do serwisu, albo odesłano bez naprawy)

Także próbowałem Niemiec niestety nie działa. Tel był w serwisie i wrócił jako sprawny........

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, WD40 napisał:

To zainstaluj MIUI 12 ręcznie z linków na forum.

Instalacja trwa 5-7 minut.

Za krótko by ocenić, czy naprawili wszystko, ale od wczoraj fonik działa stabilnie. IMHO bardzo OK!

Hallo, jeżeli możesz to podeślij te inki, bo czytając na stronach Mi to raczej wieka mecyja. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Posłałem Ci linka na priv bo forum nie pozwala na publikowanie łączy z https.

Instalacja prosta jak budowa cepa. Pobierasz plik i wskazujesz go w systemowym aktualizerze.

5-7 minut i zainstalowane. Nic ze swoich plików nie stracisz.

 

Link to comment
Share on other sites

Takie dwie ciekawostki, o których wcześniej nie pisałem, bo były w trakcie analizy, która teraz już jest nie potrzebna :-D

1. Resety ustąpiły, tak jak pisałem wcześniej, po wyjęciu drugiej karty SIM. Mimo wszystko został problem sporadycznie nie uruchamiającego się turbo ładowania, tylko samo szybkie ładowanie, a to nie to samo. By ponownie telefon wszedł w tryb turbo ładowania trzeba było go zrestartować. Od aktualizacji nie ma już tego problemu, a nawet zmieniono nazwę z Turbo Charge na Mi Turbo Charge :P 

2. Jak występują jakieś problemy używam programu aida64 żeby sprawdzać czy wszystko jest w miarę ok i jak wyglądają temperatury. W momencie gdy występował problem czy z restartami czy z szybkim ładowaniem wartość temperatur była w normie prócz jednej, oznaczonej jako SOC, która wynosiła nawet 81 stopni Celsjusza. Często nie spadała poniżej tej wartości lub w ogóle wyglądało to jakby zatrzymywała się na jednym odczycie np. 78 stopni i nawet jak inne temperatury spadały ta zostawała na tym samym poziomie.. Po aktualizacji do MiUI 12 wartość temperatury przy sekcji SOC przede wszystkim jest ruchoma, czyli tak jakby teraz faktycznie była odczytywana, a po drugie w wartościach 29-40 stopni Celsjusza, czyli bardziej realnych. 

W przyszłym tygodniu znów potestuję z dwiema kartami SIM i zobaczę czy będzie się restartował, jak nie to tak jak pisałem wcześniej, wyjdzie na to, że w moim przypadku to problem softwearowy a nie sprzętowy :) 

 

Zastanawiam się, czy całość nie była właśnie spowodowana błędnym odczytem temperatury SOC, przez co aby nic nie zostało przegrzane telefon się restartował lub nie uruchamiał turbo ładowania, które jednak generuje więcej ciepła.

Edited by LeBomB
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sawoperator napisał:

u mnie po aktualizacji samoczynne restarty przy słabszym zasięgu nadal występują, mam w domu dwa takie miejsca gdzie strop tłumi sygnał i telefon bardzo często łapie zawiechę i restart. przy gps chwilowo sprawdzić nie mogę bo mnie do 22.11 "pozamykali" :)

Korzystasz z dual sim czy jedna karta? Jak jedna to w którym slocie 1 czy 2?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...