Skocz do zawartości

Ciągłe resety Xiaomi Note 9 Pro z włożoną kartą SIM


tweant

Rekomendowane odpowiedzi

40 minut temu, Netoper napisał:

Bardziej prawdopodobne od tej pamięci byłby problem z sekcją zasilania.
Podejrzewam, że producent dobrze wie co jest walnięte, A my możemy jedynie spekulować.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

No i dlaczego to się dzieje niektórym nawet wtedy gdy telefon leży z zablokowanym ekranem i wyłączonymi aplikacjami.

Ostatnio zaktualizowały się jakieś aplikacje systemowe (był z tym też problem, ale zniknęły powiadomienia od nich więc coś się zaktualizowało) od tamtej pory mam restart co około 2 dni i to zazwyczaj o określonych godzinach, albo między 7 a 8 rano, albo 20-21 wieczorem z tym że niezależnie od tego co jest robione na telefonie i czy w ogóle jest coś robione.

Obserwuję kilka wątków na różnych zagranicznych forach i te restarty w zasadzie są tak losowe że trudno znaleźć przyczynę

Dlatego albo wadliwy jest cały SoC, albo jak pisałem jest to wada programowa i może nie chodzi tu o wymianę płyty głównej tylko porządnego flasha.

Ja swojego już ot tak zwrócić nie mogę, a że brany przez oficjalny sklep allegro to i z gwarancją może być różnie choć zadeklarowali w momencie sprzedaży gwarancję producenta. Zobaczę, jak problem zostanie rozwiązany u tych co wysłali do serwisu. Jeśli będzie teraz ok, a nie znów na farta zmieniana płyta główna, to i ja będę próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



No i dlaczego to się dzieje niektórym nawet wtedy gdy telefon leży z zablokowanym ekranem i wyłączonymi aplikacjami.

Bo w fonie nawet jak leży niedotykany, to i tak ciągle są jakieś procesy, a szególnie jak jest karta SIM włożona, i wystarczy źle zaprojektowana sekcja zasilania , że jak karta SIM dostaje zasilanie to gdzieś indziej za mało idzie prądu i mamy reset.
Coś na zasadzie undervoltingu na PC-tach, jest graniczne napięcie poniżej którego się system sypie.
Ta teoria ma większe prawdopodobieństwo niż walnięta pamięci, bo bez karty SIM restartów nie ma.
Być może da się updatem problem zlikwidować choćby przez wyskalowanie napięć, gorzej jeśli problem jest fizyczny, że jakaś partia jakichś elementów/podzespołów jest wadliwa.
J/w pisałem, my możemy o tym problemie wywód magisterski napisać, a co faktycznie klękło to producent wie.


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o tej karcie SIM to przykładowo, bo może to być problem z zasilaniem na któryś modem czy gps-a.

Z tego co piszecie, to najczęściej resety się robią po załączaniu nawigacji, jak karta SIM jest w fonie.

Inna sprawa że jak jest jakaś wadliwa partia podzespołów to różne scenariusze mogą być.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

 

Równie dobrze może być wina w samej płycie głównej, maszyna była rozregulowana i przykladowo ścieżki mają nieprawidłowe grubości i prąd na problemy z przepływem.

Multum spraw może być.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WD40 napisał:

Przejechałem traskę 140 km (73 km i powrót inną drogą) bez SIM z WiFi z Redmi Note 6 Pro. Zero problemu. Zarówno Google Maps jak i Waze działały bez jakiegokolwiek problemu.

Następnym razem spróbuję jeszcze z dwoma kartami SIM (Orange+T-mobile) jak się jedzie.

No właśnie wyjąłem kartę T-mobile i została tylko karta z plusa i o dziwo telefon działa bez restartu już 3 dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że CCS "skończył" z moim telefonem i będą odsyłać. Szkoda że nie ma informacji co zostało zrobione, ale może jakiś protokół dostanę...?

Ogólnie bardzo fajne te wszystkie workaroundy które piszecie, ale płacicie za to żeby używać telefonu bez takich kombinacji.

U mnie kilka aktualizacji oprogramowania nie usunęło problemu, wielokrotnie go raportowałem jak z resztą dużo osób w internetach, jeśli CCS nie usunął problemu tzn. że towar jest wadliwy, niezgodny z umową i nadaje się do zwrotu co najwyżej, a nie łatania jakimś 3rd party softem. Nie jest to najwyższa półka telefonu ale trochę trzeba na to pracować żeby go kupić i szkoda dawać sprzedawcy czy producentowi do zrozumienia ze akceptuje się szajs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już w ręku cztery 9 pro,i na żadnych nie było restartów,dwa z media expert,jeden z Orange abonament,i jeden z Proline, więc wszystkie oficjalna dystrybucja,na pudełku naklejka z datą min. 2020.08. lub 2020.07 i chyba jeden 2020.05 , to są chyba ich oznaczenia prudkcyjne mi się zdaje,więc możliwe że te nowsze partię są już poprawione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, macck napisał:

Dostałem status zwrotny z serwsu - nie stwierdzili problemu. Zatem idę na wojnę z mi-home o zwrot albo wymianę na nowe.

Czyli nie znają rozwiązania.

Coraz bardziej skłaniam się że to problem programowy, a dlaczego? Bo jest zbyt losowy. Zauważcie, że u jednych wymiana płyty głównej pomogła u innych nie. Co jeśli np. jakieś podzespoły są od różnych producentów? Tak jak np. w kartach graficznych, w tych samych modelach bywają pamięci Hynixa i Samsunga. Co jeśli obie pamięci RAM fizycznie są sprawne, ale oprogramowanie gorzej współpracuje tylko z RAMem jednego producenta?

Jednym pomaga wyłączenie GPS innym zastosowanie aplikacji do GPS, mnie pomogło wyjęcie drugiej karty SIM, ale co ciekawe jak na drugiej karcie SIM wyłączę LTE też jest ok, chyba że drugą kartę zamiast Tmobile włożę Play to wtedy okazuje się że wszystko działa jak należy nawet z LTE, zatem  nagle problem zależy u mnie od rodzaju sieci komórkowej. Innym zawiesza się na aparacie, ale wystarczy użyć innej aplikacji do aparatu i też w większości przypadków problem ustępuje. Zmiana domyślnej aplikacji do czegoś lub parametrów sieciowych/połączenia lub GPS można powiedzieć, że rozwiązuje problem. To wskazuje na zrypane oprogramowanie i to u podstaw.

Oczywiście to nie wyklucza, że będą też i takie egzemplarze, które faktycznie mogą mieć wadę fabryczną w podzespołach.

Edytowane przez LeBomB
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku aktualizacja oprogramowania to było reset do fabrycznych... telefon wrócił z softem 11.0.6 Global (czyli tym samym z jakim go wysłałem), tyle że bez żadnych danych i aplikacji. Oczywiście jest go o wiele trudniej zawiesić jak zupelnie nic na nim nie ma, a w serwisie pewnie próbowali to zrobić przez  trzy minuty i nara kliencie frajerze. 

 

Pobawię się trochę i pewnie jakoś po 11stym go odeślę.

 

Edytowane przez macck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@macck oficjalnie jest dostępna wersja 11.0.7. co ciekawe np. na redmi 6A jest wersja 11.0.8 

Ale jeszcze jedna rzecz. Wyszły ostatnio aktualizacje aplikacji systemowych i to też bym polecał sprawdzać, bo np. dziś zaktualizowano system launcher, a nie wszystkie instalują się automatycznie. Może któraś z tych aktualizacji coś komuś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest v12 dla globala, to wersja eea nie ma jeszcze swojej wersji.  Dla globala rom pojawił się jakoś dziś chyba, wersja eea przeważnie do 2 tygodni wskakuje. Oczywiście, nie ma tu również żadnej zasady, poza jedną - "będzie, kiedy będzie". 

Numerki wersji z różnych telefonów nijak się mają do siebie. Jeden może mieć(dla przykładu) 11.0.4 a inny w tym czasie będzie już miał 11.0.11. Tego nie ma co porównywać. 

Edytowane przez frrancuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.11.2020 o 13:14, macck napisał:

W moim przypadku aktualizacja oprogramowania to było reset do fabrycznych... telefon wrócił z softem 11.0.6 Global (czyli tym samym z jakim go wysłałem), tyle że bez żadnych danych i aplikacji. Oczywiście jest go o wiele trudniej zawiesić jak zupelnie nic na nim nie ma, a w serwisie pewnie próbowali to zrobić przez  trzy minuty i nara kliencie frajerze. 

 

Pobawię się trochę i pewnie jakoś po 11stym go odeślę.

 

Polecam sprobowac innym telefonem nagrac moment zwiechy, ja tak zrobilem, wyslalem do serwisu i z miejsca poleciala plyta glowna. Dzisiaj odbieram i bede testowal. Jesli dfalej zwiechy to wiadomo ze soft chyba ze nowa plyta tez udupiona. Ale kusi mnie zeby sprawdzic na jakims custom romie, gdzies na reddicie widzialem watek ze na custom romach tego problemu nie ma w ogole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie nagrania (3) sprzed wysyłki do serwisu, już rozpocząłem z nimi dysputę podając im jedno jako dowód.

Teraz próbuję zmusić telefon do restartu - od powrotu z serwisu zaliczył już dwa niestety wrócił wyczyszczony i resety ciężko ręcznie wymusić bo nie wiem od czego to zależy. Zapcham mu trochę pamięć to może będzie lepiej - przed chwilą zgrywałem video po usb na komputer i wyszedłem na 3 minuty do kuchni to wróciłem a tu telefon zrebootowany i zerwany transfer w połowie (20gb danych). Więc przesyłam pliki w tę i wewtę i nagrywam go cały czas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie chyba najgorszy Redmi Note z całej serii, kiedys, jeszcze rok temu,miałem redmi note 4X,bateria 4000 i sot po 12-13h, zero problemów z resetowanien, Gps czy innymi rzeczami,czy czujnikiem światla jak tu,nikt na nic nie narzekał,może zasięg też był trochę słaby na note 4X, jak i na tym, ale aktualizacje leciały u nim jedna za drugą,a ta 9tka to jakaś porażka, robią już na masówkę , jednego modelu wydaja kilka wersji, redmi note 9, 9s,9pro, i za chwilę wydadzą jeszcze kolejne trzy z tego co czytałem,miui 12 wychodzi dopiero na global a EEA nadal czeka, eogole jakiś dziwny podział nastąpił na global i eea,po weekendzie chyba oddaje i biorę Samsunga m51 

Edytowane przez kawosz636
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...