LeBomB Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 (edytowane) 7 godzin temu, WD40 napisał: Android 11 z MIUI 12 dla RMN9P będzie dostępny w końcówce pierwszego kwartału 2021 r. A miał być po 20 października. Ogólnie obstawiam że jest to problem z oprogramowaniem, bo jednym występuje częściej innym rzadziej i im więcej czytam tym bardziej wychodzi na to że to jest totalnie losowe. Co ciekawe czasem też występuje w parze inny błąd. Telefon po podłączeniu oryginalnej ładowarki czasem uruchamia tylko szybkie ładowanie, a nie ładowanie turbo. Lecz wtedy wystarczy ponownie uruchomić telefon i ładuje się już w trybie turbo. Edytowane 23 Października 2020 przez LeBomB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper Skrzypek Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 6 godzin temu, wpr napisał: Nie wiem ilu może być dystrybutorów ale wydaje mi się, że powinni kupować tylko od ABC Data. Mogę się mylić, nie znam się na tym. Od telefonów o ile kojarzę jest dwóch - ALSO (byłe ABC Data) oraz Ingram Micro. Telefony od tych dwóch dystrybutorów są w oficjalnej polskiej dystrybucji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Jeżeli ktoś tutaj ma sprawny model tego redmi note 9 pro, to pytanie mam o dotyk. Czy też jest taki czuły, że nie zawsze trzeba nawet dotknąć ekranu by zadziałał? Pytam bo może tu leży problem i ekran operuje zbyt dużymi wartościami napięcia lub prądu stąd wyższa czułość digitizera o stąd może restarty, bo któryś układ pobiera zbyt dużo energii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimunyest Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Ja oddalem swoj do serwisu w tamtym tygodniu i narazie czekam. Probowalem znalezc na zagranicznych forach jakies informacje czy ten blad wystepuje tez na custom romach- to by potwierdzilo jakas usterke HW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebi Bastek Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 15 godzin temu, LeBomB napisał: Jeżeli ktoś tutaj ma sprawny model tego redmi note 9 pro, to pytanie mam o dotyk. Czy też jest taki czuły, że nie zawsze trzeba nawet dotknąć ekranu by zadziałał? Pytam bo może tu leży problem i ekran operuje zbyt dużymi wartościami napięcia lub prądu stąd wyższa czułość digitizera o stąd może restarty, bo któryś układ pobiera zbyt dużo energii? To racja. że ekran jest bardzo podatny na operacje. Natomiast ja znalazłem taką zasadę, iż po restarcie należy wyłączyć tel. i po jakieś minucie włączyć, tel. chodzi jakieś 5 dni bez kłopotu. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawosz636 Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Mam pytanko, gdzie nabyliscie swoje telefony że macie problemu z GPS/restsrtami i innymi problemami? Ja swojego pierw kupiłem na testy w Mediaexpert, odrazu zrobiłem updated do najnowszej wersji miui , potem ustawienia fabryczne i update wszystkich apek miui plus w google Play, i nie miałem żadnych problemów z GPS ani restartów ani nic , uznałem że spoko telefon oddałem w ramach 14 dni nienaruszony telefon. Potem kupiłem go w sklepie Proline, bo tam mają polska dystrybucję, zrobiłem to samo co na tamtym i tez nie było problemów z niczym, przed oddaniem tamtego porównalem czy to te same modele na pudełku , różniły się jedynie tym ze ten z media miał napisane na pudełku 2020.07 a z Proline 2020.05, tak jakby data produkcji czy coś nie wiem, i na tym proline jedyny problem jaki mam to słabszy zasięg , na poprzednim na tej samej trasie gadałem przez telefon 2,5h i nie rozłączyło nigdzie na karcie Orange, natomiast z Proline jechałem i rozłączył z trzy razy, na tej samej karcie , o tej samej porze jazda , ta samą trasą, wyraźnie słabiej u niego z sygnałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimunyest Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 4 minuty temu, kawosz636 napisał: Mam pytanko, gdzie nabyliscie swoje telefony że macie problemu z GPS/restsrtami i innymi problemami? Ja swojego pierw kupiłem na testy w Mediaexpert, odrazu zrobiłem updated do najnowszej wersji miui , potem ustawienia fabryczne i update wszystkich apek miui plus w google Play, i nie miałem żadnych problemów z GPS ani restartów ani nic , uznałem że spoko telefon oddałem w ramach 14 dni nienaruszony telefon. Potem kupiłem go w sklepie Proline, bo tam mają polska dystrybucję, zrobiłem to samo co na tamtym i tez nie było problemów z niczym, przed oddaniem tamtego porównalem czy to te same modele na pudełku , różniły się jedynie tym ze ten z media miał napisane na pudełku 2020.07 a z Proline 2020.05, tak jakby data produkcji czy coś nie wiem, i na tym proline jedyny problem jaki mam to słabszy zasięg , na poprzednim na tej samej trasie gadałem przez telefon 2,5h i nie rozłączyło nigdzie na karcie Orange, natomiast z Proline jechałem i rozłączył z trzy razy, na tej samej karcie , o tej samej porze jazda , ta samą trasą, wyraźnie słabiej u niego z sygnałem i Wlasnie tu jest problem, bardzo mozliwe ze jest jakas wadliwa partia i akurat tobie trafily sie 2 dobre. Ja kupowalem na abonament w play 2 takie same Note 9 Pro i na moim resety sa a na tym drugim nie. Co do resetow to tez jest dosc losowe bo o ile ogolnie wystepuja to czasami zrobie trase 2x 200km (tam i spowrotem) i nic sie nie dzieje, a czasami ledwo wlacze google mapy i w ciagu 5 minut potrafi walnac 6-7 resetow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 7 godzin temu, Sebi Bastek napisał: To racja. że ekran jest bardzo podatny na operacje. Natomiast ja znalazłem taką zasadę, iż po restarcie należy wyłączyć tel. i po jakieś minucie włączyć, tel. chodzi jakieś 5 dni bez kłopotu. Pozdro. To by wskazywało problem z partycją pamięci podręcznej (cache) i jej wyczyszczenie może by pomogło, tylko tutaj jak uruchamiam telefon przyciskami power oraz vol+ to mam jakieś menu, które nijak mnie nie prowadzi do funkcji Android Recovery tylko do jakiegoś ichniejszego systemu, gdzie jedyną opcją jest wymazanie wszystkiego z pamięci, czyli reset. Mój telefon kupiony był w smart week na allegro i tam w ogóle jest cyrk, bo pochodzą z różnych dystrybucji. W moim po imei jako kraj pierwotnej sprzedaży pojawia się Zambia ale jest jako wersja global i ma 07.2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Czy ktoś z was skutecznie oddał ten telefon? Jest coś serio nie tak, kupiłem w presale, resetował się, potem chwile nie a teraz resety są nie do wytrzymania i przy prawie każdym użyciu aparatu. Mam go już kilka miesięcy i jest fajny, ale te restarty to jest po prostu jakiś żart. Ani się nie grzeje, ani nie rozładuje nadmiernie szybko ... no co do cholery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Obstawiam że jak to nie problem z pamięcią, to problem programowy. Wyłączyłem sprzątacza i większość usług i programów wbudowanych w miui w zakresie w jakim się dało zrobić to z poziomu tych aplikacji i systemu, zobaczymy co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 @WD40 Tak, ale on grzebie też w pamięci cahce aplikacji, ale nie wiem czy w pamięci podręcznej systemu. Póki co zresetował się raz, więc z poziomu ustawień pamięci oczyściłem też pamięć podręczną. Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebi Bastek Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Hallo, wszystkim, ja nie mam problemu z aparatem, GPS dopiero będę testowa, natomiast jak już pisałem tel. był w serwisie i wrócił jako sprawny, czyli wygląda na problem z softem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 (edytowane) Ja się skłaniam powoli skoro twierdzicie że serwis ccs sobie nie radzi, aby oddać telefon do ekspertyzy i zaopiniowania przez UoKiK. Problem jest reprodukowalny więc udowodnić wadę i obciążyć sklep kosztami ekspertyzy nie będzie trudno. Poczekam jeszcze na miui 12, jak to nie pomoże, wyślę pewnie zgłoszenie z tytułu rękojmi z oczekiwaniem zwrotu. Jak mi przyślą jakiś inny telefon na co nie zamierzam się godzić, albo będą udawać że problemu nie ma to chyba otworzę jakiś bardziej oficjalny spór po konsultacji z rzecznikiem praw konsumenta. Edytowane 28 Października 2020 przez macck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 22 godziny temu, WD40 napisał: Cache jakiej aplikacji? IMHO to cache launchera/MIUI muli. Bo dopiero po wyłączeniu i włączeniu normalne/sprawnie działa. W niektórych smartfonach z Androidem da się wejść w recovery system czy jakoś tak to się nazywało i tam masz kilka opcji i m.in. jest opcja formatu systemowej partycji cache. Tutaj nie ma, da się jedynie ją jako tako opróżnić z poziomu ustawień i szczerze mówiąc, póki co działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukxiaomi Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 15 godzin temu, macck napisał: Poczekam jeszcze na miui 12, jak to nie pomoże, wyślę pewnie zgłoszenie z tytułu rękojmi z oczekiwaniem zwrotu. Mam podobnie....też czekam na Miui 12...chociaż wątpię czy to coś naprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wpr Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 Dnia 27.10.2020 o 17:29, macck napisał: Czy ktoś z was skutecznie oddał ten telefon? Jak pisałem wcześniej, udało mi się wymienić w ramach rękojmi na "nowy" i za drugim razem trafiłem na "bezproblemowy". Drugi tydzień i obywa się bez restartów, kupiony w mi-home , następnie bezskutecznie naprawiany w CCS i wymieniony w mi-home. Dnia 23.10.2020 o 14:49, wpr napisał: Na plus, że chcą a przynajmniej obiecują wyjaśnić sytuację. No i na obietnicach się skończyło, zero informacji od tygodnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras2020 Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 Ewidentnie są partie smartfonów wadliwych i chyba jest to czysta loteria na jaki trafimy Ja kupowałem w ProLine i mam to szczęście, że wszystko działa bezbłędnie... Jednakże kładzie to cień na ten model i markę Xiaomi, chyba za bardzo zapędzili się w wyścigu wypuszczania kolejnych nowych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimunyest Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 Moj wlasnie wrocil z serwisu z niestwierdzona usterka (mozna sie bylo spodziewac). Wrzucili tylko v11.06 miui i tyle. W sobote ide wymienic go z tytulu rękojmii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 30 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2020 Dziś mi-home odpisalo mi że ich serwis potrafi "trwale i niezwłocznie" usunąć przyczynę restartów. Z tego co piszecie, to chyba od razu rąbię rękojmię o wymianę urządzenia skoro serwis nie ogarnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 30 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2020 13 godzin temu, macck napisał: Dziś mi-home odpisalo mi że ich serwis potrafi "trwale i niezwłocznie" usunąć przyczynę restartów. Z tego co piszecie, to chyba od razu rąbię rękojmię o wymianę urządzenia skoro serwis nie ogarnia. Napisali czy to wada fabryczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawosz636 Opublikowano 31 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2020 37 minut temu, WD40 napisał: Ciekawe czy potrafią również naprawić znikanie zasięgu LTE i GPS?! Scenariusz następujący: Jedziesz samochodem z włączonym GPS (Google Maps lub Waze w trybie prowadzenia do celu. Odbierasz połączenie telefoniczne lub WhatsApp po LTE. Po odebraniu znika dostęp do LTE dla aplikacji używającej GPS (brak sieci) choć inne aplikacje mają dostęp do LTE. Pomaga restart fona, ale przez 2 minuty przejedziesz ładnych kilka kilometrów bez GPS. A nie wszędzie wolno się zatrzymać. Żaden wcześniejszy telefon takich cyrków mi nie odstawiał. W jakiej masz sieci , że po odebraniu połączenia telefonicznego, nadal masz LTE ? U mnie w plus,Orange, po odebraniu połączenia zmienia na 3G, chyba że ma się volte ale na Xiaomi nie działa z tego co czytałem na forum Orange jak i o tym że zmienia z LTE na 3G gdy się rozmawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 31 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2020 W Plusie mam cały czas LTE, nawet podczas rozmowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 31 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2020 (edytowane) Dlatego sam chyba napiszę do mi-home i zapytam czy serwis twierdzi że to wada fabryczna, wymagająca wymiany elementów, czy obchodzą problem w inną stronę. Zaczynam się zastanawiać czy problematyczne nie jest gniazdo SIM bo znalazłem na forach zagranicznych informacje, że bez karty problem nie występuje. Edit: Ustawienia->specjalne funkcje->game turbo. Jak się uruchomi to w prawym górnym rogu ustawienia i tam trzeba wyłączyć całe game turbo. Testujcie, zobaczcie czy pomaga. Edytowane 1 Listopada 2020 przez LeBomB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebi Bastek Opublikowano 2 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 Dnia 31.10.2020 o 15:19, LeBomB napisał: Dlatego sam chyba napiszę do mi-home i zapytam czy serwis twierdzi że to wada fabryczna, wymagająca wymiany elementów, czy obchodzą problem w inną stronę. Zaczynam się zastanawiać czy problematyczne nie jest gniazdo SIM bo znalazłem na forach zagranicznych informacje, że bez karty problem nie występuje. Edit: Ustawienia->specjalne funkcje->game turbo. Jak się uruchomi to w prawym górnym rogu ustawienia i tam trzeba wyłączyć całe game turbo. Testujcie, zobaczcie czy pomaga. Hallo, właśnie wyłączyłem, zobaczymy co się będzie działo. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawosz636 Opublikowano 2 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 (edytowane) Dnia 31.10.2020 o 13:20, LeBomB napisał: W Plusie mam cały czas LTE, nawet podczas rozmowy. Aha, no to mi podczas rozmowy telefonicznej ( nie przez neta mam na myśli ) od razu przełącza na 3G,mam w plushu ale on czerpie zasięg z plusa bo do nich należy plush,dziwne ze u Ciebie na tym note 9 pro trzyma LTE podczas rozmowy telefonicznej a u mnie nie i na Orange i na plusie Edytowane 2 Listopada 2020 przez kawosz636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawosz636 Opublikowano 2 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 Działa w ogóle na tym modelu volte? Znalazłem kod i pokazuje wtedy opcje volte , i włączam ale nie działa,czytałem po forach operatorów to ponoć da się włączyć ale ręcznie i trzeba do nich pisać by włączyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 2 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 (edytowane) Dnia 30.10.2020 o 22:15, LeBomB napisał: Napisali czy to wada fabryczna? Nie, żadnych szczegółów. Wyczyściłem telefon i bez karty sim też udało się go zwiesić i zrestartować. próbuję teraz zamówić fedexa na nich, miał dziś do 17 się pojawić, ale tam jest coś o generowaniu listu przewozowego - wiec pewnie musze poczekać az dział reklamacji zatwierdzi tą paczkę czy coś takiego ... Edit: Kurier FedEx miał być do 17'stej, siedziałem na chacie do 18 i nikt się nie pojawił. Zamawiam na jutro DHL do CCS, załączam korespondencję z działem reklamacji który zapewniał że serwis naprawi to trwale i niezwłocznie oraz informację że proceder restartowania się telefonu jest nagrany i mogę im wysłać filmik (na filmiku pokazuję m.in IMEI telefonu zeby nie było). Na wszelki wypadek zrobiłem sobie zdjecia urządzenia z każdej strony, bo spędziło całe swoje dotychczasowe życie w nilikinie frosted i jest praktycznie bez żadnej rysy i wgniecenia. Edytowane 2 Listopada 2020 przez macck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebi Bastek Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 22 godziny temu, kawosz636 napisał: Działa w ogóle na tym modelu volte? Znalazłem kod i pokazuje wtedy opcje volte , i włączam ale nie działa,czytałem po forach operatorów to ponoć da się włączyć ale ręcznie i trzeba do nich pisać by włączyli Hallo, w T-Mobile mam cały czas komunikat o obecności voLTE, kiedy przechodzę na WIFI to czasem jest, a czasem brak. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Mój telefon poszedł dziś do CCS. Czytałem opinie o tym serwisie i trochę mi noga dygocze bo mój note wyglądał jak nówka w momencie pakowania reklamacji. Mam nadzieję że go nie zdemolują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjoterobasso Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 mój dzisiaj z CCS wrócił. nie został zdemolowany, nowa płyta główna na pokładzie. od czasu oddania telefonu w punkcie do jego odbioru minęło 8 dni. Zobaczymy jak będzie działał ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 Mam nadzieję że i w moim przypadku tak będzie. To są b. fajne telefony za te pieniadze o ile wszystko działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeBomB Opublikowano 3 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2020 2 godziny temu, pjoterobasso napisał: mój dzisiaj z CCS wrócił. nie został zdemolowany, nowa płyta główna na pokładzie. od czasu oddania telefonu w punkcie do jego odbioru minęło 8 dni. Zobaczymy jak będzie działał Jeżeli wymienili płytę główną celowo a nie "na fatra może będzie działał" tak jak to robili do tej pory, to znaczy że jest to wada fabryczna i normalny producent powinien ogłosić powszechną wymianę wadliwej serii. No zobaczymy jak to dalej się potoczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xander123 Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) Witam, Ja mam RN9P po wymianie płyty głównej, już jakieś dwa miesiące. Od czasu wymiany nastał spokój z restartami i telefon można normalnie użytkować. Gdzieś się doczytałem , że była wypuszczona partia z wadliwymi kościami pamięci. Telefon działał sobie kilka dni prawidłowo, a wraz ze zmniejszaniem się wolnej pamięci, niektóre aplikacje pewnie korzystały ze zwalonych komórek pamięci i bęc - restart. To samo kiedyś miałem z lapkiem, ale po wymianie kości pamięci problem zniknął. Tutaj niestety musi być wymieniona płyta bo kości pamięci są wlutowane na stałe. Edytowane 5 Listopada 2020 przez Xander123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macck Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 To ma dużo sensu, zdecydowanie taka wada może powodować losowość takich zachowań. Nie mam nic przeciwko nowej płycie głównej. Aczkolwiek mój telefon zresetował się kilka minut po wyjęciu z pudełka. Jest teraz "w trakcie czynności serwisowych" - mam nadzieję że podejdą do tego profesjonalnie, a nie jak w opiniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netoper Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Bardziej prawdopodobne od tej pamięci byłby problem z sekcją zasilania.Podejrzewam, że producent dobrze wie co jest walnięte, A my możemy jedynie spekulować.Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się