murmich

Jaka jest maksymalna żywotność Xiaomi M365 Pro

Recommended Posts

Dobry Wieczór!

Po prawie miesiącu użytkowania przejechałem niecałe 1270 km i niestety przy 1150 musiałem wymienić przednią dętkę (moim zdaniem to i tak jak na to co o tych dętkach czytałem to wynik jest co najmniej zadowalający). Przechodząc do rzeczy ile tysięcy kilometrów jestem w stanie około na niej przejechać, żeby była dalej chociaż zdatna do jazdy (tzn. silnik działał, bateria miała choć połowę tego co na początku). 10, 20 30 tysięcy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciężko określić dokładnie. Wszystko zależy od warunków w jakich jest użytkowana. Bateria ma określoną ilość cykli ładowania, zależną od ogniw w niej zastosowanych. Dla przykładu LG M26 są przez producenta przedstawione jako takie, które utrzymają około 70% swoich parametrów fabrycznych do 500 cykli ładowania i uzywaniu w standardowych warunkach. Standardowe warunki w tym przypadku to: prąd ładowania 1,25A,  napięcie ładowania: 4,2V, prąd rozładowania 0,5A, temp. ładowania 0-45stC, temp. rozładowania -20-60stC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może koleżanki i koledzy mający m365 i m365 pro z większymi przebiegami, podzielą się swoimi wrażeniami? Jak wygląda żywotność baterii, łożysk, opon, całej hulajnogi względem przebiegu, czasu używania, modyfikowanego oprogramowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc ja się mogę wypowiedzieć w tym temacie,:

 

- używałem zwykłą M365 na z ogniwami LG na modyfikowanym sofcie przez około 1,5 roku. Przejechałem na niej 1200km i zupełnie nic sie nie działo, poza wymianą dętek w większości z mojej winy - za małe ciśnienie i raz najechałem na gwóźdź. Co do spadku zasięgu itp, to nie zauważyłem zużycia baterii, lecz zasięg wydłużał się w lecie a był mniejszy o nawet 30% w zimie. Oczywiście nigdy nie jeździłem w deszczu, śniegu ani offroad, hulajka trzymana w domu w biurze itp. Hulajkę sprzedałem znajomemu w dobrej cenie, bo miałem na oku bdb ofertę nowej. Znajomek jeździ już trzeci sezon, nie zgłaszał żadnych problemów, poza wymianą dętek

- przez kolejny sezon używałem nowej M365 ale okazało się, że ona ma już ogniwa EVE. Również modyfikowany soft + dash od pro, czyli w sumie cały soft od pro. Przejechałem na niej 1600km i nic się nie działo. Tutaj już pilnowałem ciśnienia i wymiana dętki zdarzyła mi się tylko raz z mojej winy, wjechałem w rozbitą butelkę. Po 1000km, wymieniłem łożyska ale tylko dlatego, że nie miałem co robić :P Spadku zasięgu nie zauważyłem, lecz dodam, że praktycznie zawsze starałem się baterię rozładować do minimum i dopiero potem ładować. Jedyne co mógłbym napisać, to to, że wydawało mi się, że moc jest jakby niższa w porówaniu z poprzednią M365 z ogniwami LG, ale nie wiem, czy to było spowodowane samymi ogniwami, czy tym, że tam miałem soft do M365 a tu do M365 pro.

- obecnie od nowego roku używam pro,  przebieg 550km. Póki co zero problemów

 

No i wydawało by się, że wszystko idealnie, ale teraz porównam to z doświadczeniami moich znajomych, którzy jeżdżą jak chcą, kiedy chcą i nie zwracają na nic uwagi.

- taki jeden, jeździł w deszczu i po miesiącu miał spalony dashboard wraz z uszkodzonym esc. Koszt nowych części i wymiany - prawie 400zł

- inny zostawiał hulajkę przed domem i dashboard oraz zacisk hamulca do wymiany

- uszkodzony silnik + przedni widelec to wynik jeżdżenia po krawężnikach

- ładowanie baterii zawsze, gdy miał możliwość podpięcia hulajki do prądu u innego zakończyło się uszkodzeniem ogniw w baterii - zmuszony był wymienić całą baterię (może i by się dało to naprawić, ale brak umiejętnosci i czasu)

- taki jeden, nieumiejętnie wykonał moda i spalił sterownik. (pewnie też dałoby się go uratować, ale nie każdy jest elektronikiem)

- taki jeden mieszkając pod miastem, pozabezpieczał sobie wszystko silikonem i jeżdzi trzeci sezon offroad i nie ma większych problemów. Naprawiał raz baterię bo mu pouściły zgrzewy, no i wymiany dętek. Poza tym - ok - przynajmniej taktwierdzi :P

 

 

Tak, że wszystko zależy od tego kto i jak używa pojazdu. Nie da się napisać: jest tak, albo tak. To wszystko zależy od wielu czynników, ale wiem ze swojego doświadczenia, że im bardziej się dba o sprzęt i używa go w warunkach odpowiednich, tym dłużej będzie nam służył i zachowa swoje fabryczne parametry, lub nie odejdzie od nich daleko. 

Edited by Battery_Saver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now