helutek Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Chciałam wymienić łożyska przód ,doszłam do momentu ze dostała sie do silnika :pierwszy problem że jest inaczej niż na tym filmie ruskim(nie moge dodać bo jakiś błąd wyskakuje) ,łożysko jest nie przy klapce tylko przy kablach,"zabezpieczone" przed wyciągnięciem,drugi problem to nie mogę silnika wyciągnąć,żeby choć zmienić drugie łożysko.Czy ktoś to już przerabiał to i może mi pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczufFun Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 W przypadku gdy zostało Ci łożysko na osi, jedynym wyjściem jest "po mirasowemu" wybić w jakiś sposób łożysko z osi lub zastosować ściągacz do łożysk. W serwisie rowerowym mają taki sprzęt, to za przysłowiowe "co łaska" powinni ściągnąć ci to łożysko. A komutator wyłazi bez problemu z korpusu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helutek Opublikowano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Dzięki za odp.Wyciągnęłam już ,teraz jestem na etapie wybijania tego łożyska które zostało,topornie idzie,ciężko się do niego dostać.Ogólny wniosek trzeba dożo siły użyć żeby coś w niej naprawić:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helutek Opublikowano 21 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2020 Nie dało rady,dałam do naprawy,ale tak mocno utknęło ze trzeba będzie wymienić kółko.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helutek Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Myślałam żeby podgrzać ale w warunkach domowych mało opcji miałam:).Mieszkam w dublinie,ciężko tutaj o dobrego fachowca,ogólnie nie chcą naprawiać, jakieś wypadki po naprawach były(po moich przeżyciach nie dziwie się ). Znalazłam dwa serwisy ,w jednym przyjechał pan mercedesem(klasy "ź") i zabrał koło ,po czym pisze do mnie po godzinie żebym mu wysłała zdjęcie nowych łożysk ze środka bo on nie wiem czy je odkręcać czy coś....zaproponowałam mu żeby przeciął w ostateczności ,ale nie dał rady, po dwóch dniach przywiózł wymęczone kółko.W drugim serwisie jak wysłałam problem to sie pytali czy jestem technikiem-elektrykiem bo szukają,wysłałam im ruski film na podstawie którego robiłam wymianę łożysk.Co jak co oni tak "głęboka nie kopią"ostatecznie od słowa do słowa mieli używane koło które wytargowałam .Koło odbieram i nagle w domu znajduje problem,dali jakąś zastepczą pokrywkę ale brak dziury na wentyl,to wracam do pana ,pan dziadek koło 70 lat bierze trzęsącymi łapkami i wierci na ganku dziurę,no nic wracam do domu a to dziura się okazała za duża i wentyl spada do środka ,ostatecznie po dwóch dniach nałożyłam oponę,napompowałam ,zainstalowałam nawet jeździ ale przy starcie strasznie wibruje.Tak że pytanie co może być powodem wibracji na starcie i przy hamowaniu,w manetce je jakby czuje ,potem zmniejsza się ale ciągle są wyczuwane w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczufFun Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 (edytowane) Takie szarpanie może być spowodowane przerwą/zwarciem na którymś z uzwojeń silnika. Bez obciążenia silnik startuje tak samo? Wgrywany był jakiś custom podnoszący moc? Jezeli masz jeszcze stary sprawny komutator z okablowaniem to spróbuj przełożyć go do tego nowego kółka. Najdrastyczniejszą dla portfela opcją będzie nowe kółko. Edytowane 26 Marca 2020 przez SzczufFun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Battery_Saver Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 O Boziu. A wystarczyło wziąć WD40, psiknąć, poczekać z 30min, wziąć kawałek deseczki czy czegoś drewnianego przyłożyć do łożyska i walnąć młotkiem. Albo.. ściągacz do łożysk kosztuje około 20-30zł a nowe łożyska od 5-30zł za sztukę. Takie interesy Wracając do ostatniego pytania: Czemu wibruje? Powodów może być sporo, ale ja na początku stawiam na źle założoną a raczej ułożoną oponę - to jest najczęstsza przyczyna tak na prawdę. Jeśli wentyl masz .... w środku to również może być przyczyną, ponieważ koło jest źle wyważone, do tego biorąc pod uwagę dziurę wierconą na kolanie, dekiel z passata i jeszcze ????!!?!?! nie wiadomo co - ehh. Wedłu mnie stracone pieniądze i czas. W Twojej sytuacji chyba lepiej by było od razu kupić całe nowe koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helutek Opublikowano 26 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 (edytowane) Na to łożysko szło wd- 40 "litrami",walenie młotkiem w niego było przez parę h i to nie leciutko tylko tak ze rozwalały się śrubokręty,nawet mm sie nie ruszył,przy próbie ciecia to nie dało się zrobić ryski na łożysku.Ściągacza do łożysk nie przejdzie chyba bo tutaj jest kabel. Na focie mój komutator z utknięta "końcówka" łożyska. Kółko używane kupione z opcją zwrotu,spr jeszcze raz tą oponę i wentyl.Odnośnie szarpania ,to niema szarpania tylko wibracja na starcie i hamowaniu(nawet jak hamuje ręcznym),film załączyłam na "sucho" ,jak się jedzie to wtedy dopiero dochodzą wibracje.Custom nie był wgrywany.Nie wiem czy to może zaszkodzić hulajnodze ,chciałbym pojeździć na niej max 3 miechy i kupić nowa,zastanawiam się czy tyle wytrzyma ,jak sie rozpędzi powyżej 10km to zanikają te wibracje. video-1585166561-1.mp4 Edytowane 26 Marca 2020 przez helutek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzczufFun Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, helutek napisał: przy próbie ciecia to nie dało się zrobić ryski na łożysk Tez zależy czym było cięte, bo jak kątówką to nie jestem w stanie uwierzyć Jesli masz, to ring w imadło, i albo jak się da to kątówką naciąć, albo dremelkiem, w ostateczności pilnik w rękę. No nie ma opcji żeby łożyska nie przeciąć. Tylko ostrożnie żeby nie naciąć osi. No innej opcji nie widzę, jeszcze ten ściągacz, ale to chyba własnej konstrukcji by musiał być 2 godziny temu, helutek napisał: Jak sie rozpędzi powyżej 10km to zanikają te wibracje. Takie objawy podobne do krzywej opony. Faktycznie sprawdź oponę, dętkę czy równo jest ułożona, opona też czy równo siedzi. Edytowane 26 Marca 2020 przez SzczufFun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się