Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w identyfikacji elementu


say10

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, mam prośbę o pomoc w identyfikacji jednego z elementów na płycie głównej hulajnogi. 

Element nie ma na sobie żadnego oznaczenia jedynie na płycie głównej jest oznaczony jako U3, było na nim zwarcie na linii 5V, po wylutowaniu zwarcie znikło ale brakuje teraz linii 5V.

W załączniku dodaję zdjęcie o który element mi chodzi

Dzięki za jakąkolwiek pomoc

20200318_082612.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj gdzie pokazujesz powinna byc przetwornica DC-DC step-down zmiejszająca napięcie z 12v do 5v. Orginalnie jest to TPS563200

Tu masz notę katalogową: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps563200.pdf

Możesz kupić zamiennik, ale musi być w specyfikacji, zwłaszcza jeśli chodzi o prąd, tutaj 3A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Battery_Saver napisał:

Tutaj gdzie pokazujesz powinna byc przetwornica DC-DC step-down zmiejszająca napięcie z 12v do 5v. Orginalnie jest to TPS563200

Tu masz notę katalogową: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps563200.pdf

Możesz kupić zamiennik, ale musi być w specyfikacji, zwłaszcza jeśli chodzi o prąd, tutaj 3A

Dziękuje bardzo !  Pytałem w kilku miejscach ale to pierwsza jakakolwiek konkretna odpowiedź :)

Ogólnie chciałbym jeszcze zadać kilka pytań ale nie chciałbym wprowadzać offtopicu ale też nie chciałbym zakładać nowego tematu.

Kupiłem tę hulajnogę uszkodzoną, sprzedawca twierdził że się nie ładuje ale nie sprawdzał o co chodzi co było prawdą dolna pokrywka nie byłą zdejmowana. Stan hulajnogi jak nówka, jeszcze są folie ochronne na manetce i światełku.

Rozkręciłem całą elektronikę, pomierzyłem wszystko multimetrem i jestem w kropce, może tobie uda się coś wymyślić bo widzę, że znasz się na tym.

Więc co wiem:

- bateria się ładuje, początkowo miała 36V na konektorze ale po 2h ładowania napięcie wzrosło do 41V, jest to nowsza wersja baterii ze wzmocnionymi łączeniami ogniw, sprawdziłem wszystkie i żadne nie jest luźne. BMS baterii mruga na niebiesko, po podpięciu ładowarki zaczyna mrugać na czerwono, bezpieczniki na BMS sprawdzone i są sprawne.

- dashboard nie daje oznak życia, żadnej diody led, brak sygnałów dźwiękowych, hulajnoga nie jest wykrywana przez bluetooth

- płyta główna (teraz wymaga wymiany tej przetwornicy bo nie ma 5V) działa bo po podaniu 5V z zasilacza laboratoryjnego zaczyna mrugać, wcześniej działała normalnie ale wczoraj przy próbie identyfikacji problemu spaliłem tę przetwornice (ześlizgnęła mi się sonda z multimetru). Symptomy były (i po podaniu 5V na płytę z zasilacza są) takie, po naciśnięciu przycisku włączania, płyta główna zapala czerwoną diodę na stałe i mruga powoli 17 razy diodą zieloną co 2 sekundy następnie się wyłącza. Po odpięciu złącza z czujnikami halla mruga zielona dioda 1 długi 4 krótkie.  

- Na złączu do dashboard mam napięcia 5V 40V 3V i Uziemienie, po podpięciu zasilacza laboratoryjnego do pinu z 5V płyta główna włącza się i mruga 2 długie i 4 krótkie.

Na początku myślałem, że poprzedni właściciel może ubił hulajnoge podczas aktualizacji ale nie wiem jak to sprawdzić, na tą chwilę muszę wymienić wspomnianą przetwornicę bo jest spalona ale zastanawiam się czy jest sens bo nie wiem co jest uszkodzone i jeżeli to płyta to wymienię ją w całości. 

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz, to bateria wydaje się być w pełni sprawna, poniewaz takie zachowanie ledów na niej jest jak najbardziej standardowe i normalne w sprawnej hulajnodze. 

Dashboard - podepnij mu z zasilacza +5V i GND i włącz go. Daj znać czy się uruchamia, jeśli tak - to co się dzieje. Czy dashboard ma jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne? Od wilgoci? Spróbuj go uruchomić dając mu 5v. Jeśli się nie uruchomi to znaczy, że coś w nim jest uwalone i jego uszkodzenie mogło spowodować upalenie tej przetwornicy na ESC. Stawiałbym na to właśnie.

Kody błędów masz tutaj: https://miuipolska.pl/forum/topic/46589-kody-błędów-piszczenie-pikanie-mruganie-dekodowanie-kodu/

Spróbuj uruchomić ESC ale podepnij do płyty TYLKO baterię w sensie XT30 i wtyczka z danymi z BMS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Battery_Saver napisał:

Z tego co piszesz, to bateria wydaje się być w pełni sprawna, poniewaz takie zachowanie ledów na niej jest jak najbardziej standardowe i normalne w sprawnej hulajnodze. 

Dashboard - podepnij mu z zasilacza +5V i GND i włącz go. Daj znać czy się uruchamia, jeśli tak - to co się dzieje. Czy dashboard ma jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne? Od wilgoci? Spróbuj go uruchomić dając mu 5v. Jeśli się nie uruchomi to znaczy, że coś w nim jest uwalone i jego uszkodzenie mogło spowodować upalenie tej przetwornicy na ESC. Stawiałbym na to właśnie.

Kody błędów masz tutaj: https://miuipolska.pl/forum/topic/46589-kody-błędów-piszczenie-pikanie-mruganie-dekodowanie-kodu/

Spróbuj uruchomić ESC ale podepnij do płyty TYLKO baterię w sensie XT30 i wtyczka z danymi z BMS.

Dashboard po podaniu 5V nie wstaje, nic się nie świeci nic nie piszczy, jak palcem dotykam elementów płytki dashboard (i robie tym palcem zwarcie) to zapalają się diody i słychać skrzypienie głośniczka, nie pisk a skrzypienie, po zdjęciu palca wszystko gaśnie i nie ma oznak życia. 

Przetwornicę sam uwaliłem :/ mierzyłem wczoraj właśnie napięcia czy dashboard w ogóle dostaje 5V z tej przetwornicy kabel pomiarowy mi zjechał i usmażyło przetwornice, szukam już innej żeby wymienić.

ESC uruchamiałem bez podpiętego dashboardu, wpinałem baterie i kable z BMS, robiłem zwarcie na konektorze zielonego kabelka z uziemieniem, ESC się uruchamiało ale symptomy były takie same jak z podpiętym dashboardem, 17 wolnych mrugnięć zieloną diodą i wyłączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc wszystko wskazuje na to co piszę. Problem z dashboardem. Albo zawilgocenie - najbardziej prawdopodobna sytuacja, albo uszkodzenie mechaniczne, albo jakies zimne luty. Z powodu uszkodzonego BLE uszkodzona została przetwornica na ESC. Proponuję przyjżeć się dokładnie BLE, może znajdziesz problem "na oko". Najlepiej umyj w IPA, i popoprawiaj luty gdzie się da. Multimetrem zmierz czy jakiś kondensator nie ma przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...