Sign in to follow this  
swissarmy

aplikacja Amazon Prime nie przełącza palety kolorów do HDR

Recommended Posts

Witam,

Posiadam Mi Box S (zaktualizowany do androida 9.0), na którym zainstalowałem aplikację Amazon Prime przez aptoide. Na początku wszystko zdawało się działać w porządku, ale okazuje się, że treści z oznaczeniem "HDR" nie wymuszają przełączania palety kolorów na rozszerzoną. Sprawdziłem na dwóch odbiornikach 4k+hdr i na obydwu jest dokładnie ten sam objaw - Amazon Prime pokazuje transmisję HDR 4K, jednak odbiorniki nadal działają w trybie SDR. Ręczne przełączanie profilu w odbiornikach na HDR nie pomaga, ponieważ sygnał nadal jest SDR więc obraz robi się ciemny i nadal wygląda nieprawidłowo.

Próbowałem przełączać na Mi Box próbkowanie kolorów (4:4:4, 4:2:2, 4:2:0) i wyłączać/włączać "Deep color" jednak nadal to samo.

Dodam, że aplikacja Netflix na Mi Box działa bez problemu i odbiorniki za każdym razem prawidłowo przełączają się w tryb SDR (np. będąc w menu netlixa) i w tryb HDR (odbiorniki sygnalizują otrzymanie sygnału HDR odpowiednią ikoną jak tylko włączy się film/serial z HDR). Wbudowana aplikacja Amazon Prime na jednym z odbiorników także działa prawidłowo i przełącza sygnał SDR/HDR jak należy. Drugi odbiornik to projektor 4k bez funkcji "smart").

Spotkał się ktoś może z czymś takim?

*EDIT*
Testowane na aplikacji Amazon Prime w wersjach:
- 4.14.3
- 4.14.4

Edited by swissarmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy  YT przełącza Ci na HDR ? Pytam o działanie sprawdzonych pozycji HDR np. portal 8K HDR VIDEO czy HDR-X.  Ten test sprawdzi czy TV obsługuje kodek VP9 profil 2. W znanych mi TV Philips ta opcja jest dopiero w modelach 2019.

Działanie zależy od telewizora. Producent TV musi dogadać się z Amazon Prime.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno z drugim nie ma, wg mnie, kompletnie nic wspólnego.

Problem, o którym piszę to:

- na Mi Box S aplikacja Prime Video, w powyższych wersjach, pomimo faktu, że przy odtwarzaniu zgłasza się jako HDR 4K (podczas pauzowania treści), nie powoduje przełączenia sygnału z SDR na HDR, co powinno dziać się automatycznie, tj. np. przy apce netflix czy wbudowanych apkach na TV.

Netflix na przystawce działa ok.

Problem, o którym wspominasz dotyczy, z tego co czytałem, aplikacji youtube, która jest na Mi box i ona faktycznie nie odtwarza 4k z hdr, tylko samo 4k, podobno można to obejść instalując inną apkę, która odtwarza youtube, ale nie zgłębiałem tematu.

Mój LG B7 z wbudowanych aplikacji (netflix, amazon prime, youtube) odtwarza bez problemu HDR10 czy Dolby Vision.

Drugi odbiornik (projektor Epson EH-TW9400) ma tylko HDR10, który działa po odpowiednim ustawieniu na Win10 i z aplikacją Netflix na przystawce. Na nim też youtube 4k hdr działa, ale na Win10 + przeglądarka Edge.

Natomiast na obydwu powyższych odbiornikach aplikacja Amazon Prime na Mi Boxie nie podaje sygnału HDR, mimo tego, że sama go w opisie zgłasza jako aktywny. W sensie może i treść jest podana w HDR, ale sygnał nadal jest SDR.

Czytałem, że kiedyś Roku miało chyba taki problem i była to wina samej aplikacji, co by się mogło zgadzać skoro wbudowana apka w telewizorze działa jak należy. Pytanie czy jest jakaś wersja aplikacji, która działa normalnie i czy ktoś miał podobny problem.

Edited by swissarmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazuje się, ze przyczyną niepoprawnie działającej apki Amazon Prime w trybie HDR były ustawienia Mi Boxa, a mianowicie - wymuszenie na stałe przeze mnie rozdzielczości [email protected]

Wystarczy w ustawieniach ekranu włączyć "Auto switch to recommended resoultion from TV", odbiornik przełączy się w tryb [email protected]  / YCbCr 444 (co powoduje, że ogólnie okna są chyba bardziej responsywne) i w ten sposób w Amazon Prime sygnał HDR jest normalnie rozpoznawany, oczywiście wraz z rozdzielczością 4k.

Dziwne, że ta opcja nie miała kompletnie wpływu na aplikację netflix...

*Ta "sztuczka" nie działa na aktywację trybu HDR w aplikacji youtube, ale to raczej było oczywiste.

P.S.

Przy okazji - jest nowa apka Amazon Prime z 01/2020 ver. 5.0.20 do ściągnięcia stąd:

https://apkplz.net/download-app/com.amazon.amazonvideo.livingroom?ss=L1FqbFluQWltWTA1MUlQbmROalZ6Z3UvM0Z4eTFrOTEwam4yRkQ3TjVVdU53SFpiUnFmOFVLelI5UVRKNXNOeUVaMWRQT3F2Sk9HcEZVclFTeFhzMGQrdm1ydjAySG1WWlVTQ1NXQWlKMnc9

Edited by swissarmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety problem z HDR istnieje nadal - gdy włączyłem automatyczną rozdzielczość na Mi Box to jakimś cudem za pierwszym razem ustawiła się [email protected] i wtedy HDR na Amazon Prime działa, jednak rozdzielczość jest tylko "HD" i nie zwiększa się.

Sprawdziłem więc wszystkie pozostałe tryby wyświetlania obrazu i HDR działa poprawnie tylko przy rozdzielczości 720p 50-60Hz!
Każda inna rozdzielczość powoduje, że mimo faktu, że znaczek "HDR" podczas odtwarzania się pojawia to sygnał się nie przełącza z SDR do HDR...
Zresetowałem również Mi Boxa do ustawień fabrycznych (android 9.0) i nadal to samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, że jest to wina samej aplikacji, u mnie potrafiła się zawiesić sama z siebie (wersja oryginalnie zainstalowana wraz z aktualizacją systemu), nie jest ona chyba zbyt dobrze dopracowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this