Zeneqr Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 (edited) Witam, kupiłem wczoraj mi box s, po konfiguracji od razu zaktualizowałem go do Androida 9, i wiem że wcześniej klawiatura gboard działała (teraz nic a nic), a czy przycisk asystenta na 8 działał to nie pamiętam. Wiem że teraz po kliknięciu w ww przycisk uruchamia się asystent, lecz co bym nie mówił, nic nie reaguje (z telefonu działa prawidłowo). Dodatkowo przed przywróceniem ustawień fabrycznych ekran boxa zaczął lekko... śnieżyc. Pytanie czy problemy asystentem i tym sniezeniem to problemy softu, czy może dostałem jakiś szmelc do oddania na gwarancję? Edited January 16, 2020 by Zeneqr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robaks Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Jeśli chodzi o klawiaturę, to u mnie rozwiązaniem było albo włączenie, albo wyłączenie (już nie pamiętam) debugowania usb w opcjach programistycznych 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeneqr Posted January 16, 2020 Author Share Posted January 16, 2020 (edited) 5 godzin temu, robaks napisał: Jeśli chodzi o klawiaturę, to u mnie rozwiązaniem było albo włączenie, albo wyłączenie (już nie pamiętam) debugowania usb w opcjach programistycznych Jak włączyć opcje programistyczne? I czy ktoś wie co z tym pilotem? Pewno jest wadliwy, ale może komuś jednak przestał działać po aktualizacji do Andoria 9. Inaczej to będzie już drugi sprzęt od Xiaomi...w tym miesiącu, który będę musiał oddać na gwarancję!!! Edited January 16, 2020 by Zeneqr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robaks Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Wchodzisz w ustawienia /informację i klikasz kilkakrotnie kompilacje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kola01 Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 J.w. Zrób reset i kasowanie cache partycji w recovery menu. Jak po tym zabiegu Box musi działać, chyba że jest uszkodzony. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeneqr Posted January 16, 2020 Author Share Posted January 16, 2020 38 minut temu, kola01 napisał: J.w. Zrób reset i kasowanie cache partycji w recovery menu. Jak po tym zabiegu Box musi działać, chyba że jest uszkodzony. A gwarancji po takim zabiegu nie stracę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kola01 Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Nie stracisz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Test Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Warunkiem podstawowym i powiedziałbym koniecznym do poprawnego działania Mi Boxa po przejściu na android 9 jest wcześniejsze wyczyszczenie w recovery partycji systemowej oraz, co bardzo ważne również partycji cache. Wszędzie jest o tym mowa, lecz nie wszyscy to robią, zwłaszcza ci, którzy robią update OTA z androida 8.1. Jest to zrozumiałe, bo skoro użytkownik boxa dostaje komunikat o nowej wersji możliwej do pobrania, to po prostu ją pobiera i instaluje, nie wnikając raczej w dodatkowe zabiegi. O to powinien zatroszczyć się sam updater. Niestety tego nie robi, stąd bardzo duży odsetek ludzi mających problemy po uaktualnieniu. Zaktualizowałem już dwa boxy przez wejście do recovery i wyczyszczenie wspomnianych partycji, po czym instalację aktualizacji z USB i oba nie mają najmniejszych problemów z czymkolwiek. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeneqr Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 Ook wykonałem hard reset czy - chyba - full wipe. W końcu dotarłem do menu które uruchamia się przy starcie boxa i usunąłem cache i zrobiłem reset sprzętu. Klawiatura gboard w końcu się pojawia, asystent używany przez pilota w końcu działa! Mam nadzieję że będę teraz mógł korzystać z tego pudełka bez przeszkód i baboli. Dzięki wielkie za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeneqr Posted January 18, 2020 Author Share Posted January 18, 2020 Długo się nie nacieszyłem poprawnym działaniem, wystarczył niespełna dzień by gboard i asystent w pilocie przestał kompletnie działać...kto w tym siajjjjomi jest na tyle głupi by wydawać tak zepsuta aktualizację??? Czy w takim razie mam codziennie robić full wipe/hard reset? :/ Jak na razie jestem kompletnie zawiedziony tym sprzętem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kola01 Posted January 18, 2020 Share Posted January 18, 2020 Masz włączone HDMI CEC?. Jeśli nie to załącz i później zrób restart boxa i sprawdź czy się naprawiło. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeneqr Posted January 18, 2020 Author Share Posted January 18, 2020 1 godzinę temu, kola01 napisał: Masz włączone HDMI CEC?. Jeśli nie to załącz i później zrób restart boxa i sprawdź czy się naprawiło. Ook, po ponownym hard resecie nic się nie zmieniło, dalej nie działało nic. Włączyłem debugowanie USB jak radziłeś wcześniej, i wrócił gboard! Teraz włączyłem HDMI cec(pierwsze od góry) i wrócił także asystent. Póki co dzięki za pomoc, ale zapewne zaraz znów coś przestanie działać w nosie. PS. Co daje mi włączenie debugowania USB do wirtualnej klawiatury i hdmi cec do asystent z pilota? PS 2. Tak jak myślałem, nawet nie skończyłem pisać posta i już mam nowy problem, otóż po włączeniu debugowania USB nie działa mi klawiatura Bluetooth. A bez debugowania nie działa mi gboard. Da się to jakoś obejść? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netoper Posted January 18, 2020 Share Posted January 18, 2020 A zainstaluj dla testu inna klawiaturę, choćby swifta, i zobacz czy też się będzie wykładała.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeneqr Posted January 19, 2020 Author Share Posted January 19, 2020 (edited) 13 godzin temu, Netoper napisał: A zainstaluj dla testu inna klawiaturę, choćby swifta, i zobacz czy też się będzie wykładała. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Swiftkey nie jest dostępny na boxowym google play, a APK nie chciało się zainstalować (na koniec instalacji dostaje komunikat że aplikacja nie została zainstalowana), więc pobrałem jakieś LeanKey keyboard z bieda Google Play na mi boxie, i działa bez debugowania USB, ale przy wyborze innej klawiatury niż gboard system ostrzega że może ta apka zbierać info w tym hasła itp. a sama ww apka ma równo 100 ocen i zero komentarzy...więc nie wiem czy można jej choć trochę zaufać. Edited January 19, 2020 by Zeneqr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netoper Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 To może poszukaj jakiejś starszej wersji googlowskiej klawiatury,.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
termito17 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 Witajcie, ja również mam identyczny problem co Zeneqr. Wczoraj o mało co nie spakowałem boxa i nie wysłałem na gwarancję (Androida 9 mam zainstalowanego od kilkunastu dni, instalacja z poziomu menu Informacje -> aktualizuj system ) - zauważyłem, że nie działają komendy głosowe z pilota, więc przywróciłem do ustawień fabrycznych z pozycji "kasowanie danych" (nie z recovery). Po resecie przy wpisywaniu hasła do wifi nie pokazywała się klawiatura, włączałem urządzenie jeszcze kilkanaście razy i ciągle nic. Dopiero po pewnym czasie spróbowałem usunąć odbiornik USB klawiatury z urządzenia i klawiatura od razu się pokazała! Skonfigurowałem urządzenie, podłączyłem odbiornik USB klawiatury - znowu brak klawiatury ekranowej. Udało mi się znaleźć ten temat, włączyłem debugowanie, pojawiła się klawiatura, ale fizyczna nie działa, sterowanie głosowe również znowu przestało działać i tak w kółko. Dodam, że do tej pory miałem cały czas wsadzony odbiornik w urządzenie, ale klawiatura się pokazywała, nie wiem czy działala klawiatura fizyczna, bo z niej nie korzystałem po aktualizacji. Test, czy mógłbyś powiedzieć co w takiej sytuacji można zrobić? Reset nie przywraca do Androida 8, ale czy mógłbyś powiedzieć krok po kroku jakie opcje wybrać w menu recovery aby box działał poprawnie jak po aktualizacji wykonywanej przez Ciebie? Być może mógłbym korzystać tylko z fizycznej, ale po wpisaniu danych nie można zatwierdzić klawiszem ENTER - czy wiecie w jaki sposób można "uaktywnić" ten klawisz do zatwierdzania wpisanych danych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kola01 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 Po zrobionej raz aktualizacji doo ATV9, nie można już się cofnąć do ATV 8.1 Wyjmij nadajnik klawiatury USB, wyłącz Mi BOXa i wejdź w recovery menu,. Tam wykonaj opcje: “Wipe data/factory reset” a później “Wipe cache partition”. Potem restart. Możesz tez kontrolnie wgrać jeszcze raz oprogramowanie /Android 9 Pie beta 3/ z pendrive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
termito17 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 5 godzin temu, kola01 napisał: Po zrobionej raz aktualizacji doo ATV9, nie można już się cofnąć do ATV 8.1 Wyjmij nadajnik klawiatury USB, wyłącz Mi BOXa i wejdź w recovery menu,. Tam wykonaj opcje: “Wipe data/factory reset” a później “Wipe cache partition”. Potem restart. Możesz tez kontrolnie wgrać jeszcze raz oprogramowanie /Android 9 Pie beta 3/ z pendrive. Niestety, wykonałem wszystkie powyższe kroki (zainstalowałem też Android Pie beta 3 z pendrive z poziomu recovery) i dalej jest problem z klawiaturami i komendami głosowymi, zostaje chyba czekać tylko na aktualizację. Napisałem wiadomość na FB Xiaomi, kazali mi wysłać @ na adres [email protected], a Ci odpisali żeby kontaktować się bezpośrednio z sekcją deweloperska, czyli zlewanie totalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelG7 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 4 godziny temu, termito17 napisał: Napisałem wiadomość na FB Xiaomi, kazali mi wysłać @ na adres [email protected], a Ci odpisali żeby kontaktować się bezpośrednio z sekcją deweloperska, czyli zlewanie totalne. Patrząc na inne fora, to mają urwanie głowy z tą aktualizacją. Wiele boxów padło po jej wgraniu, a liczba błędów jest dość duża. Coś mi się wydaje, że nikt tego dobrze nie przetestował przed wypuszczeniem tego do OTA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Test Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 (edited) Ogólnie nie do końca rozumiem pomysł podłączania fizycznej klawiatury przez USB i nie korzystania z niej, tylko z ekranowej. Druga sprawa, to gdzieś czytałem, że boxy Xiaomi nie specalnie się "lubią" z klawiaturami oraz myszami podłączanymi przez USB. Zapewne problematycznie zachowują się tylko niektóre z nich, ale jednak natknąłem się już na taki problem. Sam jednak w moich boxach nie korzystam z urządzeń tego typu, wystarcza mi ekranowa wersja. Być może dlatego też nie mogę się przyczepić do ostatniej aktualizacji androida 9, która działa na każdym wręcz idealnie. Co więcej - jak dla mnie aktualizacja wniosła kilka usprawnień, jak na przykład poprawnie działający Netflix w HDR wraz z dźwiękiem 5.1, co wcześniej nie miało miejsca. Oczywiście oba boxy miały przeprowadzoną aktualizację po absolutnym wyczyszczeniu w recovery systemu i cache. Trochę zabawy w ponowną konfigurację wszystkiego, lecz dla mnie gra okazała się warta świeczki. Klawiatura, asystent głosowy oraz cała reszta śmiga jak należy. Jeden z boxów zakupiony na Ali przyszedł z Hiszpanii, drugi zakupiłem w Polsce będąc na urlopie. Oba chodzą bezbłędnie, na prawdę nie mogę na nic narzekać. Możliwe, że miałem szczęście i akurat trafiłem na dobre wersje, a wiadomo przecież nie od dziś, zwłaszcza w telefonach Xiaomi zdarzają się identyczne egzemplarze z identycznym softem na pokładzie, zachowujące się zgoła odmiennie. Nie mam żadnej złotej rady, by komuś w tym wypadku tutaj pomóc inaczej niż ja to zrobiłem, czyli: bez podłączania pena pod USB-> recovery->reset systemu i cache->będąc wciąż w recovery->podłączenie pena z Androidem9 i jego instalacja z U-Disk. Box robi update boot, po czym restart do recovery, wtedy wybieramy powtórnie instalację systemu z U-Disk i dalej już proces postępuje automatycznie bez naszego udziału. Zaznaczam, że po instalacji ostatniej bety 3, nie miałem żadnych nowych powiadomień o aktualizacji do finalnej wersji Androida 9. Po prostu beta 3 działa u mnie do tej pory perfekcyjnie, jednak patrząc na ilość problemów, które wystąpiły, sądzę że finalna wersja została wstrzymana póki co i pojawi się w postaci aktualizacji z poprawionymi błędami w późniejszym terminie, czego wszystkim życzę. Edited January 21, 2020 by Test Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelG7 Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 Dnia 21.01.2020 o 02:40, Test napisał: Ogólnie nie do końca rozumiem pomysł podłączania fizycznej klawiatury przez USB i nie korzystania z niej, tylko z ekranowej. Problem jest w tym, że czasem przy wpisywaniu haseł nie da się tego zrobić enterem na klawiaturze, działa tylko przycisk na klawiaturze ekranowej. Niestety sam się o tym przekonałem. Dnia 21.01.2020 o 02:40, Test napisał: Druga sprawa, to gdzieś czytałem, że boxy Xiaomi nie specalnie się "lubią" z klawiaturami oraz myszami podłączanymi przez USB. Przed aktualizacją nie występowały problemy z klawiaturą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Test Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 2 hours ago, PawelG7 said: Przed aktualizacją nie występowały problemy z klawiaturą. Jak napisałem, problemy nie dotyczą wszystkich urządzeń tego typu, niektóre klawiatury czy myszy się po prostu "gryzą" Sądzę jednak, że większość problemów z niekompatybilnością takich urządzeń zostanie z czasem wyeliminowana przez uaktualnienia, gdyż wiele osób zgłasza podobne błędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil.moskal86 Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 (edited) Dnia 25.01.2020 o 19:02, Test napisał: U mnie to samo, po aktualizacji do 9.0 poprzez system nie działa asystent i problemy z klawiaturą usb. W 8 dzialaly idealnie:/// Edited February 7, 2020 by kamil.moskal86 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil.moskal86 Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Wgranie z pendrive rozwiazuje problem. Wersji 9 beta 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibino Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 U mnie pomogło odłączenie wszystkich urządzeń z portu USB i restart 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vid Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 (edited) Dnia 8.02.2020 o 06:59, zibino napisał: U mnie pomogło odłączenie wszystkich urządzeń z portu USB i restart I to jest proste, genialne i działa. Przynajmniej mikrofon. Dzięki Dobry Człowieku !!! Zaznaczam, że na YouTube. Edited February 10, 2020 by Vid Aktualizacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiekho Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Potwierdzam. Urządzenia USB wpływają na te czynniki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paraglobularna Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 dla mnie dziwnym pomysłem jest wgrywanie 9tki tylko dla samego wgrania. Jeśli aktualizacja nie wnosi niczego co nam jest potrzebne a 8.1 działało komus dobrze to po kiego grzyba ją ludzie wgrywają ? lepsze jest wrogiem dobrego można sobie "polepszyć"...co innego jeśli coś nie działa i wymaga aktualizacji ale jeśi mi osobiscie wszystko w boxie dziala i smiga na 8.1 i nie mam żadnych problemów po cóż miałabym wgrywac 9 ? dla zasady ? nic co jest w 9-tce nie jest mi potrzebne i tę metode polecam tym którzy mają 8.1 wszystko im dziala i nie potrzebują 9....bo potem takie kwiatki jak na zagranicznych forach opisują występują...i to niezaleznie od wipów, czyszczenia partycji i innych czarów. Proste: działa ci 8.1 to nie ruszaj 9 :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darecki944 Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 Ale nie wszyscy to wiedzą , wyskakuje aktualizacja to wgrywają , tak samo jak na telefonach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paraglobularna Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 39 minut temu, Darecki944 napisał: Ale nie wszyscy to wiedzą , wyskakuje aktualizacja to wgrywają , tak samo jak na telefonach. Wiesz...tu nie trzeba jakiejś tajemnej wiedzy a podstawowego myślenia. Ja jestem zwyklą użytkowniczką z dość mała wiedzą, ale....na tyle ogarniętą że zanim coś zrobie to zagugluje. Jesli pojawiają się nagminnie wątki z problemami pod 9-tką a u mnie wszystko działa na ósemce i do tego nie potrzebuje niczego więcej to....logicznym wydaje mi sie aby tego nie ruszać :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now