Jump to content

NETFLIX brak płynności obrazu w ruchu na wielu filmach


Recommended Posts

No i z tego co zrozumiałem, to napisali, że nie działa. Sam próbowałem i najnowszej wersji (3.3.)  nawet nie udało mi się zainstalować. Weszła starsza (3.1.) ale nie bardzo chciała działać albo ja nie umiem tego obsługiwać.

Ale to bez znaczenia, bo widzę, że odświeżanie w ATV9 beta 3 (i kilku poprzednich softach) działa poprawnie oczywiście o ile sam Mi BOX działa poprawnie. Jak zacznie szarpać, to już żadne ustawienia rodzielczości/częstotliwości w  ustawieniach ekranu nie pomagają - na każdym ustawieniu rwie obraz mniej lub więcej. 

14 godzin temu, jadwinin napisał:

Czyli buforowanie. Mi Box S ma małą pamięć. 2 GB RAM DDR3 i 8 GB eMMC. Czekamy na nadchodzący poważny update. Kosztował 164 zł na promocji w Galerii Mokotów.

Są sprzęty z jeszcze mniejszą pamięcią (np Fire TV Stock 3gen)  i działają płynnie. 

Jaki poważny update masz na myśli?

Link to post
Share on other sites

 

Cytat

Wg zestawienia ma 1,5GB RAM, czyli jednak mniej.

W tym zestawieniu jest trochę inaczej:

https://www.reviews.org/tv-service/amazon-fire-tv-3rd-gen/

Tech specs

  • Audio and visual quality:
    • Up to 4K Ultra HD at 60 frames per second (fps)
    • HDR-10 support
    • Dolby Atmos Audio
  • Memory: 2 GB
  • Storage: 8 GB Storage
  • Processor: 1.5 GHz Quad Core Processor
  • Voice control: Alexa Voice Remote, hands-free voice control with any Echo device
  • Connection types: HDMI, Micro USB port for power or optional Amazon Ethernet Adapter, 802.11ac dual-band MIMO Wi-Fi
  • Remote features: Microphone, voice button, navigation, select, back, home menu, fast-forward, play/pause, rewind

 

Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie. Komuś działa netflix w 4k na mi box s ? Bo gdy posiadam rozdzielczość urządzenia [email protected],to netflix pokazuje materiały w hd,a gdy zmienię na [email protected],to materiały już się pokazują w 4k,lecz coś to gubi klatki...a przecież głupi youtube normalnie mi odtwarza materiały w 4k. Więc to urządzenie nie daje rady ? czy to kwestia kabla ? Bo rożne kable sprawdzałem w domu,a każdy działa tak samo.

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że problemem nie jest rozdzielczość tylko właśnie brak płynności  obrazu w Netflix o którym pisałem. Objawia się to właśnie brakiem dopasowania ustawionego odświeżania (Hz) do ilości klatek odtwarzanego filmu w Netflix. Objawem jest regularne szarpnięcie ruchomego obrazu co ok 4-5 sekund. Na statycznym obrazie tego nie widać. Pomaga w tej sytuacji ręczna zmiana ustawienia odświeżania np z 60Hz na 24Hz w menu Mi BOXA. Oczywiście dla różnych filmów są to różne ustawienia co jest bardzo wpieniające. Na YT to zazwyczaj z tym nie ma problemu i 99% filmów leci płynnie. 

Kolejny objaw jaki może się pojawić to "zmulenie" Netflixa po 1/2 dniach (czasem po kilku godzinach)  od włączenia Mi BOXA do prądu (lub od jego ponownego uruchomienia). W którymś momencie miałem tak, że nakładał mi się jeden i drugi objaw i nie dało się już nic oglądać na NETFLIXIE. 

Spróbuj sobie wgrać nowe oprogramowanie Android TV 9 Beta 3. Po jego wgraniu Autodopasowanie odświeżania zaczęło u mnie działać. Pozostał jedynie objaw zmulenia co 1/2 dni (wtedy wystarczy uruchomić ponownie urządzenie i znów działa ok). Mam nadzieję, że i to poprawią, choć ten problem występuje co najmniej od roku i jak widać Xiaomi nie potrafi sobie z tym poradzić.

Edited by kola01
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

U mnie Netfilx, HBO chodzi cały czas płynnie, nie rwie ani nie gubi żadnych klatek.

Jeszcze ani razu MiBoxa nie restartowałem, wcześniej android 8.1 a teraz 9 beta3.

Bardziej bym stawiał że ma problem z jakąś grupą telewizorów.

Link to post
Share on other sites

Wszystkim tym, którzy maja problem z płynnością obrazu na Netflix, proponuję kolejny raz. Zainstalujcie jakiś emulator terminala, a są one dostępne dla Android TV i sprawdźcie jakie procesy chodzą w tle po świeżym uruchomieniu boksa i jakie po dwóch dniach gdy zamula.

Przecież to nic nie kosztuje, a może znajdzie się winowajca :)

Link to post
Share on other sites

A coś więcej możesz napisać, jaki np "emulator terminala" bo niewiele mi to mówi i jeśli nawet zlokalizuję po 2 dniach nowe procesy, to czy w ogóle będę w stanie je trwale ubić (w BOXie mam tylko oryginalne oprogramowanie).

Link to post
Share on other sites

Emulator terminala umożliwia dostęp do konsoli. Na Android TV jest np. Termux.

Po zainstalowaniu w linii poleceń wpisz "top" - bez "". Wyświetlą się wszystkie procesu pracujące w urządzeniu wraz z obciążeniem CPU i RAM.
Zrób print screen/zdjęcie procesów po uruchomieniu boksa i jak zamula. Porównaj.

Edit.
Bez problemu możesz je ubić właśnie z poziomu emulatora terminala. Komenda: kill

Edit 2
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kill_(polecenie)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Top_(Unix)

Edited by Radasss
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, kola01 napisał:

Wydaje mi się, że problemem nie jest rozdzielczość tylko właśnie brak płynności  obrazu w Netflix o którym pisałem. Objawia się to właśnie brakiem dopasowania ustawionego odświeżania (Hz) do ilości klatek odtwarzanego filmu w Netflix. Objawem jest regularne szarpnięcie ruchomego obrazu co ok 4-5 sekund. Na statycznym obrazie tego nie widać. Pomaga w tej sytuacji ręczna zmiana ustawienia odświeżania np z 60Hz na 24Hz w menu Mi BOXA. Oczywiście dla różnych filmów są to różne ustawienia co jest bardzo wpieniające. Na YT to zazwyczaj z tym nie ma problemu i 99% filmów leci płynnie. 

Kolejny objaw jaki może się pojawić to "zmulenie" Netflixa po 1/2 dniach (czasem po kilku godzinach)  od włączenia Mi BOXA do prądu (lub od jego ponownego uruchomienia). W którymś momencie miałem tak, że nakładał mi się jeden i drugi objaw i nie dało się już nic oglądać na NETFLIXIE. 

Spróbuj sobie wgrać nowe oprogramowanie Android TV 9 Beta 3. Po jego wgraniu Autodopasowanie odświeżania zaczęło u mnie działać. Pozostał jedynie objaw zmulenia co 1/2 dni (wtedy wystarczy uruchomić ponownie urządzenie i znów działa ok). Mam nadzieję, że i to poprawią, choć ten problem występuje co najmniej od roku i jak widać Xiaomi nie potrafi sobie z tym poradzić.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz,jak znajdę trochę więcej czasu,to zainstaluje ten beta system,i sprawdzę czy coś to pomogło,o ile to pomaga w materiałach 4k na netflixie,bo samo HD chodzi na spokojnie.

Link to post
Share on other sites

@kola01 Zastosowałem się do twojej rady instalując najnowszego Android 9 w fazie beta,i muszę powiedzieć że to złote lekarstwo :-o. Twoja rada powinna być jako pierwsza w wyszukiwarce wujka google,ponieważ szukałem wszędzie,a dopiero Ty mi zdradziłeś lekarstwo jak oglądać netflixa w płynnym 4k,za co ci bardzo dziękuje.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowa :). Tylko z tą płynnością, to tak jak Ci pisałem. Niby działa ale i tak co 1/2 dni trzeba robić restart bo Mi BOX jakby się zmulał. Objawia się to tylko na NETFLIXIE, poza tym działa normalnie. Przynajmniej u mnie tak jest. Najszybciej restart zrobisz przytrzymując chwilę  przycisk wł/wył na górze pilota - pojawi się pytanie o ponowne uruchomienie. 

Link to post
Share on other sites

Zapomniałem jeszcze dodać, że warto włączyć w menu Mi BOX'a "HDMI CEC". Dziwne to jest ale masa osób pisze, że BOX zawiesza się albo mocno zmula (menu szarpie a Netflix praktycznie nie działa) po uśpieniu z pilota albo po włączeniu na drugi dzień. I faktycznie to doświadczyłem nawet na ATV9 beta3 ale wystarczy włączyć to HDMI cec (wystarczy pierwsza opcja z góry) i jest duuuużo lepiej, nie ma ogólnego zmulenia w menu i aplikacjach ale traci płynność na Netflixie o której pisałem wyżej (konieczny restart).

Edited by kola01
Link to post
Share on other sites

Wszystko znajdziesz pod tym linkiem:  https://www.androidsage.com/2019/11/18/download-and-install-xiaomi-mi-box-s-official-android-9-pie-beta-ota-update/

a opis wgrywania poniżej:

1. Pobierz najnowszą wersję beta dostępną z linku 
2. Zmień nazwę pliku zip na update.zip bez dwukrotnego powtarzania rozszerzenia .zip, zapisz go na dysku USB sformatowanym w FAT32 i podłącz go do urządzenia.
3. Aby przejść do trybu odzyskiwania, wykonaj następujące czynności:
a) Odłącz Mi Box S od gniazdka.
b) Umieść pilota jak najbliżej urządzenia, naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk „środkowy” i przycisk „wstecz”, podłącz Mi Box S do gniazdka elektrycznego i poczekaj, aż przejdzie w tryb odzyskiwania.
c) Jeśli Twoje urządzenie nadal znajduje się pod kontrolą Oreo, MUSISZ najpierw zresetować je do ustawień fabrycznych, więc najpierw wybierz „Wyczyść dane / przywróć ustawienia fabryczne”, a następnie „Wyczyść partycję pamięci podręcznej”, jeśli masz już wersję beta Pie, której nie potrzebujesz aby go zresetować, wykonaj następujące czynności.
d) Wybierz „Zastosuj aktualizację z EXT” i wreszcie „Aktualizuj z udisk”, poczekaj, aż oprogramowanie zostanie zainstalowane.
e) Po zakończeniu wybierz „Uruchom ponownie system teraz” i poczekaj, aż urządzenie uruchomi się ponownie, jednak proces ładowania trwa trochę czasu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...