blaise18

STYJ02YM - nowy robot Mija 2019

Recommended Posts

Jak się wysyła go do konkretnego pomieszczenia poza planowanym czyszczeniem. Strasznie juli mi ten chiński serwer i ciagle walczę z tym updatem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Pulos napisał:

Jak się wysyła go do konkretnego pomieszczenia poza planowanym czyszczeniem. Strasznie juli mi ten chiński serwer i ciagle walczę z tym updatem...

Zainstaluj zmodowana aplikację i przelacz sie na europejski serwer. Dziala zdecydowanie szybciej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, BarTeek52 napisał:

Spotkaliście się z taką sytuacją... Robot ma zeskanowane całe mieszkanie, na pozór wszystko ok. Natomiast jak dochodzi do sprzątania to omija jeden pokój. Usunąłem mapę i jeszcze raz zeskanował mieszkanie. Tym razem po prawidłowy mapowaniu w trakcie sprzątanie robot ominął inny pokój (ten który wcześniej omijał posprzątał). Nadmienia iż robota obserwowałem i wiem że nic nie przeszkadzało mu w sprzątaniu spornego pokoju.

Na jednym z forów spotkałem się z tym problemem, skasuj mapę i zeskanuj wzdłuż krawędzi, powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy da się przenieść urządzenia w zmodowanej apce na inny serwer czy każde trzeba osobno resetować i dodawać po zalogowaniu do innego regionu np Polska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie potrafię sobie poradzić aby wykluczyć dywany przy mopowaniu. Jak to robicie? Tworzycie dwie osobne mapy;  jedna na normalne odkurzanie, druga na mopowanie z wykluczonymi obszarami? Jeśli tak to jak na zmodowanej aplikacji stworzyć te dwie odrębne mapy? Siedzę pół dnia i za każdym razem tworzy nową mapę i nie idzie ustawić aby zapamiętał dwie.

Mam mod od vevsa na wersji 044. Nie potrzebuje zaktualizować aby były multimapy?

I jeszcze na koniec kwestia dozowania wody, która po kilku minutach się jakby zawiesza i odkurzacz przestaje podawać wodę mimo ponad połowy zbiornika. Ktoś tez miał podobny problem?

Edited by kaimexiao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ponad miesiąca użytkuję odkurzacz STYJ02YM i jestem z niego zadowolony.. Na początku objechał  mieszkania i bez problemu zrobił mapę. Odkurzał jak trzeba, jednak ostatnio coś mu się zamieszało z mapą, a mianowicie nieoczekiwanie na mapie stacja dokująca pokazała się w innym pokoju, niż fizycznie stoi (nie odłączałem jej, nie przenosiłem). Nie pomaga przenoszenie stacji dokującej do pokoju, gdzie jest obecnie na mapie, bo jak uruchomię odkurzacz to i tak coś gmatwa, a poza tym chcę by stacja stała tam gdzie na początku. Czy jest  jakiś sposób, by przenieść na mapie stacje dokującą w inne miejsce, niż pokazuje to aplikacja w telefonie, czy też jedynym sposobem jest usunięcie mapy i zrobienie nowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, rrafal napisał:

Od ponad miesiąca użytkuję odkurzacz STYJ02YM i jestem z niego zadowolony.. Na początku objechał  mieszkania i bez problemu zrobił mapę. Odkurzał jak trzeba, jednak ostatnio coś mu się zamieszało z mapą, a mianowicie nieoczekiwanie na mapie stacja dokująca pokazała się w innym pokoju, niż fizycznie stoi (nie odłączałem jej, nie przenosiłem). Nie pomaga przenoszenie stacji dokującej do pokoju, gdzie jest obecnie na mapie, bo jak uruchomię odkurzacz to i tak coś gmatwa, a poza tym chcę by stacja stała tam gdzie na początku. Czy jest  jakiś sposób, by przenieść na mapie stacje dokującą w inne miejsce, niż pokazuje to aplikacja w telefonie, czy też jedynym sposobem jest usunięcie mapy i zrobienie nowej.

Miałem ten sam przypadek już na drugi dzień użytkowania, usunąłem mapę i musiał stworzyć od nowa. Nie znalazłem sposobu na to żeby mu wytłumaczyć gdzie jest stacja dokująca, mimo to że przejechał całe mieszkanie i znalazł ją sobie to dalej w pamięci miał złą lokalizację, wyglądało to tak jakby się ładował na odległość 10m od stacji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem tak samo ze stacją ładującą, ale nic nie robiłem i czekałem, aż sam ją znajdzie. Po zadokowaniu, przez chwilę ładował się "na odległość", ale po ponownym otwarciu aplikacji już było ok.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy robota cały czas macie włączonego i podłączonego do stacji dokującej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, jak nie pracuje to odpoczywa i się ładuje.
Producent twierdzi, ze mu to nie szkodzi


Pozdrawiam :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, grizzly napisał:

Jest jakaś możliwość wymiany baterii na większą pojemność?

Nie takie rzeczy u nas się robi, jedynym ograniczeniem jeśli o to chodzi wydaje mi się software (z tym że niekoniecznie jest to jakoś ogarniczone)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak z ciekawości to macie namiary na baterię do tego modelu, próbuje znaleźć i nigdzie nie widzę.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Są na Ali


Pozdrawiam default_icon_e_smile.gif
Możesz dać namiar?
Nie proszę bo jestem leniwy tylko dlatego że szukałem tej baterii pod wszystkimi frazami jakie przyszły mi do głowy i nigdzie nie mogę jej na alliexpress znaleźć. Ani nigdzie indziej dlatego zaczynam mieć wątpliwości co do jej dostępności.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie śmiga odkurzanie z mopem i samo mopowanie bez wyjmowania pojemnika. Oczywiście na tym pojemniku z wodą. Zmieniam w apce co ma robić i to robi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie da namiaru na baterię? Czyli wychodzi na to że to xiaomi to jednorazówka? Ktoś ma oznaczenia akumulatora?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nikt nie da namiaru na baterię? Czyli wychodzi na to że to xiaomi to jednorazówka? Ktoś ma oznaczenia akumulatora?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Jaki masz model robota?


Pozdrawiam :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz model robota?


Pozdrawiam default_icon_e_smile.gif
styj02ym wersja Chińska.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/23/2020 at 8:35 AM, srbastek said:

Czy robota cały czas macie włączonego i podłączonego do stacji dokującej? 

A ja tam producentom nie wierzę :) Akumulator jak każdy inny i czy to robot czy telefon czy Xiaomi czy Apple każdy zachowuje się tak samo i nie lubi ładowania na 100%, więc ja po użyciu ręcznie go wyłączam. Czy mam rację nie wiem ale mam taką schizę i telefon też zawsze ładuję do 80% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze można podłączyć pod Smart gniazdko i zrobić sobie automatyzację, od ilu do ilu ma ładować. W pierwszej wersji odkurzacza wyłączałem mu zasilanie, nawet po kilku dniach miał tyle że spokojnie mógł sprzątnąć i dopiero się ładować, a załączenie zasilania budziło odkurzacz. Teraz w V8 się tak nie da bo po nocy spada do 30% i trzeba by go najpierw naładować, a to zabija funkcjonalność.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozładowuje się jak sam przejdzie w stan spoczynku i się wygasi. Jeśli wyłączysz go przyciskiem (musi być odsunięty od stacji dokującej) to nic się nie rozładowuje i wciąż jest gotowy do użytku- jedyna niedogodność że trzeba przed użyciem uruchomić przyciskiem bo nie jest na czuwaniu, ale czego się nie robi dla akumulatora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spytałem się sprzedawcy na alliexpress od którego kupiłem robota czy mają baterię i dostałem odpowiedź:
"Hello, dear friend, glad to serve you
thank you for your support
very sorry
The battery is a special accessory
Because Chinese customs do not allow sending battery accessories
Vance"

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, adtech84 napisał:

Spytałem się sprzedawcy na alliexpress od którego kupiłem robota czy mają baterię i dostałem odpowiedź:
"Hello, dear friend, glad to serve you
thank you for your support
very sorry
The battery is a special accessory
Because Chinese customs do not allow sending battery accessories
Vance"

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Ale nie rozumiem jaki jest problem z tą baterią, jak Ci padnie za 5 lat to będzie albo jakiś zamiennik albo się w ogóle inną wrzuci, albo nie będzie sensu wymiany baterii bo będziesz chciał mieć nowszy model..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wierzę że bateria która jest na stałe podpięta i utrzymywana na poziomie 100% wytrzyma 5 lat. Jeżeli będą to 2 lata to bym był zadowolony a i tak zapewne straci z 30% pojemności. Sens pytania jest orientacyjny bo albo coś jest albo tego nie ma. Do tego można sobie dodać problemy z ogniwem. Spotkałem już się z niejednym przypadkiem że w nowych (rocznych) telefonach bateria ulegała uszkodzeniu i co wtedy? Ano to że jak masz gwarancję to sobie wymienisz albo jak nie to zanosisz do serwisu i odpłatnie Ci wymienią. Co będzie jeżeli ktoś trafi na felerną baterię w Xiaomi? Teoretycznie można bez problemu wymienić samemu a praktycznie jak jej nie ma dostępnej to lipa. Być może to nowy sprzęt i pojawią się z czasem ale jak ktoś kupuje robota bez żadnej gwarancji to dobrze wiedzieć czy są do niego dostępne części zamienne.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed popadaniem w paranoje bateryjną, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy wyświetlanie w aplikacji, telefonie czy na wyświetlaczu urządzenia 100% jako stanu baterii, to jest 100% czy np 80% faktycznego naładowania?  Akumulator może być naładowany do 80% aby dłużej wytrzymywał, a aplikacja pokazywać 100%. To tylko cyferki procentowe konwertowane z parametrów akumulatora.


Dla przykładu czujniki xiaomi raportujące po zigbee w aplikacji xiaomi pokazują np 50% stan baterii, a alternatywne aplikacje pokazują już inny stan, bo mają inny przelicznik i wszystko > 3V wg alternatywnego oprogramowania ma 100%. A wg xiaomi już tylko 50% i już leci się po nową bateryjkę. 

    if (voltage < 2100) {
        percentage = 0;
    } else if (voltage < 2440) {
        percentage = 6 - ((2440 - voltage) * 6) / 340;
    } else if (voltage < 2740) {
        percentage = 18 - ((2740 - voltage) * 12) / 300;
    } else if (voltage < 2900) {
        percentage = 42 - ((2900 - voltage) * 24) / 160;
    } else if (voltage < 3000) {
        percentage = 100 - ((3000 - voltage) * 58) / 100;
    } else if (voltage >= 3000) {
        percentage = 100;
    }

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam problem z odkurzaczem, posprzątał dziś jedno pomieszczenie, następnie chciałem wyczyścić szczotkę, po wykonaniu tego mam taki komunikat, robot, gdy stawiam do stacji, wykonuję dziwne ruchu cofa do tyłu następnie wyskakuje błąd i 2 czerwone kontrolki. Proszę o pomoc? f1da06fc4208c83fc99c9c83ddfb9f36.jpg

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacja od kolegi: pojawiła się nowa wersja aplikacji Mi Home, przez którą dzisiaj bez problemu zaktualizował odkurzacz do wersji 47.

Miejmy więc nadzieję, że aktualizacje będą już przechodzić normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informuję, że w aplikacji w wersji 5.6.78 mam cały czas problemy. Apka wiesza się na ekranie z mapą oraz często chce skanować pomieszcznie od nowa (po restarcie apki mapa wraca). Coś ogólnie wydaje mi się, że nie poszło im z tym updatem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
WATER PROBLEM ALERT !!! All these models of vacuum robots must be modified: Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop-p STYJ02YM, Viomi v2 Pro, Cecotec Conga 3490, 3290, 3690.

Here the fix.
 
https://vacuumspain.com/en/2020/04/fix-water-problems-in-xiaomi-mijia-2-in.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Amnexico napisał:
WATER PROBLEM ALERT !!! All these models of vacuum robots must be modified: Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop-p STYJ02YM, Viomi v2 Pro, Cecotec Conga 3490, 3290, 3690.

Here the fix.
 

A już miałem nadzieję, że ktoś zrobił fix na to że bez rebootu nie działa pompka od mopowania. Mam wrażenie, że ta pompka działa tylko jak namacza się wstępnie, później chyba już nie dolewa wody, tyle się leje ile wykapie (mogę się mylić). Mam nadzieję, że po aktualizacji (jeśli jakaś będzie) problem zniknie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój Mop-P model STYT02 działa poprawnie z mopowaniem (puki co). Mopowanie 15 m2 robot zużywa prawie cały pojemnik 2w1, zostaje trochę wody na dnie pojemnika. Może jest to już wersja poprawiona robota.


Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now