SMART HOME PL

Modyfikacja softu m365/Pro od A do Z (film) da się na sofcie 1.5.4 i 1.6.6

Recommended Posts

Na pewno dam znać ale aktualnie pogoda nie sprzyja i jest zbyt zimni żeby taki test ponowić... temperatura musi być zbliżona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Nie chcąc tworzyć niepotrzebnie nowego wątku, piszę tu. M365 z dashem Pro (potraktowanym st-linkiem) Ble 0.9.0 BMS 1.2.6 Drv 1.5.5 z wgranym Gonkad365 z małymi modyfikacjami (prędkość Sport 31, prądy 40000/17000, Normal 26). Kersa nie ruszałem, w apce ustawiony na Medium. Naprawdę ma to tak duże znaczenie jaki tryb odzyskiwania baterii się wybierze? Rozumiem, że moje ustawienia nie są przesadnie wyżyłowane przy wadze 85 kg? I trywialne pytanie: zasięg w apce m365 Dashboard przy pełnej baterii 7800 wskazuje 45 km, why? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Screenshot_2020-04-19-21-42-57-345_adriandp.m365dashboard.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego, że wymieniłeś dash na ten od wersji pro, więc hulajnoga identyfikuje się jako pro a zasięg tej wersji (według producenta) to 45km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

poprawną wartość dla swojej hulajnogi możesz ustalić TYLKO Ty, ponieważ każda hulajnoga jest inna w sensie jej bateria jest zużyta w innym stopniu, i osoba która na niej jeździ ma inną wagę a także jest inne ukształtowanie terenu i inne temperatury na zewnąrz. To wszystko wpływa na zasięg, tak samo jak ustawienia zmodyfikowanego softu. Podawany zasięg przez producenta jest wzięty z testów przeprowadzonych w niewiadomych warunkach i według mnie nie ma możliwości przejechania 45km w warunkach normalnej jazdy. Zresztą kto ma pro to wie jakie są zasięgi

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Część 

Wgrałem soft z emkowo i dalej nic. 

Hulajnoga max 23 km/h

Xiaomi M365

Jakieś podpowiedzi, sugestie ? 

Zależy mi na przyspieszeniu tego żółwiego tempa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o info bo trochę się opuściłem w temacie i jestem zagruzowany
Kupiłem zonie m365 ,mogę ja bezproblemowo modowac?011d785408dafc294b6b7048d623d93c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. Check battery manufacture date: (FFB in default app). This must be later than March 2017.
  2. Check the last 8 digits of the serial number (NSY in default app). This must be higher than 35000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam, stad pytam ;-) . Rozważam tez jak duże jest prawdopodobieństwo uwalenia hulajnogi robiąc moda na niezalecanym egzemplarzu. Zastanawiam się czy zaryzykować i co konkretnie popalę (w kontekście modułu do odkupienia. Czy znane są Wam przypadki funkcjonowania „nieodpowiedniego” egzemplarza na modzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak, nie zauważyłem, że screen z danymi hulajki powyżej dał ktoś inny :P

Prawdopodobieństwo jest pewnie z 60% może więcej, skoro "oficjalnie" nie zaleca się to pewnie coś w tym jest. Hulajki poniżej podajej daty produkcji, posiadają na BMS jeden bezpiecznik a nowsze dwa. A co można upalić? Albo ESC albo BMS. Ja bym nie ryzykował, ponieważ może to doprowadzić do samozapłonu batterii co jest dość ciężkie do ugaszenia zwłaszcza w domu. Czy sa znane przypadki? Ja się osobiście nigdy nie spotkałem ani nie widziałem tutaj na forum aby ktokolwiek pisał, że wykonał moda na niepolecanej wersji. Ja na Twoim miejscu sprzedałbym sprzęt, dołożył i kupił taką, która można zamodować. Obecnie jest bardzo dużo ofert używek w cenie poniżej 1k a nawet można znaleść poniżej 900zl, więc to jest według mnie najlepsze rozwiązanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=62786]Battery_Saver[/mention] dzięki za info. Takich właśnie konkretnych informacji oczekiwałem default_icon_e_smile.gif

Zastanawiam się nad sensem kupna używki M365. Mam pewne obawy czy np bateria nie jest zarżnięta lub czy wszystkie ogniwa są sprawne. Z drugiej strony....jeśli wymiana to czy nie lepiej od razu na Pro?

Teraz szczegóły. Najprawdopodobniej jedna z dwóch M365, które posiadam wraz z żonką może być podatna na mod - potwierdzcie jeśli możecie:

 

1. Czarna:

13679/00240xxx prod 2017-12-07

 

2. Czarna:

16133/000350xx prod 2017-12-09

 

Teraz mam dylemat jeśli chodzi o hulajnogę „2”.

Została wyprodukowana później niż pierwsza a numer ma niższy (o ile to jest 35tys a nie 350tys).

Podsumowując, czy w związku z powyższym mogę modować hulajke nr 2......bo rozumiem ze „1” zdecydowanie NIE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje się, że numer 2 według numeru mógłby być bezpieczny, no ale jak sam zauważyłeś, numer jest bardzo niski. Trzeba by rozkręcić sprzęt i sprawdzić ile ma bezpieczników, wtedy była by pewność.

 

Jeśli kupować hulajkę to:

- jeśli od osoby prywatnej to znaleść sprzęt z bardzo małym przebiegiem i najlepiej z dowodem zakupu na gwarnacji - wtedy masz możliwości ruchu w razie W. Wbrew pozorom, bardzo łatwo znaleść taką ofertę

- jeśli od firmy/sklepu - to zawsze masz rękojmię i gwarancję w razie W - mówię o hulajkach ze zwrotów lub tzw. powystawowe

 

Co do zakupu zwykłej kontra PRO - oczywiście, że lepiej PRO - jeśłi dysponujesz większym budżetem, tylko tutaj różnica cenowa będzie dość znaczna, bo to będzie mniejwięcej między 600 a 1000zł więcej - sam sprawdź jak to wygląda. W momencie pisania mojego postu najtańszy egzemplarz PRO na allegro kosztuje 1799zł natomiast zwykłej - 969zł więc sam widzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Battery_Saver Dzięki serdeczne za wyczerpujące info. Naszła mnie taka refleksja (być noże błędna). Czy zatem skoro ważny w tej sprawie jest BMS z odpowiednia ilością bezpieczników to czy nie prościej w wypadku mojej hulajki „1” (ew tez „2”) byłoby wymienić układ BMS lub tez cała baterie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i prościej, lecz wydaje mi się, że są też zmiany na płycie głównej sterownika w sensie są inne tranzystory - mocniejsze, reszta jest bez zmian - no ale same scalaki również można wymienić. Można wszystko wymienić, kwestia czy ma się czas i umiejętności. Koszt samej wymiany to: nowy BMS - Ali-80zł, w PL - 150zł, nowe tranzystory - około 60zł w PL ali z 20zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, czy zatem gdybym nie chciał odświeżać swoich starych umiejętności lutowniczych to czy sama wymiana układu baterii pozwoliłaby mi na uczynienie hulajki podatnej na mod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki@Battery_Saver.
Odpuszczam wiec zabawę z hulajnogą „1”.
Co do „2”....nie bardzo jest widoczna ilość bezpieczników na płytce, która jest pozaklejana taśmą. Czy jest jakiś inny patent patent (nr seryjny jest tuż ponad 35k) na upewnienie się ze hulajka może być poddana modom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Battery_Saver napisał:

no to masz dwie opcje:

- wierzyć, że serial ponad 35k = 2 bezpieczniki

- wymontować i sprawdzić

Wydaje mnie się ,że m365 tools też pokazuje ilość bezpieczników,przynajmniej u mnie w zwykłej M365

Screenshot_20200328-195935.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak, pokazuje, ale skąd bierze to info? Ano właśnie z numeru seryjnego. Jeśli jest ponad 35k to pokazuje ze ma 2 bezpieczniki, jeśli poniżej - 1. Więc to żadne dodatkowe info tak na prawdę bo znając tę granicę 35k po numerze seryjnym każdy może sobie stwierdzić ile ma bezpieczników. Jedyne dodatkowe potwierdzenie na 100% to sprawdzenie fizycznie ile jest na pcb bezpieczników

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca jestem pewny czy wskazanie ilosci bezpieczników faktycznie bazuje na numerze seryjnym.
Otóż o ile info o hulajnodze żonki (nr ser hulajnogi nieco pow 35k) pokazuje 2 bezpieczniki o tyle w przypadku mojej zabawki (nr ser 240xxx) 365Tools nie pokazuje zbyt wielu informacji, zdrowie baterii określa jako Abnornal, jej typ jako Unknown a data produkcji 30 NOV 0199 (fotka poniżej). Jednak nie to jest najdziwniejsze. Ilość bezpieczników (i pare innych detali) zmienia się na ułamek sekundy z 1 Fuse na 2 Fuse. Nie potrafię nagrywać ekranu na androidzie (który to system używam okazjonalnie) stad nie mogę dokładnie zaprezentować powyższego efektu. Mam jednak nadzieje ze opisałem w miarę przejrzyście

656ebe9d53a2b8ef168428e788f3f6d6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Battery_Saver napisał:

no tak, pokazuje, ale skąd bierze to info? Ano właśnie z numeru seryjnego. Jeśli jest ponad 35k to pokazuje ze ma 2 bezpieczniki, jeśli poniżej - 1. Więc to żadne dodatkowe info tak na prawdę bo znając tę granicę 35k po numerze seryjnym każdy może sobie stwierdzić ile ma bezpieczników. Jedyne dodatkowe potwierdzenie na 100% to sprawdzenie fizycznie ile jest na pcb bezpieczników

Nie wiem na jakiej zasadzie i jak to działa,ale działa,wolę przy pomocy ogólnie dostępnego i raczej dobrze działającego programu sprawdzić ilość bezpieczników ,niż ściągać pokrywę i zrywać plomby gwarancyjne.Ale każdy uważa jak robi i robi jak uważa,PS nie bardzo wiem jak wyglądał by taki bezpiecznik,ani gdzie go szukać,wiem jak wyglądają topikowe i samochodowe.Może to że nie pokazuje ilość bezpieczników jest informacją ,że ich ilość jest inna niż 2?Czyli po prostu 1???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilość bezpieczników jest pokazywana na 200% na podstawie numeru seryjnego. Tak samo na jego podstawie pokazywana jest data produkcji baterii. A skąd to wiem i ogólnie skąd to wiadomo? Ano stąd, że są dostępne źródła protokołu jakim komunikuje się BMS i są dostępne dane jakie przekazuje i nie ma w tych danych ani daty produkcji baterii ani ilości bezpieczników, więc to już chyba jasne.

To czy aplikacja działa poprawnie jest dyskusyjne, ponieważ jest wiele przykładów, gdzie nie pokazuje wcale albo pokazuje niepoprawnie dane. Najprostszy przykład to nieorginalny układ, lub układ na rynek chiński - najczęściej numery seryjne niższe niż właśnie 35k - bo wtedy produkcja była tylko na rynek chiński. Dwa bezpieczniki zostały wprowadzone dla rynku europejskiego z powodu przepisów i ogólna produkcja była już kontunuowana na nowszych pcb.

I nie ma co szukać daleko konkretnych przykładów, ponieważ kolega @p3t3rr pokazał dwa posty wyżej screen, udowadniający, że aplikacja nie z każdym układem radzi sobie poprawnie. Dlatego nadal twierdzę, że najpewniejszym sposobem na sprawdzenie ile ma się bezpieczników w swojej sztuce jest sprawdzenie tego fizycznie a nie bezgraniczne ufanie aplikacji, bo jak widać, może ona pokazywać różne rzeczy.

Dodam również, że numer seryjny można zmienić w 3 minuty i co? Wtedy też dodajemy lub odejmujemy ilość bezpieczników wlutowanych w pcb? Raczej nie...

Edited by Battery_Saver
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomocy. Dostałem wyświetlacz z Ali i próbowałem go zamontować. Po wgraniu softy 1.55 i BLE 90 nowy licznik piszczał non stop i migał. Po założeniu fabrycznego migała dioda jak przy rozładowaniu i tylko tryb Eco w czasie jazdy. Po wgraniu nowego-downgrade 1.38 i downgradzie BLE do 072 hulajka ruszyła z zadanymi parametrami. Było OK na fabrycznym wyświetlaczu. Cały czas łączyła się z M365 DOWN G. W Emkowo jest poradnik jak to zrobić aby licznik ruszył. Porada do Upgrade do 1.42.  I  posłuchałem.Upgrade wszedł mi  i teraz d*pa. Nowy licznik świeci ale hulajka nie rusza. Nie miga ale nie reaguje na włącznik. Nie łączy się z Check  i nie ma jak sprawdzić wersji. Tylko BMS I BLE ver 10201. NA starym liczniku palą się diody nic nie reaguje a po połączeniu Cancelled due to retry. Brak możliwości downgradu. Rozumiem że mam obniżyć BLE ale jak to zrobić jeśli nie mam możliwości downgradu? Poradzcie coś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzien dobry.
Właśnie kupiłem hulajnoge 16133/00939xx soft 1.5.1, bateria z lipiec 2019 BMS 1.2.6
Probowałem wrzucic BLE 0.72 przez aplikacje downG a potem modowany soft 1.3.8. Za kazdym razem proces idzie do 100% done, ale hulajnoga ciągle zostaje przy 1.5.1
Jak ją zmodować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a BLE schodzi niżej czy też nie? Po wgraniu moda zrobiłeś reboot hulajki? Skąd bierzesz plik zmodyfikowanego FW? Jest jakiś błąd? Sprawdzałeś czy parametry moda działają? Nie zawsze numery fw czy ble w aplikacji są pokazywane poprawnie po modzie

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aplikacją downG sprawdzam wersje i jest BLE 0.81, mimo wgrania pliku z BLE 0.72 (idzie do 100% done) po restarcie hulajnogi, check i dalej jest 0.81. Plik ESC_BLE_V0.7.2.zip wziąłem z linku podanego pod filmikiem z pierwszego postu. 
Wgranie zmodyfikowanego pliku tez idzie do 100% z zakończeniem done. Ale wg opisu i tak nie zadziała póki ten BLE nie zejdzie na 0.72 a właśnie tego nie mogę zrobić. 
Zmodyfikowany soft wziąłem z  m365.botox.bz
Parametry nie weszły, z kołem w powietrzu osiąga 28km/h 

Proszę o pomoc jak zmodować moj sprzęt

EDIT:
Udało mi się rozwiązać problem z jednym poradnikiem na youtubie. 
Chodzi o wersje programu downG, w sklepie play teraz instaluje sie v19, z poradnika wynika, że musi to być wersja v13 i taką zainstalowałem. Udało się wgrać BLE 0.72 po czym modowanie nie stanowiło już problemu. 

Pytanie mam, czy powinienem teraz wgrać BLE 0.81 lub inny jeśli już mam moda jakiego chce? Czy zostawić tego 0.72? Chodzi o to czym one się różnią (prócz tego że na jednym da sie modować na drugim nie), czy nie trace jakis innych właściwości na starszym pliku względem nowszego? 

 

Edited by aro77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now