SMART HOME PL

Modyfikacja softu m365/Pro od A do Z (film) da się na sofcie 1.5.4 i 1.6.6

Recommended Posts

info pod moim filmem na YT jak zmodować m365 z softem 1.5.4 i m365 pro z softem 1.6.6 

 

Kolejny poradnik od A do Z jak zmodyfikować hulajnogę xiaomi m365/pro w formie filmy 

PS:na kanale znajduje się większa liczba poradników do m365/pro i duża masa produktów smart home od firmy xiaomi

Xiaomi m365/pro poradnik jak wykonać modyfikacje softu

Jeżeli film ci się spodobał lub jest przydatny to zostaw subskrypcje i łapkę w górę jako forma podziękowania :P         ||SMART HOME PL||

Edited by SMART HOME PL
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

XIAOMI M365/PRO

Panowie I Panie weszła aktualizacja i powinno działać wam na nowych softach w m365 i pro-pamietajcie żeby zrobić aktualizacje z dzisiejszeg dnia programu DOWNG tj 07.11.2019 i postępować tak jak na moim filmie(miałem dać znać i daje ale wy też dajcie czy działam wam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

działa dla m365 pro 1.6.6 :mrgreen::mrgreen: ale musiałem chwilę pomyśleć żeby zrozumieć jak DOKŁADNIE od a do z odblokować 

 

Łopatologicznie dla pro:

1) pobieramy ble https://github.com/CamiAlfa/stlink_m365_BLE/blob/master/Downg_zips/PRO_BLE074_update2.zip

przycisk download

2) pobieramy soft (wersja gotowa dla osób szukających sprawdzonych rozwiązań - czytaj ja)

https://emkowo.pl/generator-firmware-xiaomi-m365-pro/

klikamy na Emkowo800W i na samym dole Generuj!

3) pobieramy NAJNOWSZĄ wersję m365 DownG

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.m365downgrade&hl=pl

4) odpalamy aplikację i klikamy connect i wybieramy naszą hulajnogę 

5) klikamy 2x check ver (po 1 sprawdzeniu klikamy ponownie check ver)

6) klikamy open bin i wybieramy plik ble a następnie flash bin - po ukończeniu najprawdopodobniej stanie na 98% ale to nic. proces wykonał się poprawnie

7) ponownie klikamy open bin, wybieramy soft i ponownie flash bin

Done

 

PS. moja 365pro padła 2 tygodnie po zakupie po innej modyfikacji (we wrześniu)..

Lubię sprawdzone, masowe rozwiązania więc zrobiłem wszystko wg: https://www.youtube.com/watch?v=gKdEoi3TRko

soft https://www.spzshop.com/blogs/best-practices-and-tutorials-for-m365/m365-pro-already-hacked-no-speed-limit (inny niż podałem instrukcji)

ale nie lubiłem hamowania manetką tylko silnikiem więc w aplikacji xiaomi ustawiłem odzyskiwanie na strong. Hamowanie po puszczeniu manetki gazu było tak mocne że nie potrzebowałem praktycznie w ogóle używania hamulca ręcznego co bardzo mi się podobało ale po 2 tygodniach:

https://www.youtube.com/watch?v=FxMkzz2Jrzk&feature=youtu.be

sprzęt do 11km/h zaczął drgać do takiego stopnia że ciężko było utrzymać kierownicę .. przywróciłem oryginalny soft 1.6.6 i dalej to samo (moja waga 85 kg, ze sprzętem cały czas delikatnie się obchodziłem - bez krawężników czy innych uderzeń / upadków, właściwe ciśnienie opon itp.)

Hulajnoga na serwis tam gdzie kupiłem (miedia expert), po 3 tygodniach oddali naprawioną, wymienili silnik, baterię i ogólnie większość elektronik (przebieg pokazywało na 0km) ale przy okazji połamali mi mój wspornik błotnika, zerwali fragment gumy na podeście i porysowali ramę w kilku miejscach - wniosek musieli ładnie rzucać sprzętem w serwisie. Nie chciało mi się bawić w ponowny zwrot więc olałem temat.

 

Nie wiem czy usterka była spowodowana tym że w tym sofcie hamowanie silnikiem było zbyt mocno podkręcone na strong czy może ogólne ustawienia tego softu były za wysokie czy może miałem pecha z wadą fabryczną. Ktoś może ma pomysł dlaczego mogła powstać taka usterka?

Jednakże dmuchając na zimne po nowej aktualizacji ustawiam hamowanie silnikiem (odzyskiwanie energii) na week ..

 

Edited by kamil7745

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
12 godzin temu, kamil7745 napisał:

Nie wiem czy usterka była spowodowana tym że w tym sofcie hamowanie silnikiem było zbyt mocno podkręcone na strong czy może ogólne ustawienia tego softu były za wysokie czy może miałem pecha z wadą fabryczną. Ktoś może ma pomysł dlaczego mogła powstać taka usterka?

Jednakże dmuchając na zimne po nowej aktualizacji ustawiam hamowanie silnikiem (odzyskiwanie energii) na week ..

Spaliłeś tranzystory w kontrolerze (jeden na bank poleciał)

Powód dosyć prozaiczny zjazd z górki + kers maks

A tak poza tym zostaw emkowo.pl, strona autora: http://xn--80atlli8e.xn--p1ai/ru/konstruktor-proshivok-pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Xeivra napisał:

A co nie jeździsz sebekcrx na tym polecanym swoim sofcie do PRO :)??

jezdze jezdze , moja hulajka ma 1.5.5 i ma sie dobrze , kumpel kupił mpro i ma 1.6.6 , ale nie da sie downg wgrac ble tzn obnizyc wersji z 110 na 90 i załadowac softu , hulajka zaczeła piszczec i nic sie nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam PRO obniżyłem z 1.6.6 na 1.5.5 i BLE 090. Jeździ aż miło tylko wiadomo z głową bez jakiegoś szaleństwa :) Jako że jest gwarancja to bez problemu przy BLE 090 łączy mi się z MiHome w razie aby wrócić do 1.6.6. Oczywiście BLE oryginalne bez modyfikacji jakieś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak :) jeżeli nie da się wgrać moda to trzeba zrobić downgrade do niższego ble(bluetooth) wszystkie informacje są pod filmem(w moim pierwszym poście)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zakupiłem m 365pro i zaktualizowałem do v 1.6.8 i nie potrafię zmienić ble 110 na 90 jakieś rady ?

Próbowałem na każdy opisany tu sposób i nic 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos sie orientuje skad moge sciagnac ble090 do m365pro? Mam ble074 wraz ze zmodyfikowanym softem i nie mam możliwości aby podlaczyc sie przez aplikacje od Xiaomi. Chcialbym miec ble090 bo slyszalem ze od tej wersji istnieje mozliwosc podlaczenia do MiHome na wypadek gdybym chcial przywrócić oryginalny soft. 

Edited by Rajper

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.12.2019 o 06:10, Szmina napisał:

Witam zakupiłem m 365pro i zaktualizowałem do v 1.6.8 i nie potrafię zmienić ble 110 na 90 jakieś rady ?

Próbowałem na każdy opisany tu sposób i nic 

Hej, skad sciagnales ble090? Właśnie poszukuje, moglbys podac link?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
17 godzin temu, Rajper napisał:

Hej, skad sciagnales ble090? Właśnie poszukuje, moglbys podac link?

Proszę, tutaj znajdziesz m.inn. poszukiwany FW do BLE: https://hackm365.com/x/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, jest to mój pierwszy post na forum. Witam wszystkich i pozdrawiam. Jestem posiadaczem M365 Pro od listopada, przejechałem ponad 200km. Dziś postanowiłem pobawić się modyfikacją firmware. Na początek obniżyłem BLE z 110 na 090. Firmware wygenerowałem 1.5.5 default, zmieniłem tylko wartości: prędkość w trybie sport, wstawiłem 36 km/h, rozruch od 3 km i uruchamianie w trybie ECO. Efekt jest taki że bez obciążenia V-max jest 30 km/h w czasie jazdy 28 (liczyłem na 30-32) czy to normalne? Bateria jest na poziome 40% naładowania a waga drivera 99 kg:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.02.2020 o 20:13, kamels napisał:

czy to normalne?

Przy 40% naładowania? tak.

Dowal 100% i będzie leciało w porywach do 33. Nie bawiłeś się prądami zapewne, więc jakiekolwiek wzniesienia będą cię mocno spowalniały.

Wrzuć sobie EMKOWO800W i będziesz zadowolony. Mocno bezpieczny MOD więc raczej nie powinieneś nic uszkodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam takie pytanko odnoście wlasnie softu Emkowo800W, robiłem test przyspieszenia i nie ma totalnie żadnej różnicy (nawet jednej sekundy) w przyspieszeniu na oryginalnych prądach i na tych zmodowanych, czy jest to normalne?
 

Test był robiony na Xiaomi M365 Pro na softach:

1. Soft z oryginalnymi prądami i z ustawionym limitem w trybie sport na 33 km/h

2. Soft Emkowo800W z ograniczeniem w trybie sport również do 33 km/h

Nagralem ekran telefonu gdzie prędkość wzrastała na tych dwóch softach i różnicy nie ma żadnej, a specjalnie jechałem pod delikatna górkę... zaznaczam, ze delikatna no i naładowanie baterii oscylowało w okolicach 97-98%

Moze mi ktoś pomoc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłeś parametr Current raising coefficent? Na 100% nie.  I dlatego przyspiesza tak samo.  Samo zwiększenie prądu maksymalnego niby jak i dlaczego miałoby wpłynąć na przyspieszenie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem, ze użyłem softu Emkowo800W, a tam ten parametr jest zmieniony w trybie sport z 500 na 800, nadal ciężko mi zauważyć realna różnice, może jedynie przy jechaniu na prostej 25 i przyspieszeniu nagle do 30 widać lekka różnice ale może mi się to tylko wydawać i siedzieć w głowie, ze jest jakakolwiek różnica bo mam gdzieś z tylu głowy, ze powinna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmień na 1500 i sprawdź wtedy. Ale jeśli ważysz 80+ to efek nie będzie spektakularny. Dodam, że zmiana tego parametru dość znacząco wpływa na baterię przy częstym przyspieszaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie co daje zmiana „prądów” skoro to drugie to przyspieszenie, aha i jeśli by było to ustawione na 1500 powiedzmy to jak to wpływa na baterie? Chodzi o, ze szybko się będzie rozładowywała czy będzie się uszkadzała szybciej? No i mam pytanko, standardowo ta wartość wynosi 500 /tick?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardowo zwiększanie prądu przy naciskaniu manetki, jest aplikowana krokowo (te kroki są wirtualne, softwareowo jest podzielony cały zakres pracy manetki na 2000 kroków, manetka to zwykły rezystor nastawny - potencjometr) +500mA na krok aż do ustawionej granicznej maksymalnej wartości. Dlatego samo zwiększenie maksymalnego prądu nie zmienia nic względem przyspieszenia a nawet jaby była możliwość techniczna ustawienia bardzo dużego prądu to wręcz pojazd przyspieszał by wolniej. Natomiast ta zmiana powoduje, że hulajnoga jest mocniejsza - jest to odczuwalne zdecydowanie przy osobach cięższych oraz przy jeździe pod górkę (przy przesiadce np ze zwykłej na PRO osoba cięższa odczuje różnicę, ponieważ hulajka nie będzie zamulać przy przyspieszaniu z powodu wagi zestawu, bo jest mocniejsza - bo sam silnik jest mocniejszy). Standardowe ograniczenie prędkości hulajnogi jest zoptymalizowane również pod kątem tego natężenia prądu, by nie nadwyrężyć baterii i komponentów - im większy prąd, tym bardziej się wszystko nagrzewa i tak dalej. Po prostu dla uzyskania większej prędkości potrzeba większego napięcia ale w pewnej mierze również większego prądu. Dlatego pojazd jedzie wolniej i ogólnie gorzej, gdy bateria jest bardziej rozładowana np. poniżej 40% - ponieważ napięcie baterii maleje wraz z jej rozładowaniem (przy 100% wynosi około 41.5V gdzie przy około 40% jest to 36V). Ale ta prędkość maksymalna jest ograniczona gdzie indziej w kodzie. Wszystkie te parametry są połączone ze sobą, dlatego ważne jest prawidłowe ustawienie wszystkich tych wartości, tak, by miało to sens. Zauważ, że samo zwiększenie prądu nie spowoduje zwiększenie maksymalnej prędkości ani poziomu przyspieszenia (będzie to odczuwalne tylko gdy zrobisz taki test: zmierzysz czas przyspieszania dla osoby ważącej powiedzmy 80kg+ i osoby ważącej 60kg). Musisz zwiększyć prąd, zwiększyć prędkość maksymalną i zwiększyć wielkość aplikowanego prądu na krok. Długo by pisać jak to dokładnie działa. Dlatego jak pewnie zauważyłeś w sieci, jedni piszą, że im lepiej przyspiesza a inni, że nie. Dlaeczego? Ponieważ zbyt wiele czynników na to wpływa, by każdy miał tak samo. A zwłaszcza, myślę tu o: wadze użytkownika, rodzaju pojazdu, zużyciu baterii, zużyciu podzespołów, ustawieniach softwareowych, temperaturze otoczenia, temperaturze baterii, ukształtowaniu powierzchni na której jest wykonywany test i dochodzi jeszcze wiatr, który może znacznie przeszkadzać.

 

Jak to wpływa na baterię? Ano szybciej się zużyje i może się uszkodzić, lub bms może ulec uszkodzeniu. Fabryczne ustawienia są przetestowane i tzw. bezpieczne. Każda ingerencja w oprogramowanie, powoduje, że podzespoły są bardziej obciążone, bardziej się nagrzewają i szybciej zużywają. Zwłaszcza bateria. Wyobraź sobie, że ogniwo z którego zbudowana jest bateria może oddawać maksymalny prąd (tzw. prąd rozładowania) np. 5A. W pakicie (10s6p) będzie to więcej np. 30A - zauważ, że są to graniczne wartości warunków testowych. A Ty ustawiasz maksymalny prąd baterii 28000mA czyli 28A. Czyli ogniwa pracują na swoich praktycznie maksymalnych obrotach. Dużo bardziej się grzeją, szybciej się rozładowują. Przy takich warunkach pracy ich fabryczne parametry nijak mają się do tych rzeczywistych. Sprawdź sobie notę katalogową ogniw Im wyższy prąd rozładowania - tym wyższa temperatura ogniwa i znacznie zmniejsza się jego pojemność, czyli zasięg pojazdu się zmniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem wszystko co napisałeś i pozostaje ostatnie pytanie - co Ty radzisz? Zostawić Soft na Emkowo800W czy lepiej zostawić standardowe parametry i tylko zwiększyć prędkość maksymalna do 33 km/h?

Ogolem, jak uważasz czy Soft Emkowo800W jest bezpieczny czy raczej jest przesadny? 
 

Jeśli chodzi o to, ze naładowanie baterii szybciej spada to akurat mi nie przeszkadza bo zasięg i tak wystarcza na luzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawienia należy pozmieniać wedle własnych preferencji i zależnie od tego co się chce finalnie osiągnąć, więc to co ja radzę, nie ma tu znaczenia, bo nie wiem czego oczekujesz, nie mam Twojej hulajnogi w ręce i nie przeprowadzałem z nią żadnych testów - a to podstawa do jakichkolwiek modyfikacji.

Czy soft emkowo jest bezpieczny? To zależy w jaki sposób się jeździ, w jakich warunkach i jaką ma wagę użytkownik. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Ogólnie, modyfikacja może być bezpieczna, jeśli użytkownik wie co robi, wie jak to co modyfikuje działa i ma świadomość tego, że każda  modyfikacja wpływa na żywotnosć i wytrzymałość podzespołów (tak samo jak z modyfikacjami/tuningiem w samochodzie itp). Niestety ale są przypadki i to dość liczne wykonanych modyfikacji, które zakończyły sie lekko mówiąc źle. Pełno jest przypadkówo opisywanych w sieci a nawet tu na tym forum.  

Ja nie używam generatora- PSEUDO generatora od emkowo bo to nie jest ich generator, tylko spolszczony frontend dla generatora od osób, które siedzą w temacie odkąd M365 weszło na rynek i takim stronom i generatorom bym ufał i takich stron używam. Sprawdz z jakiego źródła jest pobierany wygenerowany soft i sam zobaczysz, że to nawet nie jest spolszczona wersja generatora postawionego u nich na serwerze - a przecież sa na githubie dostępne źródła - ale to jest tylko formularz i dane wysyłane są do ww. serwisu gdzie również jest generowany fw i skąd jest pobierany plik. Co jest według mnie nie fair i nie popieram takich sytuacji. Zresztą to tłumaczy sytuację i ich czerwony wpis, że nie udzielają wsparcia związanego z generatorem, no bo i tak  nic by nie mogli zrobić, bo niby co? Ciekaw jestem, czy w ogóle kontaktowali się z twórcami i mają zgodę na wykorzystywanie ich źródeł bądź co bądź komercyjnie, bo przecież na stronie jest sklep i jest prowadzona sprzedaż.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Battery_saver - Osobiście nie miałem pojęcia, ze oni na stronie mają kogoś generator tylko spolszczony, jednak przechodząc to samej modyfikacji to ustawiłem to w ten sposób;

Tryb sport:

-fabryczna moc i przyśpieszenie + 33 km/h co finalnie daje 30 km/h (zależy od stanu baterii), wedle moich obserwacji moc i przyspieszenie fabryczne w trybie sport są wystarczające i bateria się tak nie nagrzewa dzięki temu (wazę 85 kg)

Tryb drive:

-fabryczna moc i przyspieszenie + 28 km/h co finalnie daje 25 km/h, ogółem wyglada to tak, ze moc i prędkość w trybie drive wyglada teraz tak jak fabryczna M365 (bez Pro) w trybie sport :)

Tryb Eco:

-fabryczna moc i przyspieszenie + 23 km/h co finalnie daje 20 km/h

Mysle, ze rozsądnie podszedłem do tej modyfikacji i nie powinno się nic stać, moce oraz przyspieszenie w każdym trybie zostały fabryczne, jedynie prędkości maksymalne są zmienione.

Cala reszta jest ustawiona jak fabryka dała, zmieniłem jedynie również to żeby był krótki dźwięk tempomatu bo to fabryczne długie pipczenie było denerwujące.

Myślisz, ze dobrze zrobiłem i tak będzie ok? :)

PS. Dzięki Ci za tak obszerne odpowiedzi :)

 

Edited by Pumpel12

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomasz85 piszesz, że posiadzasz M365 a wgrywasz BLE dla wersji PRO, więc nie dziwne , że jest problem. Do tego nie podałeś ŻADNYCH szczegółów, więc jakakolwiek pomoc jest niestety niemożliwa.

 

@Pumpel12 To czy dobrze zrobiłeś i czy będzie ok, musisz sam stwierdzić po dłuższej jeździe. Proponuję Ci kontrolować temperaturę baterii i ESC w aplikacji co jakiś czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej , zrobilem moda jak wyzej... z sofetm...  ale mam m365 ale  wsadzony ekran z pro... i on przestal dzialac... swieci sie ale predkosc wskazuje "0" nie pokazuje stanu baterii  i przestała dzialac tez przednia lampka, powrot do jakiegos starego softu nic nie daje ,  probowalem ble aktualizowac z linku podanego ale w ogole nie zaczyna sie nawet 1% nie przechodzi i wywala cancel. jestem zielony w tym  bo hulajke kupilem uzywana juz z ekranem - ktos jest w stanie pomoc ? może ktos z Lublina jest na miejscu bo cały dzien sie mecze, czytalem cos o zmianie BLE ale tu bardziej jestem zielony i cos predzej popsuje niż naprawie bardziej. anyone ?

Edited by semimatt_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Battery_Saver Jakich temperatur lepiej nie przekraczać na baterii i ECU? No i gdzie znajdę informację o temperaturze ECU, temperatura baterii to wiem bo jest wyraźnie napisane "Battery temp 1 i 2" ale ECU nie znalazłem.. no chyba, że to "Case Temp"?

edit: Znalazłem temperaturę ECU i podczas długiego podjazdu osiągnąłem maks 54 stopnie na ECU i 49 na baterii, oczywiście po podjechaniu temperatura natychmiast spadła. Oczywiście temperatura na zewnątrz to ok 30 stopni (na słońcu), a tylko na słońcu jechałem.

edit2: Po dojechaniu do domu podłączam ładowarkę i nic (pali się tylko zielona lampka na ładowarce), po odczekaniu około 30 minut znowu podłączam ładowarkę i już normalnie się ładuje do tej pory, czy mogło być tak, że temperatura od razu po przyjeździe była za wysoka i dlatego nie chciało uruchomić się ładowanie?

Zauważyłem, że jak temp na ECU spadła ponizej 30 stopni i baterii poniżej 40 ładowanie się rozpoczęło.

Edited by Pumpel12

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatua pracy elektroniki do 60 stopni jest w normie, lecz z baterią już bywa różnie. Wysoka temperatura działa gorzej niż niska, lecz chwilowo nie da się tego uniknąć. W idealnym scenariuszu byłoby nie przekraczać temperatury 40 stopni. Lecz przy takim urządzeniu jak pojazd elektryczny jest to ciężkie do realizacji. Dlatego ECS jest w aluminiowej obudowie, która jest radiatorem. Chwilowe temperatury mogą sięgać nawet ponad 60 stopni, ale jak zauważyłeś one szybko spadają- i dobrze. 

Co do ładowania to jest dokładnie tak jak zauważyłeś. Jest zabezpieczenie, które u Ciebie działa poprawnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj będę próbował przejechać ta sama trasę bez modyfikacji i zobaczymy, czyli nie przejmować się chwilowa temperatura 54/49 stopni przy długim podjeździe pod górkę? Wszystko jest ok? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now