poziomek90

Zwrot 14-dni hulajnogi

Recommended Posts

Hej, czy ktoś z was spotkał się z 14-dniowym zwrotem hulajnogi elektrycznej? Kupiłem na allegro od firmy z możliwością darmowego zwrotu i kilka dni po zakupie znalazłem ofertę z Gearbest za dużo mniej i z wysyłką z Polski.

Pytanie co teraz zrobić? Odesłać używaną hulajnogę z przebiegiem około 100 kilometrów i liczyć się z ewentualnym kosztem zużycia czy żeby być fair, zwrócić firmie całkiem nową, nierozpakowaną sztukę, która już przyszła z Gearbesta? Hulajnogi są w identycznej konfiguracji, prócz tego że ta nierozpakowana jest V1.3 a ta używana V1.2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma znaczenia to, że jej używałeś. Możesz zwrócić bez problemu. Zapakuj, odeślij i po sprawie. Na tym właśnie działa zwrot 14sto dniowy przy zakupie na odległość. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Battery_Saver said:

Nie ma znaczenia to, że jej używałeś. Możesz zwrócić bez problemu. Zapakuj, odeślij i po sprawie. Na tym właśnie działa zwrot 14sto dniowy przy zakupie na odległość. 

 

3 hours ago, pixelq said:

A co powiecie na to? 

 

IMG_20190909_151518.jpg

Edited by poziomek90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oddawałem hulajnogę po przejechaniu około 50km, kupiona była w komputroniku i nie było żadnego problemu ze zwrotem, zwrócono mi całość kwoty zakupu. Powód zwrotu był taki, że zakupiona hulajnoga była biała a w międzyczasie znalazłem ofertę z mojej miejscowości na nową czarną. Więc nie była ani uszkodzona, ani nic z tych rzeczy, tylko to był, powiedzmy, mój wymysł, żeby ją oddać.

Natomiast, rzeczywiście są takie przepisy, ale to wszystko zależy od sklepu, jak potraktuje klienta. W wielu sklepach można kupić rzeczy w tzw. outlecie i to są właśnie rzeczy ze zwrotów konsumenckich. Często - gęsto takie rzeczy mają widoczne ślady użtkowania, czasami są nawet uszkodzone i tak dalej. To pokazuje, że przyjęcie towaru na zwrot 14sto dniowy jest zależne od sprzedawcy i jest traktowane indywidualnie.

W Twoim przypadku, niestety, ale po takim mailu, można podjerzewać, że będzie z tym problem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, poziomek90 napisał:

co powiecie na to? 

Wyślij mu odpowiedź:

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-przyjecia-zwrotu-towaru-5VZxXdOdqfy

Jeśli chcesz być pewny zwrotu 100% kwoty - wyślij mu nówkę(ze świadkiem, udokumentuj zdjęciami/filmem itp.itd.).

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, poziomek90 napisał:

Hej, czy ktoś z was spotkał się z 14-dniowym zwrotem hulajnogi elektrycznej? Kupiłem na allegro od firmy z możliwością darmowego zwrotu i kilka dni po zakupie znalazłem ofertę z Gearbest za dużo mniej i z wysyłką z Polski.

Pytanie co teraz zrobić? Odesłać używaną hulajnogę z przebiegiem około 100 kilometrów i liczyć się z ewentualnym kosztem zużycia czy żeby być fair, zwrócić firmie całkiem nową, nierozpakowaną sztukę, która już przyszła z Gearbesta? Hulajnogi są w identycznej konfiguracji, prócz tego że ta nierozpakowana jest V1.3 a ta używana V1.2. 

Czym się różnią v 1.2 od 1.3 jak nie tajemnica?Tak serio to patrząc na to pod względem bycia w porządku to ta opcja ze zwrotem nowej jest bardziej ludzka,przepisy przepisami,masz firmę coś sprzedajesz,zarobisz na tym nie za dużo i ktoś ci oddaje jak by nie było już mocno używany towar (100 km ),ile musisz opuścić cenę żeby ktoś ją kupił,czyli de facto dołożyć do interesu?Jeśli ktoś w ogóle będzie zainteresowany.Pomyśl nad tym jak Ty byś ją sprzedawał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, poziomek90 napisał:

prócz tego że ta nierozpakowana jest V1.3 a ta używana V1.2. 

Sprawdź kody EAN (kreskowe) na opakowaniach, jeżeli są takie same, zwracaj nówkę, jeżeli różne, to Ci zwrotu takiego nie przyjmą, bo jest to po prostu nie ich produkt.

 

4 godziny temu, dzidexx napisał:

Wyślij mu odpowiedź:

FAQ Allegro to nie prawo. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia produktu na zwrot 14-dniowy lub potrącić koszta ew. zużycia sprzętu. Małe sklepy z takiego rozwiązania często i gęsto korzystają, bo po prostu nie stać ich na straty generowane przez produkty "Outlet", większe sklepy, jak x-kom, komputronik, morele, na takich produktach wiele nie stracą, a zyskają zadowolenie klienta, która za x czasu może coś jeszcze u nich kupi.

@poziomek90 Wszystko zależy od wyglądu produktu, jeżeli nie ma na nim widocznych śladów użytkowania, to możesz zwrócić i nic nie stracisz, jeżeli są na nim rysy/otarcia/uszkodzenia, to trzeba się liczyć z ew. stratami w zwrocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będzie śladów użytkowania??????Po 100 km,nie ma takiej możliwości żeby nie było śladów,poza tym następny kupujący włączy apkę i co wtedy?Został oszukany?Tak się nie robi .X_KOM rzeczywiście ,przy zakupie czegokolwiek informuje o regulaminowym PRAWIE DO ZWROTU W CIĄGU 14-LUB 15 dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie będzie śladów użytkowania??????Po 100 km,nie ma takiej możliwości...

Widziałeś jak wyglada ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by nie starał się żeby nie było śladów użytkowania,to chyba stawał na podeście ,poruszał kołami podczas jazdy itp,hamował (chyba że używał latawca lub spadochronu),rozumiem że na tarczy hamulcowej też nie będzie śladów,oczywiście jeszcze dochodzi kwestia moralna,ale dla co niektórych to rzeczy zbędne.Oczywiście ,naklejki itp,widzę że rzeczywiście Polak zawsze musi kombinować???????Ja bym odesłał nową oczywiście informując o tym fakcie,poprosił o zwrot poniesionych kosztów i tyle.Co ze sprawą,połączenia apki i ilości ładowań i pozostałych wskazań które są do zobaczenia????

Tak naprawdę to sprzedający jest jak dla mnie w porządku.

UOKiK podaje także dwa przykłady, które mają doprecyzować powyższe stwierdzenie:

Przykład 1 Piotr kupił przez internet rower. Po jego otrzymaniu może sprawdzić wyposażenie, stabilność i łatwość prowadzenia w czasie jazdy próbnej, ale to nie oznacza,że może go normalnie używać i jeździć na wycieczki rowerowe, a następnie odstąpić od umowy i zwrócić pojazd. Odstąpienie wprawdzie będzie ważne, ale Piotr poniesie odpowiedzialność za przekroczenie granic prawidłowego zapoznania się z towarem.

Przykład 2 Szymon zamówił w e-sklepie kosiarkę, w związku z czym może ją złożyć czy też włączyć. Jeżeli jednak zacznie kosić trawnik i uszkodzi kosiarkę np. na kamieniu, to przy odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni poniesie koszty wymiany części eksploatacyjnych.

Więc sprzedający powinien obniżyć kwotę zwróconą  za  zwrócony  sprzęt  i koszt doprowadzenie urządzenia do stanu wyjściowego w tym wypadku mnóstwo rzeczy może wskazywać na używanie.Zakup na Gearbest może się po prostu nie kalkulować w przypadku potrącenia wartości elementów wskazujących na używanie.

https://prokonsumencki.pl/klauzule-niedozwolone-2/konsument-ma-prawo-korzystac-z-towaru-przed-odstapieniem-od-umowy-tylko-tak-jak-robilby-to-w-sklepie-stacjonarnym/

Ostatnie zdanie przed podsumowaniem to zdanie klucz,możesz oddać używaną rzecz ,ale poniesiesz w związku z tym konsekwencje finansowe.

Odstąpienie jest nadal skuteczne, sprzedawca ma jednak prawo domagać się odszkodowania od konsumenta.

A po co ten cały cyrk ze zwrotem-oddajesz nową hulajkę zwracają kasę,Ty zapłaciłeś mniej a kombinujesz tak naprawdę jak by wydymać sklep,który jest w porządku.

Edited by mariusz13
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, mariusz13 napisał:

Ja bym odesłał nową

Jeżeli kod EAN się różni, to Ci nowej nie przyjmą, bo produkt nijak ma się do tego, co zostało sprzedane...

Dnia 9.09.2019 o 20:23, mariusz13 napisał:

Nie będzie śladów użytkowania

Różnie ze sprzętem jest, nie mam hulajki, sprawę przedstawiam czysto od strony handlowej. Są osoby, co nie potrafią poprawnie otworzyć nawet opakowania, a potem takie porozrywane, zniszczone, chcą oddać na 14 dniach i są zdziwieni, że zwrot nie jest przyznawany.

Dnia 9.09.2019 o 20:23, mariusz13 napisał:

Został oszukany?

Jeżeli sklep sprzedałby taki produkt jako "nowy" to tak, został oszukany, bo produkt nowy nie jest. Ciebie jako klienta, "G" interesuje, co sklep z tym potem zrobi po zwrocie i nie wiem o co to oburzenie, jeżeli sklep by taki produkt od ciebie przyjął ze 100% zwrotem, to masz się tym przejmować? No raczej nie.

22 godziny temu, mariusz13 napisał:

a kombinujesz tak naprawdę jak by wydymać sklep,który jest w porządku

Nie. Autor się zastanawia, którą z 2 opcji wybrać, która będzie tą poprawną. Nikt tutaj nie próbuje nikogo wydymać. Prosta sprawa, ma 2 hulajki, 1 chce oddać i tyle. Na GB nie dokona zwrotu, więc zostaje mu zwracać produkt zakupiony w PL i tutaj rodzi się pytanie, oddać to co dostał od nich i liczyć się ze stratą, czy oddać nówkę, zakupioną w innym sklepie, aby zwrócić nówkę, musi się zgadzać kod EAN (kreskowy) na produkcie, jeżeli się nie zgadza, to tego nie zwróci, bo to jest już inny produkt.

 

 

//Temat wyczyszczony, wszelkie kolejne spam-posty będą karane.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/10/2019 at 9:55 AM, Nezumi said:

Jeżeli kod EAN się różni, to Ci nowej nie przyjmą, bo produkt nijak ma się do tego, co zostało sprzedane...

Różnie ze sprzętem jest, nie mam hulajki, sprawę przedstawiam czysto od strony handlowej. Są osoby, co nie potrafią poprawnie otworzyć nawet opakowania, a potem takie porozrywane, zniszczone, chcą oddać na 14 dniach i są zdziwieni, że zwrot nie jest przyznawany.

Jeżeli sklep sprzedałby taki produkt jako "nowy" to tak, został oszukany, bo produkt nowy nie jest. Ciebie jako klienta, "G" interesuje, co sklep z tym potem zrobi po zwrocie i nie wiem o co to oburzenie, jeżeli sklep by taki produkt od ciebie przyjął ze 100% zwrotem, to masz się tym przejmować? No raczej nie.

Nie. Autor się zastanawia, którą z 2 opcji wybrać, która będzie tą poprawną. Nikt tutaj nie próbuje nikogo wydymać. Prosta sprawa, ma 2 hulajki, 1 chce oddać i tyle. Na GB nie dokona zwrotu, więc zostaje mu zwracać produkt zakupiony w PL i tutaj rodzi się pytanie, oddać to co dostał od nich i liczyć się ze stratą, czy oddać nówkę, zakupioną w innym sklepie, aby zwrócić nówkę, musi się zgadzać kod EAN (kreskowy) na produkcie, jeżeli się nie zgadza, to tego nie zwróci, bo to jest już inny produkt.

 

 

//Temat wyczyszczony, wszelkie kolejne spam-posty będą karane.

Kody EAN są identyczne, tak wyglądają 

IMG_20190914_222730.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, poziomek90 napisał:

Kody EAN są identyczne, tak wyglądają 

Napisz do sklepu i spróbuj się z nimi dogadać. Obstawiam, że nie będą robić problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za problem przełożyć nową do opakowania  z V 1.2.?. Na hulajce chyba nie ma nigdzie napisane jaka to wersja, a nawet gdyby to i tak sprzedawca z allegro nie będzie się dopatrywał żadnego spisku skoro widać, że hulajnoga jest oryginalnie zapakowana i nieużywana. Zresztą i tak jest w zysku bo ma wersję 1.3 a nie 1.2. Tak to wszystko czytam i nie rozumiem po co ta cała dyskusja skoro opakowanie pierwotnie zakupionej hulajnogi jest niewyrzucone i wiadomo co trzeba zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, papierki2 napisał:

1.3 a nie 1.2

Bo jest to inne wersja urządzenia, nie ta, która została zakupione i sprzedawca ma prawo odmówić takiego zwrotu? Pamiętaj, że ta hulajka po zwrocie idzie dalej na sprzedaż, ktoś ją kupi, jeżeli się dopatrzy nieprawidłowości to sprzedawca się może z towarem bujać, a z jakiegoś powodu Xiaomi zrobiło wersję 1.3... To nie są te same urządzenia. Trzeba się po ludzku dogadać ze sprzedawcą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Nezumi napisał:

... To nie są te same urządzenia. Trzeba się po ludzku dogadać ze sprzedawcą...

A jakie to są urządzenia??? Może mi wyjaśnisz? Czy v 1.2 to hulajnoga a v 1.3 to blender kuchenny? Proszę cie... Jaki kupujący będzie narzekał (jeśli na to wpadnie po zakupie), że dostał wyższą wersję czyli teoretycznie nowszą?  No chyba, że na ciebie  trafi

Proszę wyjaśnij mi jakie są różnice są między 1.2 a 1.3 to wtedy może ci przyznam racje.

Powiem ci tak: jak ja bym był sprzedawcą to bym nie zrobił problemu, ale jeśli zaczniesz o czymś takim mówić to niektórzy będą w tym widzieć jakieś "drugie dno" i się nie zgodzą na taką zamiankę. Dlatego czasami lepiej nie być szczerym i udawać. W takim przypadku kolega nikogo nie okrada. Gorzej jest oddać używaną po przejechanych 100 km i rżnąć głupa, że przedmiot nadaje się po zwrocie do dalszej sprzedaży

Edited by papierki2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, papierki2 napisał:

No chyba, że na ciebie  trafi

przyhamuj piętą, bo czołem o parapet zahaczysz...

14 minut temu, papierki2 napisał:

Czy v 1.2 to hulajnoga a v 1.3 to blender kuchenny?

Szkoda mi to nawet komentować... 

14 minut temu, papierki2 napisał:

Proszę wyjaśnij mi jakie są różnice są między 1.2 a 1.3

Poszperaj se w googlu, bo ja nie mam zamiaru za ciebie szukać informacji, które mnie średnio interesują. Są to 2 różne produkty, to czy sklep Ci to przyjmie zależne jest od sklepu. Takie sprawy załatwia się rozmową, a nie kombinowaniem na lewo, zamienianiem opakowań, coś takiego jest nie fair. Nadmienię także, że w tym kraju, na każdy sprzedawany produkt musisz mieć papierek, musisz mieć poświadczenie, że ten produkt zakupiłeś, odprowadziłeś podatek etc. na wszystko musi być faktura/dowód zakupu/umowa kupno-sprzedaż. Teraz mi wyjaśnij, jak sklep ma wytłumaczyć na fakturach sprzedaż towaru, którego nie ma na fakturze od dystrybutora, produkt w którego posiadaniu nigdy nie powinien być i za który nie rozliczył się?

Tyle dobrego, że EAN ten sam, więc jest spora szansa, że sprzedawca to przyjmie... bez zabawy i kombinowania w zamienianie opakowań, na prawdę wystarczy zwyczajnie na świecie porozmawiać i pamiętajcie, że jak my, kupujący, będziemy kombinować na szkodę sprzedawcy, to sprzedawcy zaczną kombinować na szkodę kupującego... EOT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nikt nikogo nie chce oszukiwać kumasz co do ciebie mówię? A skoro piszesz, że:

3 minuty temu, Nezumi napisał:

... w tym kraju, na każdy sprzedawany produkt musisz mieć papierek, musisz mieć poświadczenie, że ten produkt zakupiłeś, odprowadziłeś podatek etc. na wszystko musi być faktura/dowód zakupu/umowa kupno-sprzedaż. Teraz mi wyjaśnij, jak sklep ma wytłumaczyć na fakturach sprzedaż towaru, którego nie ma na fakturze od dystrybutora, produkt w którego posiadaniu nigdy nie powinien być i za który nie rozliczył się?

Tyle dobrego, że EAN ten sam, więc jest spora szansa, że sprzedawca to przyjmie... bez zabawy i kombinowania w zamienianie opakowań, na prawdę wystarczy zwyczajnie na świecie porozmawiać i pamiętajcie, że jak my, kupujący, będziemy kombinować na szkodę sprzedawcy, to sprzedawcy zaczną kombinować na szkodę kupującego... EOT.

to jak się to ma do tego, że na opakowaniu które sprzedałeś masz V 1.2 (i pewnie w dokumentacji przyjęcia towaru wg ciebie też to musi być uwzględnione - choć wg mnie nie koniecznie) a po zwrocie od kupującego sprzedajesz V 1.3? Zaprzeczasz sam sobie 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę ,że temat za którego dostałem bana ,dalej żyje własnym życiem,nie będę więc zabierał zdania,tylko zapytam-czy nie minął już czas na ewentualne oddanie hulajnogi ?

Kwestie czy kombinowanie w zwrot niekupionego towaru u  sprzedawcy,( bez porozumienia się z w/w ) jest właściwe pozostawiam do oceny szanownego forum  oraz szczęśliwego posiadaczy dwóch hulajek.

Moje prywatne zdanie,oczywiście nic nie znaczące jest takie że jeśli kupujący chce robić wałki z oddawanym towarem ,to co powstrzymuje sprzedających do takiego samego traktowania kupujących,później idziesz do sklepu i masz możliwość się dogadać,ale jak ktoś Ciebie robi w konia,to dlaczego miał byś iść komuś na rękę?No chyba że sprzedający ma również v 1.3 i wyrazi taką zgodę (po zapytaniu o taką możliwość) to cała ta dyskusja jest akademickim biciem piany.Gościu który kupiłeś tą hulajkę,daj namiary  sprzedającego,zapytam czy można oddać nową 1.3 zamiast starej 1.2 i będzie koniec.Może ma również v 1.3 w sprzedaży i będzie  droższa niż 1.2 i po prostu na tym dodatkowo zarobi??????????Takie to proste ,że aż głupie.

Może tym razem obędę się bez bana????

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/15/2019 at 12:17 PM, Nezumi said:

Napisz do sklepu i spróbuj się z nimi dogadać. Obstawiam, że nie będą robić problemów.

Orientujesz się jak można sprawdzić czy hulajnoga ma polską gwarancję? Sklep napisał coś takiego 

IMG_20190920_084516.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, poziomek90 napisał:

Orientujesz się jak można sprawdzić czy hulajnoga ma polską gwarancję?

kupiłeś w chinach, więc nie ma pl gwary, więc jej nie przyjmą i tyle, bo sami będą mieli potem problem, aby ją przyjąć na ew. gwarancję/rękojmię... Więc albo im wysyłasz ich hulajkę, albo sprzedaj tą 2 na alledrogo/olx...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic dodać,nic ująć,jest takie przysłowie-chytry dwa razy traci,jak widać jeszcze ma zastosowanie,ale przynajmniej masz dostęp do części od  ręki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.