Stratus

Hamulce - modyfikacje, naprawy - wątek ogólny

Recommended Posts

Chciałbym zebrać wszystkie informacje w jednym wątku, bo temat przewija się w kilku miejscach.

Chciałbym zmodyfikować (wymienić) zacisk i tarcze. Z uwagi na swoje gabaryty potrzebuje dobrego hamulca ale ... No właśnie kilka pytań:

1. Zacisk wybrałem x-tech tu brak pytań. 

2. Tarcza - chciałbym zamontować większą lecz nigdzie nie mogę znaleźć takich na 5 śrub.

3. Adapter - tu najwięcej wątpliwości, jakieś sprawdzone dostępne do zakupu? Szukam tylko metalowych. Nie ufam wydrukom 3d. 

4. Klamka hamulca po za funkcja hamowania po przekroczeniu pewnego poziomu nacisku wyłącza również silnik oraz tempomat. Pytanie czy można regulować ten punkt kiedy to następuje. Obecnie dzieje się to przy dość mocnym nacisku.

Z góry dziękuję za wszelkie rady. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ---

2. Miałem ten sam kłopot, ostatecznie padło na tarczę od PRO, czyli 120mm

3. Nie ma nigdzie "do zakupu" wersji z metalu/aluminium - gotowca. Jestem w trakcie wykonywania własnego adaptera dla zacisku Xtech i tarczy 120mm. Gdy zakończę pracę, udostępnie projekt i każdy będzie mógł z nim zlecić wykonanie adaptera u pierwszego lepszego gościa z CNC, lub w profesjonalnym zakładzie.

4. Można, generując customa. Opcja: Brake lever params, virtual limit

Screenshot_20190908-235430_Samsung Internet.jpg

Edited by Battery_Saver
Add foto

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Stratus napisał:

Chciałbym zebrać wszystkie informacje w jednym wątku, bo temat przewija się w kilku miejscach.

Chciałbym zmodyfikować (wymienić) zacisk i tarcze. Z uwagi na swoje gabaryty potrzebuje dobrego hamulca ale ... No właśnie kilka pytań:

1. Zacisk wybrałem x-tech tu brak pytań. 

2. Tarcza - chciałbym zamontować większą lecz nigdzie nie mogę znaleźć takich na 5 śrub.

3. Adapter - tu najwięcej wątpliwości, jakieś sprawdzone dostępne do zakupu? Szukam tylko metalowych. Nie ufam wydrukom 3d. 

4. Klamka hamulca po za funkcja hamowania po przekroczeniu pewnego poziomu nacisku wyłącza również silnik oraz tempomat. Pytanie czy można regulować ten punkt kiedy to następuje. Obecnie dzieje się to przy dość mocnym nacisku.

Z góry dziękuję za wszelkie rady. 

Oczywiście wiesz o takiej drobnej '' niedogodności'' , w razie potrzeby zdjęcia koła,niestety nie obędzie się bez ściągnięcia również zacisku.To tyle,z PRO pasuje bo mam założoną tarczę,mam też inny zacisk,ale jestem leniwy i nie chce mnie się ściągać i regulować zacisk za każdym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mariusz13 napisał:

Oczywiście wiesz o takiej drobnej '' niedogodności'' , w razie potrzeby zdjęcia koła,niestety nie obędzie się bez ściągnięcia również zacisku.To tyle,z PRO pasuje bo mam założoną tarczę,mam też inny zacisk,ale jestem leniwy i nie chce mnie się ściągać i regulować zacisk za każdym razem.

Ja mam wersję PRO wiec mam tarczę 120mm, szukałem albo większej nieco, albo lepszej jakości, o szerszym wieńcu który zwiększy powierzchnię styku z klockami a tym samym siłę hamowania.

A jak jest z modulacją w tych zaciskach x-tech? Czy działają w miarę płynnie czy raczej 0-1?

Edited by Stratus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie montowałem,mam inne TRP ,ale jak napisałem,jest to jak dla mnie zbyt duża uciążliwość,konieczność ściągania zacisku,w przypadku demontażu koła,zwykły zacisk i tarcza 120 z PRO w zupełności mi wystarczają a ważę ponad 90 kg.Bez problemu blokuję koło tylko po co???????Efektywne jest zwalnianie , a nie ścieranie opony,po to jest montowany ABS żeby nie blokować koła.

Znalezione obrazy dla zapytania trp spyre c

Znalezione obrazy dla zapytania trp spyre c

Taki,leży w garażu.

Taki to chyba nowy model

s-l1600.jpg

 

Edited by mariusz13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.09.2019 o 11:35, mariusz13 napisał:

Nie montowałem,mam inne TRP ,ale jak napisałem,jest to jak dla mnie zbyt duża uciążliwość,konieczność ściągania zacisku,w przypadku demontażu koła,zwykły zacisk i tarcza 120 z PRO w zupełności mi wystarczają a ważę ponad 90 kg.Bez problemu blokuję koło tylko po co???????Efektywne jest zwalnianie , a nie ścieranie opony,po to jest montowany ABS żeby nie blokować koła.

Właśnie dla tego zależy mi na modulacji, żeby panować nad punktem utraty przyczepności a ja ważę 120kg. 

 

Edited by mrosi
Edycja cytowanej zawartości sprawia ból?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ponad normę XIAOMI?Ile realny dystans?Tylko jak masz mijać się z prawdą, to nie pisz.PRO czy zwykła?Już wiem ,zwykła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.09.2019 o 13:21, mariusz13 napisał:

To ponad normę XIAOMI?Ile realny dystans?Tylko jak masz mijać się z prawdą, to nie pisz.PRO czy zwykła?Już wiem ,zwykła.

Wersja PRO.

Wszystko zależy od trasy, ilości zatrzymań i startów oraz górek. Ale przez miasto jadąc (Warszawa) realnie 25km. 

Dnia 8.09.2019 o 23:53, Battery_Saver napisał:

1. ---

 

O to mi właśnie chodziło (pkt 4)

Dzięki. 

Edited by mrosi
Edycja cytowanej zawartości sprawia ból?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli średnio ,prawdę mówiąc,co do adaptera to jak mnie pamięć nie myli to chyba ktoś to już udostępniał (wymiary) ,ale stary już jestem więc mogę się mylić

Jednak dobrze pamiętałem

28e110c14be764a2df25aa3eb6dcd21c.jpg

Jak się będę nudził to może coś porzeźbię z hamulcem,ale raczej nie założę,tylko dopasuję,jak się oryginał skończy to może wtedy.

20190909_190847.jpg

Edited by mariusz13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.09.2019 o 11:20, Stratus napisał:

A jak jest z modulacją w tych zaciskach x-tech? Czy działają w miarę płynnie czy raczej 0-1?

Bardzo łatwo jest sobie dodatkową śrubą wyregulować odległość klocków od tarczy i tym samym ustalić jak szybko i mocno klocki będą łapać tarczę. Można więc ustawić sobie hamulec w działaniu 0-1, a można zwiększyć mu modulację.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Klamka hamulca po za funkcja hamowania po przekroczeniu pewnego poziomu nacisku wyłącza również silnik oraz tempomat. Pytanie czy można regulować ten punkt kiedy to następuje. Obecnie dzieje się to przy dość mocnym nacisku.

To tez może ci pomóc... zmiana BLE

Modyfikacja M365 / M365 pro
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=74005&share_tid=43189&share_pid=511189&url=https%3A%2F%2Fmiuipolska%2Epl%2Fforum%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F43189-Modyfikacja-M365---M365-pro%2Fpage__view__findpost__p__511189&share_type=t

Po instalacji tego BLE w m365 tools pojawiają się suwaki do regulowania jak szybko ma reagować klamka.
Zainstalowałem dla m365... ble działa jak błyskawica przez co reakcja na gaz/hamulec jest znacznie szybsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wie, co to za adapter? Widzę go na wielu modyfikacjach z tymi zaciskami więc musi być gdzieś do kupienia ale nie jestem w stanie go namierzyć. Dzięki za pomoc. 

IMG_20190921_151440.jpg

Edited by Stratus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta zmiana wiąże się z utratą gwarancji?Zeszlifowane bardzo mocowanie oryginalnego zacisku Xiaomi ???????????

Chyba będzie ok bo wygląda to na ostatnim zdjęciu jakby to był odpowiednio docięty ceownik aluminiowy.

Edited by mariusz13
poprawki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.09.2019 o 20:24, pixelq napisał:


To jest profil aluminiowy.

8378a02d450da061dc2e830a76b582be.jpg
7730a27fd421c4638c2281ecb9cbe223.jpg

Nie wiesz, czy można go gdzieś kupić? Takiej tarczy też szukam. Zacisk już jedzie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bratu udało się tak dobrać nachylenie zacisku wraz z adapterem ,że nie ma potrzeby ściągania najpierw zacisku z adapterem,a później koła w razie potrzeby wymiany dętki itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, mariusz13 napisał:

Bratu udało się tak dobrać nachylenie zacisku wraz z adapterem ,że nie ma potrzeby ściągania najpierw zacisku z adapterem,a później koła w razie potrzeby wymiany dętki itp?

Niestety, geometrycznie nie ma innego wyjścia i trzeba zdjąć koło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślałem,jak ukraińcy nad adapterem kombinowali to pewnie też nad tym główkowali,wszystko fajne tylko,żeby zdjąć całkowicie zacisk trzeba zdjąć koło i żeby zdjąć koło trzeba całkowicie zdjąć zacisk i razem wyjechać tym zestawem z ramy?

Edited by mariusz13

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mariusz13 napisał:

Też tak myślałem,jak ukraińcy nad adapterem kombinowali to pewnie też nad tym główkowali,wszystko fajne tylko,żeby zdjąć całkowicie zacisk trzeba zdjąć koło i żeby zdjąć koło trzeba całkowicie zdjąć zacisk i razem wyjechać tym razem z ramy?

Tak, dodatkowe kilka minut roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now