Jump to content

Zwiększamy opony do rozmiaru 10''


Kazimiera
 Share

Recommended Posts

Hej,

Już jestem po wymianie opon na 10 cali, stąd podzielę się subiektywnymi wrażeniami i odpowiem na podstawowe pytanie - czy warto.

Wstępnie:

- kupujemy 2 same (bez dętek) opony 10''x2'' np. Wandę (można poznać po bieżniku jeśli sprzedawca nie podaje modelu, są na Allegro za 30 zł szt.).

- dystans pod tylny błotnik i nóżkę wraz z wymaganymi śrubami (40 zł lub na Ali za 20 zł)

- aluminiowy wspornik pod 10'', ale taki, który trzeba założyć na oś (30 zł)

- śrubę z płytkim łbem na przedni błotnik (można znaleźć na Allegro u gościa z oponami 10'')

- szybko-złączkę 2 żyłową pod taśmę LED (3 zł) + osłonkę termokurczliwą i może trochę przewodu do LED (ten ze złączki może nie wystarczyć)

Mój komentarz do rozmiaru opon jest taki, że nie polecam szerszych (mimo, iż ich nawet nie sprawdzałem), ponieważ z przodu jest mała tolerancja błotnika. Już przy szerokości 2'' od czasu do czasu jakiś kamyk przemknie przez błotnik, co wyraźnie słychać.

Wspornik aluminiowy musi przechodzić przez oś, ponieważ opony na nierównościach potrafią czasem odbijać jak piłka, stąd konstrukcja musi być solidna.

 

Wymiana:

- Odkręcamy koła, przy czym z przodu trzeba sporo siły użyć. Na youtube możecie sobie sprawdzić w którą stronę kręcić kluczem, tak aby ze zdecydowaniem przyłożyć siłę.

- Zdejmujemy oryginalne opony i wymieniamy na 10''. Tutaj przypomniałem sobie ile trzeba się namordować aby zmienić oponę przy 8.5'', bo sama czynność zdejmowania też jest upierdliwa. Do opon 10'' używamy istniejących dętek, przy czym ważne jest aby nie przekraczać 35-37 PSI - inaczej balon murowany. Ponieważ opony przyjadą sprasowane, to będzie nam ciężko ułożyć dętkę, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość i pomagać sobie jakimś obłym narzędziem (ja użyłem główki z trzonka śrubokrętu. nietypowo ale bez ryzyka). Przy ściąganiu przedniej opony, upewnijcie się, że w dobrą stronę ją ściągacie oraz nie kręćcie za mocno kołem aby kabla nie ukręcić. Polecam również obciąć "wąsy" oponom, bo będą tykać na przednim widelcu.

- Przerabiamy złącze tylnego światła. Tutaj niestety dokonujemy nieodwracalnej modyfikacji, tzn. usuwamy istniejące złącze; przedłużamy kabel i pilnikiem robimy rowek w ramie i pokrywie (notabene Chińczyk koncertowo wylot spierniczył, co mu szkodziło zrobić asymetrycznie, wtedy instalacja byłaby nie do zajechania). Moja pierwsza wersja wykorzystywała istniejący wylot na kabel, ale po kilku przejazdach przewód się przetarł. Oryginalną uszczelkę zalewamy silikonem lub robimy czop klejem na ciepło.

- Wstawiamy dystanse oraz mocujemy wspornik. Tutaj musiałem mocniej na zewnątrz wygiąć wspornik, bo za bardzo wypychał mi błotnik, przez co dzwonek nie zakleszczał się o hak przy złożeniu.

- Wymieniamy śrubę w przednim błotniku. Tutaj trzeba zwrócić uwagę, aby wkręcając nową, przedni błotnik był prosto, gdyż jest mała tolerancja dla opony, co wypłynie później na dostające się kamyki pod błotnik.

- Nie ma potrzeby zmiany softu ze zmienionym mnożnikiem prędkości (315 zamiast 345). Niby go wgrywałem ale nie miało to wpływu na prędkość maksymalną, a tylko zauważyłem agresywniejsze ruszanie, które i tak częściej kończyło się ślizgiem.

Komentarz do wymiany jest taki, że namordowałem się z 5 godzin. Między innymi dlatego, że pierwszy raz to robiłem (i za pewne większość z Was będzie pierwszy raz to robić) i po prostu nad wszystkim dumałem/weryfikowałem na filmikach w youtube, zanim przystąpiłem do działania.

 

A teraz wrażenia. Ogólnie to zupełnie inaczej się jeździ. Do tej pory trudno mi powiedzieć czy lepiej czy gorzej. Osobiście jestem zadowolony, że szybciej przemierzam moje trasy i przestałem być wyczulony na wszelkie zmiany nawierzchni, ale odbyło się to kosztem utraty gwarancji. 

Może poniża lista zalet i wad pozwoli samemu wydać ocenę.

Zalety:

- bardziej miękko się jeździ, przestałem w połowie przypadków patrzeć przez co przejeżdżam. Pierwsze jazdy to był szok, jak gładko idzie, później człowiek się przyzwyczaja. Ale ogólnie jest o wiele mniej akcji w stylu "ale urwał", czy "o muszę pamiętać aby ten przeskok omijać"

- hulajnoga bez KERSu zachowuje się wzorowo, raz rozpędzona o wiele dalej sunie niż przy 8.5'' - bardzo przydatne przy podjeżdżaniu do świateł czy korzystaniu z ukształtowania terenu.

- nie czuje się tak prędkości jak przy 8.5'', czyli tak jakby pojazd jest dojrzalszy pod jazdę pomiędzy 25-30 km/h

- przy innych hulajnogach wydaje się, że jesteśmy agresywniejsi/pewniejsi, tzn. łatwiej przejeżdżamy przez wszystkie zmiany nawierzchni oraz częściej wymijamy hulajnogi (w tym te z wypożyczalni) oraz rowerzystów

- łatwiej wykonuje się przeskoki, bo wiemy, że miękko wylądujemy

- mam wrażenie, że trudniej o złapanie gumy czy uszkodzenie hulajnogi

- łatwo wymienić dętkę, tzn. nie trzeba ubiegać się do mikrofalówek; ściągaczy czy innych wyszukanych patentów

- przejazd przez lekko żwirową (taka ala wulkaniczna nawierzchnia) lub utwardzoną nawierzchnię przestał być głupim pomysłem

- łatwiej i przyjemniej bierze się zakręty

- łatwiej oderwać rękę od kierownicy, aby np. wskazać kierunek

 

Wady:

- jest dużo pracy przy zmianie, która dodatkowo oznacza utratę gwarancji

- tracimy styl jazdy z 8.5'' i musimy przywyknąć do nowego - nie ma powrotu

- niestety opony o wewnętrznej średnicy 156 mm może i wchodzą łatwo, ale są też źródłem nieznacznego jaja. Niby jajo się podobno ułoży z czasem, ale ja do tej pory czuję jak mi minimalnie kierownica drży. Nie przeszkadza to w sumie, bo takie a nawet większe drżenie i tak jest jak jedziemy po kostce, chodniku lub innych nierównościach. 

- zdejmowanie tylnego błotnika jest trudniejsze, bo wymaga to odkręcenia podestu w celu rozłączenia przewodu

- niestety hamulec niedomaga, jest po prostu za słaby i droga hamowania wydłużyła się. Tutaj prośba do @sziva aby obudziła przedsiębiorcę w bracie, tak aby mógł się wzbogacić niczym Wokulski na wojnie, a nas raczył przy okazji większym bezpieczeństwem, poprzez zaoferowanie wypasionych adapterów do lepszych hamulców. (To będzie moja następna przeróbka, tuż obok przeniesienia nóżki na przód).

 

To by było na tyle. Jak coś mi przyjdzie do głowy lub znajdę jakąś nową zaletę lub wadę to zaktualizuję powyższy wpis.

A teraz kilka fotek, z których najciekawsza jest przeróbka wtyku (21-23) oraz zdjęcie (19) ukazujące lekkie jajo.

 

10cali_6.jpg10cali_7.jpg10cali_8.jpg10cali_9.jpg10cali_21.jpeg10cali_22.jpeg10cali_23.jpeg10cali_19.jpeg10cali_12.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Dnia 31.08.2019 o 23:57, Kazimiera napisał:

 

- niestety hamulec niedomaga, jest po prostu za słaby i droga hamowania wydłużyła się. Tutaj prośba do @sziva aby obudziła przedsiębiorcę w bracie, tak aby mógł się wzbogacić niczym Wokulski na wojnie, a nas raczył przy okazji większym bezpieczeństwem, poprzez zaoferowanie wypasionych adapterów do lepszych hamulców. (To będzie moja następna przeróbka, tuż obok przeniesienia nóżki na przód).

 

Brat uruchomiony, adapter wraz z dedykowaną tarczą 116,5mm można już kupić na Allegro:

https://allegro.pl/oferta/xiaomi-m365-adapter-tarcza-do-hamulca-xtech-hb-8542122228

Edited by sziva
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

troche padało ostatnio :)  a musze przejechac przez pare błotnistych scieżek + szuter :)

tak slime sie zmywa.... tyle że jak wejdzie głeboko w wykładzinę to nie jest ciekawe.....

najbardziej mnie zszokowało, że tak po prostu sobie wybuchła po dobrych 5 godzinach od przyjazu do biura..... kurde ludzie zaczeli biegać po open space... :):):)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Cześć

 

Jestem świeżo po kolejnych modyfikacjach m365 pro (zawieszenie monorim + koła 10" bezdętkowe) i pomimo wielu ostrzeżeń muszę stwierdzić rację osobom które przestrzegały przed zmniejszeniem komfortu jazdy na kołach pełnych.

Chciałbym kupić dmuchane 10" najlepszej jakości dostępne w PL koła + dętki ale ciężko mi jest się odnieść do jakiejkolwiek marki. Widziałem także na jednym z filmików jak ktoś lał do dętki? zieloną substancję przed pompowaniem.

Chciałbym w maksymalnym stopniu zabezpieczyć się przed przebiciem opony (o pilnowaniu ciśnienia oczywiście wiem, chodzi mi o inne metody.

Jeśli chodzi o zawieszenie monorim, polecam! warte swoich pieniędzy.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, kamil7745 napisał:

Chciałbym kupić dmuchane 10" najlepszej jakości dostępne w PL koła + dętki

Wanda - bardzo łatwo założyć niestety są bardzo miękkie i szybko się zuzywaja

Deli - ciężko ułożyć, starczają na więcej km ale, potrafią strzelić (pękają przy rancie)

Xuancheng - średnie w montażu, twardsza guma na dłużej, są ciut szersze (uwaga na tył), dostępne tylko z Chin

Dętka od Amalibay - grubsze od oryginalnych

slime nie używam bo nie lubię się babrać.

13 godzin temu, kamil7745 napisał:

Chciałbym w maksymalnym stopniu zabezpieczyć się przed przebiciem opony

Na ponad 5 tys. km kapcia złapałem 2 razy:

1. Z głupoty, kiedy przejechałem przez teren po pracach remontowych tunelu (było zagrodzony) i kawałek śruby wszedł jak w masło 
2. Detka przetarła się wew. od opony. Talk rozwiązuje ten problem.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, kamil7745 napisał:

3 łyżkami

Mam nadzieje, że plastikowe. Metalowe w nie umiejętnych i zirytowanych rękach to często uszkodzenia na obręczy.

22 godziny temu, kamil7745 napisał:

założenie pełnych 10"

Są 2 metody, profesjonalnie za pomocą prasy lub domowa poprzez rozgrzanie opony w mikrofalówce.

tak czy siak pełne to morderstwo dla stawów kierowcy, nie wspominając o wibracjach które powodują pękanie zgrzewów w baterii

Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.07.2020 o 08:58, Tidnes napisał:

Mam nadzieje, że plastikowe. Metalowe w nie umiejętnych i zirytowanych rękach to często uszkodzenia na obręczy.

Tak, 3 plastikowe

Dnia 29.07.2020 o 08:58, Tidnes napisał:

Są 2 metody, profesjonalnie za pomocą prasy lub domowa poprzez rozgrzanie opony w mikrofalówce.

to też w przypadku opon dętkowych?

+

Czy ciśnienie kół takie samo jak 8"?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, exterytorialny napisał:

Ciśnienie dobierane jest do wagi użytkownika.

Standardowo jest to:

Waga użytkownika Koło przednie Koło tylne
50-70 kg 30-40 psi
2,07-2,76 bar
40-50 psi
2,76-3,45 bar
70-90 kg 40-45 psi
2,76-3,10 bar
45-55 psi
3.10-3.79 bar
90-100 kg 45-50 psi
3.10-3.45 bar
50-60 psi
3,45-4,14 bar
powyżej 100 kg 50-55 psi
3,45-4,14 bar
60-65 psi
4,14-4,48 bar

Czy dla 10" tak samo?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Dnia 30.07.2020 o 13:55, exterytorialny napisał:

Łyżki powinny być ZAWSZE plastikowe.

Ciśnienie dobierane jest do wagi użytkownika.

To już stary wpis ale odświeżę. 

Tak łyżki powinny być plastykowe ale przy zdejmowaniu opony z przedniego opona potrzebna woda święcona :D

Ja złamałem 4 łyżki i wszystko co odłamało się wpadło do środka tak więc o poddaniu się nie mogło być mowy. W końcu nerwy wzięły górę i pociąłem przednią oponę szczypcami tak by nie uszkodzić dętki i zeszła. Tył to bajka w porównaniu do przodu.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Dnia 31.08.2019 o 23:57, Kazimiera napisał:

10cali_23.jpeg

To jest fajny patent, ja ograniczyłem się tylko do nacięcia w pokrywie i nałożenia masy kleju na ciepło żeby nic mi się nie dostawało do środka, mam nadzieję że kabel się nie przyszczypnie z czasem i nie przetnie. Wolałem nie piłować ramy a pokrywę w razie czego zawsze wymienię na inną, no i fakt jest taki że dziurę w uszczelce po starym wyprowadzeniu kabla zalałem klejem. 

Link to comment
Share on other sites

klej na gorąco z czasem straci zupełnie swoje właściwości. Ja sam od lat do takich napraw używam uszczelniacza dekarskiego. Cena 16zł za tubę w castoramie starczy na wiele napraw - https://www.castorama.pl/uszczelni-dekarski-czarny-310ml-id-1084205.html. Kolor czarny, polecam każdemu. Nawet po paru/parunastu latach na zewnątrz przy kontakcie z deszczem, śniegiem i wszystkim innym jest nadal elastyczny i izoluje doskonale od wilgoci/kurzu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
1 godzinę temu, Slawulo napisał:

Jak dużo zmniejszy się zasięg hulajnogi

Raczej nie uświadczysz w tych oponach „czynnika efektywności paliwowej”.

Choć można wyrokować że, miękkie opony Wanda maja większy opór toczenia niż twardsze xuacheng (polecam).

Na pewno spadnie lekko przyspieszenie i wzrośnie prędkość.

 

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Właśnie poszła mi dętka z przodu w 365 pro i zastanawiam się na oponami 10 cali.

Może i bym nie zmieniał na 10 cali bo leci do mnie hulajka już na dziesiątkach i 2 x 1000 Wat,no ale to pewnie jeszcze z miesiąc czekania...

Jak poszła dętka w tylnym kole to nie było problemu,odkręcałem koło i do znajomego wulkanizatora i za dyszkę miałem zrobione.No a teraz mam problem,przecież kabla nie obetnę,chociaż to byłoby najprostsze rozwiązanie.

Jest jakiś inny,prosty sposób żeby dostarczyć same przednie koło do wulkanizatora ?

I drugi temat.

Co do konwersji na 10 cali,opony wanda2 to dobry wybór,może wanda1 ? Może inne ?

Są w sprzedaży zestawy do konwersji właśnie z tymi oponami i zastanawiam się który model opony wybrać.

https://hulajnoga.net/zestawy-do-konwersji/23-full-zestaw-do-konwersji-hulajnogi-xiaomi-na-opony-10-.html

https://hulajnoga.net/zestawy-do-konwersji/79-full-zestaw-do-konwersji-hulajnogi-xiaomi-na-opony-10-wanda-2.html

Piszą tam i też gdzieś czytałem że spoko są dętki 8,5 '' a chcę też je wymienić na nowe.Iść w Amalibay czy inne ? No i jak to jest z wentlami ? Przód prosty a tył zakrzywiony czy odwrotnie ,czy mogą być obydwa proste ? (365pro)

Co do samej wymiany/konwersji to zastanawiam się nad wysłaniem kurierem hulajki do ludzi co się ty zajmują,tylko pewnie wyrzuciłem karton.Musze nad tym pomyśleć.

Mam propozycję wymiany za 100 zł lub w innym serwisie wymiana 100 i 160 dwie dętki,dwie opony i piredółki które są potrzebne.

Doradźcie coś proszę.

Pozdrawiam Maciej.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, grodziu78 napisał:

Jest jakiś inny,prosty sposób żeby dostarczyć same przednie koło do wulkanizatora ?

 

 

Tak.  Odkręcasz pokrywę baterii i odpinasz kabel z kontrolera. Masz koło z kablem. Uprzedzam pytanie: nie da się odpiąć kabla z silnika. Owszem można się go pozbyć, ale wtedy musisz go wylutować, bo jest przylutowany.

 

Co do opon, to są różne opinie. Ja jeżdżę na wandach i nie narzekam na nic. 

Co do dętek. Używałem tych od 8,5cala, używałem amalibay, używałem 10cali i innych i według mnie nie ma żadnej różnicy, poza ceną. Najtaniej to kup sobie dętki do wózka dziecięcego za mniej niż 10zł za i będziesz miał to samo. Oczywiście musisz użyć talku i pilnować ciśnienia, bo im niższe tym większe ryzyko złapania flaka. Ja utrzymuję 40-45psi i drugi sezon bez kapcia.

Zakrzywiony wentyl będzie pasował tylko na tył. Jak dasz z przodu to koło się nie będzie kręcić. Ale, zakrzywiony wentyl to po prostu bajer bez konkretnego zastosowania. Najprościej i najbardziej uniwersalnie mieć proste wentyle, bo możesz założyć i na przód i na tył.

 

Co do wymiany... Ja wsio robię sam i nie wiem dlaczego większość ludzi myśli, że to jakaś czarna magia. To jest proste, tylko trzeba mieć parę kluczy - do kupienia np. w castoramie czy obi i trochę czasu i cierpliwości. Nie trzeba się nawet na tym znać, bo na necie jest tyle poradników, że nie wiem jak bardzo musiało by mi się nie chcieć, by zlecić to komuś. Do tego za 100zl? To ja mogę za 50zł wymieniać w 30 minut przód i tył. Zdzierstwo i tyle powiem

Link to comment
Share on other sites

@grodziu78

Co do nowej hulajnogi... gdzie ty będziesz nią jeździł ? 

Panowie Policjanci się za chwile ogarną i zaczną się czepiać. Teraz to chyba najlepszym wyborem jest rower elektryczny.

Co do wymiany opony... Kup 2 plastikowe łyżki do rowerów, nie metalowe bo podrapiesz/uszkodzisz miękką obudowę silnika.

Pierwszy raz może być to lekko irytującę ;-)

A w temacie samych opon to prawie rok temu napisałem i raczej nic się nie zmieniło

Cytat

 

Wanda - bardzo łatwo założyć niestety są bardzo miękkie i szybko się zuzywaja

Deli - ciężko ułożyć, starczają na więcej km ale, potrafią strzelić (pękają przy rancie)

Xuancheng - średnie w montażu, twardsza guma na dłużej, są ciut szersze (uwaga na tył), dostępne tylko z Chin

Dętka od Amalibay - grubsze od oryginalnych

 

Sprawdziłem osobiście i Wandę i Deli... powiem że, świetne do wózka dziecięcego.

Jeżdzę na Xuacheng i dętce z amalibay. 

Link to comment
Share on other sites

@Battery_Saver

Dzięki za szybką odpowiedź.

Czyli te by były ok ? Obydwie są z prostymi wentylami.

https://allegro.pl/oferta/amalibay-detki-do-hulajnoga-xiaomi-m365-pro-gruba-8274704746

Szukałem wózkowych 10'' ale są z zakrzywionym wentylem a jak znalazłem z prostym to max ciśnienie 0,6...

Jakich szukać żeby były ok i w normalnej cenie ?

Amalibay fakt dużo,za dwie dętki 50 PLN (brak smart w ofercie) ale jak ma być faktycznie grubsza to niech stracę.Są na ali o wiele taniej ale nie chce mi się czekać.Chyba żeby znaleźć gdzieś z z wysyłką z EU,ale nie widzę.

Co do przewodu ,wszystkie śruby od spodu muszę odkręcić czy niekoniecznie bo widzę że są dwa rodzaje.

 

Edited by grodziu78
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Tidnes napisał:

@grodziu78

Co do nowej hulajnogi... gdzie ty będziesz nią jeździł ? 

Panowie Policjanci się za chwile ogarną i zaczną się czepiać. Teraz to chyba najlepszym wyborem jest rower elektryczny.

Co do wymiany opony... Kup 2 plastikowe łyżki do rowerów, nie metalowe bo podrapiesz/uszkodzisz miękką obudowę silnika.

Pierwszy raz może być to lekko irytującę ;-)

A w temacie samych opon to prawie rok temu napisałem i raczej nic się nie zmieniło

Sprawdziłem osobiście i Wandę i Deli... powiem że, świetne do wózka dziecięcego.

Jeżdzę na Xuacheng i dętce z amalibay. 

Będę jeździł tak jak zawsze tylko szybciej,co mi tam...uparłem się.Po chodnikach jeżdżę jak człowiek.Myślę że aż tak nie będą gnali za hulajkę,przynajmniej u mnie.

Off top\Mam też dechę longboarda,jeszcze w kartonie.Bakfire Zealot na bambusowym decku i z dodatkowymi kołami na kostkę brukową i nawet jej nie wypakowałem z kartonu. I teraz jak już kupiłem drugą hulajkę to dechę pewnie sprzedam.Kusi mnie żeby polatać na desce ale nowa pewnie szybciej się sprzeda jak używana a hulajka jednak jest bardziej jest poręczna.

A co myślisz o oponie Wanda2,podobno mocniejsza,czy to też ściema jest ?

@Battery_Saver pisał że lata właśnie na Wanda i jest ok a co do Xuacheng to czas widzisz gra tu role.

Jutro podejdę do demontażu przedniego koła razem z przewodem.Tylko nie wiem jeszcze czy wszystkie śruby muszę od spodu odkręcić ? są na imbus i śrubokręt krzyżak.

Co do klucza 18 mm to nasadowy mogę użyć do odkręcenia czy tylko płaski tam wejdzie ?

Skręcać potem też na klej do gwintów ?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...