tsparrow

Prędkość a temp. powietrza a temperature silnika

Recommended Posts

Siemano! Spodobało mi się ostatnio to forum :)

Pytanie mam jakie są waże spostrzeżenia odnośnie prędkości maxymalnej hulajnow w zależności od temperatury powietrza i temperatury potem silnika.

Moja waga: 95/98kg

Info hulajki: 10' kola, mam zwykłą 365 z wyświetlaczem PRO i softem GONKAD365. 

Mam zestaw baterii oryginal 7800 + dodana 12 000. Wczoraj na raz na trybie Sport zrobiłem 22km w jedną stronę (zostało więcej niż 50% baterii, ale to tutaj nie ważne). Mieszkam w holandii, tutaj ścieżki rowerowe są WSZĘDZIE wiec jazda jest raczej bez żadnych postojów z czekaniem na światła tylko rura i do przodu. Sytuacje jaką zaobserwowałem wygląda tak: 

1) Jechałęm w jedną stronę o godzinie 18:00. Temperatura około 26/27 stopni. Max speed 29/30 przez prawie całą drogę, byłem tym zachwycony :) Kiedy dojechałem do kumple przyłożyłem rękę do silnika no i ciepły... mogłem przez kilka sekund trzymać łapę na kole, jednak po pewnym czasie było nie do wytrzymania. 

2) Kiedy wracałem, temp.powietrza była hmm, 15stopni może i mniej... Już było po północy. Max speed 26/27 przez 70% drogi, potem 25 i tak trzymał aż do końca. Prawdą jest też to że bateria nie zdążyła się u kumpla doładować do konca, to też fakt. ale silnik też ciepły jak w pierwszym wypadku. 

I teraz zastanawiam sie czy temp. powietrza ma taki wpływ na max speed? Co uważacie. Ja zauważyłem to wiele razy (może by jakieś ogrzewanie baterii zamontować? :D

I kwestia silnika i jego temperatury. Nie chce go uszkodzic. Staram sie dbać o hulajke, i nie wiem czy problem jest to ze 22 km to juz znaczny dystans i logiczne ze silnik troche sie pogrzeje (tutaj z kolei trzeba bybylo jakieś chłodzenie ogarnąć :D ) i nie ważne czy ten dystan szrobilbym 24/25km na godzine czy 29/30, to efekt taki sam. Czy może wpływ na to ma DONKAD365? To też nie jest pytanie wprost, tylko może zeby zacząć dyskusje na ten temat :)

Pozdro - Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam oryginalnego softu.Mam 365 wersje pro hulajnogę.

Więc u mnie troszkę te dystanse oraz moc silnika są inne.Więc ciężko aby był obiektywny :)..ale postaram się.

Co do silnika nie uszkodzisz go  gdyż ma zabezpieczenia i to kilka tak samo jak akumulator.Jeśli silnik Ci się zbyt mocno grzeje ze względu nie wiem na dystans temperature automatycznie zwolni CI prędkość.Nie uszkodzisz go chyba że będziesz celowo urządzał jakieś hardcore testowe dla silnika ;).

Ja nie kombinował bym z oprogramowaniem.To co daje nam producent jest optymalne pod silnik jego moc i możliwości.

Co do prędkości oraz dystansu a konkretnie zasięgu.Tak sam to odczułem że przy wysokich temperaturach na zewnątrz sięgających około 30 stopni prędkość jest trochę mniejsza a zasięg dość sporo spada tak samo jak np jazda w bardzo mocnym wietrze który wieje od przodu.

A co do chłodzenia silnika nie kombinowałbym pamiętaj każda modyfikacja to nie potrzebne kilogramy które przełożą się na dystans i prędkość.Tu naturalnym chłodzeniem jest powietrze,wiatr który chłodzi silnik podczas jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Co do silnika nie uszkodzisz go  gdyż ma zabezpieczenia i to kilka tak samo jak akumulator.Jeśli silnik Ci się zbyt mocno grzeje ze względu nie wiem na dystans temperature automatycznie zwolni CI prędkość.Nie uszkodzisz go chyba że będziesz celowo urządzał jakieś hardcore testowe dla silnika ;).

Wybacz ale się mylisz.
Silnik m365 czy Pro nie ma żadnego zabezpieczenia.
Przy wzroście temperatury magnesy stałe które są w silniku tracą swoje właściwości.
Można je tak podgrzać aż „umrą” na zawsze.
https://emkowo.pl/produkt/turbiny-chlodzace-m365-pro-na-silnik/
Wiele to nie waży,a może coś da????????????

Straszliwie idiotyczny pomysł.

Lepszy efekt gdyby do obudowy silnika przykleić radiator.
No a mistrzostwem chłodzenia byłoby zalanie silnika olejem np.: transformatorowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nie ciekawostka ale rozwiązanie dla silników typu HUB.
Te silniki maja problem ze skuteczny odprowadzeniem ciepła ze środka na obudowę.
Chłodzenie olejem lub najlepiej ferrofluidem stosuje się szczególnie przy silnikach w rowerach elektrycznych o dużej mocy.

Tu do nabycia gotowy zestaw:
https://nexun.pl/pl/p/Silnik-Elektryczny-QS-205-v3-3000W-30x4-Ferrofluid-Tyl/382

Co do jazdy w zimie nie polecam, nie tylko, że ślisko ale wraz ze spadkiem temperatury rośnie bardzo opór wew. baterii i zachodzą w niej nie odwracalne reakcje chemiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now