Kinga92

Xiaomi Mi Smart Sensor Set - problem. Ktoś coś?

Recommended Posts

Hej wszystkim! Przejrzałam forum, ale nie znalazłam odpowiedniego wątku, więc zakładam nowy L Piszę w związku z pewnym problemem napotkanym podczas używania bramki (Gateway) z zestawu Xiaomi Mi Smart Sensor Set. Zestaw jest kupiony z polskiego sklepu internetowego, posiada „naszą” wtyczkę, region ustawiony na Polskę . Został zainstalowany wczoraj, w pierwszej kolejności testowane były czujniki ruchu oraz czujniki drzwi i okien wraz z funkcją zabezpieczenia domu. Wszystko działało sprawnie, natomiast po paru godzinach (oraz zmianie pomieszczenia, w którym znajduje się Gateway), alarm nie został aktywowany pomimo detekcji ruchu w pomieszczeniu (w Dzienniku\Logs widnieją zapisy wykrytego ruchu). Alarm nadal działa wraz z czujnikami drzwi i okien – jest niewrażliwy jedynie na czujniki ruchu, chociaż  wszystkie urządzenia mam zaznaczone w „Urządzeniach aktywujących alarm”. Resetowanie sprzętu niestety nie pomaga. Jeśli to ma jakieś znaczenie, po wejściu w aplikację w opcję ustawień dla zabezpieczenia domu mija do 2-3 sekund zanim aplikacja „przypomni sobie” ustawiony przeze mnie czas dzwonienia i mrugania światła – mimo to, czujniki na drzwi/okna działają ok.

Zauważyłam również, że nie działa opcja budzika – Gateway nie dzwoni, nie świeci, jedynie w dzienniku pojawiają się wpisy, że „uruchomiono pomyślnie”.

Kolejną rzeczą jest indukcyjne oświetlenie nocne – lampka powinna się zapalić w nocy (w wyznaczonych godzinach) po wykryciu ruchu z czujnika ruchu. Niestety bramka się nie zapala, natomiast w Dzienniku widnieją wpisy zatytułowane „Nie udało się uruchomić”, po rozwinięciu widnieje komunikat „Przekroczenie czasu”. Co gorsze, te wpisy pojawiają się również gdy opcja zapalania światła jest wyłączona. Ustawiony przeze mnie uprzednio czas efektywności (bez względu czy opcja jest włączona czy nie) jest niekiedy zmieniany przez aplikację i muszę go ustawiać na nowo.

Napotkane przeze mnie problemy sprawiają, iż zaczynam się zastanawiać czy nie dostałam po prostu wadliwego towaru. Towar nadal mogę oddać w ciągu najbliższych 10 dni. Czy tego typu sytuacje są normalne dla opisywanego przeze mnie zestawu? Czy ktoś ma/miał podobne problemy? Czy można jakoś im zaradzić? Ślicznie proszę o pomoc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli problem tyka tylko jednego czujnika to może być to kwestia za dużej odległości i w związku z tym słabego sygnału. Inna sprawa to to, że być może czujnik ma słabą baterię, warto sprawdzić. Jeśli chodzi o polecenia niewykonane bądź wykonane ale w rzeczywistości niezrealizowane to przez pierwsze parę dni po instalacji włączników światła Aqara też miewałem takie problemy. Po jakimś czasie samoistnie zniknęły. Sprawdź czy nie ma może dostępnych jakiś aktualizacji na bramkę albo aplikację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now