Jump to content

Opony 10 calowe do m365


Recommended Posts

No to w celu weryfikacji zakupiłem  sztukę jedną Hota 10x2.125, opona prosta, mieszanka bardzo fajna- na suchym/ mokrym powinna się zachowywać bardzo przyjemnie, do tego profil jest ładny foremnie okrągły, także powinna być przewidywalna w zakrętach (czego mi w "nylonach" brakuje, poza trakcją) 

Niestety na tyle miejsca nie ma wogóle, a przynajmniej ja prześwitu 1mm nie uznaję jako używalną konfigurację, także leci na przód bo tam prześwit można regulować, a krzywy "nylon" ociera o śrubkę w jednym miejscu. 

Bieżnik jak dla mnie całkiem przyjemny- głębszy niż w CST fabrycznych, przy czym ten jest dwukierunkowy, nie wiem czy to plus/minus, czy na cokolwiek wpływa. Trochę walki było żeby wskoczyła na rant, woda z mydłem to za mało niestety, za to smar silikonowy zadziałał cuda. 

IMG-20191006-091952.jpg

Link to post
Share on other sites

Na tylną felgę wystarczyło dać trochę smarowidła by opona weszła, z przodu nawet silna perswazja nie pomogła, rozsądny człowiek pewnie by w tym momencie odpuścił, ja wykorzystałem fakt że felga jest zamontowana na dosyć mocnym silniku elektrycznym oraz jest wykonana z materiału dość łatwego w obróbce- poprawiłem profil rantu felgi oraz zmniejszyłem trochę jego średnicę, opona wskoczyła :)

Teraz pozostają mi przeróbki kosmetyczne i dorobienie błotnika, fabryczny się nie mieści, hulajnoga prowadzi się znacznie pewniej niż z oponą poprzednią, przyczepność też jest poprawiona. Na tył najpewniej założę tą z klockowatym bieżnikiem, bo ładnie wygląda ;)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
linki do aliexpress

W Ali poszukaj już sam...

Wanda 2x OPONA 10'' cali (54-156 mm) Xiaomi M365 / Pro
https://allegro.pl/oferta/2x-opona-10-cali-54-156-mm-xiaomi-m365-pro-8512095534?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

DELI TIRE 10 x 2 54-152 SA-206
https://allegro.pl/oferta/opona-detka-wozek-dzieciecy-10-x-2-54-152-sa-206-7801933884?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Przy okazji polecam dętkę (znacznie grubsza)
założyłem z prostym wentylem i na przód i na tył.

AMALIBAY Dętka Przednia Hulajnoga Xiaomi
https://allegro.pl/oferta/amalibay-detka-przednia-hulajnoga-xiaomi-m365-m187-8274684014?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Przy wymianie nie zapomnij o talku.
Link to post
Share on other sites

Ok dzięki jakby ktoś znalazł bezdetkowe 10calowe które mozemy polecić proszę link wkleić..i jeszcze jedno są może dostępne opony z najnowszego Ninebota Max czyli pneumatyczne opony ale zeby można było w xiaomi Pro zamontować ..cos na ich wzór ?nawet wtedy tych bezdetkowych nie będzie trzeba 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 2 months later...
Dnia 21.01.2020 o 22:00, Battery_Saver napisał:

Zmieniał ktoś gumy na 10'' w PRO? Wgrywany był CFW? Mam mały dylemat, bo jestem po zmianie ale w generatorze do PRO nie ma opcji zmiany przelicznika pod 10 cali (w genie dla zwykłej jest). Ktoś miał doświadczenia w tym temacie?

w genie do pro tez jest ja mam pro i zmieniałem sobie 

a co do opon to SA 206 sa super 600km juz i nic sie nie dzieje

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Hej.
Aktualnie śmigam na bezdętkowych 8,5 calaimage.png.567a43e267048c012cf1619058994a4c.png . 
Ale wolał bym chyba 10 cali, też bezdętkowe - aby lepiej wybierały nierówności i bym jechał szybciej. 


Znalazłem na alixepress dwa rodzaje takich opon 10' (był też trzeci ale pełny):
Xiaomi M365 Scooter 10 Inch Tire_5H85d9753fb2cd49deb1736c3aaae84774g.jpg

Czy ktoś jeździ na takich i może co nieco powiedzieć/doradzić? Przede wszystkim która lepiej by amortyzowała nierówności? Nastawiam się bardziej na tą drugą, bo jest też odrobinę większa, lekko droższa i wydaję mi się, że lepsza.

Na tych co jeżdżę teraz (8,5 calowych bezdętkowych) czuje nierówności na kręgosłupie (bo akurat mi doskwiera), każdą nierówność muszę pokonywać na zgiętych kolanach inaczej dostaje po kręgosłupie. Nie mówię tu o jakiś wysokich krawężnikach, ty;ko po prostu o nierównościach na asfalcie. Ale nie chce pchać się znów w dętki, dlatego szukam rozwiązania na tych pełnych gumach. 
Proszę o podzielenie sie doświadczeniami i doradztwo, na jakich 10-tkach jeździliście, i czy może ktoś testował cos z tych dwóch lub ma jakieś inne?
Pozdrawiam

Edited by aro77
Link to post
Share on other sites

@aro77 wybacz ale zupełnie Ciebie nie rozumiem. 
Jeżeli odczuwasz dyskomfort (ból) w kręgosłupie jeżdżąc po niewielkich nierównościach to nie oczekiwał bym większej poprawy po wymianie na pełne 10” opony.

Uwzględnij jeszcze fakt że, hulajnoga również „nie lubi” pełnych opon z powodu wibracji i np. pękają połączenia w baterii.

Przemyśl czy dla dobra swojego nie było by rozsądnie przeprosić się z oponą i dętka, a z racji na problemy zdrowotne rozmiarem 10”.

10” opona Wanda z grubszą dentką (amalibay) oraz taśma/opaska antyprzebiciowa to gwarantowane głośne dziękuje od Twojego kręgosłupa.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Mówisz, że pełne mogą podnieść komfort? Myślałem , że największy komfort jest w pompowanych dętkowych kołach. 

A jakiej szerokości taśma antyprzebiciowa będzie najodpowiedniejsza do tych opon?

Link to post
Share on other sites

Opony pełne nigdy nie podnioą komfortu - nie ma takiej możliwości, nawet na logikę sie to nie klei.

Co do szerokości taśmy - to jest to zależne od tego jakiej szerokości masz oponę + powiedzmy po 0.5-1cm aby zachodziła na boczne krawędzie - choć nie koniecznie - kwestia budżetu - bo ciężko przebić dętkę na boku, choć jest to możliwe

Link to post
Share on other sites

Czyli do tej opony bezdetkowej, co widać jej przekrój, nikt nie ma porównania z klasyczną dętkową? 

Jeśli tak to może rzeczywiście wezmę tak jak poradził kolega @Tidnes.  Bałem się dętkowych bo każdy narzeka na ciągłe wymiany.

Link to post
Share on other sites

Z mojego doświadczenia wynika, że najważniejsze jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia. I to nie ma znaczenia czy mówimy o oponach 8.5cala czy 10 cali, czy 28cali. Ja, gdy nie zwracałem uwagi na ciśneinie, to w przeciągu sezonu wymieniałem dętki z 4 razy - a nie jeżdżę offroad i nie jeżdżę po krawężnikach. Natomiast odkąd raz w tygodniu sprawdzam ciśnienie i w razie potrzeby je dobijam - przejechane 1200km bez flaka.

Edited by Battery_Saver
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

znam konkrety dla opon 8.5'' 

waga użytkownika 70-90kg

przód 40-45 psi (2.76-3.1bar)

tył 45-55 psi (3.1-3.79 bar)

ja do swoich 10'' po prostu pompuje do górnej granicy dla 8,5, jestem z tego samego przedziału wagowego, i jak pompuje do 45 psi przód i 55 tył

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, aro77 napisał:

H85d9753fb2cd49deb1736c3aaae84774g.jpg

 

Czyli tych pustych bezdętkowych nikt z forum nie sprawdzał i nie ma porownania do dętkowych? Bo samo to że są prawie na 10 cali powinno poprawić komfort, a ciekawi mnie jak to jest że są puste. Ale pewnie dętkowe i tak będą dużo lepsze.... Z tego co mówicie 

Link to post
Share on other sites

pomimo wad dętek, ja je polecam. Mam porównanie do bezdętkowych 8.5'' i wiem, że nigdy do nich nie wrócę. Wolę ewentualnie raz na jakiś czas wymienić dętkę, ale mieć komfort jazdy i mniej narażoną baterię i elektronikę na uszkodzenie z powodu wstrząsów

Link to post
Share on other sites

Dla komfortu można jeszcze wstawić przedni amortyzator. Widziałem amortyzatory Monorim. Wiem, że to nie temat, ale jeśli już rozmawiamy o komforcie na różnych oponach to może ktoś opowie jak sie jezdzi z takim amorem i na jakich oponach z nim ciśnie

Link to post
Share on other sites

Zamiana na pomowane 10” opony od razu poprawiają komfort jazdy.
Na dobry początek opony Wanda które zakłada się prawie jednym palcem, oraz dętka Amalibay (te do 8”)

Detka może być na przód i tył taka sama z prostym wentylem.

Tasma antyprzebiciowa jeżeli teren do jazdy jest trudny np.: dużo krawężników na których łatwo uszczypnąć oponę (snake).

Wahacz ze sprężyna od Monorim dla 10” opon zwiększa komfort ciut, poprawa jest bardziej odczuwalny przy 8” oponach

Monorim daje w zestawie sprężynę nie amortyzator dlatego niektórzy wymieniają go na amortyzator powietrzny.
Co do ciśnienia... 40-50 psi dla 70-80 kg wagi bez różnicy czy z wahaczem czy bez.

Warto oczywiście minimalne raz w tygodniu sprawdzić i dopompować.

 

na podstawie własnych doświadczeń po przejechaniu 5 tys. km.

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Siema, ja rok przejeździłem na 10'' Wanda. Dętki mam z oryginalnych 8,5''. Powiem tak, komfort niesamowity - zarówno wybieranie nierówności jak i ogólne poczucie prędkości. Nie wiem czy znacie uczucie, gdy wiecie, że np. dla danego auta ta prędkość to maks komfortu jaki można osiągnąć, powyżej wszystko telepie, spalanie idzie w kosmos, a hałas w kabinie jest nieznośny; w przypadku m365, prędkość 30km/h bez KERSu w połączeniu z 10'' kołami to najlepsze co można sobie wymarzyć, a przy 8,5'' takiego uczucia nie ma, boicie się o każde większe stuknięcie.

Nie ma co dywagować nad dętką/bez dętki. O ile motywacją do zmiany na bezdętkowe przy 8,5'' był trud wymiany dętki, o tyle 10'' temat nie istnieje. Częściowo z powodu łatwiejszej wymiany ogumienia, częściowo z faktu iż trudniej przebić dętkę. Poza tym, te koła są wytrzymałe, ja ważę 82 kg i często zabieram na pokład dodatkowe 30 kg bez obniżenia komfortu jazdy.

Potwierdzam jedynie, że trzeba pilnować ciśnienia. I w sumie jest to proste do pilnowania. Wystarczy obserwować przechył hulajnogi przy rozłożonej nóżce i postawionej sztycy kierownicy. Jak już prawie idzie w pion, to znaczy, że czas pompować (po przeróbce na 10'' i bez przenoszenia nóżki, choć tę chyba przeniosę w tym roku).

Edited by Kazimiera
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam wszystkich,

Mam pytanie odnośnie opon Deli SA-206.

Zakupilem je z myślą o tym, ze będę mógł ładować do nich wyższe ciśnienie niż do Wandy, w przypadku wandy było to Maks 2,5 Bara, ja miałem z tylu 4,1 bara i z przodu 3,7, poskutkowało to tym, ze z tylu opona nie wytrzymała i wybuchła po jakimś czasie.

Na Deli jest napisane, ze należy pompować do 3,5 bara, czy jeśli aktualnie mam nabite z tylu 3,7 bara i z przodu 3,4 to wszystko powinno być ok? Przekraczam wartość zaledwie o 0,2 bara, wazę 90 kg aczkolwiek nie wiem i stad moje pytanie.

Czekam na odpowiedz 

97152779-AFCA-4CBD-8BF9-3481E246B091.jpeg

Link to post
Share on other sites

Myślisz, ze jeśli napompuje z tylu do 3,5 i z przodu do 3,2 to będzie w porządku? Nie chce jakoś dużo mniej bo jedzie się wtedy jak na jakimś „glucie” no i mimo tego, ze w teorii jest bardziej miękko to jakoś tak dla mnie nie komfortowo i nie zbyt pewnie się jedzie na za niskim ciśnieniu. Chciałem również dodać, ze używam oryginalnych dętek 8,5” jeśli miało by to cokolwiek zmieniać..

Swoją drogą ciekawe jest jeszcze to, ze na oryginalnych CST 8,5” oponach również widnieje napis żeby pompować je do 3,5 Bara maksymalnie, a ludzie pompują (w tym ja jak je miałem) nawet do 4,3 itd. Z tym, ze pewnie one są bardziej odporne bo nie są od wózków dziecięcych. ;)

Edited by Pumpel12
Link to post
Share on other sites

nie mam pojęcia czy będzie ok, ponieważ nie jestem ekspertem z Cst czy innej firmy oponiarskiej, ale na pewno jeśli będzie w przedziale jaki Podaje producent to będzie bezpiecznie. Ja sam trzymam się zaleceń producenta i nie mam żadnych problemów z ogunieniem. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Battery_Saver napisał:

nie mam pojęcia czy będzie ok, ponieważ nie jestem ekspertem z Cst czy innej firmy oponiarskiej, ale na pewno jeśli będzie w przedziale jaki Podaje producent to będzie bezpiecznie. Ja sam trzymam się zaleceń producenta i nie mam żadnych problemów z ogunieniem. 

Mimo wszystko wielkie dzięki za odpowiedź, będę pompował w takim razie z tyłu maks jaki dopuszcza opona (3,5 Bara), a z przodu troszkę mniej tj. 3,2 Bara, myślę, że na pewno będzie lepiej niż na moim poprzednim "ustawieniu". Pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...