Kazimiera

Zwiększenie mocy hulajnogi m365 w sofcie 1.5.2

Recommended Posts

Hej,

Dzisiaj wgrałem sobie nowy soft użytkownika (DRV), który podnosi osiągi hulajnogi do 650W i 32 km/h.

Potwierdzam, że opisana tutaj metoda, wciąż działa nawet przy najnowszym sofcie DRV 1.5.2 i BLE 81.

Całość operacji - łącznie z przygotowaniem własnej wersji DRV, a wyłączywszy ładowanie baterii urządzeń - nie zajmie więcej niż 15 minut.

Czyli:

1. Ładujemy hulajnogę i telefon z androidem do pełna.

2. Upewniamy się, że mamy wersję hulajnogi z dwoma bezpiecznikami (moja biała hulajnoga miała numer 16132/00xxxxxx oraz baterię z dnia 20-11-2018 więc się zakwalifikowała)

3. Ściągnij na telefon z androidem program m365 DownG służący do wgrywania softu

4. Ściągnij na telefon z androidem do modułu bluetooth soft BLE 72

5. Stwórz własną wersję DRV na bazie 1.3.8 i ściągnij na telefon z androidem. Przydatny będzie ten poradnik.

6. Połącz się z hulajnogą z użyciem programu m365 DownG

7. Trzykrotnie (za każdym razem coś doczytuje) sprawdź wersję hulajnogi w powyższym programie (link Check Ver).

8. Wgraj BLE 72 na hulajnogę (linki Open Bin i Flash Bin). Uwaga - po tej operacji, m365 będzie wciąż raportować BLE 81, ale to nie przeszkodzi w wgraniu twojego DRV (pytanie czy ten krok był w ogóle potrzebny).

9. Wgraj swój DRV na hulajnogę

Ciesz się nowymi osiągami. Po zniesieniu limitu 25 km/h radzę jeździć z kaskiem i nie szarżować między pieszymi (załóż, że domyślnie jeździsz na ECO, a na dłuższych prostych rowerowych, na sterydach). Przy chęci powrócenia do starych ustawień, wejdź w Mi Home, połącz się z hulajnogą i zaktualizuj jej soft.

W planach mam zamiar zmienić panel hulajnogi do wersji z m365 pro. Na YouTube dostępny jest filmik z tego procesu. Prócz zmiany sprzętowej, wymaga on również wgrania oprogramowania z m365 pro.

Screenshot 2019-07-17 at 21.18.11.png

Edited by Kazimiera
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zmieniłem KERS min speed na 40 km/h (czyli OFF)

Max speed w normal na 40 km/h

W eco 26 km/h

Moc na 33000

Russian throttle algorithm na ON

Remove hard speed limit na ON

 

W końcu wrażenia z jazdy są przednie. Szczególnie, że zaczynamy w pełni korzystać z ukształtowania terenu i gładkich ścieżek rowerowych.

 

Rozumiem również po co był KERS - minimalizował on niebezpieczne sytuacje dla pieszych i kierowcy, jak i samej hulajnogi, która ma ograniczoną wytrzymałość opon, kierownicy, błotnika i mocowania baterii.

Z drugiej strony KERS jako odzyskiwanie energii nie ma sensu. Normalnie energię kinetyczną/potencjalną (jeśli z wzniesienia) zamienia się na elektryczną aby z powrotem zrobić kinetyczną. Strat przy tym jest mnóstwo. W praktyce lepiej wyłączyć KERS wtedy można z górki na pazurki jeździć (bez użycia manetki), a pozostałe proste brać niczym na rowerze - gazujemy, a póżniej odpuszczamy (co w praktyce oznacza przejechanie drugie tyle dystansu bez użycia silnika).

 

 

Edited by Kazimiera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na której v. najlepiej robić 1.3.8 czy 1.4.0 ?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

1.3.8 moim zdaniem jest ciekawsze. pół roku miałem 1.4.0 do 1.4.2 z wyłączonym kers o podniesioną mocą, było całkiem fajnie w porównaniu do standardu. od 2 tygodni mam 1.3.8 i znajduję nową funkcję, mianowicie po odpuszczeniu gazu silnik rekompensuje straty własnych oporów za pomocą delikatnej pracy, co przekłada się na jazdę bez hamowania związanego właśnie z oporami silnika. Jak dla mnie świetny patent. Zmieniłem też charakterystykę hamulca, z eco zrobiłem wersję domyślną z parametrami DYoC, a w normal z Rollerplauch (zmiany w wersji testowej konfiguratora https://m365beta.botox.bz). Prędkość max na 31 km/h. Mam 5 km do pracy, przy wysokich temperaturach taka konfiguracja to max, bo na dłuższą trasę przegrzał bym silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Na której v. najlepiej robić 1.3.8 czy 1.4.0 ?



Odpowiedź jest pokrętna.
Musisz sam spróbować jaka wersja i jaki parametry są dla Ciebie w porządku.
Mi zajęło to tylko 7 różnych ustawień na 1.3.8 i 1.4.2
Ostatecznie pozostałem na 1.4.2.
od 2 tygodni mam 1.3.8 i znajduję nową funkcję, mianowicie po odpuszczeniu gazu silnik rekompensuje straty własnych oporów za pomocą delikatnej pracy, co przekłada się na jazdę bez hamowania związanego właśnie z oporami silnika.

Ładnie to ująłeś.
A tak po prawdzie to nie jest to funkcjonalność w 1.3.8 a błąd w oprogramowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok poszło mi wszystko bez problemu
Tylko powiedzcie mi czy da się jakoś sprawdzić teraz też soft czy wszystko jest poustawiane tak jak chciałem
Znaczy prędkość max itp...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Ok poszło mi wszystko bez problemu
Tylko powiedzcie mi czy da się jakoś sprawdzić teraz też soft czy wszystko jest poustawiane tak jak chciałem
Znaczy prędkość max itp...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka



Jeżeli m365 downg dojechał do 99% i napisał done to masz na bank to co chciałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
10 godzin temu, pixelq napisał:

A tak po prawdzie to nie jest to funkcjonalność w 1.3.8 a błąd w oprogramowaniu.

 

Błąd dla jednego, zaleta dla drugiego. Podejrzewam, że z powodu tego błędu wersja 1.3.8 uważana jest za mniej szarpiącą od 1.4.x.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

W moim przypadku wersja 1.3.8 była zbyt wyrywna.
No ale tak jak napisałem, każdemu pasuje coś innego i warto spróbować różnych wersji i ustawień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja po poście @sebamac skorzystałem ze strony https://m365beta.botox.bz i predefiniowanej konfiguracji BotoX i muszę powiedzieć, że wrażenia z jazdy są o wiele płynniejsze przy odpuszczeniu gazu. Niestety hulajnoga jest za agresywna/silna jak na moje potrzeby (nie chodzi o prędkość maksymalną, a o dostarczanie mocy na starcie) i boję się, że szybko zetrę opony lub się wywalę na piachu. Dlatego wróciłem do swoich ustawień z drugiego posta na https://m365.botox.bz

Niemniej fajnie jest doświadczyć różnych trybów jazdy i że jest taka możliwość modyfikacji, bo jak widać nie ma jednej złotej konfiguracji. Ba, to i tak jest znacznie lepiej niż z autami czy motocyklami. Dzięki temu, że jest to elektryk, może sobie z hulajnogi zrobić muła, sportówkę, czy co tam sobie zażyczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Tak. Ustawienia jaki proponuje David (Botox) są mega agresywne.
Kiedy jeszcze wymieniłem baterie na większa 12S oryginał 10S, z większym napięciem każdy start był z piskiem opon .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak - mam najnowszy soft tzn. miałem 1.5.2 i nawet nie zmieniałem BLE, a mod wgrał się bez problemu.

Wgrałem później 1.3.8 w którym zmieniłem :

- „Maximum speed in Normal mode”  na 35km/h

- „Motor start speed” na 3km/h

- „Remove hard speed limit of 35km/h” - tego nie ruszałem

Pozostałe sprawy też zostawiłem bez zmian.

 

Co za to dostałem i z czym mam problem :

- eMka wyrywa z butów, opony piszczą - z tego akurat jestem zadowolony

- stukot w przednim kole (ustał po jakimś czasie) - tego się wystraszyłem :/  

- zasięg szybciej spada

- gdy osiągnę 31km/h hulajnoga wyhamowuje, mimo że mogła by się jeszcze rozbujać ...a przeciez podniosłem „Maximum speed in Normal mode”  na 35km/h

 

Ze względu na zasięg i stukot wróciłem do 1.5.2.

Powiedzcie mi co o tym sądzicie? Stukot mnie przeraził :/ Może to typowe ?

Inne wersje softu też mają ten problem?

Kiedy pojawi się 1.5.2 ?

Zależy mi tylko na zmianie startu od 3km/h i zdjęciu ogranicznika prędkości, bo wiele tras mam z górki i niepotrzebnie eMka mnie wyhamowuje :/ 

 

Edited by fred1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Na oryginalnej baterii silnik nie pojedzie szybciej jak 30-31km/h (za niskie napięcie).

Z górki zatrzymuje Cię KERS, trzeba go ustawić na stronie na 40km/h

 

Stukotu brak, tylko na starcie słyszę ciche jakby kliknięcie (to normalne).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, pixelq napisał:

Z górki zatrzymuje Cię KERS

 

Dziwi mnie to, bo KERS przecież uruchamia się przy np. 20km/h, a ja jechałem 31km/h i czułem zwalnianie. Manetka gazu dobita na max.

Powinno te 31 utrzymywać. Przynajmniej teoretycznie tak mi się wydaje.

U mnie było tak, że 31 i zwalniało do 28 i znowu 31 i znowu 28 itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
11 godzin temu, fred1 napisał:

Dziwi mnie to, bo KERS przecież uruchamia się przy np. 20km/h, a ja jechałem 31km/h i czułem zwalnianie. Manetka gazu dobita na max.

Powinno te 31 utrzymywać. Przynajmniej teoretycznie tak mi się wydaje.

U mnie było tak, że 31 i zwalniało do 28 i znowu 31 i znowu 28 itd. 

Normalne zachowanie. Kers uruchamia się od wartości które masz podane w parametrach wgrywanego softu, może być od 6 km/h, ale nieważne.

Zwróć uwagę, że pomiar prędkości nie jest natychmiastowy tylko uśredniony, pochodzi z wyliczenia obrotów silnika, co wymaga chwili czasu na oszacowanie prędkości. To wpływa dodatkowo na falowanie.

Emka po osiągnięciu maksymalnej prędkości którą uzależnionej od baterii wyłącza lub ogranicza znacznie prąd silnika na chwilę (bez pomiaru bezpośredniego trudno stwierdzić), co jest odczuwalne jak zwalnianie, ale to tylko opory elektromagnetyczne wyłączonego silnika. Jeżeli nie instalujesz dodatkowej baterii to prędkości zalecane niwelujące efekt pulsowania według niemieckich speców to 30 km/h (efektywna prędkość wtedy 29 km/h). Z doświadczeń wiem, że ustawienie prędkości maksymalnej daleko poza możliwością jej osiągnięcia (35/40 km/h) pogarsza charakterystykę jazdy.

Osobiście używam prędkości max 32 km/h co pozwala mojej sztuce na poruszanie się względnie bez falowania na maksymalnej prędkości 30-31 km/h przy pełnej baterii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś znalazłem trochę czasu i ...

Zmontowałem ponownie firmware na 1.3.8 i jedyną rzeczą jaką zmieniłem to KERS. Ustawiłem go na 40km/h.

Teraz jest bajka :grin:

Nic nie trzeszczy. Każda górka i prosta lecę na luzie. 

Ciekawy jestem czemu ustawili ten KERS ... Tu przemawia chyba tylko bezpieczeństwo, bo baterii to nie oszczędza.

Dziś zrobiłem 21 km na Normal, baterii zostało 27%.

Przy tej jeździe z KERSem, wracałem na pieszo, bo baterii brakło ...

Trzeba tylko uważać, bo teraz hamowanie wymaga myślenia. 

a068504141121.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Trzeba tylko uważać, bo teraz hamowanie wymaga myślenia. 

Przy hamowaniu z klamki hamulca nadal hulajnoga używa hamowania silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.  Nam problem  z białą m365 - a mianowicie  - omomyłkowo  wgralem soft z odblokowaniem na 365 pro z tego filmu

 

I efekt jest taki że  : swiatlo przednie sie nie zapala , diody od baterii miga tylko 1 ta na dole mimi że  bateria jest full , hulajnoga  jeździ  i ma trzy  tryby jazdy zamiast dwóch . Łaczy sie z apką xiaomi  oraz  m365 tools . Próbowałem  powrócić  przez apke xiaomi wersje fabryczną ale jedynie co to prędkość  max wróciła  na 25 km/ h  reszta bez zmian czyli brak  swiatla przód, info o baterii 1 dioda mruga i 3 tryby jazdy .Te 3 tryby oczywiście  wynikają  z osiaganych prędkości.  Na panelu zadnych info.  Jedna dioda  tylko  miga i nic wiecej . Hulajnoga  jest nowa  dzusiaj  rozpakowana...

Da się  coś  z tym zrobić ? Poniżej  skreen .

 

 

Screenshot_20190812-201010.png

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

O masz Ci los.
Oprogramowanie kontrolera ESC nie zgadza się z BLE (płytka z BT i diodami)
Wejdź tu https://m365.botox.bz
Wybierz base version 1.4.3 i na dole przyciska „patch”
Dostaniesz zip-a do wgrania

Odpal zaktualizowana wersje downG... połącz, check version dwa razy.... tak jak wgrałeś 1.5.5.

Powinno się udać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracajac do tematu czy tą naszą  m365 można  modyfikować   ? chodzi  mi tylko o prędkość  do tych 33 km/h .

Załączam  dane bat .

Screenshot_20190812-212902.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Niestety fizyki oszukać się nie da.
Maksymalna prędkość z 36V bateria to około 30 km/h
Jak wpiszesz więcej hulajnoga będzie próbowała co chwila się rozpędzać i zwalniać w okolicy 31-32 km/h

Stronę z generatorem już znasz...
zmień „Maximum speed in Normal mode” do 31 i dla podniesienia frajdy „Motor power constant” obniż odrobinkę 50575

Odczucia mogą być różne od wersji jaka wybierzesz 1.3.8 to bardzo wyrywna wersja, 1.4.2 bardziej spokojna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
3 godziny temu, pixelq napisał:

Niestety fizyki oszukać się nie da.
Maksymalna prędkość z 36V bateria to około 30 km/h
Jak wpiszesz więcej hulajnoga będzie próbowała co chwila się rozpędzać i zwalniać w okolicy 31-32 km/h

Stronę z generatorem już znasz...
zmień „Maximum speed in Normal mode” do 31 i dla podniesienia frajdy „Motor power constant” obniż odrobinkę 50575

Odczucia mogą być różne od wersji jaka wybierzesz 1.3.8 to bardzo wyrywna wersja, 1.4.2 bardziej spokojna.

Potwierdzam pełni przedmówcę. Do zwiększenia prędkości powyżej 30-32 km/h konieczna jest dodatkowa bateria albo modyfikowana większa bateria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Chyba tylko co by ci hulajnoga nie padła w trakcie aktualizacji... na full to jakiś zabobon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, odebrałem wczoraj m365 i zrobiłem jej wzmocnienie zgodnie z pierwszym postem. Wszystko się udało i zmiany działają, ale hulajnoga na pełnej prędkości żabkuje między 29 a 30 km/h oraz z górki maksymalnie jedzie 30. Drv zrobiłem na stronie https://m365.botox.bz/ z ustawieniami "Mine", ale zmieniłem kilka rzeczy.

 

Max speed dałem 32

Eco 18

Opóźnienie tempomatu na 3

Odznaczyłem "Remove hard speed limit of 35km/h"

Całą resztę zostawiłem tak jak w presecie "Mine". Proszę o pomoc. 

 

 

Edit: jeszcze teraz zauważyłem taki błąd. Mimo, że bateria została naładowana do 100% według Mi Home, to ładowarka ciągle świeci na czerwono i mruga ostatnia dioda ładowania 

Edited by poziomek90
Dopisek z ładowaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybciej niż te 30-31 nie pojedzie bo zbyt niskie napięcie baterii, xiaomi musiałby by dać coś w stylu 11s3p albo 12s3p.

Sam jestem tym żabkowaniem zdziwiony bo po zdjęciu limitu prędkości rozpędza się błyskawicznie do tych 30, a potem nagle ściana - nie jakby brakowało mocy ale jakby była blokada softem. No ale tak nie jest, skoro limity zdjęte. 

Ładowarka czasami świeci na czerwono pomimo zakończenia ładowania bo BMS jeszcze balansuje ogniwa. Choć u mnie różnica i tak nie schodzi <0.03V między najniżej a najwyżej załadowanym ogniwem. 

Edited by cichy45
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, cichy45 said:

Szybciej niż te 30-31 nie pojedzie bo zbyt niskie napięcie baterii, xiaomi musiałby by dać coś w stylu 11s3p albo 12s3p.

Sam jestem tym żabkowaniem zdziwiony bo po zdjęciu limitu prędkości rozpędza się błyskawicznie do tych 30, a potem nagle ściana - nie jakby brakowało mocy ale jakby była blokada softem. No ale tak nie jest, skoro limity zdjęte. 

Ładowarka czasami świeci na czerwono pomimo zakończenia ładowania bo BMS jeszcze balansuje ogniwa. Choć u mnie różnica i tak nie schodzi <0.03V między najniżej a najwyżej załadowanym ogniwem. 

Ale czy da się coś zrobić, by hulajnoga nie hamowała z górki? Kers niby wyłączony a i tak nie poleci więcej niż te 30 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z limitem ustawionym na wartość fabryczną, czyli 25km/h zauważyłem że jeśli mam tempomat na 25 i jadę z górki, to nie rozpędzi się do większej szybkości niż 25, bo jeśli "chciała by" jechać szybciej to kers zacznie ładować baterię i utrzymywać 25-26km/h.

ALE jeśli pojedziemy z górki i wyłączymy tempomat (lekko stukniemy w manetkę) to pojedzie szybciej niż 25km/h "na luzie" - mam wyłączonego kersa (ustawiony na 40 albo 45km/h). Więc z górki można szybciej jechać, ale trzeba wyłączyć kersa i wyłączyć tempomat.

 

Nie wykonywałem pomiarów aby mieć pewność na 100%, ale przy drugim podejściu miałem wrażenie że jadę znacznie szybciej niż 25 i nie było czuć charakterystycznego "oporu" hulajnogi przed rozpędzaniem się, tak jak w punkcie pierwszym kiedy utrzymuje stałą szybkość nawet z górki. Jutro to sprawdzę jadąc do pracy, o ile nie będę miał mocnego wiatru z kierunku w którym zjeżdżam :-D

Edited by cichy45

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za post pod postem ale tak będzie czytelniej.

Dzisiaj sprawdziłem to zachowanie i jest tak jak opisałem w punkcie drugim. Przy zjeździe czułem że prędkość jest ograniczona, M365 Dashboard pokazywał 25-26km/h oraz to, że hulajnoga jest ładowana (od - 50 do -150W mocy). Po stuknięciu w tempomat i jego wyłączeniu prędkość wzrosła do 28-29km/h i hulajnoga nie była już ładowana (pobór mocy kilkanaście do 20 kilku W). Więc można jechać szybciej niż ustawiona prędkość w trybie Drive, ale nie na tempomacie, bo tempomat pilnuje abyśmy nie przekroczyli tej wartości.

Można ją przekroczyć tylko "na luzie" przy wyłączonym kersie. 


Wszystko to na sofcie 1.3.8 z fabrycznymi ustawieniami poza wyłączonym kersem. 

 

Nie wiem natomiast czy da się w ten sposób przekroczyć 30km/h ale mam wrażenie że powinno się dać - w końcu silnik nie pracuje a limity prędkości zdjęte. Ktoś kto ma większą górkę u siebie mógłby to sprawdzić? Jak nie, to niedługo jadę do Kudowy, tam będzie okazja żeby to przetestować. 

Edited by cichy45

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Z moich obserwacji trudno będzie przekroczyć 30 km/h polegając tylko na sile grawitacji i pochyłości. Ja mam limit ustawiony na 32 km/h, kers 40 km/h, FW 1.3.8. Jadąc do pracy z pełną baterią mam kawałek pochyłości ok. 10% na asfalciku. Lecąc z napędem mam ok 31 km/h, wyłączając tempomat następuje spowolnienie do ok 25 km/h. Nie ma żadnego ładowania ani nic takiego. Prosta fizyka, silnik generuje opór w związku z zastosowaniem w stojanie magnesów (nie elektromagnesów), szybkie obracanie wirnika z uzwojeniem wywołuje opór elektromagnetyczny, który jest tym większy im wyższa prędkość (WIEM w tym przypadku stojan jest ruchomy a rotor nieruchomy, ale jak komuś nie pasuje to niech pominie nazewnictwo).

Ponadto łożyska i opony również generują opór, którego wartość jest uzależnioną od prędkości obrotowej. Wszystko razem powoduje, że moja emka uzyskuje naturalną prędkość bez napędu ok 20-25 km/h z górki. Zakładam że zwiększając kont spadku i masę użytkownika można zwiększyć również prędkość, jednak możne się to zemścić przy hamowaniu, zyskamy za dużo energii i puf :) będzie remont elektroniki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now