the_mtn

RN7 - pękniecie przy szkle od aparatu

Recommended Posts

Cześć wszystkim, otóż mam pewien problem. Telefon mam od 2-3 tygodni. Od samego początku noszony był w etui, nie spadł mi ani razu, zero rys, zero mikro pęknięć itd. po prostu jest w stanie takim jak po kupieniu. Zawsze kładłem go wszędzie delikatnie (zawsze obchodzę się z nowym sprzętem jak z jajkiem). Dzisiaj natomiast oglądałem jakąś tam recenzję na YouTube o tym telefonie nt. jego aparatu. Coś mnie skusiło, aby sobie obejrzeć czy wszystko jest dobrze (w końcu aparat trochę wystaje) i zauważyłem pęknięcie/ryse od jakby środka tego szkła do dołu. Nie wpływa to na jakość zdjęć (chyba główny aparat to ten u góry), ale jednak nie podoba mi się to, bo telefon jest nowy, dbam o niego jak mogę, a tu takie coś. I teraz moje pytanie - czy zostanie to uznane na gwarancji czy powiedzą, że sam to uszkodziłem i nie ma żadnych szans na wymianę? Jeżeli uznają to rozumiem, że mam go zanieść do sklepu, w którym został kupiony czy do jakiegoś polskiego oddziału Xiaomi?

Zdjęcie mogę dodać jutro, bo teraz zbytnio nie mam warunków

Edited by the_mtn

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, the_mtn said:

moje pytanie - czy zostanie to uznane na gwarancji czy powiedzą, że sam to uszkodziłem i nie ma żadnych szans na wymianę?

Kolego - po co pytasz forumowiczów? Zgłoś uszkodzenie na gwarancję i czekaj na odpowiedź. Moim zdaniem jeśli nie ma śladów upadki, to nie mogą Ci zarzucać, że sam to zrobiłeś. Gdyby Ci telefon upadł i szkiełko w środku pękło, to musiałyby być jakieś dodatkowe otarcia/wgniecenia/uszkodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem czyli zanieść do sklepu gdzie telefon został kupiony czy skorzystać z jakiegoś autoryzowanego serwisu Xiaomi? 

Napisałem ten temat głównie z tego powodu, bo nie miałem pojęcia czy w ogóle jest sens to zgłaszać czy od razu odeślą mi telefon z powrotem i wolałem zapytać tutaj, bo być może ktoś miał podobny przypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W warunkach gwarancji powinno być opisana procedura oddania fona na naprawę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym wszystkim jest taki, że wszędzie piszą, że jest to uszkodzenie mechaniczne i, że tego i tak nie uznają, dlatego nie wiem czy w ogóle jest sens to wysyłać, a tłumaczenie, że "nie wiem jak to się stało" pewnie nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, the_mtn napisał:

Problem w tym wszystkim jest taki, że wszędzie piszą, że jest to uszkodzenie mechaniczne i, że tego i tak nie uznają, dlatego nie wiem czy w ogóle jest sens to wysyłać, a tłumaczenie, że "nie wiem jak to się stało" pewnie nie pomoże.

Korzystałeś z tego oryginalnego etui dołączonego do zestawu sprzedażowego czy kupiłeś specjalnie jakieś etui które faktycznie zasłania (chroni w teorii) ten strasznie mocno wystający moduł aparatu ?.

Ja bym jednak oddał telefon do sklepu gdzie kupiłeś, ale nie korzystaj z gwarancji producenta tylko z niezgodności towaru z umową (jest to korzystniejsza forma "reklamacji" dla konsumenta). Może akurat nie ma to nic wspólnego z telefonią ;), ale ostatnio kupiłem nowe okulary korekcyjne i dosłownie w tym samym dniu po wprawieniu szkieł korekcyjnych marki Zeiss w jednym z nich pod światło zobaczyłem coś jak rysa, która miała około 2 cm długości. Każdy mi mówił, żebym się nie wygłupiał i nawet nie szedł do optyka, bo przecież od razu mi powiedzą, że sam to szkło gdzieś uszkodziłem i nic im nie udowodnię. Nie dałem za wygraną i na drugi dzień byłem tam u nich. Optyk który mi wprawiał te szkła po pokazaniu mu tej "rysy" od razu stwierdził, że to jest jakiś defekt fabryczny podczas produkcji i dostanę nowe szkło, także zawsze warto spróbować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, electro69 napisał:

Korzystałeś z tego oryginalnego etui dołączonego do zestawu sprzedażowego czy kupiłeś specjalnie jakieś etui które faktycznie zasłania (chroni w teorii) ten strasznie mocno wystający moduł aparatu ?.

Niestety, korzystałem z etui dołączonego do zestawu sprzedażowego. Dlaczego nie gwarancja, a towar niezgodny z umową? Tak jak pisałem nigdzie nie ma żadnej rysy, zadrapania, otarcia, niczego, nawet to szkło przy tylnim aparacie nie jest zarysowane tylko jest pęknięcie od środka do dołu tak pod ukosem przez co zdjęcia pod jakiekolwiek światło (od laptopa, słońce, żarówka) powoduje tak jakby klonowanie tego obiektu świecącego, nie wiem jak to nazwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, the_mtn napisał:

Niestety, korzystałem z etui dołączonego do zestawu sprzedażowego. Dlaczego nie gwarancja, a towar niezgodny z umową? Tak jak pisałem nigdzie nie ma żadnej rysy, zadrapania, otarcia, niczego, nawet to szkło przy tylnim aparacie nie jest zarysowane tylko jest pęknięcie od środka do dołu tak pod ukosem przez co zdjęcia pod jakiekolwiek światło (od laptopa, słońce, żarówka) powoduje tak jakby klonowanie tego obiektu świecącego, nie wiem jak to nazwać.

To niestety ale sam widzisz, że jednak moduł aparatu był narażony na czynniki, które mogły doprowadzić do takiego uszkodzenia, dlatego jak kupię ten telefon, to nie ruszę go z miejsca dopóki nie kupię etui, które w całości zasłania aparat ;).

Tutaj masz napisane czym się różni gwarancja od rękojmi (niezgodności towaru z umową) https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-rekojmia-a-reklamacja

Edited by electro69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro pójdę do sklepu oddać telefon, jak coś to będę na bieżąco informował jak to wszystko przebiegło, być może komuś przytrafi się coś podobnego i będzie wiedział mniej więcej czy jest sens to wysyłać.

 

Telefon dzisiaj został wysłany na gwarancję, pomimo stanu idealnego został wpisany stan tylko "dobry", w numerze imei "null", na szczęście jest numer seryjny. Co jeśli po odbiorze telefonu z gwarancji (która zostanie uznana lub nie) zauważę zarysowania itd. których wcześniej nie było? (sprzęt zamierzam sprawdzić od razu przy wręczeniu mi go spowrotem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę czasu minęło, ale żeby dokończyć temat to odpowiem. Mimo przekonania każdego pracownika, że raczej mi tego nie uznają i, że się zbytnio nie opłaca, bo bardzo prawdopodobne, że wyślą mi z powrotem kosztorys to uznali mi gwarancję, a cała operacja trwała około 5-ciu dni.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

to elegancko. w razie czego - takie szkiełko można samemu wymienić w domu za kilkanaście złociszy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba rozbierać, wystarczy lekko podgrzać szkiełko(choć nawet i to niekoniecznie) i podważyć szkło aparatu. Ono tam jest wklejone

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.