Skocz do zawartości

RN7 - pękniecie przy szkle od aparatu


the_mtn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, otóż mam pewien problem. Telefon mam od 2-3 tygodni. Od samego początku noszony był w etui, nie spadł mi ani razu, zero rys, zero mikro pęknięć itd. po prostu jest w stanie takim jak po kupieniu. Zawsze kładłem go wszędzie delikatnie (zawsze obchodzę się z nowym sprzętem jak z jajkiem). Dzisiaj natomiast oglądałem jakąś tam recenzję na YouTube o tym telefonie nt. jego aparatu. Coś mnie skusiło, aby sobie obejrzeć czy wszystko jest dobrze (w końcu aparat trochę wystaje) i zauważyłem pęknięcie/ryse od jakby środka tego szkła do dołu. Nie wpływa to na jakość zdjęć (chyba główny aparat to ten u góry), ale jednak nie podoba mi się to, bo telefon jest nowy, dbam o niego jak mogę, a tu takie coś. I teraz moje pytanie - czy zostanie to uznane na gwarancji czy powiedzą, że sam to uszkodziłem i nie ma żadnych szans na wymianę? Jeżeli uznają to rozumiem, że mam go zanieść do sklepu, w którym został kupiony czy do jakiegoś polskiego oddziału Xiaomi?

Zdjęcie mogę dodać jutro, bo teraz zbytnio nie mam warunków

Edytowane przez the_mtn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, the_mtn said:

moje pytanie - czy zostanie to uznane na gwarancji czy powiedzą, że sam to uszkodziłem i nie ma żadnych szans na wymianę?

Kolego - po co pytasz forumowiczów? Zgłoś uszkodzenie na gwarancję i czekaj na odpowiedź. Moim zdaniem jeśli nie ma śladów upadki, to nie mogą Ci zarzucać, że sam to zrobiłeś. Gdyby Ci telefon upadł i szkiełko w środku pękło, to musiałyby być jakieś dodatkowe otarcia/wgniecenia/uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem czyli zanieść do sklepu gdzie telefon został kupiony czy skorzystać z jakiegoś autoryzowanego serwisu Xiaomi? 

Napisałem ten temat głównie z tego powodu, bo nie miałem pojęcia czy w ogóle jest sens to zgłaszać czy od razu odeślą mi telefon z powrotem i wolałem zapytać tutaj, bo być może ktoś miał podobny przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, the_mtn napisał:

Problem w tym wszystkim jest taki, że wszędzie piszą, że jest to uszkodzenie mechaniczne i, że tego i tak nie uznają, dlatego nie wiem czy w ogóle jest sens to wysyłać, a tłumaczenie, że "nie wiem jak to się stało" pewnie nie pomoże.

Korzystałeś z tego oryginalnego etui dołączonego do zestawu sprzedażowego czy kupiłeś specjalnie jakieś etui które faktycznie zasłania (chroni w teorii) ten strasznie mocno wystający moduł aparatu ?.

Ja bym jednak oddał telefon do sklepu gdzie kupiłeś, ale nie korzystaj z gwarancji producenta tylko z niezgodności towaru z umową (jest to korzystniejsza forma "reklamacji" dla konsumenta). Może akurat nie ma to nic wspólnego z telefonią ;), ale ostatnio kupiłem nowe okulary korekcyjne i dosłownie w tym samym dniu po wprawieniu szkieł korekcyjnych marki Zeiss w jednym z nich pod światło zobaczyłem coś jak rysa, która miała około 2 cm długości. Każdy mi mówił, żebym się nie wygłupiał i nawet nie szedł do optyka, bo przecież od razu mi powiedzą, że sam to szkło gdzieś uszkodziłem i nic im nie udowodnię. Nie dałem za wygraną i na drugi dzień byłem tam u nich. Optyk który mi wprawiał te szkła po pokazaniu mu tej "rysy" od razu stwierdził, że to jest jakiś defekt fabryczny podczas produkcji i dostanę nowe szkło, także zawsze warto spróbować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, electro69 napisał:

Korzystałeś z tego oryginalnego etui dołączonego do zestawu sprzedażowego czy kupiłeś specjalnie jakieś etui które faktycznie zasłania (chroni w teorii) ten strasznie mocno wystający moduł aparatu ?.

Niestety, korzystałem z etui dołączonego do zestawu sprzedażowego. Dlaczego nie gwarancja, a towar niezgodny z umową? Tak jak pisałem nigdzie nie ma żadnej rysy, zadrapania, otarcia, niczego, nawet to szkło przy tylnim aparacie nie jest zarysowane tylko jest pęknięcie od środka do dołu tak pod ukosem przez co zdjęcia pod jakiekolwiek światło (od laptopa, słońce, żarówka) powoduje tak jakby klonowanie tego obiektu świecącego, nie wiem jak to nazwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, the_mtn napisał:

Niestety, korzystałem z etui dołączonego do zestawu sprzedażowego. Dlaczego nie gwarancja, a towar niezgodny z umową? Tak jak pisałem nigdzie nie ma żadnej rysy, zadrapania, otarcia, niczego, nawet to szkło przy tylnim aparacie nie jest zarysowane tylko jest pęknięcie od środka do dołu tak pod ukosem przez co zdjęcia pod jakiekolwiek światło (od laptopa, słońce, żarówka) powoduje tak jakby klonowanie tego obiektu świecącego, nie wiem jak to nazwać.

To niestety ale sam widzisz, że jednak moduł aparatu był narażony na czynniki, które mogły doprowadzić do takiego uszkodzenia, dlatego jak kupię ten telefon, to nie ruszę go z miejsca dopóki nie kupię etui, które w całości zasłania aparat ;).

Tutaj masz napisane czym się różni gwarancja od rękojmi (niezgodności towaru z umową) https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-rekojmia-a-reklamacja

Edytowane przez electro69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro pójdę do sklepu oddać telefon, jak coś to będę na bieżąco informował jak to wszystko przebiegło, być może komuś przytrafi się coś podobnego i będzie wiedział mniej więcej czy jest sens to wysyłać.

 

Telefon dzisiaj został wysłany na gwarancję, pomimo stanu idealnego został wpisany stan tylko "dobry", w numerze imei "null", na szczęście jest numer seryjny. Co jeśli po odbiorze telefonu z gwarancji (która zostanie uznana lub nie) zauważę zarysowania itd. których wcześniej nie było? (sprzęt zamierzam sprawdzić od razu przy wręczeniu mi go spowrotem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Trochę czasu minęło, ale żeby dokończyć temat to odpowiem. Mimo przekonania każdego pracownika, że raczej mi tego nie uznają i, że się zbytnio nie opłaca, bo bardzo prawdopodobne, że wyślą mi z powrotem kosztorys to uznali mi gwarancję, a cała operacja trwała około 5-ciu dni.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • kamillm zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...