Sign in to follow this  
the_mtn

AccuBattery - miarodajność

Recommended Posts

Witam. Co sądzicie o aplikacji AccuBattery? Mi przy ładowaniu telefonu z 50~% do 80% pokazuje przybliżoną pojemność w okolicy 3600mAh (na 4000mAh). Czy wyniki tej aplikacji są miarodajne? Telefon jest w nowy więc dziwi mnie zdrowie baterii na około 88%? Czy ładując ten telefon od 0 do 100% aplikacja pokazałaby większy wynik? Jak ta aplikacja wylicza przybliżoną pojemność baterii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są szacunki... chcesz mieć miarodajny wynik, kup fizyczne urządzenie do pomiarów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystam z tej aplikacji na wielu urządzeniach i aplikacja dla mnie jest wiarygodna. Dwa Redmi, dwa OnePlus-y i wg mnie aplikacja wylicza kondycję baterii niemalże bezbłędnie. Nawet gdzieś tu na forum ktoś z działu mi 5 porównywał  wyniki aplikacji z testerem baterii i wyniki były  prawie identyczne

How do we measure battery health?

During charging, we constantly measure the power added to the battery and the level change, and with this information, we can create an estimate of how much energy can fit into a full battery. But as the charge level of the battery is hard to calculate, it isn't completely accurate, and multiple samples are needed to increase accuracy.

You can see this process in the capacity estimate data points scatter plot, each dot is a single charge session.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli, żeby wynik w tej aplikacji był w miarę miarodajny powinienem ładować baterię od 0 do 100%? Sprawdzałem jak to działa i przy 80% aplikacja pokazywała przybliżoną wartość na poziomie 3600mAh, ale już przy 97-100% przybliżona wartość potrafiła wskoczyć na poziom 4100-4200mAh co jest moim zdaniem w ogóle nie wiarygodne (przekracza 4000mAh), a w zakładce "Zdrowie" pokazuje 88%, ale pokazało, że sesja ładowania zakończyła się po 26% (a ładowałem od 50% do 100%, możliwe, że to przez to, że wyłączyłem aplikację).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redmi Note 4 ładowany niby źle czyli w nocy do rana i po półtora roku około 90% pojemności fabrycznej baterii. Teraz ładowany tylko do 80% ale czy to faktycznie wpływa na żywotność baterii to nie wiem. W moim prawie 3 letnim OnePlus 3 jest około 82% pojemności baterii. Ładuję od około roku tylko do 80%. Przez rok pojemność baterii spadła z 85% do 82%. W nowym OnePlus 6 pokazuje 90% ale może zbyt mało sesji było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie mnie też zdziwił wynik 88% przy nowym telefonie i dlatego zastanawiam się czy trzeba przerobić jeszcze kilkanaście sesji czy może po prostu aplikacja nie jest miarodajna, bo czytałem wiele opinii na jej temat, i u niektórych zdrowie baterii wynosiło więcej niż 100% co jest raczej niemożliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co ci takie aplikacje, chyba by sobie utrudnić życie. 

Ładuje telefon gdy spada poniżej 20-30% czasem nawet dwa razy dziennie i niczym nie przeżywam. 

Czasem jest podpięty całą noc pod ładowarkę, tak postępuję od początku gdy mam telefon czyli dobre kilkanaście lat. 

Nowe ogniwa mają zabezpieczenia przed przeladowaniem to stare akumulatory trzeba było w porę odłączyć od ładowarki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie aplikacja pokazuje przybliżoną wartość baterii. Jeśli ładujesz baterię prądem 2000mA przez 2h to masz 4000mAh no chyba, że się mylę. Wiadomo, że prąd ładowania spada po 80% ale aplikacja to wszystko uwzględnia jak równanie matematyczne. Spróbuj kilka sesji ładowań do 100% i zobacz czy są różnice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze aplikacja pokazuje coraz lepsze dane przy  kilkudziesięciu sesjach.  W zakładce zdrowie jest taki wykres szacownej pojemności w zależności  od którego momentu ładujesz.  ładowania od poniżej 20% nie sa wliczane do obliczeń jako wątpliwe.   Zakładka Ładowanie pokazuje nieco inne wartości od zakładki zdrowie bo jest inna metoda.  Tak naprawde sensowne dane masz jak mierzysz kilkanascie razy i to najlepiej z roznego poziomu rozładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak: na ponad dwuletnim Redmi 3S w tej aplikacji bateria urosła mi do 4500mah. O 1/8. Nic mądrego w niej nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.03.2019 o 16:51, Nezumi napisał:

To są szacunki... chcesz mieć miarodajny wynik, kup fizyczne urządzenie do pomiarów...

To nie da miarodajnego wyniku. Urządzenie zmierzy prąd na wyjściu z zasilacza, nie zmierzy strat przetwornicy w telefonie, strat przewodu... Wyniki z AccuBattery po conajmniej 10 ładowaniach są dość miarodajne. Produkcja akumulatorów nie jest powtarzalna (pracuję w tym) i na tej samej linii jeden aku ma 90% nowy a inny 105%. Ja w nowym Redmi 8 Pro mam 96% w Galaxy S8 93% było. Znajomy miał 104% w Samsungu

Edited by Morton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this