Jump to content

Telefon po naprawie gwarancyjnej nadal niesprawny - jakie kroki podjąć?


tojapiotrek

Recommended Posts

Wysłałem mojego Redmi 4 PRO do serwisu "mi-serwis.pl". To widocznie ten sam właściciel co "telefonyzchin.pl", bo na paczce zwrotnej miałem jako nadawcę tę drugą firmę.

Adres dla obydwu ten sam:

Emilewo 37
62-640 Barłogi
woj. Wielkopolskie

Telefon gubił zasięg i miał małe przebarwienia na wyświetlaczu widoczne na białym tle. Przebarwień gwarancja podobno nie obejmuje, natomiast wymienili mi moduł GSM i test niby wyszedł im ok. Tylko ten test był zapewne tak rzetelny, że i u mnie w domu przed naprawą wyszłoby, że zasięg jest ok. Owszem, telefon przeważnie miał zasięg, ale dosyć często go gubił, nawet na 2G, gdzie z inymi telefonami na tej samej karcie SIM nie mam żadnych problemów. 3G i LTE w tym egzemplarzu to już w ogóle porażka. Po naprawie gwarancyjnej problem oczywiście ten sam.

1. Jakie powinienem podjąć teraz kroki, aby wyegzekwować skuteczną naprawę i nie wysyłać do nich kilkukrotnie telefonu i nie ponosić kolejnych kosztów wysyłki?

2. Po ilu naprawach powienienem otrzymać nowy egzemplarz ewentualnie zwrot jakichś pieniędzy?

3. Czy warto skorzystać z pomocy jakiejś zewnętrznej instytucji, Rzecznik Praw Konsumenta albo coś w tym stylu?

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, tojapiotrek napisał:

1. Jakie powinienem podjąć teraz kroki, aby wyegzekwować skuteczną naprawę i nie wysyłać do nich kilkukrotnie telefonu i nie ponosić kolejnych kosztów wysyłki?

2. Po ilu naprawach powienienem otrzymać nowy egzemplarz ewentualnie zwrot jakichś pieniędzy?

3. Czy warto skorzystać z pomocy jakiejś zewnętrznej instytucji, Rzecznik Praw Konsumenta albo coś w tym stylu?

1. Nijak. Możesz już tylko wysyłać na kolejne gwarancje... Trzeba było zgłaszać z tytułu rękojmi, to by problemu nie było.

2. Nie ma powiedziane, jeżeli wysyłasz na gwarancję to niestety, ale sprzedawca może naprawiać telefon wieczność. Gdybyś zgłaszał z tytułu rękojmi to sprzedawca ma prawo do 1 naprawy urządzenia, jeżeli się ona nie powiedzie, problem będzie dalej występować lub nie będzie możliwa, to sprzedawca ma obowiązek wydać pozbawiony wad produkt lub zwrócić pieniądze. Przy 2 wysyłce z tytułu rękojmi sprzedawca ma obowiązek j/w wydać nowy lub rozwiązać umowę kupna-sprzedaży.

3. Nic Ci raczej nie pomogą, bo telefon na naprawę przyjęli, naprawę wykonali i u nich problemu nie było, a co za tym idzie, wszystko jest OK, a to, że problem dalej występuje, cóż... Musisz męczyć dalej sprzedawce.

Link to comment
Share on other sites

A czy wgranie polskiego ROMu by nie pomogło? Czy nie ma się co łudzić?

I jeszcze o tą rekojmię chciałem spytać: w najporstszych słowach czym się różńi rękojmia od gwarancji? I czy wysyłając już raz telefon na gwarancję mogę skorzystać teraz z prawa do rękojmi?

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, tojapiotrek napisał:

w najporstszych słowach czym się różńi rękojmia od gwarancji?

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-gwarancja-a-rekojmia

37 minut temu, tojapiotrek napisał:

czy wysyłając już raz telefon na gwarancję mogę skorzystać teraz z prawa do rękojmi?

możesz. Okres trwania rękojmi to 2 lata. Rękojmia dotyczy sprzedawcy, nie producenta.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Nezumi napisał:

możesz. Okres trwania rękojmi to 2 lata. Rękojmia dotyczy sprzedawcy, nie producenta.

 A jeśli jestem drugim właścicielem telefonu ale mam dowód zakupu i gwarancję od pierwszego właściciela to też mam prawo do wymiany telefonu/zwrotu pieniędzy na podstawie rekojmi?

Edited by tojapiotrek
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, tojapiotrek napisał:

 A jeśli jestem drugim właścicielem telefonu ale mam dowód zakupu i gwarancję od pierwszego właściciela to też mam prawo do wymiany telefonu/zwrotu pieniędzy na podstawie rekojmi?

Nie do końca wiem jak z tym jest, wydaje mi się, że jeżeli nie posiadasz np umowy kupna-sprzedaży lub jakiegokolwiek innego poświadczenia od pierwszego właściciela o przekazaniu praw, to rękojmie zgłosić możesz tylko do 1 właściciela, a on dalej. Internet nie jest jednomyślny w tej sprawie, a widziałem po forach, że niektóre sklepy wymagają przekazania im kopii umowy kupna-sprzedaży poświadczonej przez notariusza. Przy gwarancji możesz zwracać bezpośrednio do sklepu i/lub producenta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...