Skocz do zawartości

Zawieszanie danych mobilnych


Alasstair

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kupiłem Mi 8 Lite ale mam z nim spory problem, mianowicie zawieszają się dane mobilne. Co 5 minut trzeba je wyłączać i włączać bo w innym wypadku nie ma połączenia z internetem. Miał ktoś podobny przypadek? Najnowsza aktualizacja wgrana jeszcze przed włożeniem SIM, także nie wiem czy to wina softu. Autotest w telefonie nie wyrzuca żadnych błędów. Wolę się upewnić o sprawdzić wszystkie możliwości przed oddaniem na gwarancję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dokładnie taki sam problem, robiłem już chyba wszystko łącznie z ustawieniami fabrycznymi, wymiana karty SIM, wczoraj odebrałem telefon z serwisu gdzie stwierdzili że wszystko działa ok, już nie wiem co robić, apn też kombinowałem na wszystkie sposoby, mój operator to Play próbowałem poprzez inne sieci i wszędzie to samo dodam jeszcze że przełożyłem karte SIM do starego telefonu na czas naprawy i działa bez problemów, pomóżcie bo tak się nie da korzystać z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Mariusz Raczyński napisał:

nie da korzystać z telefonu

Masz dosłownie post wyżej podane tymczasowe rozwiązanie... W ostateczności przejdź na global beta lub xiaomi.eu po odblokowaniu BL... Jeżeli nie chce Ci się bawić, to walcz ze sprzedawcą... Rękojmia to cudowna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz męczyć ich dalej. Dokładnie opisać, że problem występuje po x czasie używania etc. Zawsze zgłaszaj z tytułu rękojmi, przy 2 naprawie są zmuszeni oddać pieniądze lub wymienić na nowy lub jak pisałem, czekac na aktu, przejść na global beta lub Xiaomi.eu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też numer w Play i faktycznie przełożenie do drugiego slotu karty sim nic nie daje. Na początku jest jakby lepiej, ale potem znów się wiesza internet. Global beta, Global stable, xiaomi.eu, full wipe, reset apn, wymiana karty sim nic nie dało. Internet na 3G lepiej działa niż 4G. Pod tym względem ten model to dziadostwo. Zostało tylko sprawdzić jak się ma sprawa z LTE na jakimś custom romie.

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy piszecie... Mam Mi8 lite od 2 miesięcy w domu i żadnych problemu z siecią nie ma, a też jest w Play. Najnowszy global stable. NA en.miui jest 1 temat z 0 odpowiedziami i 1 zgłoszenie z 1 potwierdzeniem. Jeżeli jest to problem softu to marginalny, bo w sumie 5 zgłoszeń przy tej ilości sprzedanych sztuk? Polecam sprawdzić jakikolwiek soft nie bazujący na MIUI, jeżeli dalej będzie to samo, to problem macie w hardzie/karcie sim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Zastanawiam się jeszcze nad oddaniem telefonu do serwisu  "xiaomi"...


Ja swój kupiłem w Gearbest więc serwis to ostateczność z racji braku gwarancji. Jak oddasz swój gdzieś i po "naprawie" będzie działać to daj znać na forum. Może wtedy i ja go tam oddam.

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem, który pojawia się na dwóch sztukach telefonu. Testowane różne karty od różnych operatorów. Na Rn5 taki problem nie występuje (na tych samych kartach). Pomaga zmiana preferowanej sieci z lte na 3g, ale i to czasem nie zdaje egzaminu. Pytanie czy to problem oprogramowania, czy tych sztuk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie, sprawa zakończona u mnie w końcu, po raz trzeci odesłałem telefon do serwisu i ekspertyza brzmi

Podczas pobytu urządzenia w serwisie stwierdzono wadę fizyczną tkwiącą w rzeczy, usterka nie powstała z winy klienta. Proszę zgłosić się do sprzedawcy w celu wymiany na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten sam problem w sieci PLAY. Dane mobilne na LTE często przestawały działać na kilka minut. Na YouTube znalazłem jakiś sposób, którego spróbowałem i jest zdecydowanie lepiej. Czasami (np. raz na tydzień) zdarza się, że przez chwilę nie działa, ale na pewno nie jest to tak nagminne jak wcześniej i wreszcie da się korzystać normalnie z Internetu.

Link do filmu :

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=xLMdbOwg-2s

Instrukcja:

  1.  Wchodzimy w USTAWIENIA > O TELEFONIE i klikamy kilka razy w PAMIĘĆ WEWNĘTRZNA aż przejdziemy do informacji o telefonie
  2. Wybieramy Informacje o telefonie1 (1 karta SIM) następnie klikamy Ustaw preferowany typ sieci i zmieniamy go na LTE/TD-SCDMA/UMTS (powinien taki już być)
  3. Zjeżdżamy niżej do pogrubionego napisu SMSC i klikamy obok niego kilka razy przycisk Odśwież aż pojawią się w okienku obok numerki
  4. Teraz przechodzimy do USTAWIENIA > KARTY SIM I SIECI KOMÓRKOWE klikamy w naszą kartę SIM a następnie PUNKTY DOSTĘPU
  5. Wybieramy nasz APN od internetu (sprawdźcie jego poprawność wpisując w google: konfiguracja telefonu *nazwa sieci*)
  6. Następnie (nie wiem ile to daje ale można zrobić) klikamy Typ APN i wpisujemy: defaulty, suply, ia
  7. Przesuwamy niżej do opcji Nośniki i zaznaczamy: LTE, HSPAP, HSPA, HSUPA, HSDPA, UMTS, eHRPD
  8. U dołu ekranu klikamy Więcej i Zapisz

U mnie zadziałało i widać poprawę. Zaznaczam, że sam nie wiem co z tego tak naprawdę pomaga a co jest zbędne, ale ważne, że przyniosło jakieś rezultaty :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 30.04.2019 o 07:21, Mariusz Raczyński napisał:

Witam ponownie, sprawa zakończona u mnie w końcu, po raz trzeci odesłałem telefon do serwisu i ekspertyza brzmi

Podczas pobytu urządzenia w serwisie stwierdzono wadę fizyczną tkwiącą w rzeczy, usterka nie powstała z winy klienta. Proszę zgłosić się do sprzedawcy w celu wymiany na nowy.

A co było przyczyną bo mam ten sam problem z zawieszaniem danych i myślę czy odesłać swój telefon na gwarancję . Tylko czy mi teraz przyjmą bo mam wgrany rom Xiaomi,eu i odblokowany bootloader

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejście na xiaomi.eu nic nie zmienia. W moim przypadku jest jeszcze gorzej nawet.

Dwie karty - Plus i Orange. Orange działa znacznie lepiej niż Plus, kilka razy zamieniałem sloty, ale Plus ma zawsze większy problem z zasięgiem i internetem. Dane oczywiście przerywane jak w pierwszym poście. Testowałem wszystkie możliwe ustawienia APN, transmisji danych, kart, itd... Nic nie pomaga. 

W tym momencie jedyne sensowne rozwiązanie dla mnie to zmiana modelu na taki, który lepiej sobie z tym radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na naszym forum jest to jakieś.... 10 osób... czy ja wiem czy to jest wiele? Co więcej, jak już ktoś wyżej zauważył, to jest problem w hardzie... wystarczy fona na gwarancję oddać.
Źle mnie zrozumiałeś, przerabiałem podobny temat na Redmi 4 oraz na Mi8Lite a kolega na Redmi Note 6 Pro. Podobne objawy. Nie wiem czy to wina hardu, czy może teraz mamy w PL takie sieci czy jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam,

mam podobny problem. mi 8 lite kupiony z banggooda, co jakiś czas dane mobilne się "dławią". nie pamiętam problemu na global romie, bo najszybciej jak się dało przelazłem na weekly miui polska. grzebałem w ustawieniach apn (multum filmików na yt z 'poradami', które nic nie zmieniły), usuwałem apn, zaczytywałem domyślne, nadal bez zmian. sieć play. nawet pisząc ten post musiałem bawić się w chwilowe włączanie trybu samolotowego.

poniżej screeny z ustawień apn, może coś można z tym zrobić?

Screenshot_2019-08-30-17-52-40-311_com.android.settings.jpg

Screenshot_2019-08-30-17-52-37-111_com.android.settings.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopię trochę temat, bo to w sumie ciekawe, że tyle osób ma problemy z danymi mobilnymi w Xiaomi, bo co chwilę czytam o tym m.in. na tym forum, dzieje się to nie tylko w tym modelu. Żadne zmiany APN-ów nie pomogły, edytowanie apns-conf.xml również, właściwie to próbowałem wszystkiego, nie tylko z tego tematu. Pomaga jedynie ustawienie JEDNEGO pasma w aplikacji Network Signal Guru, u mnie B20 (niestety sygnał sieci głównie przez to zżera mi ok. 50% baterii). Wydaje mi się, że zawieszenie danych mobilnych jest wynikiem nagłej zmiany częstotliwości(?), tj. smartfon zmienia pasmo np. z B20 na B3, mimo że sygnał sieci jest dobry i dochodzi do zawieszenia danych. Tak wynika z tej apki, co w sumie ma jakiś sens. Myślicie, że warto to gdzieś zgłosić? Co robić? ;d 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Conrado da Vinci napisał:

więc wydaje mi się

Czyli błąd nie został naprawiany w stable 11, po prostu błąd mógł sam z siebie się "naprawić" po aktualizacji... na sztuce Mi8 lite którą mam w domu problemu nigdy nie było więc nawet nie mam jak dokładnie sprawdzić, ale jeżeli łatka wychodzi w Globalu, to u nas też powinna być.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...