Skocz do zawartości

Smartmi Pure Evaporative Air Humidifier - problem z wykryciem wody


adam1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początku nawilżacz działał ok. Po kilku dniach czujnik wody cały czas wskazywał poziom 3/4, nawet jak wody nie było. Było to do zaakceptowania, bo nawilżacz spełniał swoją funkcję. Niestety po kolejnych paru dniach nawilżacz pokazuję że nie ma wody, nawet jak jest woda na max. Jest to o tyle uciążliwe, że wtedy urządzenie nie działa.

Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem? Próbowałem czyścić, zostawiłem na dzień urządzenie do wyschnięcia, resetowałem urządzenie, ale nic nie poskutkowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 5 tygodni później...

Też mam taki problem. Przeszukałem internet, napisałem do chińczyka od którego kupiłem, rozwiązania nie znalazłem. Przypadłość dosyć częsta, rozwiązania nikt nie zna. Podobna wina leży w elektronice, ale poza wymianą całego modułu nie znalazłem innego rozwiązania (tylko taki moduł to jest nie do znalezienia). Więc z tego co widzę to trzeba się pogodzić z nowym mebelkiem, który nic nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy tego nawilżacza. 

Jaki język macie w Xiaomi Mi Home jak wejdziecie w ten nawilżacz? Bo ja mam ustawiony w aplikacji region Polska, język Polski a jak wejdę w nawilżacz to mam wszystko po chińsku.

Jak to można zmienić?  

Aplikacja Xiaomi jest modowana aby można było dodawać urządzenia różnych regionów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,
miałem problem z czujnikiem wody i blokadą działania nawilżacza - pomimo napełnienia zbiornika sygnalizowany był jej brak. Udało mi się to naprawić, przyczyną był prawdopodobnie zły styk pomiędzy pokrywą i zbiornikiem.
Wyjąłem czujnik poziomu wody ze zbiornika (trzeba najlepiej czymś płaskim podważyć/pociągnąć go od dołu) i zauważyłem, że jedna elektroda wystaje mniej od drugiej. To była ta z taką pętlą, która blokowała jej większe wysunięcie. Podciąłem nożykiem plastikowy nypel, na którym się owija ta pętla, co umożliwiło wysunięcie w górę całej elektrody.
Po tej operacji nawilżacz zaczął działać.
Może komuś to także pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W moim wypadku trzeba było wyciągnąć czujnik wody - jak to zrobić widać na poniższym filmik na YT "[Master Mong] Smartmi Evaporative Humidifier 2 Full Disassemble (Xaomi) - Water Sensor Clean". W moim przypadku oczyszczenie elektrody nie pomogło. Zwarłem drucikiem dwie metalowe elektrody i zapakowałem sensor z powrotem do pojemnika. Urządzenie teraz wykrywa 100% niezależnie czy jest woda czy nie ... lepsze to niż nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

Cześć jestem nowy. Nie chciałem zakładać nowego tematu. Od kilku dni jestem w posiadaniu dwóch Humidifier 2 czy te urządzenia mogą łączyć się z urządzeniami od Xiaomi do mierzenia temperatury i wilgotności? W aplikacji Mihome widzę opcje BLE Getway a tam nie wybrać nawilżacz. Dobrze rozumiem że to powinno działać? Mógłbym robić w oparciu o te odczyty automatyzację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie głupieją czujniki co jakiś czas. Zdarza mu się pokazywać, że jest-40 stopni. Brak wody naprawiam czyszczeniem czujnika i zapełnieniem na maksa zbiornika. Później trzeba wyłączyć z prądu i włączyć. Później głupieją czujniki wilgotności. Dlatego opieram się na tym z oczyszcza. W życiu bym go nie kupił gdybym wiedział jakie problemy potrafi sprawić. Oczywiście zdarza mu się pokazywać 40% wody, a wody już nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie głupieją czujniki co jakiś czas. Zdarza mu się pokazywać, że jest-40 stopni. Brak wody naprawiam czyszczeniem czujnika i zapełnieniem na maksa zbiornika. Później trzeba wyłączyć z prądu i włączyć. Później głupieją czujniki wilgotności. Dlatego opieram się na tym z oczyszcza. W życiu bym go nie kupił gdybym wiedział jakie problemy potrafi sprawić. Oczywiście zdarza mu się pokazywać 40% wody, a wody już nie ma...
Piszesz o wersji drugiej z wyświetlaczem? Sam niedawno kupiłem dwie sztuki, słabo to wygląda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam wersje 2 z wyswietlaczem i ten sam problem. Wyciagnalem ten poziomowskaz wody z tego pojemnika na wode. Wystaczy nozyczki wsadzic w otworki i delikatnie do gory. Potem wyczyscilem dokladnie. Elektrody byly zakamienione. Przeplukalem i wyczyscilem.

To samo ze stycznikami w obudowie z wyswietlaczem. Te od spodu co stykaja sie z pinami wodowskazu. Jeden byl z zielonym nalotem. Delikatnie podrappalem i wszystko smiga. Styki sa na sperezynkach wiec mozna je wciskac delikatnie. Oczywiscie bez podlaczonego zasilania. 

 

Pozdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po około pół rocznym doświadczeniu z tym nawilżaczem zauważyłem ten sam błąd. Oczywiście pierwsze na myśl przyszło czyszczenie elektrody i szukanie na Forum rozwiązania. 
jednak po wczorajszej „dyskotece” wyświetlacza stwierdziłem, że wiem, co jest na rzeczy. W trakcie napełniania urządzenia wodą po czyszczeniu lub otwieraniu elektrody przez małe otwory na dole, u wielu użytkowników pewnie również zakamienione, Woda nie dostaje się w odpowiedniej ilości, a w środku uwięzione są pęcherzyki powietrza, które poprzez napięcie powierzchniowe z elektrodami oraz wytworzeniem izolacji powodują błędne odczyty na wskaźnikach. Sytuacja występuje w szczególności, gdy do czyszczenia urządzenia użyjemy detergentów, które nie zostaną w 100% wypłukane, co dodatkowo zmienia rozmieszczenie ładunków wokół elektrod. Wymuszone wprowadzenie wody do komory pomiarowej, porządne wypłukanie oraz pod potrząśnięcie delikatne urządzeniem załatwia sprawę. 
 

tak, jestem z wykształcenia biochemikiem i fizykiem 😅. Mam nadzieję, że pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...