Sign in to follow this  
Kenshin

Ibuygou i problem przy odprawie celnej

Recommended Posts

Hej,

Kupiłem telefon Xiaomi na Ibuygou (nie po raz pierwszy) i mam problemy z odprawą celną, których kompletnie nie jestem w stanie zrozumieć. Chciałbym zapytać Was, czy ktoś miał już podobne przepychanki zarówno z celnikami z DHL jak i z Chińczykami z Ibuygou i jak z nich wyszedł.

Zamówiłem telefon z dostawą DHLem. Po kilku dniach dostałem bardzo długiego maila z działu importu DHL z pytaniem co jest w paczce i żeby przysłać dokumenty, fakturę itp. za ten produkt. Ok, wpadłem w VAT. Wysłałem im prawdziwą fakturę (do paczki przyklejona była faktura na kwotę 20 dolarów) oraz potwierdzenie z banku. DHL nadal jednak twierdzi, że dokumenty te nie spełniają ich wymogów i starają się przetrzymać paczkę jak najdłużej (na mój koszt oczywiście) strasząc, że odeślą ją z powrotem. 

Po kilku dniach bezskutecznej wymiany maili (DHL nie potrafi konkretnie napisać czego potrzebują, odpowiada półsłówkami lub terminami z prawa celnego) oraz bezskutecznej próbie dodzwonienia się do osoby, która tą sprawę prowadzi, stwierdziłem, że chyba lepiej będzie jak oni tą paczkę rzeczywiście odeślą z powrotem. Wolałem zapłacić drugi raz za wysyłkę, licząc, że przy drugim podejściu paczka albo uniknie inspekcji, albo trafię na ludzi chętniejszych do pomocy. Napisałem w tej sprawie do Ibuygou, którzy kategorycznie odmówili, twierdząc, że kolejna wysyłka kosztowałaby 150 dolarów (!), i żeby nie dopuścić do zwrotu paczki. Skąd oni w ogóle wzięli tę sumę?!

Co ja mogę w tej sytuacji zrobić? Ibuygou nie dopuszcza do sytuacji, w której paczka mogłaby zostać zwrócona, ale tej samej paczki nie chcą dopuścić do odprawy celnej. Po dokonaniu zakupu dysponuję tylko fakturą i potwierdzeniem z banku, bo i jakie inne dokumenty zakupu miałbym mieć? W przeszłości, wiele razy kupowałem rzeczy z Azji, płaciłem za nie cło i wszystko odbywało się szybko, sprawnie i bez problemów. W tym przypadku sprawa utknęła i nawet do końca nie wiadomo co jest tego powodem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

150$ to normalna cena wysyłki paczki z Chin do PL.

Miałem dokładnie takie same przepychanki gdy zamawiałem sobie zestaw sztućców z Aliex DHLem, powtarzali, zę faktura zła, przesłałem i 4 nowe, potem pisali, że brakuje numery faktury, a takowa była (numer paczki jest numerem faktury), przesyłałem wszystkie przelewy, screen ze strony Aliex z wartościami etc, puścili po bodajże 5 dniach walki, na szczęście bez dodatkowych opłat za ":magazynowanie". W sumie pisałem chyba z 3 różnymi osobami i każdej z nich musiałem tłumaczyć to samo, ale koniec końców się udało. DHL straszliwie trzepie wszystkie paczki, doczepiają się każdego pierdu i tworzą sztuczne problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wielokrotnych poprawkach faktury, DHL odpisał, że papier który im próbuję dostarczyć, to w sumie nie jest faktura w sensie handlowym (dlaczego nie napisali o tym wcześniej, tylko odsyłali do poprawek?!). Dodatkowo napisali, że mam czas na dostarczenie poprawnej faktury do jutrzejszych godzin porannych, albo oni odeślą paczkę do Chin i jestem trochę w ciemnej... Chińczycy z Ibuygou przestali już nawet odpisywać na moje maile i wątpię bym zmusił ich w jakiś sposób by poprawili fakturę wg wytycznych DHLa i wysłali ją do jutra rana. 

Czy jest szansa, że jak telefon wróci do Chin, to Ibuygou odda kasę za produkt? Miał ktoś doświadczenia z próbą odzyskania od nich pieniędzy? Płaciłem Paypalem, więc teoretycznie mogę wnieść spór o zwrot pieniędzy, ale nie mam pojęcia jak się owe spory kończą.

Edited by Kenshin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this