Jump to content

Ibuygou i problem przy odprawie celnej


Kenshin
 Share

Recommended Posts

Hej,

Kupiłem telefon Xiaomi na Ibuygou (nie po raz pierwszy) i mam problemy z odprawą celną, których kompletnie nie jestem w stanie zrozumieć. Chciałbym zapytać Was, czy ktoś miał już podobne przepychanki zarówno z celnikami z DHL jak i z Chińczykami z Ibuygou i jak z nich wyszedł.

Zamówiłem telefon z dostawą DHLem. Po kilku dniach dostałem bardzo długiego maila z działu importu DHL z pytaniem co jest w paczce i żeby przysłać dokumenty, fakturę itp. za ten produkt. Ok, wpadłem w VAT. Wysłałem im prawdziwą fakturę (do paczki przyklejona była faktura na kwotę 20 dolarów) oraz potwierdzenie z banku. DHL nadal jednak twierdzi, że dokumenty te nie spełniają ich wymogów i starają się przetrzymać paczkę jak najdłużej (na mój koszt oczywiście) strasząc, że odeślą ją z powrotem. 

Po kilku dniach bezskutecznej wymiany maili (DHL nie potrafi konkretnie napisać czego potrzebują, odpowiada półsłówkami lub terminami z prawa celnego) oraz bezskutecznej próbie dodzwonienia się do osoby, która tą sprawę prowadzi, stwierdziłem, że chyba lepiej będzie jak oni tą paczkę rzeczywiście odeślą z powrotem. Wolałem zapłacić drugi raz za wysyłkę, licząc, że przy drugim podejściu paczka albo uniknie inspekcji, albo trafię na ludzi chętniejszych do pomocy. Napisałem w tej sprawie do Ibuygou, którzy kategorycznie odmówili, twierdząc, że kolejna wysyłka kosztowałaby 150 dolarów (!), i żeby nie dopuścić do zwrotu paczki. Skąd oni w ogóle wzięli tę sumę?!

Co ja mogę w tej sytuacji zrobić? Ibuygou nie dopuszcza do sytuacji, w której paczka mogłaby zostać zwrócona, ale tej samej paczki nie chcą dopuścić do odprawy celnej. Po dokonaniu zakupu dysponuję tylko fakturą i potwierdzeniem z banku, bo i jakie inne dokumenty zakupu miałbym mieć? W przeszłości, wiele razy kupowałem rzeczy z Azji, płaciłem za nie cło i wszystko odbywało się szybko, sprawnie i bez problemów. W tym przypadku sprawa utknęła i nawet do końca nie wiadomo co jest tego powodem. 

Link to comment
Share on other sites

150$ to normalna cena wysyłki paczki z Chin do PL.

Miałem dokładnie takie same przepychanki gdy zamawiałem sobie zestaw sztućców z Aliex DHLem, powtarzali, zę faktura zła, przesłałem i 4 nowe, potem pisali, że brakuje numery faktury, a takowa była (numer paczki jest numerem faktury), przesyłałem wszystkie przelewy, screen ze strony Aliex z wartościami etc, puścili po bodajże 5 dniach walki, na szczęście bez dodatkowych opłat za ":magazynowanie". W sumie pisałem chyba z 3 różnymi osobami i każdej z nich musiałem tłumaczyć to samo, ale koniec końców się udało. DHL straszliwie trzepie wszystkie paczki, doczepiają się każdego pierdu i tworzą sztuczne problemy.

Link to comment
Share on other sites

Po wielokrotnych poprawkach faktury, DHL odpisał, że papier który im próbuję dostarczyć, to w sumie nie jest faktura w sensie handlowym (dlaczego nie napisali o tym wcześniej, tylko odsyłali do poprawek?!). Dodatkowo napisali, że mam czas na dostarczenie poprawnej faktury do jutrzejszych godzin porannych, albo oni odeślą paczkę do Chin i jestem trochę w ciemnej... Chińczycy z Ibuygou przestali już nawet odpisywać na moje maile i wątpię bym zmusił ich w jakiś sposób by poprawili fakturę wg wytycznych DHLa i wysłali ją do jutra rana. 

Czy jest szansa, że jak telefon wróci do Chin, to Ibuygou odda kasę za produkt? Miał ktoś doświadczenia z próbą odzyskania od nich pieniędzy? Płaciłem Paypalem, więc teoretycznie mogę wnieść spór o zwrot pieniędzy, ale nie mam pojęcia jak się owe spory kończą.

Edited by Kenshin
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...