IssLance 3 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Cześć, kupiłem ostatnio towar, mniejsza o to jaki, na aliexpress. Dziś sprzedawca napisał, że zwraca po 3$ za opóźnioną przesyłkę. Spoko, fajnie, ale jako, że przesyłka była darmowa to zapaliła mi się czerwona lampka. Wysłalem dispute o te 3$, ale sprzedawca je odrzucił i wysłał swoje. Kiedy klikam w potwierdzeniu, czy akceptuję dispute pojawia się informacja czy to decyzja ostateczna, a trochę niżej "Return goods: no". Chce się zapytać bo wygląda mi to na scam, jeżeli zgodzę się na zwrot tych 3 dolarów, sprzedawca może uprzeć się, że zgodziłem się na te warunki bez 'zwrotu' towaru z jego strony. Link to post Share on other sites
Robbo 7 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 A dostałeś ten towar...? Ja i G2 Link to post Share on other sites
tosshi2 199 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Jezeli to zaakceptujesz to nie bedziesz mogl otworzyc sporu a sprzedawca otrzyma pieniadze od ali. Bedzie koniec transakcji. Chyba chce Cie oszukac. 1 Link to post Share on other sites
X-SKLEP 46 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Na 99% przekręt Link to post Share on other sites
kleryk88 30 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 dostałeś to co zamówiłeś czy nie bo jeżeli nie dostałeś to chce cię wyrolować gdyż jak zaakceptujesz ten spór będzie to oznaczać że dostałeś towar, wszystkie spory załatwia się po otrzymaniu towaru lub gdy szansa na otrzymanie jego jest nikła w tym drugim przypadku żąda się pełnego zwrotu Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 18, 2014 Author Report Share Posted November 18, 2014 Nie dostałem towaru. Czyli sprawę załatwić za pomocą escalate, czy co polecacie zrobić? Link to post Share on other sites
tosshi2 199 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 (edited) A wyslal czy jeszcze nie? Bo jak nie to na twoim miejscu bym anulowal transakcje. Tylko przy anulowaniu musi byc zgoda sprzedajacego wiec napisz ze rezygnujesz i wymysl cos tam. Jak sprzedawca zaczyna krecic to znaczy ze nie jest uczciwy. Edited November 18, 2014 by tosshi2 Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 18, 2014 Author Report Share Posted November 18, 2014 na aliexpress mam item shipped, ale gość mówi, że były jakieś opóźnienia więc nie wydaje mi się. Link to post Share on other sites
markus70 1 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 @up Ale jakie masz zarzuty wobec sprzedawcy. Nie dostałeś towaru i żądasz 3$, zamiast całej zapłaconej kwoty. A opis do zwrotu dotyczy zwrotu przedmiotu przez ciebie, czyli zgadza się na zwrot tych 3$ bez odesłania zakupionego przedmiotu. Jeśli rzeczywiście nie otrzymałeś przedmiotu i możesz eskalować, to zrób to, zaznacz, że nie otrzymałeś przedmiotu i zaznacz pełny zwrot.. Link to post Share on other sites
tosshi2 199 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Poczekaj az paczka przyjdzie. Nic na chwile obecna nie zrobisz. Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 18, 2014 Author Report Share Posted November 18, 2014 Nie dostałem towaru, ale rzekomo mam go dostać, dlatego wygląda mi to na przekręt. Jakbym przyjął zwrot 3$ to koleś dostaje resztę kasy, a ja zostaję bez towaru Link to post Share on other sites
markus70 1 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 @up Ile zostało czasu na dostarczenie? Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 18, 2014 Author Report Share Posted November 18, 2014 Wydaje mi się, że gdzieś około miesiąca, nie wiem gdzie to sprawdzić dokładnie Link to post Share on other sites
czamarek 0 Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 to jeden z przekrętów zółtków z małym fedbeckiem. Na forum telchina było to omawiane i polega na tym że chińczy pisze do ciebie jeszcze przed otrzymaniem przesyłki że np zapomniał dodac do paczki foli na ekran i odda ci 5$, masz wnieśc spór z refund 5$. On się godzi szybko. Ty dostajesz 5$ on kwote twojego zakupu i to wszystko. O towarze zapomnij. transakcja zakończona, w sporach dogadani. AMEN Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 19, 2014 Author Report Share Posted November 19, 2014 Czyli mam escalować czy cancelować? Link to post Share on other sites
tosshi2 199 Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 Jak bedziesz escalowac to i tak nic nie da bo nie dostales jeszcze paczki a jest jeszcze miesiac na dostarczenie. Link to post Share on other sites
markus70 1 Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 Najpierw sprawdź ile czasu zostało na dostarczenie. Taką informację znajdziesz w szczegółach zamówienia Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 19, 2014 Author Report Share Posted November 19, 2014 Jeżeli w szczegółach zamówienia nie widzę żadnej takiej wzmianki to znaczy to, że czas jest ~nieograniczony? Zamówienie zmieniło status na frozen order. Link to post Share on other sites
tosshi2 199 Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 Jak masz otwarty spor to ten czas moze byc zawieszony. Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 19, 2014 Author Report Share Posted November 19, 2014 Your order has been frozen due to suspicious seller activity. Taki mail mi przyszedł. Więc widocznie moje obawy okazały się słuszne Link to post Share on other sites
tosshi2 199 Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 To chyba Aliexpress zamrozilo. Ja jeszcze czegos takiego nie mialem. Link to post Share on other sites
Robbo 7 Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 Zablokowali oszusta dostaniesz zwrot pełnej kwoty z automatu. Naklikane z Onda v989 Link to post Share on other sites
Yills 2 Posted November 21, 2014 Report Share Posted November 21, 2014 Sprzedawcy na Ali nagminnie zaczynają wykorzystywać ten trik. Jednak po odwołaniu się do centrum ochrony konsumenta, zwracają pieniądze w postaci kodów do wykorzystania na zakupy w serwisie. Link to post Share on other sites
IssLance 3 Posted November 22, 2014 Author Report Share Posted November 22, 2014 A co jeżeli wolałbym dostać zwrot pieniędzy na konto? Link to post Share on other sites
Lalo 74 Posted November 23, 2014 Report Share Posted November 23, 2014 Dostaniesz zwrot pełnej kwoty, a nie jakiś kodów. Wysłane z mojego Nexus 5 Link to post Share on other sites
mirmad 0 Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Tylko kasa nikt nie ma ci prawa wcisnąć żadnych kodów Link to post Share on other sites
boober 119 Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Jeżeli w szczegółach zamówienia nie widzę żadnej takiej wzmianki to znaczy to, że czas jest ~nieograniczony? Zamówienie zmieniło status na frozen order. Nie, powinieneś mieć przy zamawianiu, ogólnie jeszcze przed dodaniem do koszyka informację jaki jest gwarantowany czas dostawy. Po jego upływie, jak nie potwierdzisz otrzymania przesyłki - pieniądze są zwracane. Pieniądze, nie kody rabatowe. Link to post Share on other sites
Recommended Posts