drzewocytrusowe Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Dzień dobry! Przeszukałam forum, ale nie znalazłam opisu problemu takiego, jaki występuje w moim telefonie (może coś przeoczyłam?). W największym skrócie sytuacja wygląda tak, że w moim Xiomi Redmi 4x od 2,5 miesiąca przestaje NAGLE działać ekran dotykowy. Czasami nawet w trakcie pisania smsa. System się w tym czasie nie zawiesza, bo widać, jak przychodzą wiadomości, widzę, jak ktoś dzwoni, ale nie mogę odebrać itd. Restart niestety nie pomaga. "Głębszy" restart, czyli power vol+ i vol- czasami uruchamiają telefon, acz zazwyczaj też nie pomaga. A teraz nieco bardziej rozbudowana historia (może to ma wpływ na obecną sytuację): Telefon kupiłam we wrześniu 2017. Na wiosnę 2018 musiałam wymienić ekran, ponieważ telefon spadł na kafelki (ach te dzieci ;) ). Po wymianie wyświetlacza wszystko pięknie działało. Niestety w połowie września 2018 historia się powtórzyła i telefon znowu poszedł na wymianę szybki. W tym czasie też wgrała mi się jakaś aktualizacja, która dość mocno zmieniła wygląd ikon (może to ma znaczenie?). Pierwsza wrześniowa wymiana nie doszła do skutku, bo ekran był wadliwy. A po drugiej zaczęły się problemy. Po kilku(nastu) godzinach od wymiany - nie pamiętam teraz dokładnie - ekran dotykowy przestał nagle reagować. Myślałam, że może jakaś wadliwa partia wyświetlaczy się trafiła, więc wróciłam do serwisu, gdzie pan wyczyścił styki i oddał działający telefon. Wieczorem przełożyłam kartę SIM (bo działałam na zastępczym) i podziałał do rana, i znowu "zwiecha". Pojechałam jeszcze raz, żeby reklamować. Końcem września telefon trafił dalej na serwis, gdzie był znów zmieniony LCD, przywrócono ustawienia fabryczne, telefon został poddany testom i wrócił do mnie pod koniec listopada. Od razu w punkcie włożyłam swoją kartę SIM i znów się zawiesił. Na karcie od pana z serwisu zaczął normalnie reagować. W związku z tym następnego dnia wymieniłam u operatora (PLAY) kartę SIM i telefon ruszył. Ale wszystko działało przez 1,5 doby, bo wczoraj wieczorem znowu się zawiesił. Jak wyciągnę kartę SIM i zrestartuję telefon, to działa zupełnie normalnie. Dziś rano znów zainstalowałam kartę SIM i podziałał może z 15 minut. Rozważając opcję reklamacji - sklep, w którym kupowałam telefon przez Internet, zakończył już działalność, więc nie mam gdzie się odwołać. Sytuacja jest co najmniej uciążliwa. Telefonu mi szkoda, bo byłam z niego bardzo zadowolona. Może tu ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest mi w stanie podpowiedzieć, co mogę jeszcze zrobić, żeby korzystać bez przeszkód z telefonu? Czy to może być kwestia softu? Czy karty operatora? Czy jeszcze czegoś innego, o czym pojęcia nie mam? Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczna! Jeśli cokolwiek jest niejasno opisane albo potrzebne są szczegóły, to uzupełnię braki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek.n Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 A może jeżeli jest to uzależnione od SIM to ustawienia sieci powodują kolizję. Proponuję ręcznie wprowadzić ustawienia APN sieci. Ustawienia, karta SIM i ustawienia cięci, kliknąć nazwę swojej sieci, punkty dostępu. Tam wpisać z netu wszystko i zapisać. Zresetować telefon. Proszę jeszcze zaktualizować telefon do miui10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz.ur Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 @drzewocytrusowe nawet jakby sklep nadal funkcjonował to nie ma mowy o gwarancji w tym przypadku. Przy upadku telefonu nie tylko ekran jest narażony na usterkę. Równie dobrze może ulec uszkodzeniu np płyta główna, gniazdo karty sim itp. Prawdopodobnie ekran LCD to jakiś zamiennik i też może powodować ww proplemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek.n Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Czy coś zmieniło się po ustawieniach SIM.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzewocytrusowe Opublikowano 30 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 (edytowane) 36 minut temu, slawek.n napisał: Czy coś zmieniło się po ustawieniach SIM.? Dzięki piękne za podpowiedź. Właśnie weszłam w ustawienia i mam coś takiego: O to chodzi? Bo nie ukrywam, że na tym gruncie czuję się już trochę niepewnie Jeśli chodzi o system, to mam wersję 9.6.5.0. Po wyszukaniu aktualizacji wyświetla się komunikat: "Brak dostępnych aktualizacji" Ale póki co od rana telefon hula Edytowane 30 Listopada 2018 przez drzewocytrusowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek.n Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Tak to to. Tylko trzeba wejść w poszczególne opcje i wprowadzić ręcznie. Zapisać i powinno działać. Karty SIM operatorów to tak naprawdę totolotek. Nasze chińskie cudenka mogą być niekoniecznie dopasowane. Takie słowa przyszły mi na myśl. Ja w plusie sam wpisałem apn i powiem ,że net przyspieszył na H+ nawet do 20 MB/sek. Lepiej słyszę rozmówców. Itp, itd. Sprawdź na stronie Play ustawienia i je wprowadź. Nazwa : Play internetuAPN : internetProxy : nie ustawionoPort : nie ustawionoNazwa użytkownika : nie ustawionoHasło : nie ustawionoSerwer : nie ustawionoMMSC : nie ustawionoProxy dla MMS : nie ustawionoPort MMS : nie ustawionoMCC : 260MNC : 06Typ uwierzytelnienia : brakTyp APN : default,suplProtokół APN : IPv4Protokół APN podczas roamingu : IPv4Nośnik : nie określono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzewocytrusowe Opublikowano 30 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 @slawek.n Super! Dziękuję Ci bardzo za mega szybkie odpowiedzi i tę rozpiskę. Od razu wszystko klarowniejsze się stało Weszłam, poustawiałam, zapisałam i zrestartowałam telefon Póki co działa Gdzieś mi mignęła informacja, że ponoć Play ma najsłabsze jakościowo karty, ale mam nadzieję, że nie będę musiała się o tym przekonywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek.n Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Oby fonik działał. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzewocytrusowe Opublikowano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Te ustawienia to jednak nie to. Dalej się wiesza... :( Ale po takiej akcji wystarczy wyciągnąć kartę SIM, zrestartować telefon, wyłączyć go, włożyć kartę i uruchomić. I kolejne kilka(naście) godzin śmiga bez problemu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek.n Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Zrób test sprzętu. Wejdź na Ustawienia, informacje o telefonie, wersja jądra i kliknij kilka razy. Uruchomi się test. Przejdź wszystkie punkty. Powinny być zaliczone po teście. Może akurat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzewocytrusowe Opublikowano 3 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Zrobiłam. Wszystko poszło ok (poza słuchawkami, bo takowych nie posiadam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzewocytrusowe Opublikowano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Po ponad tygodniu mogę coś podsumować. Niestety ani ręczne wprowadzenie danych, ani testy, ani zaktualizowanie systemu do MIUI10 nie przyniosły pożądanego efektu - wcześniej czy później w telefonie znów przestawał działać dotyk. Czasami po kilkunastu minutach, czasami po kilku dniach. Na szczęście w czasie testów wyszło (bo sama o tym nie pamiętałam), że mój telefon może mieć 2 karty SIM, więc przełożyłam kartę na pozycję SIM2 i jak do tej pory wszystko działa idealnie. I oby tak zostało :) Dziękuję jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi i zaangażowanie. Szczególne ukłony kieruję do @slawek.n! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek.n Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Dzięki... Polecam się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się