Skocz do zawartości

Masa problemów z RR 1S i gwarancja


zaxanq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, używam Red Rice 1S już cztery miesiące i mimo kilku problemów byłem ucieszony z jego zakupu.

Niestety dziś tego się już tyle kumuje, że mam dość:

- (od początku) często ekran nie reaguje na dotyk - zwłaszcza jak mam podpięte słuchawki lub kabel usb

- telefon niekiedy nie reaguje na przycisk Power, lub łapie "laga" i muszę czekać kilkanaście sekund (po których najczęściej nie ma reakcji na dotyk XDD)

- telefon dziwnie się zachowuje w stosunku do mojej karty sd - niekiedy zostawiam go na biurku, a on wysuwa kartę ("Nośnik USB odłączony.")

- no i bateria. Na dole załączam dwa screenshoty, drugi jest już trochę nieaktualny, bo chyba tak się już nie dzieje: Lekkie uderzenie w ekran (jednym palcem!) I stan baterii na sekunde resetowal sie do 50%, a potem zmieniał znów swoją wartość na jakiś chory procent:D (np. mam 71% -> 50% -> 4%) oczywiście w rzeczywistości dalej miałem baterię naładowaną, ale telefon autentycznie chciał przechodzić w tryb oszczędzania energii.

Aktualnie problem jest... gorszy. Cokolwiek nie robię, bateria spada jak szalona (pierwszy screenshot), na wykresie prawie pod kątem 45 stopni. Zacząłem to zauważać kiedy wieczorem miałem ok. 65% baterii, następnego dnia rano już 45 (wtedy chyba wyjątkowo wyłączyłem na noc tryb samolotowy, ale i tak to się nie powinno dziać.)

 

Biorąc to wszystko pod uwagę używanie telefonu to juz naprawdę zadanie dla osób cierpliwych, a ja taką nie jestem... Rozmyślam nad oddaniem go na gwarancję, ale przeglądałem trochę tutejsze forum i nigdzie nie widzę jak. Ktoś coś? Przy okazji... ma ktoś z was jakiś podobnym problem z telefonami Xiaomi?

post-3114-0-16595300-1415606496_thumb.jp

post-3114-0-05141200-1415606503_thumb.jp

Edytowane przez zaxanq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co, te trzy ostatnie problemy pojawily się niedawno, siedzę teraz na miui polska najnowszej wersji dla rr1s (miui 29.0.0)

Co do pierwszego to pojawia się on od początku posiadania telefonu, na każdym romie. Full wipe po instalacji romu trochę mija się z celem, chyba, że mówisz o czymś innym niż mi się zdaje. Może wipe dalvik cache'a by pomógł, ale nie mam tej możliwości w recovery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co instalować miui skoro full wipe je skasuje? Nie rozumiem. Widocznie jak wspomniałem mówimy o czymś innym. Co do aplikacji raz właśnie miałem wszystko po zrobieniu nowego i mnie to mile zaskoczyło, ale tak miałem raz. Każdy kolejny raz musiałem od nowa instalować wszystko i konfigurować na nowo telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm. Próbuję tylko się dowiedzieć co masz na myśli przez full wipe. Bo jeśli naprawdę to, że mam zainstalować rom i wyczyścić to to się naprawdę mija z celem.
Po co pytam na forum? A może po to...?:

Rozmyślam nad oddaniem go na gwarancję, ale przeglądałem trochę tutejsze forum i nigdzie nie widzę jak. Ktoś coś? Przy okazji... ma ktoś z was jakiś podobnym problem z telefonami Xiaomi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Full wipe usuwa partycje data i cache, partycja system pozostaje nienaruszona. Zainstaluj najnowsze MIUI dla swojego telefonu, zrób full wipe i obserwuj, jeśli nie będzie problemów to ok, jeśli dalej będą występować to gwarancja.

Niestety stracisz dane systemu i aplikacji, ale chyba lepiej jest mieć działający telefon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem update do miui 45 i problem "brak dotyku co drugie "zaświecenie" telefonu i przy podpiętych słuchawkach/kablu" dalej pozostał. Oczywiście wykonałem też Wipe, ale nie "Full wipe", bo miałem opcję "Wipe All" i zrobiła to co tłumaczyłem: recovery skasował wszystko z telefonu, łącznie z plikiem update.zip (przez co sflashowałem telefon programem MiFlash wgrywajac jakis chinski rom miui 24, a potem update do miuipolska 45). Wipe Data i Wipe Cache zastosowałem. Nie wiem jak z baterią, bo póki co telefon stoi 20 minut na nowym systemie, ale chociażby ze względu na ten dotyk chciałbym go odesłać na gwarancję. Ktoś powie co i jak?

Edytowane przez zaxanq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmyślam nad oddaniem go na gwarancję, ale przeglądałem trochę tutejsze forum i nigdzie nie widzę jak. Ktoś coś?

 

chociażby ze względu na ten dotyk chciałbym go odesłać na gwarancję. Ktoś powie co i jak?

 

 

Chcę go oddać na gwarancję, ale nie wiem jak. Szczegóły jakieś? Jak z wysyłką, jaki adres, co zawrzeć w przesyłce oprócz telefonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabialem kiedys odsylabie tel do ibuygou - tam kupowalem. Po pierwsze, skontaktuj sie z sprzedawca. Zapewne ten poprosi o opisanie problemu, jakis filmik zeby pokazac co jest nie tak. Napisz od razu, ze robiles full wipe i dalea najnowszy soft. Wtedy sklep powinien ci podac adres do wysylki gwarancyjnej. Pamietaj o naklejeniu na paczce deklaaracji celnej, na poczcie powinni ci dac taka mala karteczke. Pamietaj, odsylasz tel dopiero po ustaleniu tego ze sprzedawca. Warto wyslac tel bez baterii - powiedz o tym sprzedawcy. Jak wysylalem tel z UK do Chin, nie moglem w paczce wysylac baterii ze wzgledu na nowe przepisy bezpieczenstwa.

Gdzies kiedys opisywalem moj proces reklamacji z ibuygou

Wysłane z mojego HM 1SW przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...