MarcinP

Problem z płatnościami telefonem

Recommended Posts

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem Xiaomi i androida i mam istotny problem, więc proszę Was o pomoc. Zacznę od początku.

Telefon Mi MIX 2S, Android 8.0.0 OPR1.120623.032, MIUI Global 9.5 | Stabilna 9.5.20.0(ODGMIFA)

Na nowym telefonie, po standardowej konfiguracji zainstalowałem Moje ING Mobile i uruchomiłem płatności telefonem. Wszystko działało OK. Poczytałem na forum, że dobrze jest wgrać rom EU, więc włączyłem w telefonie tryb debugowania i opcję Zezwól na odblokowanie OEM oraz przypisałem konto do telefonu. Sprawdziłem fastboot-em stan telefonu, pobrałem ze strony Xiaomi MiUnlock i go uruchomiłem. Ponieważ MiUnlock pokazał komunikat, że po odblokowaniu nie będą działać m.in. płatności telefonem, więc zrezygnowałem z dalszych działń. 

Niestety, prawdopodobnie po tych operacjach przestały działać płatności zbliżeniowe.

Postanowiłem przywrócić zmienione ustawienia, więc wyłączyłem w ustawieniach Zezwól na odblokowanie OEM, ale po wyjściu z ustawień i ponownym ich włączeniu, opcja Zezwól na odblokowanie OEM była dalej włączona.

Z pomocą fastboota wykonałem zatem polecenie fastboot oem lock. Telefon się uruchomił na czysto z wyłączoną tą opcją. Wyłączyłem tryb debugowania i opcje programistyczne i pomyślałem OK.

Ale niestety.

Mimo przeinstalowywania Moje ING Mobile, resetu telefonu z poziomu Recovery i Reset do ustawień fabrycznych, nie mogę uruchomić płatności zbliżeniowych telefonem.

Pomóżcie proszę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj zmienić ustawienia mobilnego portfela, z HCE na SIM i odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za zainteresowanie,

Próbowałem i nic. Nawet nie mogę dodać w aplikacji ING telefonu do karty, bo aplikacja mówi że telefon nie spełnia wymagań: Android v. > 4.4 i antena NFC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziękuję za zainteresowanie,
Próbowałem i nic. Nawet nie mogę dodać w aplikacji ING telefonu do karty, bo aplikacja mówi że telefon nie spełnia wymagań: Android v. > 4.4 i antena NFC.
Też mam w ing ten komunikat ale płacę google pay. Tam wszystko śmiga

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to znaczy, że problem nie leży w zabezpieczeniach telefonu tylko w aplikacji ING?

Czy może GooglePay działa jakoś inaczej (Nigdy tego nie używałem i nie wiem jak to działa)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy to znaczy, że problem nie leży w zabezpieczeniach telefonu tylko w aplikacji ING?
Czy może GooglePay działa jakoś inaczej (Nigdy tego nie używałem i nie wiem jak to działa)
Działa super instaluj i pisz czy działa

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ustawieniach Zbliż i zapłać mam coś takiego jak Google Pay ustawione teraz jako domyślne, ale nie wiem co dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W ustawieniach Zbliż i zapłać mam coś takiego jak Google Pay ustawione teraz jako domyślne, ale nie wiem co dalej?
.e353c06a0a15ce7cff8cfef62bcb12e8.jpg

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie same ustawienia i domyślnie wybrane Google Pay w opcji Zbliż i zapłać. Poczytam w necie o tej usłudze i przetestuję.

Niemniej jednak bardzo mi zależy na uruchomieniu płatności z ING, więc jeżeli ktoś ma pomysł na rozwiązanie, to będę wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam Mi Mix 2s, w serwisie Micenter zmieniony został  rom na miuipolska. Wszystko pracuje dobrze poza płatnościami google pay.

Po prostu nie mogę dodać karty do aplikacji google pay. 

Wyskakuje komunikat: 

"Nie można teraz dodać karty Spróbuj jeszcze raz później albo dodaj inną kartę." a potem

"Nie udało się ukończyć konfiguracji do płatności w sklepach"

Kartę mam  mastercard w banku citihandlowy.

Jakieś sugestie ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy sprawdzałeś, czy zablokowali Ci telefon (bootloader itd.) i zamiast Google Pay aplikację banku?

Sugestii nie mam, ale na razie mogę powiedzieć, że ja bez problemu zainstalowałem Google Pay i skonfigurowałem kartę z ING. Jeszcze nie próbowałem płacić, ale mam nadzieję, że chociaż tak będą płatności działały. A jeżeli tak będzie to znaczy, że to chyba nie jest wina telefonu, tylko aplikacji Moje ING.

 

Edited by MarcinP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej apka ING nie współpracuje, ja używam Google Pay oraz PeoPay (z pekao s.a.) i oba sposoby płatności działają bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze wszystkimi Xiaomi praktycznie jest ten problem w ING od jakiegoś krótszego czasu(jakieś 3tygodnie?). Także polecam przeczekać ew, pisać do supportu ING i korzystac z danych kontaktowych wpisanych w GooglePlay przy apce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam problem z apką ING - mam globala 9.5.20. Od jakiegoś czasu nie działa logowanie palcem. Z tą apką jeśli chodzi o logowanie czy też płatności zbliżeniowe wiecznie mam jakieś problemy. Jedna aktualizacja poprawia i jest ok, następna knoci. To samo miałem na MI5. Co chwile były jakieś problemy niestety. Może faktycznie trzeba przesiąść się na google pay. Może ktoś coś więcej na temat googlowskich płatności napisać?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o logowanie odciskiem palca w ING, to u mnie jak pojawił się ten problem pomagało w ustawieniach aplikacji wyłączenie i ponowne włączenie tej opcji. Po tym już nie było problemów. Jeżeli chodzi o Google Play, to wszystko działa bezproblemowo. Płatności przetestowałem na różne sposoby i zero problemów.

Dnia 6.07.2018 o 15:35, cieply75 napisał:

"Nie można teraz dodać karty Spróbuj jeszcze raz później albo dodaj inną kartę." a potem

"Nie udało się ukończyć konfiguracji do płatności w sklepach"

 

Sprawdź jeszcze na stronie Gogle Pay pełną specyfikację banków i kart które obsługują. Nie wszystkie karty mogą być połączone z GPay

Edited by MarcinP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również od 2 tygodni toczę boje na Romie Miuipolska z moim MIX 2S. Aplikacja mBanku wyświetla komunikat że kartę już dodałem, natomiast Google Pay nic nie podaje. Druga karta AliorBanku również nie chce się dodać. Chat z pomocą Google Pay przyniósł sprawdzenie, że od strony GPay wszystko jest dobrze (co okazuje się nieprawdą o czym za chwilę) a to bank nie udziela "authentication" dla karty. Kontakt z Ekspertem mBanku dał mi info z drugiej flanki, która ma w systemie logi, że GPay pyta o potwierdzenie autentyczności karty i dostaje zgodę. Ze strony banku jest ok, ale to Google dalej nie ciągnie procedury.
No to prośba o kontakt telefoniczny poprzez pomoc na pay.google.com i za 1 minutę telefon zwrotny z Kalifornii (Sic!), ale z rozmowa z Polką po polsku. Streszczenie problemu, mail z prośbą o wysłanie zrzutów. Dziś mail od nich z prośbą o wyczyszczenie danych Sklepu PLAY, reset, włączenie sklepu, odczekanie kilku minut, włączenie GPay i próba dodania. Karta dodaje się do płatności Google, ale płacić w zbliżeniowo nie można (załącznik). Na tą chwilę brak rozwiązania.
Mam 8.7.5 z Magisk 16.6 i poprawnym SafetyNet.
Eksperci Google nie zgłaszają z tym problemu, więc tu wszystko jest ok.
Coś jest nie tak z xiaomi.eu.
Dodam że na pierwszym Global Beta MIUI10 z Magisk płatności zbliżeniowe działały. 45c630ed87eba1018cb901e20bf36895.jpg

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CSOP mam podobny problem na Mi6 co Ty, z tym samym miui i magiskiem.

Edited by eML

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie pomogło zezwolenie jeszcze raz dla NFC niewiem dlaczego ale przy aktualizacji wyłączyło

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oblokowałem dzisiaj BL, wrzuciłem miui 10 z miui.eu o chciałem skonfigurować Google pay....no dramat. Karty mogę dodać ale nie przechodzą weryfikacji przez bank, na China global wszystko działało, spokojnie dodałem dwie karty i wszystko banglało....do dzisiaj.

 

Wszystko jasne... Na globalu Google pay działa bez problemu tylko na chińskich romach jest to spieprzone więc albo powrót do poprzedniego romu albo brak gp.

Edited by grzechog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedź z ING dotycząca mojego problemu z pierwszego postu:

Cytat

... z danych w systemie wynika, że telefon był rootowany. Warunkiem skorzystania z karty HCE w telefonie jest to aby telefon nie był rootowany …

Czy to oznacza, że włączenie opcji "Zezwól na odblokowanie OEM" to jest rootowanie? 

Wybaczcie, jeżeli pytanie jest trywialne, ale jestem laikiem jeśli chodzi o Androida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainstalowałem Globala dev narazie, bo chciałem MIUI 10 i niestety już nie mam możliwości płacenia kartą... Na stabilnej wersji bez problemu szło 

Edited by lockerek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Mam Mi Mix 2s, w serwisie Micenter zmieniony został  rom na miuipolska. Wszystko pracuje dobrze poza płatnościami google pay.
Po prostu nie mogę dodać karty do aplikacji google pay. 
Wyskakuje komunikat: 
"Nie można teraz dodać karty Spróbuj jeszcze raz później albo dodaj inną kartę." a potem
"Nie udało się ukończyć konfiguracji do płatności w sklepach"
Kartę mam  mastercard w banku citihandlowy.
Jakieś sugestie ?
 
Wracam do tematu, dalej u mnie nie działa płatność kartą, a na zgłoszoną reklamację w Citi handlowy dostałem taką odpowiedź:
W odpowiedzi na złożoną zgłoszenie pragnę wyjaśnić, że napotkany przez Pana problem został zgłoszony do szczegółowej analizy technologicznej. Na podstawie przeprowadzonych badań ustaliliśmy, że brak dokończenia rejestracji w aplikacji związane jest z nieprawidłowości wynikającymi ze specyfiki konfiguracji oprogramowania niektóry telefonów komórkowych. Pragnę wyjaśnić, że w trakcie dodawania karty do usługi Android Pay w systemach bankowych rejestrowany jest unikalny numer urządzenia, z którego Klient korzysta. Jeżeli w systemach pojawi się ten sam numer urządzenia dla kilku Klientów banku wówczas ze względów bezpieczeństwa karta jest odłączana od usługi Android Pay. Taka sama sytuacja ma miejsce przy próbie dodania karty z urządzenia, którego numer istnieje już w systemie. W trakcie analizy problemu zaobserwowaliśmy, że niektóre telefony ukrywają swój unikalny identyfikator lub dostarczają nieprawidłowe dane. Z tego powodu rejestracja karty w usłudze nie jest możliwa. 

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od którejś z ostatnich wersji romu xiaomi.eu/miuipolska płatności zostały naprawione, trzeba tylko zainstalować na czysto z kompletnym wipem i wszystko śmiga, dodawanie karty mi wcześniej nie dzialalo, po czystej instalacji xiaomi.eu wszystko działa już dobrze i mogę płacić zbliżeniowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, u mnie z ostatnim miui 10 zaczęło działać oczywiście z magiskiem w przeciwnym razie google pay wywali komunikat, że telefon zrootowany czy coś w ten deseń. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Potwierdzam, u mnie z ostatnim miui 10 zaczęło działać oczywiście z magiskiem w przeciwnym razie google pay wywali komunikat, że telefon zrootowany czy coś w ten deseń. 
Dzięki, po zainstalowaniu magiska dodałem karte. Dzisiaj sprawdzę czy przechodzi płatność.

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie pojawił się komunikat "nie możesz już płacić w sklepach za pomocą google pay" i obojętnie której karty użyje jako domyślnej transakcje są odrzucane. Jest jakiś limit płatności na tydzień czy takiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Również mam problem z Android Pay. Kupiłem Mi Note 2, tel odpalony, ściągnęły się aktualizacje i obecnie mam wer Android 8.0.0 Opr1 oraz Miui Global 9.6 stabilna 9.6.1.0 (OADMIFD). Przy próbie dodania karty przez app mBank lub AP komunikat, że telefon rootowany i nie mogę płacić zbliżeniowo. W opcjach programistycznych jest info, że telefon jest odblokowany. Czy zabieg z programem Minimal ADB and Fastboot i użycie fastboot oem lock ma szanse załatwić problem z AP? Generalnie nie zależy mi obecnie na zamianach softu, a bardziej na płatnościach i aktualizacjach automatycznych. I czy wyżej wymieniona czynność zawsze przywraca telefon do ustawień fabrycznych?

Edited by alberceek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam konto w Aliorbanku i nie mam żadnych problemów z płatnością zbliżeniową. Soft MIUI Global 9.6 choć telefon kupowałem w wersji EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam najnowsze miui.eu i płatności zbliżeniowe w mbanku działają bez problemu

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem mi 8 żonie i jest soft 9.6.7.0 OEAMIFD, teraz gdy chciałem dodać kartę do Google pay wyskoczył komunikat że telefon zrotowany bądź coś innego. Jak się odpala telefon to jest ikona otwartej kłódki. Co to oznacza ? Co zrobić żeby płatności działały. Jestem zielony w tych sprawach

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na oficjalnym globalu nie mogę dodać w aplikacji Moje ING karty MasterCard do płacenie w telefonie. Robię aktywuj, a następnie kręci się kółko i nic się nie dzieje.

Edited by godeath

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, godeath napisał:

ja na oficjalnym globalu nie mogę dodać w aplikacji Moje ING karty MasterCard do płacenie w telefonie. Robię aktywuj, a następnie kręci się kółko i nic się nie dzieje.

To napisz do nich wiadomość . Mi nie chciało dodać karty Visa . Tylko , że u mnie była informacja usługa niedostępna przy próbie aktywacji . Napisałem do nich wiadomość i dostałem odpowiedź , że wszystko powinno działać . Po kilku dniach mogłem dodać kartę . Tak przy okazji to lepszym rozwiązaniem jest gpay . Korzystam z tego zamiast płatności moje ING .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mariusz.ur napisał:

To napisz do nich wiadomość . Mi nie chciało dodać karty Visa . Tylko , że u mnie była informacja usługa niedostępna przy próbie aktywacji . Napisałem do nich wiadomość i dostałem odpowiedź , że wszystko powinno działać . Po kilku dniach mogłem dodać kartę . Tak przy okazji to lepszym rozwiązaniem jest gpay . Korzystam z tego zamiast płatności moje ING .

już to zrobiłem i czekam ciągle na odpowiedź. U mnie niestety nie ma nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now