Kaju88

Gwarancja - sprzedaż uszkodzonego telefonu?

Recommended Posts

Witam

W lipcu 2017 zakupiłem Xiaomi MI 5s w sklepie GSM w Elblągu. Sklep miał dobre opinie w internecie, sprzedawca zapewniał, że sprzedaje oryginały prosto z Chin. Tak też się stało, zakupiłem telefon, wszystko sprawdziłem i byłem zadowolony. Niestety do dzisiejszego dnia. Od początku w telefonie nie działał finger print. Po próbach ustawienia odcisku palca po prostu czujnik nie reagował, nic się nie działo, nie czytał palca. Z racji, że przycisk od odcisku działał (telefon wybudza się po dotknięciu) lekko olałem temat mając nadzieję, że któraś z aktualizacji rozwiąże problem i że jest on związany z oprogramowaniem. Niestety po aktualizacji do MIUI 9 odcisk palca nadal nie działał. Pojechałem więc do sklepu, w którym go zakupiłem, telefon przyjęli. W poniedziałek minęło 5 dni, zero odzewu, więc zadzwoniłem, otrzymałem informację, że "telefon jeszcze jest u serwisanta". Okej, czekam dalej. Dziś otrzymałem SMS (nie odebrałem telefonu, bo byłem w pracy):

Witam. W telefonie ma Pan uszkodzony moduł odcisku (mikropęknięcie). Nie podlega to naprawie gwarancyjnej. Proszę o kontakt.

Jeszcze do nich nie dzwoniłem, nie znam kosztów, ale trochę głupia sytuacja. Odcisk nie działał od początku, telefon NIGDY mi nie spadł, nie obił się, jego stan jest jak nowy. Tak wiem, moja wina, że nie zgłosiłem tego od razu, ale pewnie wtedy też powiedzieliby to samo, że uszkodziłem moduł. Czy jest jakieś rozwiązanie tej sytuacji? Macie jakiś pomysł? Nie znam kosztów naprawy, z jednej strony jak wytrzymałem bez finger printa 8 miesięcy to wytrzymam pewnie i więcej, ale z drugiej - skoro telefon ma taką funkcję to dlaczego mam jej nie używać..? Nie wiem co mam zrobić, proszę o opinie w tej sprawie 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rękojmia i gwarancja nie obejmują uszkodzenia mechanicznego. Usterka występowała od zakupu ale nie była zgłoszona wcześniej.

Zostaje dogadanie się ze sprzedawcą i odpłatna naprawa z zachowaniem gwarancji albo rzecznik praw konsumenta i rzeczoznawca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś tam kupiłem topowego SonyEricssona W960I z właśnie takiej pseudo firmy...

Przestał mi działać przycisk # tel był na gwarancji, gwarancja nie uznana bo wg. nich "telefon był zalany" a gucio prawda, nigdy nie był zalany ani nic.

I dlatego nie kupuje telefonów od takich pseudo firemek, wole kupic u chińczyka lub od producenta czy tam z sieci, oni w takie kulki nie lecą.

Tacy to w 90% zwalają na Ciebie wine i prawie nigdy nie uznają gwarancji, choć ją masz.

A co do tamtego SonyEricssona W960I to sam wymieniłem w nim klawiaturę.

Nie polecam firm trzecich, wole dać chińczykowi zarobić, niż temu złodziejowi z polski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do gw w Polsce u wiekszosci Januszy to sie zgodze ale autor sam sobie winny problemow w opisanym przypadku.Chociaz mikropekniecie jesli potrafia stweirdzic to moze warto dopytac w ktorym miejscu i jaka metoda zostalao zdiagnozowane xD czy cos w tym stylu...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now