Skocz do zawartości

Ile mam gwarancji


Hulk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem 4X w Polsce przez internet ze sklepu bestcena. Z tego co udało mi się dowiedzieć to mam wersje Global. IMEI z pudełka i w smarfonie zgadzają się. W internecie zweryfikowałem imei i pisze adres dostawy Laos :)  Z tyłu telefonu pisze Made in Indonesia. W pudełku karta gwarancyjna nie jest w j. polskim. Pisze na początku "The information below applies to India:", dalej jest też Indonesia oraz coś po chińsku. Pisze że gwarancja telefonu to 1 rok, a baterii 6 mies. Na stronie sklepu pisze, że gwarancja 24 mies. 

Czy nie powinno pisać z tyłu telefonu made in china? To chyba nie jest podróba? Ile mam w końcu gwarancji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, FromWP napisał:

Pytaj sprzedawcę, bo to on w świetle naszego prawa jest gwarantem. Tym bardziej że telefon nie jest z oficjalnej polskiej dystrybucji producenta.

O co mam jeszcze spytać sprzedawcę? Z jakiej dystrybucji pochodzi? Kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Hulk napisał:

Kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne?

O to możesz nie pytać, sprzedawca jako gwarant o tym decyduje. Z jakiej dystrybucji to już nie ma znaczenia. Zapytaj czy telefon obsługuje LTE 800 Mhz (pasmo B20). Wersje global to obsługują, czy indyjskie nie wiem, ale to pasmo w Indiach nie jest chyba potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hulk

Bestcena sprzedala telefon nie przeznaczony na rynek polski tzw NIE-Free to Sell, a na rynek azjatycki. Xiaomi ma zamkniete kanaly sprzedazy czyli jakas partia idzie tylko na konkretny rynek a inna partia na caly swiat ( wspomniane Free to Sell ). W obydwu przypadkach moga to byc tez wersje Global Version. Jesli ktos sie uprze moze po otrzymaniu telefonu nie Free to Sell zglosic sprawe do Xiaomi, z nazwa sprzedawcy a oni dojda po nr IMEI komu go sprzedali i naloza taka kare ze odwidzi sie takim firmom sprzedazy nie tam gdzie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Już się dowiedziałem co z moją gwarancją.

Otóż produkt nie pochodzi z polskiej dystrybucji, lecz z europejskiej. Co powoduje, że Xiaomi nie udziela gwarancji w Polsce. Mam 2 letnią rękojmię sprzedawcy. Dodatkowo jest możliwość wybrania darmowej opcji na dodatkowe 6 mies (łącznie 30 mies) przy kupnie przez internet.

Sprzedawca napisał że ten telefon obsługuje pasmo B20. 

 

PS: Dlaczego sprzedawcy ukrywają tę informację na stronie internetowej? Jest napisane 24 mies gwarancji producenta.

Edytowane przez Hulk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy Xiaomi ma oficjalna siedzibe tak jak Samsung LG itd w Polsce? Gwarancja producenta to gwarancja w Chinach, bo tam ma swoja siedzibe producent jest to jasno i wyraznie napisane w ich regulaminie...
§ 7. 2.       Sprzedający odpowiada wobec Klienta w ramach rękojmi za wady fizyczne lub prawne na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.

 

Rowniez Bestcena nie opisuje nigdzie na stronie ze gwarancja SERWISOWA jest realizowana w Polsce. W ogole ta firma to walek nad walkami ale to juz raczej sprawa prawno-cywilno-karna niz nasza tutaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...