Hulk Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 Witam. Kupiłem 4X w Polsce przez internet ze sklepu bestcena. Z tego co udało mi się dowiedzieć to mam wersje Global. IMEI z pudełka i w smarfonie zgadzają się. W internecie zweryfikowałem imei i pisze adres dostawy Laos Z tyłu telefonu pisze Made in Indonesia. W pudełku karta gwarancyjna nie jest w j. polskim. Pisze na początku "The information below applies to India:", dalej jest też Indonesia oraz coś po chińsku. Pisze że gwarancja telefonu to 1 rok, a baterii 6 mies. Na stronie sklepu pisze, że gwarancja 24 mies. Czy nie powinno pisać z tyłu telefonu made in china? To chyba nie jest podróba? Ile mam w końcu gwarancji?
FromWP Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 18 minut temu, Hulk napisał: Ile mam w końcu gwarancji? Pytaj sprzedawcę, bo to on w świetle naszego prawa jest gwarantem. Tym bardziej że telefon nie jest z oficjalnej polskiej dystrybucji producenta.
Hulk Posted February 17, 2018 Author Posted February 17, 2018 26 minut temu, FromWP napisał: Pytaj sprzedawcę, bo to on w świetle naszego prawa jest gwarantem. Tym bardziej że telefon nie jest z oficjalnej polskiej dystrybucji producenta. O co mam jeszcze spytać sprzedawcę? Z jakiej dystrybucji pochodzi? Kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne?
FromWP Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 2 minuty temu, Hulk napisał: Kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne? O to możesz nie pytać, sprzedawca jako gwarant o tym decyduje. Z jakiej dystrybucji to już nie ma znaczenia. Zapytaj czy telefon obsługuje LTE 800 Mhz (pasmo B20). Wersje global to obsługują, czy indyjskie nie wiem, ale to pasmo w Indiach nie jest chyba potrzebne.
ash1970 Posted February 18, 2018 Posted February 18, 2018 Nie gwarancja a rękojmia jest lepszym sposobem reklamacji. Trwa 2 lata i obciąża sprzedawcę a mnie producenta. Poczytaj o różnicach, tylko musisz zaznaczyć w zgłoszeniu.Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Ampoz0rd Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 W świetle polskiego prawa każdemu przysługuje 24 miesiące, 12 miesięcy producenta + 12 miesięcy sprzedawcy.
Zgred Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 W świetle polskiego prawa każdemu przysługuje 24 miesiące, 12 miesięcy producenta + 12 miesięcy sprzedawcy.O którym konkretnie prawie piszesz?
ash1970 Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 O którym konkretnie prawie piszesz?Kolega Amp... sam sobie te prawo stworzył, sprzedawca zawsze ma 2 lata renkojmii na sprzedany towar. Producent udziela gwarancji na minimum rok.Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Guest Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 @Hulk Bestcena sprzedala telefon nie przeznaczony na rynek polski tzw NIE-Free to Sell, a na rynek azjatycki. Xiaomi ma zamkniete kanaly sprzedazy czyli jakas partia idzie tylko na konkretny rynek a inna partia na caly swiat ( wspomniane Free to Sell ). W obydwu przypadkach moga to byc tez wersje Global Version. Jesli ktos sie uprze moze po otrzymaniu telefonu nie Free to Sell zglosic sprawe do Xiaomi, z nazwa sprzedawcy a oni dojda po nr IMEI komu go sprzedali i naloza taka kare ze odwidzi sie takim firmom sprzedazy nie tam gdzie trzeba.
Hulk Posted February 22, 2018 Author Posted February 22, 2018 (edited) Ok. Już się dowiedziałem co z moją gwarancją. Otóż produkt nie pochodzi z polskiej dystrybucji, lecz z europejskiej. Co powoduje, że Xiaomi nie udziela gwarancji w Polsce. Mam 2 letnią rękojmię sprzedawcy. Dodatkowo jest możliwość wybrania darmowej opcji na dodatkowe 6 mies (łącznie 30 mies) przy kupnie przez internet. Sprzedawca napisał że ten telefon obsługuje pasmo B20. PS: Dlaczego sprzedawcy ukrywają tę informację na stronie internetowej? Jest napisane 24 mies gwarancji producenta. Edited February 22, 2018 by Hulk
Guest Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 A od kiedy Xiaomi ma oficjalna siedzibe tak jak Samsung LG itd w Polsce? Gwarancja producenta to gwarancja w Chinach, bo tam ma swoja siedzibe producent jest to jasno i wyraznie napisane w ich regulaminie... § 7. 2. Sprzedający odpowiada wobec Klienta w ramach rękojmi za wady fizyczne lub prawne na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego. Rowniez Bestcena nie opisuje nigdzie na stronie ze gwarancja SERWISOWA jest realizowana w Polsce. W ogole ta firma to walek nad walkami ale to juz raczej sprawa prawno-cywilno-karna niz nasza tutaj
kamillm Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Tytuł wątku jest zbyt krótki, lub niedosadnie opisuje poruszany problem. Popraw proszę tytuł, w przeciwnym wypadku wątek zostanie przeniesiony do kosza.
kamillm Posted March 14, 2018 Posted March 14, 2018 Temat zostaje przeniesiony do kosza. Powód: mało wartościowa treść / pytanie już było omawiane na forum.
Recommended Posts