Hulk Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 Witam. Kupiłem 4X w Polsce przez internet ze sklepu bestcena. Z tego co udało mi się dowiedzieć to mam wersje Global. IMEI z pudełka i w smarfonie zgadzają się. W internecie zweryfikowałem imei i pisze adres dostawy Laos Z tyłu telefonu pisze Made in Indonesia. W pudełku karta gwarancyjna nie jest w j. polskim. Pisze na początku "The information below applies to India:", dalej jest też Indonesia oraz coś po chińsku. Pisze że gwarancja telefonu to 1 rok, a baterii 6 mies. Na stronie sklepu pisze, że gwarancja 24 mies. Czy nie powinno pisać z tyłu telefonu made in china? To chyba nie jest podróba? Ile mam w końcu gwarancji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FromWP Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 18 minut temu, Hulk napisał: Ile mam w końcu gwarancji? Pytaj sprzedawcę, bo to on w świetle naszego prawa jest gwarantem. Tym bardziej że telefon nie jest z oficjalnej polskiej dystrybucji producenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hulk Posted February 17, 2018 Author Share Posted February 17, 2018 26 minut temu, FromWP napisał: Pytaj sprzedawcę, bo to on w świetle naszego prawa jest gwarantem. Tym bardziej że telefon nie jest z oficjalnej polskiej dystrybucji producenta. O co mam jeszcze spytać sprzedawcę? Z jakiej dystrybucji pochodzi? Kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FromWP Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 2 minuty temu, Hulk napisał: Kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne? O to możesz nie pytać, sprzedawca jako gwarant o tym decyduje. Z jakiej dystrybucji to już nie ma znaczenia. Zapytaj czy telefon obsługuje LTE 800 Mhz (pasmo B20). Wersje global to obsługują, czy indyjskie nie wiem, ale to pasmo w Indiach nie jest chyba potrzebne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash1970 Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Nie gwarancja a rękojmia jest lepszym sposobem reklamacji. Trwa 2 lata i obciąża sprzedawcę a mnie producenta. Poczytaj o różnicach, tylko musisz zaznaczyć w zgłoszeniu.Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ampoz0rd Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 W świetle polskiego prawa każdemu przysługuje 24 miesiące, 12 miesięcy producenta + 12 miesięcy sprzedawcy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zgred Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 W świetle polskiego prawa każdemu przysługuje 24 miesiące, 12 miesięcy producenta + 12 miesięcy sprzedawcy.O którym konkretnie prawie piszesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash1970 Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 O którym konkretnie prawie piszesz?Kolega Amp... sam sobie te prawo stworzył, sprzedawca zawsze ma 2 lata renkojmii na sprzedany towar. Producent udziela gwarancji na minimum rok.Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 @Hulk Bestcena sprzedala telefon nie przeznaczony na rynek polski tzw NIE-Free to Sell, a na rynek azjatycki. Xiaomi ma zamkniete kanaly sprzedazy czyli jakas partia idzie tylko na konkretny rynek a inna partia na caly swiat ( wspomniane Free to Sell ). W obydwu przypadkach moga to byc tez wersje Global Version. Jesli ktos sie uprze moze po otrzymaniu telefonu nie Free to Sell zglosic sprawe do Xiaomi, z nazwa sprzedawcy a oni dojda po nr IMEI komu go sprzedali i naloza taka kare ze odwidzi sie takim firmom sprzedazy nie tam gdzie trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hulk Posted February 22, 2018 Author Share Posted February 22, 2018 (edited) Ok. Już się dowiedziałem co z moją gwarancją. Otóż produkt nie pochodzi z polskiej dystrybucji, lecz z europejskiej. Co powoduje, że Xiaomi nie udziela gwarancji w Polsce. Mam 2 letnią rękojmię sprzedawcy. Dodatkowo jest możliwość wybrania darmowej opcji na dodatkowe 6 mies (łącznie 30 mies) przy kupnie przez internet. Sprzedawca napisał że ten telefon obsługuje pasmo B20. PS: Dlaczego sprzedawcy ukrywają tę informację na stronie internetowej? Jest napisane 24 mies gwarancji producenta. Edited February 22, 2018 by Hulk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 22, 2018 Share Posted February 22, 2018 A od kiedy Xiaomi ma oficjalna siedzibe tak jak Samsung LG itd w Polsce? Gwarancja producenta to gwarancja w Chinach, bo tam ma swoja siedzibe producent jest to jasno i wyraznie napisane w ich regulaminie... § 7. 2. Sprzedający odpowiada wobec Klienta w ramach rękojmi za wady fizyczne lub prawne na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego. Rowniez Bestcena nie opisuje nigdzie na stronie ze gwarancja SERWISOWA jest realizowana w Polsce. W ogole ta firma to walek nad walkami ale to juz raczej sprawa prawno-cywilno-karna niz nasza tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillm Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Tytuł wątku jest zbyt krótki, lub niedosadnie opisuje poruszany problem. Popraw proszę tytuł, w przeciwnym wypadku wątek zostanie przeniesiony do kosza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillm Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Temat zostaje przeniesiony do kosza. Powód: mało wartościowa treść / pytanie już było omawiane na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts