Sign in to follow this  
darekwelc

redmi note 4(snapdragon 625) w sieci PLAY problem z roamingiem danych

Recommended Posts

Telefon Redmi note 4 (snapdragon 625) w sieci PLAY traci transmisję danych po wejściu w roaming sieci.

Ponowne poprawne działanie tylko po restarcie fona ....

Oprogramowanie MIUI Polska.

Czy ktoś ma taki telefon w sieci PLAY i jak działa ? Czy jest podobny problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

backup i zrob mi flash na czysto do global stable jakiegos a potem sprawdz czy problem dalej wystepuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten fonik miał global EU z językiem polskim wersję stabilną (LTE b20) i też nie przełączał sieci PLAY w roamingu dlatego zdecydowałem się na MIUI Polska ... i nie pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz włączony przesył danych w roamingu?

Ustawienia->Karty SIM i sieci komórkowe->Roaming międzynarodowy->Przesył danych podczas roamingu i zaznacz Zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, darekwelc napisał:

Ten fonik miał global EU z językiem polskim wersję stabilną (LTE b20) i też nie przełączał sieci PLAY w roamingu dlatego zdecydowałem się na MIUI Polska ... i nie pomogło

co to jest global eu ?

 

@cincin27 no mam nadzieje ze ma wlaczony roming :P 

Edited by Lamcza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może źle nazwałem miał global wersja stabilna z językiem polskim...

Z tym roamingiem to byłoby za proste - oczywiście że włączony :-P

Roaming krajowy ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam global version stable aktualizacje ota, telefon w sieci Play już ponad rok i nie zauważyłem problemu, u mnie jest ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal bym proponowal mi flash z opcja clen all dla testu oczywiscie do global stable. Sam mam telefon w RBM czyli w sumie play i nie mam problemów. Sprawdz tez tel. na innej karcie sim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ok. miesiącu "walki" z telefonem jest sukces. Okazało się, że winne całej sytuacji było błędne ustawienie karty SIM (zaznaczam że ustawienia niezależne ode mnie - tylko od operatora).

Po n-tej wizycie w salonie PLAY osoba kompetentna wyjaśniła mi że nie było zaznaczonej jakiejś opcji związanej z roamingiem krajowym. Ustawienie i wszystko gra.

Polecam jak najbardziej Redmi Note 4 - teraz to dopiero śmiga ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, darekwelc napisał:

zaznaczonej jakiejś opcji związanej z roamingiem krajowym

Jakbyś sobie przypomniał jakiej albo wrzucił obecne ustawienia to byłoby to pomocne dla innych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, dzidexx napisał:

Jakbyś sobie przypomniał jakiej albo wrzucił obecne ustawienia to byłoby to pomocne dla innych.

Wystarczy zadzwonić do Play żeby włączyli roaming krajowy. Samo włączenie roamingu krajowego w ustawieniach telefonu nie wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjaśniam, że są to ustawienia dla mnie niedostępne.

Gość w PLAY zrobił to na swoim kompie i ja nic nie widziałem. Sprawdzałem wcześniej na kartach SIM orange, plusa t-mobile i było OK ponieważ nie było przełączania pomiędzy nadajnikami jak to ma miejsce w sieci PLAY.

Zostałem zmylony tym że kilkukrotnie miałem wymienianą kartę w PLAY na nową i zwracałem uwagę, że może coś trzeba jeszcze ustawić. Zawsze mówiono mi że wszystko jest OK i szukać trzeba winy w oprogramowaniu fona.

Wpadłem na pomysł włożenia innej karty SIM (PLAY) od kolegi i jakież było moje zdumienie, że wszystko chodzi prawidłowo. Wtedy udałem się do salonu PLAY (chyba już 7,8 raz) i jak to pokazałem to pracownik zareagował i po porostu zaznaczył mi potrzebną opcję. Mówił coś o roamingu krajowym - tylko tyle wiem.

Dodatkowo mój znajomy miał taki sam problem w PLAY na jakimś SAMSUNGU i powiedział że radzi sobie w ten sposób że nie resetuje fona tylko włącza i wyłącza tryb samolotowy. Tak się do tego przyzwyczaił że uznał to za normalną rzecz. Po mojej opowieści złożył wizytę w salonie PLAY i doznał olśnienia; problem został mu usunięty jak w moim przypadku.

REASUMUJĄC nie mam nic do osób zatrudnionych przy obsłudze klientów PLAY (w większości są ludzie młodzi i niekoniecznie doświadczeni, przeszkoleni w sprawach technicznych - może bardziej w marketingowych). Trzeba czasem samemu coś poczytać i mocno to artykułować - czemu służy powyższe forum.

Wszystkim dziękuję za zainteresowanie i pomoc ...

Wszystko się zgadza tylko jak się ma pecha to po kolejnych wizytach w salonach (różnych) człowiek ufa że jest wszystko ze strony operatora OK i brnie w inny sposób rozwiązania tematu...

Jeszcze na koniec dodam że posiadam taryfę rodzinną składającą się z 5 numerów i tylko mój miał taki problem, no więc do głowy mi nie przyszło że coś może być nie tak ze strony operatora albo wręcz tam dzwonić z reklamacją - wizyta osobiste w salonach chyba powinny wystarczać ....

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, teraz rozumiem.

Nie mam Play ale spotkałem się z narzekaniem na ten nieszczęsny roaming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat zostaje przeniesiony do kosza. Powód: mało wartościowa treść / pytanie już było omawiane na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this