Skocz do zawartości

Root a gwarancja


martin87

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można Xiaomi Redmi 4x/Note 4 legalnie zrootować bez utraty gwarancji czy jest tak jak w przypadku np. Samsunga odrazu utrata gwarancji? Używany byłby raczej oryginalny ROM, chodzi o sam ROOT. Zakup w pl. Z tego co wiem, można odblokować bootloader za przyzwoleniem Xiaomi (bootloader to raczej nie root).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy od sprzedawcy Xiaomi, w moim przypadku akurat zadna zmiana oprogramowania czy root nie wiaze sie z utrata gw

Poczytaj warunki tegoz sprzedawcy lub napisz maila u ktorego chcesz kupic, bedziesz miec jasna odp

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopie trochę temat.

 

Chciałem kupić Redmi 8 Pro.

Zamówiłem nawet we Flash Sale wersję 128 ale coś mnie podkusiło żeby zapytać o root (mimo że Xiaomi oficjalnie informuje że ani wgranie innego romu ani root nie powoduje utraty gwarancji).

 

Odpowiedź była oczywista - root = utrata gwarancji.

Pytam czemu, skoro producent na to pozwala.

Dostałem odpowiedź że to zarządzenie serwisu.

 

Zapytałem o to kilka sklepów - Mi-home, X-kom,  Mi-Store (gdzie go kupiłem)... wszyscy odpisali to samo - root to utrata  gwarancji.

Jedynie Fostech był najbardziej ludzkich i napisał wprost że to kwestia serwisu i że czasem przymkną na to oko a innym razem od razu odrzucą.

 

Ciekaw jeszcze jestem co zrobi sprzedawca gdy telefon odda się tytuken rękojmi bo wtedy serwis nie ma nic do tego i w pierwszym roku  (chyba teraz jest 12 miesięcy) to sprzedawca musi udowodnić że wina jest po stronie użytkownika.

Edytowane przez mini21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mini21 napisał:

Ciekaw jescde jestem co zrobi sprzedawca gdy telefon odda się tytuken rękojmi bo wtedy serwis nie ma nic do tego i w pierwszym roku  (chyba teraz jest 12 miesięcy) to sprzedawca musi udowodnić że wina jest po stronie użytkownika.

Jak to co? Sklep normalnie wysyła na serwis, gdzie stwierdzają, czy rękojmia się należy, czy też nie. Sklep przy pierwszym zgłoszeniu rękojmi ma prawo naprawić sprzęt, zamiast go wymieniać, jeżeli serwis na naprawie stwierdzi, że "no sorka, ale klient rozwalił" to cóż, nic z tytułu rękojmi nie dostaniesz... No i pierwsze słyszę, aby Xiaomi wyrażało zgodę na root... Xiaomi wyraża zgodę na zdjęcie BL, polski oddział zezwala na instalację MIUIPolska, ale jeżeli oddasz im fona z rootem lub innym systemem, to sorry, ale nikt Ci go nie przyjmie, nawet w Chinach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Nezumi napisał:

Jak to co? Sklep normalnie wysyła na serwis, gdzie stwierdzają, czy rękojmia się należy, czy też nie. Sklep przy pierwszym zgłoszeniu rękojmi ma prawo naprawić sprzęt, zamiast go wymieniać, jeżeli serwis na naprawie stwierdzi, że "no sorka, ale klient rozwalił" to cóż, nic z tytułu rękojmi nie dostaniesz... No i pierwsze słyszę, aby Xiaomi wyrażało zgodę na root... Xiaomi wyraża zgodę na zdjęcie BL, polski oddział zezwala na instalację MIUIPolska, ale jeżeli oddasz im fona z rootem lub innym systemem, to sorry, ale nikt Ci go nie przyjmie, nawet w Chinach...

ok, ale weźmy teraz sytuację od drugiej strony...
W "rękojmi" nie ma przecież nigdzie powiedziane, że telefonów xiaomi nie możńa rootować.
Więc jeśli padnie mi głośnik albo wejście jack - to serwis nie ma podstaw do odrzucenia roszczenia, bo system go nie obchodzi.
Czytałem natomiast wypowiedź, że komuś odrzucono reklamację na uszkodzony mikrofon czy głośnik bo miał root.
Co to ma za znaczenie?

Nie chodzi mi o sytuację, gdy przez root uceglę telefon (choć przecież nie zawsze musi mieć to związek i wtedy przez 12 miesięcy serwis czy raczej sprzedawca musi udowodnić że to moja wina.

A co do wypowiedzi Xiaomi - zaraz tu podeślę..

71391071_2445344482197430_81633188577426

A tu jeszcze poruszono kwestię rękojmi
https://www.piana.eu/root/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, dzidexx napisał:

Rękojmię masz gwarantowaną przez ustawę, realizuje ją sprzedawca. Serwis może odmówić, sprzedawca może serwisowi zapłacić za naprawę.

Przy rękojmi (pierwsze 6 miesięcy) sprzedawca musi udowodnić, że uszkodzenie jest z twojej winy, aby odmówić naprawy.

Przez kolejne 18 miesięcy kupujący musi udowodnić, że towar został uszkodzony bez jego winy, aby uzyskać bezpłatną naprawę.

Root da się łatwo usunąć, bardzo wyjatkowy zestaw usterek to uniemożliwi. Nikt nie oddaje do naprawy z root'em. Po co ta dyskusja?

Troszkę masz stare wiadomości :)
Teraz jest już 12 miesięcy - nie 6.
Kwestia jest bardziej taka - jak sprzedawca może się wywinąć od naprawy w przypadku złożenia reklamacji tytułem rękojmi.

Nie rozumiem czemu w PL wszyscy jednogłośnie odrzucają roota.
To tak jakby traciło się gwarancję za wejście do rejestru windows czy panelu sterowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mini21 napisał:

hmmm... czyli tylko Indie mają "lajtowo"?
No bo tekst na górze to nie wymysł.
Xiaomi pozwala na to, tylko serwisy mają to w d...

Widzisz datę? Wiesz, że przez te 3.5 roku się sporo zmieniło? Jak np oficjalne wejście na rynek EU, dodatkowe blokady BL, dodatkowi dystrybutorzy na dane kraje etc etc... Nadmienię także, że były czasy, gdzie soft Xiaomi w wersji dev sam w sobie już na starcie był zrootowany, więc producent nie miał prawa rootowania wtedy zakazywać, bo sam go robił... Na prawdę dyskusja nie ma dalej sensu...

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu gdyż?
Może warto byłoby zainteresować się trochę tematem.
Oficjalne forum Xiaomi - czy to można traktować za "wiarygodne źródło" według Ciebie?
https://c.mi.com/thread-2223237-1-0.html


Niestety, Xiaomi Polska NIE RACZY odpowiedzieć na zadane pytanie, bo jestem ciekaw ich oficjalnego zdania.
To samo serwis - olewa i nie odpisuje.

Edytowane przez mini21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mini21 napisał:

Oficjalne forum Xiaomi

Na którym info podaje moderator forum, a nie osoba od Xiaomi, dodatkowo podaje sprzeczne informacje

Cytat

Yes, unlocking the device bootloader and rooting will void your warranty. But, if you are Xiaomi Devices user then you don't need to worry regarding unlocking bootloader and rooting your device. Your warranty will not void.

Już samo to zdanie posiada sprzeczność... Xiaomi zezwala na odblokowanie BL, ale rootowanie urządzenia już narusza warunki gwarancyjne, oddając zrootowany telefon na gwarancję otrzymasz negatywa, jeżeli roota usuniesz, gwarancja "wraca" i tak jest w Xiaomi od zawsze z rootem. EOT... Nie chce mi się 3x pisać tego samego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem Ci że dostałem odpowiedź od serwisu CCS.
I jednak -

MOŻNA WGRAĆ ROOT I INNY ROM I NIE SPOWODUJE TO UTRATY GWARANCJI

(Kilkunasto godziny ban za zwrócenie uwagi moderatorowi że nie ma racji...).

 

 

Edytowane przez mini21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...