Jump to content

Rower DYU D1 alternatywa dla M365


Recommended Posts

Pojazdy elektryczne stają się coraz popularne. Rowery elektryczne, hulajnogi, deski, aktualnie wybór jest bardzo duży i warto zastanowić się czy nie zainwestować w taki sprzęt który będzie potrafił zastąpić nam samochód lub środki transportu miejskiego. Moja uwagę zwrócił produkt marki F-wheel. Konkretnie rower elektryczny o nazwie D1.


e4a7fcdbbbac53a9med.jpg9ef4c23f1514b399med.jpg


Jest on dostępny aktualnie w znanym wszystkim sklepie Gearbest. Aktualna jego cena to 479$.

https://www.gearbest.com/bikes/pp_618137.html?lkid=11401296

Na rower czekałem około 2 miesięcy od wysłania ( już myślałem że nie dojdzie bo tracking zatrzymał się gdzieś na Białorusi).
Paczka ważyła około 16 kg, w miarę dobrze zabezpieczona. Rower przychodzi cały złożony, wystarczy odbezpieczyć kierownice i ją rozłożyć. W zestawie była tylko ładowarka (wtyczka europejska), brak jakiejkolwiek instrukcji obsługi.
Producent chwali się że użyte materiały (konstrukcja) używane w produkcji samolotów ;).. w każdym razie metal z jakiego jest on zrobiony przypomina ten z którego jest zrobiona hulajnoga od Xiaomi. Naprawdę wydaje się być solidny. Wszystkie spawy sa wykonane bardzo starannie. Ogólnie wygląd robi wrażenie, całość prezentuje nad wyraz dobrze. Waga roweru to w/g producenta 12 kg, nie wiem ale mój rower waży 13,5 kg ;) Wodoszczelność jest tutaj na poziomie IP54 więc w deszcze lepiej się tym nie wybierać. Uruchomienie roweru następuje poprzez przełączenie na lewej manetce przełącznika. W tym momencie wypada zainstalować aplikacje na smartfona którą będzie można poustawiać rower w/g własnych preferencji. I tak... tu pojawił się problem bo instrukcji obsługi w zestawie nie było ( poleciał od razu tiket do Gearbesta aby mi ją podesłali. Apke jak się okazało można ściągnąć z strony producentahttps://www.fwheel.cc


f1f009c766c93048med.png


Po jej instalacji powitały mnie chińskie krzaczki które kompletnie uniemożliwiły mi jakąkolwiek konfiguracje. Ale jest na to rada, wystarczy zmienić język w systemie android na angielski i aplikacja zaczyna "gadać" po angielsku. W aplikacji mamy dostępne całą masę ustawień. Możemy ograniczyć prędkość z jaką będziemy się poruszać ( standardowo jest max 20 km - i na początku nie możemy tej prędkości zwiększyć do czasu aż przejedziemy minimum 10 kilometrów - prawdopodobnie zostało to wprowadzone ze względów bezpieczeństwa). Rower w przeciwieństwie hulajnogi Xiaomi umożliwia start z miejsca - można to dowolnie zmieniać w aplikacji - niestety objawia się to zwiększonym zapotrzebowaniem na baterie o czym napisze później. Dostępna jest opcja włączenia tamopmatu którą również należy aktywować. Rower wyposażony jest w oświetlenie z przodu jak i z tyłu. Duży plus ze gdy mamy ustawione w aplikacje światło w trybie automatycznym włącza się ono przy zastosowanego tu czujnika światła. Niestety tylne światło działa tylko w trybie hamowania, nie może być włączone w sposób ciągły - dziwne i niepraktyczne rozwiązanie, trzeba zamontować z tyłu alternatywne źródło światła. Aplikacja potrafi przeprowadzić nam test czujników które sprawdzają nam: Tylni hamulec, baterie, kontroler, i inne które nie wiem do czego służą ;).


637963c7b3a84c68med.png


Po pomyślnej konfiguracji można wybrać się na jazdę ( nie nie trzeba tej całej konfiguracji aplikacji robić - ale ja od tego zacząłem ;). Nie mamy niestety możliwości jakiejkolwiek regulacji siodełka czy te kierownicy. Ale powiem tak i osoba o wzroście 160 cm jak i 190 (przetestowane ;) będą czuły się w miarę wygodnie - chińczyki dobrze to przemyśleli. Rower przyśpiesza naprawde żwawo. Podobnie jak przy hulajnodze;), Zastosowany jest tutaj silnik 36V, 250W. Naprawdę daje rade ( moja waga 80 kg). Do prędkości 20 km/h przyśpiesza bardzo szybko. Do wyższych prędkości jednak zbiera się dłużej. Pomimo że jego deklarowana maksymalna prędkość to 30 km/h mi się takiej nie udało uzyskać i najwięcej było to w/g GPSa 26  km/h. ( osiągna prędkość nawet 32 km/h gdy podniesiemy koło i obrócimy manetkę gazu na maksymalny poziom). Jeśli chodzi o przyśpieszanie tutaj jest zastosowana manetka jaka sama jak w motorze / skuterze - co jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Sama jazda daje bardzo dużo frajdy i jest ona bardzo komfortowa. Praktycznie nie czujemy żadnych nierówności. Zamontowane tutaj zostały koła 12 calowe a opona 12 1/2 x 2 1/4. Komfort jazdy nie nieporównywalnie lepszy w stosunku do hulajnogi Xiaomi która nawet na kostce brukowej potrafiła naprawdę mocno drgać że co nie było wcale przyjemne. Nie czuć tu żadnych dziur, można śmiało wjeżdżać na krawężniki ( w granicach rozsądku ;).


4c9adb6226b49989med.jpg63ec4b3765d9bd0amed.jpgd5041a9ea94bad9emed.jpg2ba4449a226e4b81med.jpg4e185177068354bdmed.jpg72065134b5a50040med.jpg46ffe256efeca87fmed.jpg


Niestety... nie ma róży bez kolców ;) ... i wypadało by coś powiedzieć o baterii... Wersja mojego roweru to wersja Standard o zastosowanym akumulatorze 4400 ah. Producent podaje że możliwy dystans do pokonania to 20 kilometrów. Tak i jest to przeliczone na 60 kilogramowego chińczyka ;).
Powiem tak... moja waga 80 kg i uzyskałem dwie wartości względem stylu jazdy jaki pokonałem. I tak jazda oszczędna/ wyłączone ruszanie z miejsca/ prędkości z ograniczeniem do 20km/h spokojne przyśpieszanie itd... wyszło 14 km.
Jazda z włączoną opcją startu z miejsca/ prędkości do tych 26 km/h wyszło jakieś 9 km.  Mówię tu o jedzie miejskiej ciągłe światła itd. Czy to dużo czy tez nie to każdy może sobie to sam odpowiedzieć. Jest jednak spory plus w tym wszystkim - długość ładowania baterii. I tutaj jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. W/g producenta to 2 godziny. U mnie tak wyszło około 1:30 h-1:50 h.Więc jest uważam bardzo dobrze :) . Warto wspomnieć że pojawiła się już wersja roweru z pojemnością 10 000 ah i możliwym dystansem do pokonanie 40 km ( czyli znając życie pewnie gdzieś od 20 - 30 km ;) Wersja Delux  - bo tak jest oznaczona - posiada zamontowany dodatkowo tarczowy hamulec przedni. Wracają do wersji podstawowej - jest tu tylko tylni - rewelacji nie ma ale zawsze możemy siebie dopomóc nogami ;). Niestety wersja Delux kosztuje prawie dwa razy więcej więc jest to trochę opcja nie warta świeczki zwłaszcza że ładowanie jest naprawdę krótkie.
Na pewno należy pochwalić tutaj konstrukcje że bardzo łatwo możemy złożyć kierownice ( podobnie jak w hulajnodze Xiaomi) dzięki temu śmiało możemy zapakować rower do bagażnika samochodu.


d977f7705f7b2ab9med.jpg57ca8f0a3351716amed.jpg
c91a9ba3145a2b3cmed.jpg5c4659db5ac64ddfmed.jpg
291459367956967bmed.jpg6eb77c697c26c11amed.jpg


Podsumowując ... mogę naprawdę ten sprzęt polecić. Nie jest on może idealny ( wygląd to mistrzostwo ergonomii ;) ale jednak naprawdę warto.
Z ciekawostek podam że można dokupić dodatkowe siedzenie dla dziecka ( wraz z oparciem na nogi) i wtedy możemy jeździć razem i frajdę mamy nie tylko my ale nasze dziecko ;)


c3671f3391aecddbmed.png

 

 

Co prawda to nie Xiaomi ale warte uwagi ;) może admin nie usunie a użytkownicy hulajnogi na pewno by to przeczytali :)

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ajgor napisał:

A tak to wyglada od srodka, spokojnie mozna widze zmiescic druga baterie i podwoić zasieg

Fajne cacko. Mam jedno pytanie: czy producent podaje maksymalny udźwig rowerka? Jestem w słusznym wiek, mam słuszny wzrost i wagę, więc obawiam się, że to może nie być dla mnie...

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrosi napisał:

Fajne cacko. Mam jedno pytanie: czy producent podaje maksymalny udźwig rowerka? Jestem w słusznym wiek, mam słuszny wzrost i wagę, więc obawiam się, że to może nie być dla mnie...

do 120 KG waga uzytkownika... ja waże 80 i przyśpiesza zacnie ;)

Tak jest ergonomicznie zmontowany że osoba o wzroście 160cm i 190 cm siedzi bardzo wygodnie przy braku regulacji czegokolwiek, tu naprawde chińczyki się postarali aby tak to skonstruować :) na forach piszą że normalnie można zamontowac dodatkowy akumulator i przełączać pomiędzy jednym albo drugim :)

Na ali taki akumulator 4,4 ah i 36v chodzą od 29 $ :) koszty rozdzielacza kabli + przełącznika wyboru pomiędzy bateriami to pewnie grosze więc tanim sposobem można naprawde "zapgrejdować" rowerek :)

Edited by ajgor
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Powiem tak. Pracuje w firmie produkującej baterie i większą pojemność nie raz zdarza się w kosiarkach samojezdnych albo elektrycznych piłach.
Co do baterii ciekaw jestem czy elektronika nie ma ustawionego jakiegoś limitu i czy po podmienieniu baterii dalej by to ruszyło.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, esox lucius napisał:

Powiem tak. Pracuje w firmie produkującej baterie i większą pojemność nie raz zdarza się w kosiarkach samojezdnych albo elektrycznych piłach.
Co do baterii ciekaw jestem czy elektronika nie ma ustawionego jakiegoś limitu i czy po podmienieniu baterii dalej by to ruszyło.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Baterie można dołożyć dodatkowo i zwyczajnie będziesz przełączał między jedna a drugą

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...