Skocz do zawartości

Amazfit BIP, oraz MiFit modyfikacje


tomurbanowicz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was ma problem z powiadomieniami na bipie po aktualizacji miui ? Tzn tak mi się wydaje że jakoś jest to powiązane ze wspomnianą aktualizacja... Wszystko śmigało teraz opaska nawet nie zadrży ani nie wyswietli powiadomienia - trafiają w tło że tak powiem. Mogę odnaleźć tel za pomocą bipa i odwrotnie, jest połączony z mifitem itp. nawet przeinstalowalem MF i amazfit toolsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.03.2018 o 23:32, stillo napisał:

https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=2264

Minął miesiąc na tej tarczy a wskaźnik naładowania baterii pokazuje 38%.

Włączone powiadomienia poł/sms. Codziennie budzik wibracjami.

Mogę polecić tą tarczę.

Tarcza którą ja sobie wgrałem, bo mi się najbardziej podoba, wystarcza na 10 dni. Czy da się coś z tym zrobić? Problemem jest sama tarcza, czy np. sposób jej wgrania (zainstalowania)?

Nie mam bladego pojęcia jak to się odbywa, więc będę wdzięczny za wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KrisKW napisał:

Tarcza którą ja sobie wgrałem, bo mi się najbardziej podoba, wystarcza na 10 dni. Czy da się coś z tym zrobić? Problemem jest sama tarcza, czy np. sposób jej wgrania (zainstalowania)?

Nie mam bladego pojęcia jak to się odbywa, więc będę wdzięczny za wyjaśnienie.

jesteś pewny że na tej tarczy? najbardziej zużywają baterie tarcze gdzie jest sekundnik, tu tego nie widzę. Może masz GPS zawieszony albo kompas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Pan Arek napisał:

jesteś pewny że na tej tarczy? najbardziej zużywają baterie tarcze gdzie jest sekundnik, tu tego nie widzę. Może masz GPS zawieszony albo kompas.

Właśnie nie, ja mam inną tarczę i fakt ... ma sekundnik. Czyli główny problem, to sekundnik? Dlaczego? W sumie to by tłumaczyło czemu zdecydowana większość tarcz jest bez sekundnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie. Nie rozumiem jednak, że na wgranej tarczy bez sekundnika działa grubo ponad miesiąc na jednym ładowaniu, skoro nawet mi fit  w oknie zmiany tarcz wyświetla komunikat, że takie tarcze zredukują czas pracy baterii. I jeszcze mam pytanie jak wgrać tarcze z pliku bin do bip-a, bo do tej pory tarcze wgrywałem za pomocą Amazfit Bip WatchFaces?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich, przepraszam że zwracam się z prośbą bo temat był na pewno poruszany, lecz nie mogę się odnaleźć. Od dziś jestem posiadaczem  zegarka  Amazfit bip i ku mojemu zaskoczeniu nie wyświetla się na zegarku kontakt dzwoniący lecz tylko komunikat w języku angielskim : polaczenie przychodzące, jak również w wiadomościach tekstowych wyświetla się sam tekst bez nadawcy.... czemu tak i powiedzcie proszę że można to zmienić;) w przeciwnym wypadku ze smutkiem wybiorę inny model:( z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KaMa Tak da się to zmienić. Wszystko masz opisane w pierwszym poście. 

Aby wyświetlała się nazwa dzwoniącego musisz wgrać mod mifit. Niestety mifit nie ma transliteracji i wiadomości z polskimi znakami zamieniane są na znaki zapytania.

 Inne oprogramowani po prostu wyświetla literę bez "ogonka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat ja nie wgrywałam żadnych modów aby mi się wyświetlała nazwa dzwoniącego tylko zmieniłam język w telefonie na angielski.... potem wróciłam na język polski i normalnie na zegarku wyświetlają mi się nazwy dzwoniących... 

oczywiście to uproszczona forma dla opornych jak ja :-D 

Edytowane przez marglcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura podmiany tarczy wygląda następująco:

Za pomocą aplikacji mifit instalujesz jakąś tarczę. Pobiera się ona do lokalizacji: android/data/com.xiaomi.hm.health/files/watch_skin i ma jakąś nazwę.

Pobierasz interesującą tarczę np z https://amazfitwatchfaces.com/bip/ zapisujesz na dysku. Takiej zapisanej tarczy zmieniasz nazwę na identyczną jaka znajduje się w folderze wskazanym powyżej. 

Teraz nadpisujesz pliki w telefonie we wskazanej lokalizacji, uruchamiasz mi fita ponownie wybierasz tą samą tarczę w aplikacji, którą pobrałeś. (Tarcza w aplikacji nie ulegnie zmianie, po synchronizacji pojawi się zmieniona w telefonie) 

I to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szablix napisał:

Procedura podmiany tarczy wygląda następująco:

Za pomocą aplikacji mifit instalujesz jakąś tarczę. Pobiera się ona do lokalizacji: android/data/com.xiaomi.hm.health/files/watch_skin i ma jakąś nazwę.

 

 

 

Zainstalowałem tarczę za pomocą mi fit, ale nie mam watch_skin :x W folderze files mam dwa foldery fw_download_temp  i  fw_downloaded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szablix napisał:

Spróbuj synchronizować inna tarczę, na początku miałem ten sam problem. Jak zsynchronizowałem tarczę watch_skin się pojawił

Faktycznie - pomogło. Dzięki.

Nie daje mi jednak spokoju ten sekundnik, bo przecież zegarek ma wbudowaną tarczę z sekundnikiem i ta tarcza nie "pożera" baterii.

A może wpływ ma czy tarcza jest bardziej kolorowa, czy bardziej czarno biała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, KrisKW napisał:

Dzięki za wyjaśnienie. Nie rozumiem jednak, że na wgranej tarczy bez sekundnika działa grubo ponad miesiąc na jednym ładowaniu, skoro nawet mi fit  w oknie zmiany tarcz wyświetla komunikat, że takie tarcze zredukują czas pracy baterii.

Wyświetlanie na ekranie e-papier nie zużywa żadnej energii, jedynie zmiana tego co jest wyświetlane, więc można zorbić czystą kalkulację przy pewnych laboratoryjnych założeniasch:

  • zegarek jedynie zużywa energię na ekran
  • każda zmiana wyświetlania zużywa dokładnie taką samą jednostkę energii

Przy powyższych założeniach tarcza, która wyświetla sekundnik zmienia się co każdą sekundę, czyli 864000 razy w ciągu 10 dni. Jeżeli ustawimy tą samą tarczę bez sekundnika, to tyle odświeżeń starczy na 60razy więcej, czyli 60 dni. 

Wychodzi ok miesiąca, bo powyżej założyliśmy brak strat energii z innych powodów niż ekran, a przecież bluetooth zużywa energię, zaczytywanie żyroskopu, podświetlanie ekranu przy każdej wiadomości oraz odświeżanie całego ekranu może zuzywać nieco więcej energii niż fragment wyświetlający sekundnik.

 

A co do komunikatu w aplikacji mi fit, to chodzi o customowe tarcze, czyli pobrane spoza aplikacji MiFit, które mogą być zawierać błąd, nie widoczny na pierwszy rzut oka... przykładowo sekundnik jest jedynie zacieniony (zamiast cyferek tło ekranu) i odświeża ekran częściej niż nam się wydaje - taki domorosły developer zaczyna swoją karierę na takim poziomie :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KrisKW napisał:

Powiedzmy że wyjaśniliśmy sprawę sekundnika. Jest jednak jeszcze coś takiego jak licznik kroków, który może nie aż tak często jak sekundnik, ale jednak często zmienia informację na ekranie.

Słuszna uwaga, jednak kroki nie zmieniają się co sekundę w ciągu całej doby.

Edytowane przez tomurbanowicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos zgłaszał naprawę gwarancyjną na Gearbest? Zgłosiłem awarię zegarka. pisałem o tym wcześniej, po aktualizacji moda zegarek padł, nie reaguje na przycisk ani na ładowarkę. Chcą żeby nagrać filmik, nie wiem poco. Na razie nic nie piszą o wysyłce
 


Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, greg.x napisał:

Czy ktos zgłaszał naprawę gwarancyjną na Gearbest? Zgłosiłem awarię zegarka. pisałem o tym wcześniej, po aktualizacji moda zegarek padł, nie reaguje na przycisk ani na ładowarkę. Chcą żeby nagrać filmik, nie wiem poco. Na razie nic nie piszą o wysyłce
 


Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Może chcą zobaczyć, że faktycznie padł i wyślą nowy.

Edytowane przez Zwiniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@greg.x  Opiszę moje perypetie ze sklepem w którym kupiłem z Aliexpress. Też chcieli żeby zrobić filmik i wrzucić na YouTube. Twierdzili że to jest im potrzebne do przedstawienia oferty. To chyba w chińskich sklepach normalna procedura i sprawdzają czy się ich nie naciąga. Po opublikowaniu filmiku wysłali info o nowej wysyłce, co mnie bardzo ucieszyło. Niestety nr wysyłki był taki sam jak tej już dostarczonej (co mnie zaniepokoiło). Zadałem pytanie o co chodzi, odpisali żeby się nie przejmować, że nr śledzenia się za kilka dni zmieni. Oczywiście nic się nie zmieniło i po ponad miesiącu i kilku monitach napisali że jednak niczego nie wysłali. Prawdopodobnie zwodzili, żeby upłynął okres ochrony Aliexpress. Zaproponowali 10 USD zwrotu i żebym sobie nareperował sam w lokalnym serwisie. Odpisałem żeby spadali, a zegarek jest nierozbieralny i raczej nienaprawialny. Odpisali że jak odeślę (na własny koszt oczywiście) to dostanę pełny zwrot kasy. Odesłałem, dostali i nadal zwlekali. Niestety mój upór, dalsze negocjacje  i postraszenie skargą do Ali w końcu zadziałało i po 1,5 miesiąca od momentu dostarczenia zwrotu kasę oddali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...