Acid Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Jest możliwość poprawienia wydajności Redmi 1S. Wydajności ogólnej i na baterii. Z racji tego, że nie używam Redmi to moje testy nie byłyby wiarygodne. Dlatego tym tematem chciałem (dla chętnych!) pokazać kilka rzeczy, które można przetestować u siebie i jeśli się sprawdzą to dodam wtedy te poprawki do romu. Poniższe poprawki są tylko dla tych którzy wiedzą jak modyfikować build.prop czy inne pliki. Nie wyjaśniam jak to robić ponieważ to wiedza do nabycia w google czy na forum gdzie opisywałem już te kwestie nie raz. Renderowanie na GPU Renderowanie na GPU: zauważyłem ostatnio, że renderowanie UI na GPU sprawdza mi się na MI3. Telefon dłużej trzyma na baterii bo w renderowaniu wyglądu system nie wchodzi CPU. Płynność nie jest jakaś lepsza czy gorsza ale wydaje mi się, że z baterią jest na +. W MIUI od zawsze jest: debug.composition.type=c2d Czyli renderowanie powłoki jest raczej dynamiczne, trochę CPU a trochę GPU. Poprawka jaką proponuję to gpu czyli w build.prop należy zamienić powyższą linijkę na: debug.composition.type=gpu Dodatkowo można jeszcze dołożyć poniższe linijki do build.prop: com.qc.hardware=true debug.qctwa.statusbar=1 debug.qctwa.preservebuf=1 Z tym, że nie wiem czy te wpisy mają jakieś działanie. To są parametry od Qualcomma ale nigdzie nie mogłem znaleźć dokumentacji. Po nazwach można jedynie przypuszczać, że włącza się tu sprzętowe renderowanie paska statusu i jakiś bufor. Prawdopodobnie w MIUI nie ma tutaj zastosowania ale można sprawdzić tak z ciekawości. Tweak dalvika Po wyczyszczeniu cache dalvika system ponownie optymalizuje aplikacje i weryfikuje zgodność klas w plikach DEX. I to jak system przeprowadzi te optymalizacje zależy od działania systemu, zajętości pamięci ram czy szybkości ładowania aplikacji. Teoretycznie. W praktyce jest różnie ale to można przetestować. W MIUI nie ma w sumie nigdzie ustawionych parametrów dla dalvik.vm.dexopt-flags także sami to możemy ustawić. Nie wiem czy MIUI nie wprowadza samemu takich parametrów w kernelu. W zasadzie ciężko to sprawdzić. Może kiedyś sprawdzę to w ramdisku w MI3. W każdym razie linijki do dopisania w build.prop: dalvik.vm.dexopt-flags=v=n,o=v,m=y,u=n (można tu zmieniać te parametry: v(weryfikacja): n/y, m(mapowanie): y/n. u(uniprocessor) nie warto zmieniać na y ponieważ n oznacza korzystanie z wielu rdzeni. Po zmianie tego trzeba wyczyścić dalvik cache: adb shell rm -f /data/dalvik-cache/* Lub ręcznie z recovery. Teoretycznie ta poprawka spowoduje zwolnienie większej ilości pamięci ram. Inne: Rzuciło mi się w oko jeszcze jedno w build.prop dla redmi: # set hidden apps ro.sys.fw.bg_apps_limit=10 Nie ma tego normalnie w lepszych Xiaomi. Nie wiem co to dokładnie robi ale ja sobie to tłumaczę jako: background (bg) apps limit czyli limit aplikacji w tle (lub coś podobnego). Może większa lub mniejsza ilość coś tu zmieni w tym czy i kiedy ubijane są aplikacje przez brak pamięci ram? Tylko teoretyzuję. Warto sprawdzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osekltd Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 (edytowane) Cześć. Zaszalałem i wrzuciłem wszystko do build.prop, potem czyszczenie davilk, no i telefon się nie podniósł. Przywrócilem z backupu, jutro protestuję pojedyńcze zmiany. Edytowane 17 Czerwca 2014 przez osekltd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Hm na pewno coś zrobiłeś źle. Ja już te zmiany i tak testowałem na Redmi. Jeśli wpisujesz to: dalvik.vm.dexopt-flags=v=n,o=v,m=y,u=n To upewnij się, że wcześniej w build.prop nie ma tej samej komendy: dalvik.vm.dexopt-flags= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osekltd Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 (edytowane) Ten zapis uwala mi redmi 1s: debug.composition.type=gpu Może dlatego, że kombinowałem w ustawieniach w opcjach programistycznych, m.in. wymuszenie renderowania GPU? Edytowane 17 Czerwca 2014 przez osekltd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Hm dziwne. Nie powinno tak być. Ale linię dodajesz czy jak napisałem zmieniasz? Teoretycznie można to dodać do init.qcom.post_boot.sh: setprop debug.compositon.type gpu Wysłane z MI3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osekltd Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 (edytowane) Jak zmieniam. PS Na chwilę obecną po zastosowaniu tweaka na davilk, mam więcej wolnej pamięci o około 100 MB. Edytowane 17 Czerwca 2014 przez osekltd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 17 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Hm to całkiem dużo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osekltd Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 A i jeszcze jedno wyhashowałem zapis o limicie aplikacji, dorzuciłem trzy wiersze, i wstawiłem wiersz z davilk. Tak to teraz wygląda: # set hidden apps # ro.sys.fw.bg_apps_limit=10 dalvik.vm.dexopt-flags=v=n,o=v,m=y,u=n com.qc.hardware=true debug.qctwa.statusbar=1 debug.qctwa.preservebuf=1 Skoro pisałeś, że w lepszych modelach go nie ma. I teraz się zastanawiam, co ma wpływ na ilość uwolnionej pamięci? Zestaw aplikacji ten sam, Greenify zainstalowane, a wolnej pamięci więcej o 100 MB. Co do stabilności i czasu życia na baterii, to się wypowiem za klika dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Na pamięć wpływa ten dalvik oczywiście. Wysłane z MI3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulig007 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 (edytowane) Acid, może to ruszyć w Mi2?? Konkretnie komenda na zwiększenie wolnego RAMu. Bo coś nie mogę dojrzeć takiej linijki i nie wiem, czy jest(albo czy może być) to zastosowane w Mi2 Tapatalk User from Mi2s Edytowane 18 Czerwca 2014 przez kulig007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Może ruszyć. Wysłane z MI3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulig007 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 (edytowane) Zastosowałem tweak, ale sam nie wiem, czy podniosło RAM. W każdym bądź razie, telefon wstał, nic nie koliduje z tym wpisem. Nie zaszkodzi mieć go w build.prop Tapatalk User from Mi2s Edytowane 18 Czerwca 2014 przez kulig007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Czy ktoś z redmi 1s obada czy telefon normalnie startuje z takim wpisem? dalvik.vm.execution-mode=int:jit Oraz pytanie, czy zmiana dalvik.vm.heapsize na np. 42 czy tam ile coś da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 ... wstawiasz znalezione w necie tweaki? Just In Time compiler jest w Androidzie od 4.0. Zostaw to. Heapsize teoretycznie możesz zwiększyć. Tylko uważaj bo MIUI ma błąd w swoich build.prop. dalvik.vm.heapsize= pojawia się dwa razy. Raz np. dalvik.vm.heapsize=36m (w MI3) A potem dopiero prawdziwa wartość 512m parę linijek niżej. Sprawdź czy w Redmi nie ma dwóch tych linijek bo MI2 ma domyślnie chyba 384m więc Redmi 1S z 1GB ramu to raczej powinien mieć tak 128m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osekltd Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Jest dwa razy, raz: dalvik.vm.heapsize=36m Drugi raz jest: dalvik.vm.heapsize=256m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 No to ten drugi ma zastosowanie bo build.prop jest czytany od góry... zresztą jak każdy plik. 256 to tez dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Jit używałem w soniaku. Heapsize wygląda ok, więc nie będę tego ruszał. Wklepałem tylko tą linijkę dotyczącą dexopt i zahaszowałem tą z limitem aplikacji. Nie zauważyłem różnicy w ilości zwalnianego ramu. Wysłane z mojego HM 1SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXclusive Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Ja dodałem w build zmieniłem debug.composition.type na gpu i system wstawał bez jakiegoś większego problemu, natomiast zawieszał się aparat... to wrzuciłem apk z mi3 i śmiga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osekltd Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Po użytkowaniu kilka dni, zaobserwowałem nieznaczny + baterii, oraz uwalnianie więcej pamięci tak o około 60 MB. Bez problemu zwalnia mi do 400 MB pamięci. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez osekltd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulig007 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Zmieniłem sobie niedawno linijkę odpowiadającą za renderowanie. Za sugestią @Acida , ustawiłem na GPU (domyślnie w Mi2 było - dyn, czyli tylko dynamiczne mogę przypuszczać). Po zmianie na GPU telefon bardzo dostał kopa płynności. Zobaczymy jak pomęczę telefon dłużej i obciąże trochę RAM. Ale na tą chwilę zmiana na duży plus. Co do baterii, dowiem się pewnie po kilku dniach. Tapatalk User from Mi2s Edytowane 24 Czerwca 2014 przez kulig007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Bez swapa. Wysłane z mojego HM 1SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numb Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Czy którykolwiek poza typowymi dla Qualcomma tweakami nada się do Redmi 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 No ten na limit aplikacji i dexopt. Moje sposoby na optymalizację są uniwersalne dla każdego telefonu, jak skończę testy to w nowym temacie tuta zrobię. Wysłane z mojego HM 1SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablitto83 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 ddr, czekamy Tap tap from MI2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OutSideR Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 potwierdzam po dodaniu linijek z 1. postu mam jakies 450 wolnego ramu i plynniej wsio dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXclusive Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 i gdzie te twoje tłikitiki ddr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Testuję. Wysłane z mojego HM 1SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tku Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Oczywiście pierwsze co robimy do zwiększenia wolnego ramu to wyrzucamy laucher mi a wgrywamy apex launcher . Na plus prawie 100 mb ram i "normalne" ikonki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 (edytowane) Mi launcher ciągnie jakieś 50mb? @edit Niestety trochę się testy przedłużą, muszę przeanalizować kilka błędów, nie wiem czym dokładnie są spowodowane. Wysłane z mojego HM 1SW Edytowane 30 Czerwca 2014 przez ddr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXclusive Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 podziel się to pomożemy w zbiorze informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Obecnie męczę się z gcm push który odpala się dopiero po podświetleniu ekranu. Nie ma to związku z greenify, a w logach czysto. Dojdę do źródła problemu, ale trochę to zajmie, w dodatku chcę nieco zoptymalizować zużycie baterii, oczywiście wszystko metodą chałupniczą . Wysłane z mojego HM 1SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddr Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 (edytowane) Powoli do przodu Przez chwilę było nawet 482 . Teraz sprawdzić czy działa stabilnie. W weekend będę się bawił z gapps. Potem tylko tutorial i na tyle z mojej strony. Wysłane z mojego HM 1SW @edit Poprawka . Ale aplikacje w dalszym ciągu potrafią wywalić. Pieruńsko szybko zajmują pamięć, albo aplikacje są kiepskie i mają wycieki pamięci, albo te całe miui jest skopane. @edit2 Już całkiem stabilna wartość, ale okazuje się że i to za mało. Więc to nie z ilością ramu jest główny problem. Podejrzewam że coś generuje wycieki pamięci lub zaśmieca pamięć błędami. Edytowane 4 Lipca 2014 przez ddr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXclusive Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 u mnie średnio wolnego jest 380 MB, zero wywalania aplikacji, wszystko sobie fajnie chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asffaf Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 A jaki masz rom? Na moim 1s Max wolnego ramu mam max 180 i ciągłe ubijanie apek. Swypniete z RedMi 1s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablitto83 Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 To chyba zależy co w tle chodzi, tyle ramu pozostaje. u mnie po wyczyszczeniu ok. 280, ale jakakolwiek dodatkowa apka w tle i leci w dol na maxa. Ubija glownie messengera, przegladarke, problemy a odtwarzaczem muzyki Tap tap from MI2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się