Jump to content

Płatność zbliżeniowa telefonem mBank


przemo5040
 Share

Recommended Posts

Cześć. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów. Czy ktoś z Was używa płatności zbliżeniowych telefonem w mBanku i używa do nich mi6 ?

Udało się wszystko skonfigurować i teoretycznie powinno udać się zapłacić telefonem ale niestety tak nie jest. Próbowałem już w wielu terminalach. Dostawiam wybudzony telefon i nie dzieje się zupełnie nic. 

Dodam że w teorii nie jest potrzebna żadna dodatkowa aplikacja (AndroidPay itp) wystarczy aplikacja mBank w wersji 3.0 i wyższej.

IMG_20170716_151948.jpg

IMG_20170716_151927.jpg

IMG_20170716_152149.jpg

IMG_20170716_152217.jpg

Edited by przemo5040
Link to comment
Share on other sites

Układ zabezpieczający ustaw HCE.
Ja używam Android Pay i generalnie nie ma problemów.
Zauważyłem tylko, że trzeba prawie środkiem telefonu dotknąć terminala, bo inaczej potrafi nie przeczytać dobrze.
Antena widocznie bliżej środka jest.

Tap, tap, tap, Tapatalk ;)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, szymam napisał:

Tak, ale musi być koniecznie HCE ;)

Dla IKO tak mam jak poniżej i śmiga. Apka koniecznie w autostarcie i brak oszczędzania baterii na niej.

U mnie nie pojawia się do wyboru inna opcja niż Android Pay w tym wypadku powinien być mBank. 

Screenshot_2017-07-16-17-14-22-476_com.android.settings.png

Link to comment
Share on other sites

Też mam mbank i raz działa, raz nie. Też nie mam innego wyboru niż android pay. Co ciekawe w tym samym sklepie raz przechodzi bez problemu, raz wyrzuca info karta nierozpoznana. 

 

Coś mi się wydaje że to problem banku. Niedawno wychodziła aktualizacja ich aplikacji, może coś to zmieniło, niby były jakieś usprawnienia w nfc. 

Edited by Soplus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Temat do zamknięcia. 

Mieliście Panowie rację wystarczy zmienić opcję 'wbudowany układ zabezpieczający' na HCE Wallet.

Nie potrzeba żadnych dodatkowych aplikacji prócz tej od mBanku. Wszystko działa szybko i sprawnie !

IMG_20170718_093622.jpg

Link to comment
Share on other sites

Soplus, nie wiedzieć czemu czasami po restarcie (ROM GLOBAL) ustawienia wracają do "Wbudowanego układu zabezpieczeń", by mieć pewnośc, że zapłacisz (ja tak robie i zawsze działa) przed wejściem do sklepu lub w nim sprawdzam sobie ustawienia i odpalam apke mBanku, do tej pory telefon mnie nie zawiódł :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nie wiem czy pozostali mają ten sam problem ale zauważyłem jedno, że mogę wykonać zaledwie 3 płatności telefonem po czym każda kolejna nie zostanie autoryzowana do momentu restartu urządzenia. Oprócz tego każda z płatności powyżej 50zł również nie zostaje realizowana. Rozmawiałem z konsultantem z działu płatności zbliżeniowych mBanku i wpadliśmy na jeden trop, że można wykonać maksymalnie 3 płatności bez odblokowywania telefonu. (Dodam, że przy każdej płatności mam włączony ekran, aplikacje mBanku, włączony transfer danych oraz nfc) ale może to mieć coś z tym wspólnego np występuje jakiś błąd który informuje że w momencie płatności ekran jest zablokowany.  

Dziś nawet dla testu podzieliłem swoje zakupy na 4 płatności i w tym samym terminalu udało mi się zapłacić trzykrotnie po czym czwarta płatność już nie przeszłą (informacja na wyświetlaczu "Jeszcze raz zbliż telefon do terminala) i tak można w nieskończoność. Po restarcie urządzenia dokonałem płatności bez problemu. 

nieudana płatność.png

Edited by przemo5040
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, szymam napisał:

To ciekawe. Ja płacę iPKO praktycznie bez ograniczeń. Jest tak, że po zalogowaniu odciskiem palca mam kilka płatności bez potwierdzania(do 50zł), ale po którymś razie ukazuję się komunikat, żeby w celu dalszych płatności wprowadzić pin. Może mBank ma podobną zasadę z tymi trzeba płatnościami?

Dokonywałem płatności telefonem wiele razy również tych powyżej 50zł i nigdy nie wyświetliła mi się możliwości wpisania PINu. Po prostu przy próbie płatności powyżej 50zł wyświetla się komunikat "Jeszcze raz zbliż telefon do terminala'. I od tego momentu aż do restartu urządzenia żadna inna płatność nie przejdzie (nawet ta poniżej 50zł). Oprócz tego jak już pisałem powyżej  mogę wykonać zaledwie 3 płatności poniżej 50zł po czym kolejne aż do momentu restartu urządzenia nie uzyskają autoryzacji.

Link to comment
Share on other sites

Czy obowiązkowe jest trzymanie appek bankowych w autostarcie? A może "Dotknij i zapłać" które ma ustawione np IKO domyslnie samo odpali appke w tle po wykryciu terminala przez NFC? Tak to powinno działać IMHO. Z resztą w opisie działania płatności zbliżeniowych IKO nie ma wzmianki że IKO ma być uruchomione. Musi być wybudzony telefon.

Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestiI?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem mi6, jednak przed przejściem na miui polska chciałbym dowiedzieć się czym jest spowodowany poniższy problem.

Telefon kupiony z TomTop, z softem 8.2.2.0 jednak Android Pay jak i miunlock wskazują, że bootloader jest odblokowany, jak jest to możliwe?

Screenshot_2017-08-18-21-11-10-239_com.android.settings.pngScreenshot_2017-08-18-21-16-16-144_com.google.android.gms.png

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, ToxXx napisał:

Telefon kupiony z TomTop, z softem 8.2.2.0 jednak Android Pay jak i miunlock wskazują, że bootloader jest odblokowany, jak jest to możliwe?

No wskazuje że odblokowany. Jak, to zapytaj sprzedawcy, jeżeli sam tego nie robiłeś. Ja bym wgrał od nowa MiFlashem global dev, wystąpił o pozwolenie na odblokowanie, (w międzyczasie zablokował komendą fastboot oem lock) i odblokował jak ci to potrzebne oficjalnie. Potem możesz wgrać rom eu, albo global stable na których płatności będą działały. Trochę skomplikowane, ale wykonalne i będziesz wiedział na czym stoisz.

Edited by FromWP
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, ToxXx napisał:

W miunlock wyskakuje mi komunikat, że nie można zweryfikować urządzenia. Chociaż dziwne, że nowy telefon miał odblokowany BT. 

Jak chcesz dodać konto i urządzenie? No dziwne że odblokowany bl, a w zasadzie podejrzane, dlatego napisałem co bym zrobił na twoim miejscu, żeby mieć wszystko poukładane i pod kontrolą.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ToxXx napisał:

Telefon kupiony z TomTop, z softem 8.2.2.0 jednak Android Pay jak i miunlock wskazują, że bootloader jest odblokowany, jak jest to możliwe?

U mnie mi6 z tomtop miala zablokowany bootloader ale nie miałem folii na obiektywach od aparatu ;o

czyżby sprzedawali jakieś egzemplarze po zwrotowe? 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ToxXx napisał:

Konto do miunlock jest dodane już przy poprzednim telefonie, więc pozwolenie nadal aktualne. Jedynie podpinajac tel w trybie fastboot i klikając unlock wyskakuje błąd w weryfikacji.

Chodzi mi o to w opcjach programistycznych. To że masz już pozwolenie tym lepiej i tym bardziej zrobił bym to co napisałem wcześniej. Jak masz odblokowany bl, to nic dziwnego że weryfikacja wariuje, bo chcesz odblokować tel luż odblokowany (nie wiadomo jak, może przez "skrakowany" bl).

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, quaqua napisał:

U mnie mi6 z tomtop miala zablokowany bootloader ale nie miałem folii na obiektywach od aparatu ;o

czyżby sprzedawali jakieś egzemplarze po zwrotowe? 

"kontrola jakości" - sprawdzają każdą sztukę przed wysyłką
zwróć uwagę, że pudełko jest owszem zaplombowane, ale ma naklejkę z napisem quality control pass, a nie literki "CY", tak jak przy telefonach zapakowanych oryginalnie
też się trochę zdziwiłem gdy zauważyłem brak foli na obiektywach, ale te zielone naklejki wszystko wyjaśniły

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, FromWP napisał:

Chodzi mi o to w opcjach programistycznych. To że masz już pozwolenie tym lepiej i tym bardziej zrobił bym to co napisałem wcześniej. Jak masz odblokowany bl, to nic dziwnego że weryfikacja wariuje, bo chcesz odblokować tel luż odblokowany (nie wiadomo jak, może przez "skrakowany" bl).

Dzięki za pomoc :)
Wstępnie spróbuję bezpośrednio przejść na miuipolska.
A czy przypadkiem jedyny global na mi6 to nie jest ten china 8.2.2.0 który miałem od nowości?
 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, ToxXx napisał:

A czy przypadkiem jedyny global na mi6 to nie jest ten china 8.2.2.0 który miałem od nowości?

Global stable, nie wiem czy jedyny, ale ten twój to  najnowszy. Jest jeszcze global dev 7.8.18 z Miui 9 (też płatności mogą nie działać, nawet jak zablokujesz bl).  http://en.miui.com/download-326.html  A china to inne romy.

Link to comment
Share on other sites

U mnie wystapiła dziwna sprawa. Zainstalowałem miuipolska na juz odblokowany bl a mimo to dziala android pay, tzn nie wyswietla powyzszego komunikatu. 

Ale na miuipolska wszystko działa poprawnie i nie trzeba używać już magsika, mimo odblokowanego BL. Jedynie co mnie zastanawia to dlaczego u mnie działa Android Pay skoro posiadam roota.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem Mi 6 Global i chciałbym zainstalować na nim MiuiPolska. Ważną dla mnie rzeczą jest płatność telefonem. Wiem, że po tym zabiegu płatności nie działają. Znalazłem poradnik jak to ominąć i tu moje pytanie - czy ktoś z kto tego używa może się tutaj wypowiedzieć ? Działa z aplikacją i kartą mBanku ? Czy po każdej aktualizacji romu trzeba wszystko powtarzać ? Ogólnie warto instalować MuiPolska ?

Edited by zawi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam, nie wiem czy to do końca dobre forum na takie pytanie, ale raczej mnie nikt nie zje, więc warto spróbować, bo nie jestem pewien do końca o co chodzi a nie potrafię znaleźć jeszcze takiego problemu, otóż:

Posiadam konto w Mbanku z kartą Visa, oraz Xiaomi Mi6 z MIUI9, kupiony kilka dni temu, nie bawiłem się w żadne rooty i tym podobne cuda, soft jest taki jaki mi się zaktualizował w telefonie, globalny rzecz jasna, sprzęt kupiony tutaj w Polsce, w sklepie. No i sytuacja jest taka: Dodałem swoją kartę z MBanku do Android Pay, wszystko poszło bez problemu, telefon stwierdził, że karta jest gotowa do płatności. Pobrałem również osobno Android Pay na telefon, żeby mieć podgląd na tą kartę, też nie widać, żeby było coś nie tak, pokazuje kartę i że jest dodana z Mbanku, niby śmiga.

Idę do sklepu i próbuje zbliżyć telefon, to jedyne co z tego wyszło to terminal zasyczał coś w rodzaju komunikatu "Użyj innego terminalu lub karty", idę do innego sklepu z innym terminalem i niestety to samo.

Według zaleceń z internetu sprawdziłem również ten certyfikat bezpieczeństwa poprzez aplikacje ze sklepu, stwierdziło, że certyfikat jest w porządku. Mam również dodana blokadę ekranu na wzór i odcisk palca.

Wiecie może z czego wynika ten problem, ktos ma coś podobnego? Może trzeba dodać jakieś uprawnienia dla aplikacji? Wiem, że pewno powinienem wiedzieć takie pierdoły, ale jestem nowy jeśli chodzi o tą markę i jeszcze nie do końca obeznany. Dziękuje z góry za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj tego:

wejdź w aplikacje, wybierz tę od płatności, inne uprawnienia i sprawdź jaki status ma NFC jeśli pytajnik to zmień  na zezwól.

następnie bateria i wydajność, zarządzaj użyciem baterii przez aplikacje, wybierz aplikacje tu wybierz ta od płatności i daj jej bez ograniczeń.

u mnie zadziałało ale na ING.

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki 

Dnia 15.11.2017 o 22:25, Sentitos napisał:

Spróbuj tego:

wejdź w aplikacje, wybierz tę od płatności, inne uprawnienia i sprawdź jaki status ma NFC jeśli pytajnik to zmień  na zezwól.

następnie bateria i wydajność, zarządzaj użyciem baterii przez aplikacje, wybierz aplikacje tu wybierz ta od płatności i daj jej bez ograniczeń.

u mnie zadziałało ale na ING.

 

Warto spróbować, przedstawię te funkcje i jutro spróbuję zapłacić w zabce, faktycznie to moze byc problem bo byl u mnie znak zapytania

 

Update od poprzedniego posta: Niestety nie pomogło, dokładnie ten sam komunikat. Kontaktowałem się z infolinią mbanku i Pan który mnie obsługiwał, stwierdził, że jeśli mam MIUI to nie jest możliwe wykonanie płatnośći android pay, to prawda?

 

Czy może pomaga zainstalowanie tego softu z miui poland? Bo jestem naprawdę w kropce...

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Kizbo napisał:

Kontaktowałem się z infolinią mbanku i Pan który mnie obsługiwał, stwierdził, że jeśli mam MIUI to nie jest możliwe wykonanie płatnośći android pay, to prawda?

Nie, to nieprawda.

Link to comment
Share on other sites

No teraz pisałem z Panią na czacie i stwierdziła, że karta bankowa jest niepoprawnie dodana, bo coś poszło nie tak z autoryzacją, dodałem na nowo i się okaże, chociaż teraz faktycznie pokazało mi się jakieś potwierdzenie smsem przy dodawaniu karty ktorego wcześniej nie miałem. Aczkolwiek kompetencje pracowników pozostawiają wiele do życzenia jeśli tak było...

 

Niestety, po udaniu się do sklepu i po tych kombinacjach z dodawaniem karty dzieje się dokładnie to samo. Czy ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może poskutkować?

Link to comment
Share on other sites

  • Nezumi locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...