szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

6 godzin temu, mariusz13 napisał:

U mnie nic nie puka,teraz się hulajka ładuje,zobaczę później,ale 30 km to trochę dużo na chodnik,pytanie jak z żywotnością silnika przy ekonomicznej jeździe 650 w

Jechalem ulicą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
nie polecam , zluzuje silnik po puszczeniu gazu , po dodaniu jest takie pukniecie , nie jestem pewien czy to zdrowe dla silniczka i troche jest to denerwujące wiec zostawiłem

Wersja Pro z ustawiona większa mocą i wyłączonym kersem... tak.

Nazywają ten dźwięk „clonk”

 

Silnikowi się nic nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji wynika, że stuknięcie związane jest z tym, że kiedy jedziemy na luzie z wyłączonym kersem - powiedzmy 23km/h - i lekko wciśniemy manetkę - manetką kontrolujemy szybkość - więc system próbuje nas zwolnić do tej niskiej prędkości którą "wybraliśmy" manetką.

Zauważyłem że zjawisko nie występuje jeśli oda razu, szybko wciskam manetkę do końca - wtedy system chce nas przyspieszyć do maksymalnej szybkości więc nie szarpie silnikiem który by hamował. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
19 godzin temu, sebekcrx napisał:

nie polecam , zluzuje silnik po puszczeniu gazu , po dodaniu jest takie pukniecie , nie jestem pewien czy to zdrowe dla silniczka i troche jest to denerwujące wiec zostawiłem

 

Masz luz na widelcu. Jak wyregulujesz zniknie pukanie. Jak zostawisz, ruchy przód tył będą niszczyć łożyska w połączeniu widelec - podest. Przy dokręcaniu śruby z wyczuciem, tak by nie było wyczuwalnych oporów przy skręcaniu kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, sebamac napisał:

 

Masz luz na widelcu. Jak wyregulujesz zniknie pukanie. Jak zostawisz, ruchy przód tył będą niszczyć łożyska w połączeniu widelec - podest. Przy dokręcaniu śruby z wyczuciem, tak by nie było wyczuwalnych oporów przy skręcaniu kierownicy.

Ktora sroba to sie reguluje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mariusz13 napisał:

Dostałaś i założyłaś już tą 120?Znajomek któremu zamawiałem i zakładałem 120,zawraca mi gitarę,o montaż u niego tego HB-100.Tak się zastanawiam jak się z tego wyślizgać,adapter,rzeźbienie go itd,a tak serio po prostu czy to się mieści HB-100 plus tarcza z PRO 120. Z tego co widzę,wydaje mnie się że zostało zeszlifowane mocowanie hamulca-dobrze patrzę?Rozumiem żeby adapter miał sensowną grubość?

Jeszcze nie dostałam tarczy.

Co do szlifowania mocowania hamulca, to ja niczego nie szlifowałam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, czy m365 pro ma taki sam sterownik jak m365 ? Pytam bo moja po wymianie sterownika w serwisie jest jak by trochę słabsza i się zastanawiam czy mi sterownika o zwykłej m365 nie założyli  (jeśli to w ogóle możliwe).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.09.2019 o 06:33, pixelq napisał:

Coś mi tu nie pasuje... BLE 10201 ok, bo wsadzono podróbkę panelu.
Ale nie kumam czemu BMS tez pokazuje 10201 ?

Odwróć proszę swoje zmiany, zrób check version i zdradź jakie masz wersje ?

Sprawdziłem wszystkie kabelki, wydają się w porządku, poniżej zdjęcia jak to wygląda. 

received_1129029000626544.jpeg

received_918366421876361.jpeg

received_523183111773673.jpeg

received_512440986264335.jpeg

received_397440497627403.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, czy m365 pro ma taki sam sterownik jak m365 ? Pytam bo moja po wymianie sterownika w serwisie jest jak by trochę słabsza i się zastanawiam czy mi sterownika o zwykłej m365 nie założyli  (jeśli to w ogóle możliwe).
Takie same sterowniki są, czasami różne tranzystory wkładali, ale to w obu emkach (zwyklej i pro) tak jest, wiec nigdy nie wiesz co trafisz.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale inne tranzystory oznaczają że może być inna moc?

Drugie pytanie, to skoro sterowniki są takie same to można do zwykłej m365 założyć silnik od m365 pro 300wat i tym samym mieć trochę większą moc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nie - tu tranzystory nie maja znaczenia.

Tak - można założyć silnik do m365 z pro.

 

Sprawdziłem wszystkie kabelki, wydają się w porządku, poniżej zdjęcia jak to wygląda. 

 

Coś jest nie tak z wtyczka i/lub przewodami podłączonymi do klamki.

Może ew. są przekręcone przewody.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale inne tranzystory oznaczają że może być inna moc?
Drugie pytanie, to skoro sterowniki są takie same to można do zwykłej m365 założyć silnik od m365 pro 300wat i tym samym mieć trochę większą moc?
Inne oznaczaja ze sa bardziej lub mniej wytrzymałe, z moca nie powinni byc odczuwalnych różnic.

Mozna do zwykłej założyć sionik od pro.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Lukaszlukasz napisał:

Inne oznaczaja ze sa bardziej lub mniej wytrzymałe, z moca nie powinni byc odczuwalnych różnic.

Mozna do zwykłej założyć sionik od pro.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka
 

Silnik można założyć ale czy po samym założeniu silnika zyskujemy moc taką jaka pro? Czy trzeba inny soft do sterownika wgrać itp. Przecież to jaką moc ma silnik zależy od tego ile prądu pchnie w silnik sterownik a nie od tego jaki silnik podłączymy do sterownika. Równie dobrze można by podłączyć silnik 2000w do tego samego sterownika i co będziemy mieć 2000w na kole - oczywiście nie. 

Wydaje mi się że sterowniki od m365 a od m365 pro choć z wyglądu są takie same to chyba się czymś jednak różnią ( może tylko oprogramowaniem) bo w sprzedaży choćby na allegro są informacje o tym że ten nadaje się do pro a inny tylko do m365.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno jest to kwestia innego oprogramowania, żeby podać większą moc, inna jest chrakterystyka na trybach, bo są trzy a nie dwa itp. Natomiast mi się wydaje, że różnice mogą być w tych tranzystorach. Przecież jeśli tranzystor daje większą moc, która nie jest to w zakresie jego pracy, to przez takie obciążenie się na pewno bardziej grzeje i może ulec uszkodzeniu. Wydaje mi się, że różnica jeśli jest w hardware, to właśnie inne są tranzystory, no i może wyższe zabezpieczenie. Trzeba by porównać, nawet naocznie, ale nawiązując do:

 

26 minut temu, gucio napisał:

bo w sprzedaży choćby na allegro są informacje o tym że ten nadaje się do pro a inny tylko do m365.

 

Ciężko będze, bo nie wiedząc który jest do PRO a który nie, trzeba zawierzyć sprzedającemu. Może się okazać, że jeśli się nie różnią niczym, to po prostu sprzedający daje wyższą cenę dla wersji niby PRO, tak jak z każdą częścią jest. Do zwykłej taniej,. do PRO - drożej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Jeśli weźmie się ostatnie wersje m365 i pro to nie ma żadnej różnicy w kontrolerze.
Sprawdzone naocznie.

Jakby jednak ktoś dłubał i chciał sprawdzić to proszę
Kontroler m365
049104f1fb93d6713aad76aa94604f7f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 15.09.2019 o 21:14, pixelq napisał:

Jeśli weźmie się ostatnie wersje m365 i pro to nie ma żadnej różnicy w kontrolerze.
Sprawdzone naocznie.

Jakby jednak ktoś dłubał i chciał sprawdzić to proszę
Kontroler m365

A taki jest u mnie w m365pro po wymianie w serwisie na pierwszy rzut oka niby takie same ale czy na pewno...

IMG_20190905_120745.jpg

Edited by mrosi
Edycja cytowanej zawartości przekracza możliwości...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć mam mały problem, po dodaniu LCD od Ali wgrałem soft DRV 155 pro, ponadto podmieniłem BMS na 115 i zauważyłem że bateria cały czas się ładuje ponad nominalną pojemność, gdy doszła do 7810 mAh mimo 100% dalej się ładowała, spadał tylko prąd ładowania do 400 mA. Macie jakiś pomysł żeby to ogarnąć? Próbowałem z BMS 116 i też to samo. Teraz wgrałem 107 ale jeszcze nie testowałem. Podczas ładowania na telefonie kontroluje poziom naładowania i gdy dojdzie do 100% odłaczam ładowarkę. Nadmieniam, że mam oryginalną baterię 7800mAh.

 

A czy firmware DRV jest odpowiedzialny za ładowanie, jeśli tak to chyba już wiem gdzie popełniłem błąd, wgrałem soft od gościa który zrobił go pod siebie, bo ma większą baterie,  w opisie przeróbki napisał "Skoro baterię “mam już jak w wersji pro”" 

Edited by Tonick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Pojemność baterii jest w oprogramowaniu BMSa w DRV jej nie ma.

Podejrzewam raczej, iż w oprogramowaniu DRV jest włączona opcja

Remove charging mode: Yes - Fixes issue of scooter going into charge mode with an external battery connected in parallel.

Czyli delikwent zamontował dodatkową baterię.

 

Tak czy siak jak piszesz BMS świetnie sobie radzi ponieważ poczuł, że bateria jest naładowana i zaczął pobierać minimalny prąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też się ładuje po 100% zwykle do poziomi 7815-7830mAh. Prąd ładowania zawsze jakiś będzie, bo w końcu masz uruchomiony kontroler baterii, płytkę BLE co zużywa energię. 

Edited by cichy45

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotarł wyświetlacz z amalibay. Mam zwykłą M365 z dołożoną baterią.

Jaki soft i gdzie powinienem wgrać przed / po dołączeniu wyświetlacza? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwna rzecz- mam koła 10", wreszcie się wziąłem za downgrade aby wgrać zmodowany soft. Do rzeczy: ustawiłem prędkość max na 32km/h aby jechać na pewno 30, wcześniej jechałem 30 bez modowania, lecz hulajka myślała że jedzie 26, z wheel multiplier 315, czyli niby tym do 10" jedzie 27 max i myśli że jedzie 31, jak wpisałem wheel multiplier 400 to jedzie te 30km/h ale myśli że jedzie 17 O_o Czyli wychodzi na to że aby mieć poprawny odczyt prędkości i jechać z żądaną prędkością, należy tą prędkość pomnożyć razy 1.17, tylko skąd się wzięło te 17km/h? ;)

Edited by piciu256
Błąd, potwierdzony

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, piciu256 said:

Dziwna rzecz- mam koła 10", wreszcie się wziąłem za downgrade aby wgrać zmodowany soft. Do rzeczy: ustawiłem prędkość max na 32km/h aby jechać na pewno 30, wcześniej jechałem 30 bez modowania, lecz hulajka myślała że jedzie 26, z wheel multiplier 315, czyli niby tym do 10" jedzie 27 max i myśli że jedzie 31, jak wpisałem wheel multiplier 400 to jedzie te 30km/h ale myśli że jedzie 17 O_o Czyli wychodzi na to że aby mieć poprawny odczyt prędkości i jechać z żądaną prędkością, należy tą prędkość pomnożyć razy 1.17, tylko skąd się wzięło te 17km/h? ;)

Hmm...

z czysto geometrycznego punktu widzenia stosunek obwodów kół 8.5 i 10 cali to 1.17647.

dlatego jako multiplier próbowałbym wpisać 293 aby myślała że jedzie tyle ile rzeczywiście jedzie :)

też jeżdze na 10" i mam w planie grzebanie w sofcie ale jeszcze sie jakoś nie zebrałem . jak już dojdziesz do dobrych cyferek to nie zapomnij sie podzielić :)

edit: i dodam jeszcze że przy  mojej wadze (około 120 kg w pełnym rynsztunku) na kołach 10" ledwo dobijam z rzeczywistą (z gps) prędkością do 27km/h, ale tylko jak mam koła dobrze dopompowane :) (tak z 5-6 bar) . tak więc te oczekiwane 30 km/h to tylko z górki i z wiatrem :)

na 8.5" hulajka była duuuużo żwawsza, ale mniej komfortowa :)

 

Edited by Sucharek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wydedukowałem wyżej- wygląda na to że w sofcie wartość mnożnik obrotu koła jest obecna w 2ch miejscach niezależnych od siebie- programu określającego prędkość, oraz programu liczącego prędkość... Jeśli to ma sens lol W każdym razie te 2 równania zdają się mieć odwrotnie zastosowany mnożnik prędkości obrotowej, także ostatecznie przy mnożniku 315 (dającym poprawny odczyt prędkości) aby uzyskać prędkość jazdy ~30km/h wpisałem 37, testy potwierdziły moją tezę- prędkość zczytana z hulajnogi zgadza się idealnie (+-0.5km/h) z prędkością rzeczywistą (GPS) także uważam to za sukces :) Teraz zasięg pozostały i przebieg powinny się zgadzać z rzeczywistością, co było moim zamiarem. 

Także mnożnik obrotów trzeba podzielić przez 1.17 a oczekiwaną prędkość maksymalną należy pomnożyć razy 1.17, dla pewności dobrze wyłączyć także ogranicznik do 35km/h, nie sprawdzałem czy miesza, ale myślę że lepiej nie ryzykować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadąc dzisiaj z pracy do domu wlaczylem gps zeby zobaczyc predkosc. Czasami dobijalo do 25 ale z reguly 23 km/h. I nie chce isc szybciej.
Po okolo 6 km bateria 60%. Silnik cieply. Opony i z tylu i z przodu cieple ( w obu cisnienie okolo 3.5 bara).

Myslicie ze zmiana mnioznika mocy silnika cos mi poprawi?

Chyba czas na diete


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak jak wydedukowałem wyżej- wygląda na to że w sofcie wartość mnożnik obrotu koła jest obecna w 2ch miejscach niezależnych od siebie- programu określającego prędkość, oraz programu liczącego prędkość... Jeśli to ma sens lol W każdym razie te 2 równania zdają się mieć odwrotnie zastosowany mnożnik prędkości obrotowej, także ostatecznie przy mnożniku 315 (dającym poprawny odczyt prędkości) aby uzyskać prędkość jazdy ~30km/h wpisałem 37, testy potwierdziły moją tezę- prędkość zczytana z hulajnogi zgadza się idealnie (+-0.5km/h) z prędkością rzeczywistą (GPS) także uważam to za sukces Teraz zasięg pozostały i przebieg powinny się zgadzać z rzeczywistością, co było moim zamiarem. 
Także mnożnik obrotów trzeba podzielić przez 1.17 a oczekiwaną prędkość maksymalną należy pomnożyć razy 1.17, dla pewności dobrze wyłączyć także ogranicznik do 35km/h, nie sprawdzałem czy miesza, ale myślę że lepiej nie ryzykować. 

Czy dobrze kumam, ze powinienem ustawic 315 i 37 jako max?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, pixelq napisał:

Pojemność baterii jest w oprogramowaniu BMSa w DRV jej nie ma.

Podejrzewam raczej, iż w oprogramowaniu DRV jest włączona opcja

Remove charging mode: Yes - Fixes issue of scooter going into charge mode with an external battery connected in parallel.

Czyli delikwent zamontował dodatkową baterię.

 

Tak czy siak jak piszesz BMS świetnie sobie radzi ponieważ poczuł, że bateria jest naładowana i zaczął pobierać minimalny prąd.

Dziękuję Ci bardzo serdecznie za odpowiedź i pomoc.

Podmienie DRV i wszystko będzie dobrze, mam nadzieję. 

Dam znać. 

 

Podmieniłem DRV i wszystko wróciło do normy, cykl ładowania kończy się prawidłowo. 

A czy wiecie może czym się różnią wersje BMS np. 107 od 115?

Edited by Tonick
Testowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciepłe opony i ciepły silnik oznaczają tylko i wyłącznie spore obciążenie, możesz zwiększyć moc jak chcesz jechać szybciej, ale to da większe obciążenie silnika.

Dobrze kumasz, jak chcesz jechać rzeczywiście 30, to ustawiasz mnożnik 315 wedle ich rekomendacji i prędkość max 37, jeśli mocy wystarczy to te 30 pojedziesz ;) Ja 55 ważę także problemów z tym nie mam, zasięg realny 25km nie po płaskim, z V~ 25km/h (Vmax 30) osobiście ustawiłem moc 600W (mnożnik mocy 42979)- trochę większa niż fabryczna, bez zauważalnego spadku sprawności, ponoć max co ten silnik efektywnie przyjmuje to 800W- powyżej tylko się mocniej grzeje bez większego przyspieszenia. IMHO jeśli zależy na zasięgu, 700W byłoby optymalne dla kogoś komu brakuje mocy. 

@Sucharek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

A czy wiecie może czym się różnią wersje BMS np. 107 od 115?

Jest już nawet BMS 126

W stosunku do 115 poprawiono błędne odczyty termostatów co kończyło się problemami szczególnie z wersja Pro.

 

A na zimę mała modyfikacja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.07.2019 o 15:36, sziva napisał:

Zamontowałam dzisiaj błotniki SKS do hulajnogi, uzupełniłam smar w łożyskach w tylnym kole, zamontowałam też nową tarczę, gdyż stara była krzywa. Tak to się prezentuje:

Co to za tarcza? Dasz namiary?

Edited by mrosi
Czy edycja cytowanej zawartości sprawia ból...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/20/2019 at 7:43 AM, piciu256 said:

Ciepłe opony i ciepły silnik oznaczają tylko i wyłącznie spore obciążenie, możesz zwiększyć moc jak chcesz jechać szybciej, ale to da większe obciążenie silnika.

Dobrze kumasz, jak chcesz jechać rzeczywiście 30, to ustawiasz mnożnik 315 wedle ich rekomendacji i prędkość max 37, jeśli mocy wystarczy to te 30 pojedziesz ;) Ja 55 ważę także problemów z tym nie mam, zasięg realny 25km nie po płaskim, z V~ 25km/h (Vmax 30) osobiście ustawiłem moc 600W (mnożnik mocy 42979)- trochę większa niż fabryczna, bez zauważalnego spadku sprawności, ponoć max co ten silnik efektywnie przyjmuje to 800W- powyżej tylko się mocniej grzeje bez większego przyspieszenia. IMHO jeśli zależy na zasięgu, 700W byłoby optymalne dla kogoś komu brakuje mocy. 

@Sucharek

Potestowałem w weekend.

mnożnik 315 ok, predkość zgodna z gps.

max predkość 37 nic nie zmienia - jade max 25, a z górki 28. Wsadziłem mojego 14 letniego syna na testy (40 kg :) ) i tez max pojechał 26km/h na płaskim

mnożnik mocy ustawiony na 700W i czuć to wyrażnie (wreszcie dobijam do 25km/h). zużycie baterii około 10% większe niż na oryginalnych ustawianiach. temp silnika taka jak była czyli - ciepły :) dynamika wróciła prawie jak do oryginału na oponkach 8.5.

co ciekawe apka dashbord M356 jako moc zużywaną w czasie jazdy ciągle pokazuje max 550W.

 

edit:

tak się jeszcze teraz zastanawiam nad max predkoscia - chyba bład z mojej strony bo nie zdjąłem hard ogranicznika 35km/h 

Edited by Sucharek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zauważyłem za pojawiły się u mnie lekkie luzy na kierownicy przy kręceniu nią w lewo/prawo. Na liczniku już ponad 300km. I teraz:

1. Czym są one powodowane (którym elementem)?

2. Jak się ich pozbyć?

3. Czy są niebezpieczne, oznaczają możliwość pęknięcia czegoś, awarii? 

 

Wersja hulajnogi ze stalowym mechanizmem składania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now