sebekcrx Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 6 godzin temu, mariusz13 napisał: U mnie nic nie puka,teraz się hulajka ładuje,zobaczę później,ale 30 km to trochę dużo na chodnik,pytanie jak z żywotnością silnika przy ekonomicznej jeździe 650 w Jechalem ulicą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 nie polecam , zluzuje silnik po puszczeniu gazu , po dodaniu jest takie pukniecie , nie jestem pewien czy to zdrowe dla silniczka i troche jest to denerwujące wiec zostawiłemWersja Pro z ustawiona większa mocą i wyłączonym kersem... tak.Nazywają ten dźwięk „clonk” Silnikowi się nic nie dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Z moich obserwacji wynika, że stuknięcie związane jest z tym, że kiedy jedziemy na luzie z wyłączonym kersem - powiedzmy 23km/h - i lekko wciśniemy manetkę - manetką kontrolujemy szybkość - więc system próbuje nas zwolnić do tej niskiej prędkości którą "wybraliśmy" manetką. Zauważyłem że zjawisko nie występuje jeśli oda razu, szybko wciskam manetkę do końca - wtedy system chce nas przyspieszyć do maksymalnej szybkości więc nie szarpie silnikiem który by hamował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 19 godzin temu, sebekcrx napisał: nie polecam , zluzuje silnik po puszczeniu gazu , po dodaniu jest takie pukniecie , nie jestem pewien czy to zdrowe dla silniczka i troche jest to denerwujące wiec zostawiłem Masz luz na widelcu. Jak wyregulujesz zniknie pukanie. Jak zostawisz, ruchy przód tył będą niszczyć łożyska w połączeniu widelec - podest. Przy dokręcaniu śruby z wyczuciem, tak by nie było wyczuwalnych oporów przy skręcaniu kierownicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekcrx Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 7 godzin temu, sebamac napisał: Masz luz na widelcu. Jak wyregulujesz zniknie pukanie. Jak zostawisz, ruchy przód tył będą niszczyć łożyska w połączeniu widelec - podest. Przy dokręcaniu śruby z wyczuciem, tak by nie było wyczuwalnych oporów przy skręcaniu kierownicy. Ktora sroba to sie reguluje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sziva Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 9 godzin temu, mariusz13 napisał: Dostałaś i założyłaś już tą 120?Znajomek któremu zamawiałem i zakładałem 120,zawraca mi gitarę,o montaż u niego tego HB-100.Tak się zastanawiam jak się z tego wyślizgać,adapter,rzeźbienie go itd,a tak serio po prostu czy to się mieści HB-100 plus tarcza z PRO 120. Z tego co widzę,wydaje mnie się że zostało zeszlifowane mocowanie hamulca-dobrze patrzę?Rozumiem żeby adapter miał sensowną grubość? Jeszcze nie dostałam tarczy. Co do szlifowania mocowania hamulca, to ja niczego nie szlifowałam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 w filmie nie chodzi tylko o hulajnogę, lecz o to, że taki środkiem transportu wolni (swobodni) weekendowa odskocznia od problemów naszych emek Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 jak na szybko poradzić sobie z luzami na zaczepie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Panowie, czy m365 pro ma taki sam sterownik jak m365 ? Pytam bo moja po wymianie sterownika w serwisie jest jak by trochę słabsza i się zastanawiam czy mi sterownika o zwykłej m365 nie założyli (jeśli to w ogóle możliwe). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani90 Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Dnia 11.09.2019 o 06:33, pixelq napisał: Coś mi tu nie pasuje... BLE 10201 ok, bo wsadzono podróbkę panelu. Ale nie kumam czemu BMS tez pokazuje 10201 ? Odwróć proszę swoje zmiany, zrób check version i zdradź jakie masz wersje ? Sprawdziłem wszystkie kabelki, wydają się w porządku, poniżej zdjęcia jak to wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukaszlukasz Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Panowie, czy m365 pro ma taki sam sterownik jak m365 ? Pytam bo moja po wymianie sterownika w serwisie jest jak by trochę słabsza i się zastanawiam czy mi sterownika o zwykłej m365 nie założyli (jeśli to w ogóle możliwe).Takie same sterowniki są, czasami różne tranzystory wkładali, ale to w obu emkach (zwyklej i pro) tak jest, wiec nigdy nie wiesz co trafisz.Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 @Dani90 patrząc na zdjęcia wszystko wydaje się być w porządku Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Ale inne tranzystory oznaczają że może być inna moc? Drugie pytanie, to skoro sterowniki są takie same to można do zwykłej m365 założyć silnik od m365 pro 300wat i tym samym mieć trochę większą moc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Nie - tu tranzystory nie maja znaczenia.Tak - można założyć silnik do m365 z pro. Sprawdziłem wszystkie kabelki, wydają się w porządku, poniżej zdjęcia jak to wygląda. Coś jest nie tak z wtyczka i/lub przewodami podłączonymi do klamki.Może ew. są przekręcone przewody. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 3 minuty temu, pixelq napisał: Tak. Nie wiem czy do mnie piszesz ale zadałem dwa pytania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukaszlukasz Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Ale inne tranzystory oznaczają że może być inna moc? Drugie pytanie, to skoro sterowniki są takie same to można do zwykłej m365 założyć silnik od m365 pro 300wat i tym samym mieć trochę większą moc?Inne oznaczaja ze sa bardziej lub mniej wytrzymałe, z moca nie powinni byc odczuwalnych różnic.Mozna do zwykłej założyć sionik od pro.Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 8 minut temu, Lukaszlukasz napisał: Inne oznaczaja ze sa bardziej lub mniej wytrzymałe, z moca nie powinni byc odczuwalnych różnic. Mozna do zwykłej założyć sionik od pro. Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka Silnik można założyć ale czy po samym założeniu silnika zyskujemy moc taką jaka pro? Czy trzeba inny soft do sterownika wgrać itp. Przecież to jaką moc ma silnik zależy od tego ile prądu pchnie w silnik sterownik a nie od tego jaki silnik podłączymy do sterownika. Równie dobrze można by podłączyć silnik 2000w do tego samego sterownika i co będziemy mieć 2000w na kole - oczywiście nie. Wydaje mi się że sterowniki od m365 a od m365 pro choć z wyglądu są takie same to chyba się czymś jednak różnią ( może tylko oprogramowaniem) bo w sprzedaży choćby na allegro są informacje o tym że ten nadaje się do pro a inny tylko do m365. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Na pewno jest to kwestia innego oprogramowania, żeby podać większą moc, inna jest chrakterystyka na trybach, bo są trzy a nie dwa itp. Natomiast mi się wydaje, że różnice mogą być w tych tranzystorach. Przecież jeśli tranzystor daje większą moc, która nie jest to w zakresie jego pracy, to przez takie obciążenie się na pewno bardziej grzeje i może ulec uszkodzeniu. Wydaje mi się, że różnica jeśli jest w hardware, to właśnie inne są tranzystory, no i może wyższe zabezpieczenie. Trzeba by porównać, nawet naocznie, ale nawiązując do: 26 minut temu, gucio napisał: bo w sprzedaży choćby na allegro są informacje o tym że ten nadaje się do pro a inny tylko do m365. Ciężko będze, bo nie wiedząc który jest do PRO a który nie, trzeba zawierzyć sprzedającemu. Może się okazać, że jeśli się nie różnią niczym, to po prostu sprzedający daje wyższą cenę dla wersji niby PRO, tak jak z każdą częścią jest. Do zwykłej taniej,. do PRO - drożej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 Jeśli weźmie się ostatnie wersje m365 i pro to nie ma żadnej różnicy w kontrolerze.Sprawdzone naocznie.Jakby jednak ktoś dłubał i chciał sprawdzić to proszęKontroler m365 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gucio Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 (edited) Dnia 15.09.2019 o 21:14, pixelq napisał: Jeśli weźmie się ostatnie wersje m365 i pro to nie ma żadnej różnicy w kontrolerze. Sprawdzone naocznie. Jakby jednak ktoś dłubał i chciał sprawdzić to proszę Kontroler m365 A taki jest u mnie w m365pro po wymianie w serwisie na pierwszy rzut oka niby takie same ale czy na pewno... Edited October 8, 2019 by mrosi Edycja cytowanej zawartości przekracza możliwości...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 zrób takie zdjęcie jak kolega @pixelq to będzie można cokolwiek porównać. Na razie nie ma jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonick Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 (edited) Cześć mam mały problem, po dodaniu LCD od Ali wgrałem soft DRV 155 pro, ponadto podmieniłem BMS na 115 i zauważyłem że bateria cały czas się ładuje ponad nominalną pojemność, gdy doszła do 7810 mAh mimo 100% dalej się ładowała, spadał tylko prąd ładowania do 400 mA. Macie jakiś pomysł żeby to ogarnąć? Próbowałem z BMS 116 i też to samo. Teraz wgrałem 107 ale jeszcze nie testowałem. Podczas ładowania na telefonie kontroluje poziom naładowania i gdy dojdzie do 100% odłaczam ładowarkę. Nadmieniam, że mam oryginalną baterię 7800mAh. A czy firmware DRV jest odpowiedzialny za ładowanie, jeśli tak to chyba już wiem gdzie popełniłem błąd, wgrałem soft od gościa który zrobił go pod siebie, bo ma większą baterie, w opisie przeróbki napisał "Skoro baterię “mam już jak w wersji pro”" Edited September 19, 2019 by Tonick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Pojemność baterii jest w oprogramowaniu BMSa w DRV jej nie ma. Podejrzewam raczej, iż w oprogramowaniu DRV jest włączona opcja Remove charging mode: Yes - Fixes issue of scooter going into charge mode with an external battery connected in parallel. Czyli delikwent zamontował dodatkową baterię. Tak czy siak jak piszesz BMS świetnie sobie radzi ponieważ poczuł, że bateria jest naładowana i zaczął pobierać minimalny prąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 (edited) U mnie też się ładuje po 100% zwykle do poziomi 7815-7830mAh. Prąd ładowania zawsze jakiś będzie, bo w końcu masz uruchomiony kontroler baterii, płytkę BLE co zużywa energię. Edited September 19, 2019 by cichy45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gravis Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Dotarł wyświetlacz z amalibay. Mam zwykłą M365 z dołożoną baterią. Jaki soft i gdzie powinienem wgrać przed / po dołączeniu wyświetlacza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piciu256 Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 (edited) Dziwna rzecz- mam koła 10", wreszcie się wziąłem za downgrade aby wgrać zmodowany soft. Do rzeczy: ustawiłem prędkość max na 32km/h aby jechać na pewno 30, wcześniej jechałem 30 bez modowania, lecz hulajka myślała że jedzie 26, z wheel multiplier 315, czyli niby tym do 10" jedzie 27 max i myśli że jedzie 31, jak wpisałem wheel multiplier 400 to jedzie te 30km/h ale myśli że jedzie 17 O_o Czyli wychodzi na to że aby mieć poprawny odczyt prędkości i jechać z żądaną prędkością, należy tą prędkość pomnożyć razy 1.17, tylko skąd się wzięło te 17km/h? Edited September 19, 2019 by piciu256 Błąd, potwierdzony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucharek Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 (edited) 1 hour ago, piciu256 said: Dziwna rzecz- mam koła 10", wreszcie się wziąłem za downgrade aby wgrać zmodowany soft. Do rzeczy: ustawiłem prędkość max na 32km/h aby jechać na pewno 30, wcześniej jechałem 30 bez modowania, lecz hulajka myślała że jedzie 26, z wheel multiplier 315, czyli niby tym do 10" jedzie 27 max i myśli że jedzie 31, jak wpisałem wheel multiplier 400 to jedzie te 30km/h ale myśli że jedzie 17 O_o Czyli wychodzi na to że aby mieć poprawny odczyt prędkości i jechać z żądaną prędkością, należy tą prędkość pomnożyć razy 1.17, tylko skąd się wzięło te 17km/h? Hmm... z czysto geometrycznego punktu widzenia stosunek obwodów kół 8.5 i 10 cali to 1.17647. dlatego jako multiplier próbowałbym wpisać 293 aby myślała że jedzie tyle ile rzeczywiście jedzie też jeżdze na 10" i mam w planie grzebanie w sofcie ale jeszcze sie jakoś nie zebrałem . jak już dojdziesz do dobrych cyferek to nie zapomnij sie podzielić edit: i dodam jeszcze że przy mojej wadze (około 120 kg w pełnym rynsztunku) na kołach 10" ledwo dobijam z rzeczywistą (z gps) prędkością do 27km/h, ale tylko jak mam koła dobrze dopompowane (tak z 5-6 bar) . tak więc te oczekiwane 30 km/h to tylko z górki i z wiatrem na 8.5" hulajka była duuuużo żwawsza, ale mniej komfortowa Edited September 19, 2019 by Sucharek Link to comment Share on other sites More sharing options...
piciu256 Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Tak jak wydedukowałem wyżej- wygląda na to że w sofcie wartość mnożnik obrotu koła jest obecna w 2ch miejscach niezależnych od siebie- programu określającego prędkość, oraz programu liczącego prędkość... Jeśli to ma sens lol W każdym razie te 2 równania zdają się mieć odwrotnie zastosowany mnożnik prędkości obrotowej, także ostatecznie przy mnożniku 315 (dającym poprawny odczyt prędkości) aby uzyskać prędkość jazdy ~30km/h wpisałem 37, testy potwierdziły moją tezę- prędkość zczytana z hulajnogi zgadza się idealnie (+-0.5km/h) z prędkością rzeczywistą (GPS) także uważam to za sukces Teraz zasięg pozostały i przebieg powinny się zgadzać z rzeczywistością, co było moim zamiarem. Także mnożnik obrotów trzeba podzielić przez 1.17 a oczekiwaną prędkość maksymalną należy pomnożyć razy 1.17, dla pewności dobrze wyłączyć także ogranicznik do 35km/h, nie sprawdzałem czy miesza, ale myślę że lepiej nie ryzykować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucharek Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Jadąc dzisiaj z pracy do domu wlaczylem gps zeby zobaczyc predkosc. Czasami dobijalo do 25 ale z reguly 23 km/h. I nie chce isc szybciej.Po okolo 6 km bateria 60%. Silnik cieply. Opony i z tylu i z przodu cieple ( w obu cisnienie okolo 3.5 bara). Myslicie ze zmiana mnioznika mocy silnika cos mi poprawi?Chyba czas na diete Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak jak wydedukowałem wyżej- wygląda na to że w sofcie wartość mnożnik obrotu koła jest obecna w 2ch miejscach niezależnych od siebie- programu określającego prędkość, oraz programu liczącego prędkość... Jeśli to ma sens lol W każdym razie te 2 równania zdają się mieć odwrotnie zastosowany mnożnik prędkości obrotowej, także ostatecznie przy mnożniku 315 (dającym poprawny odczyt prędkości) aby uzyskać prędkość jazdy ~30km/h wpisałem 37, testy potwierdziły moją tezę- prędkość zczytana z hulajnogi zgadza się idealnie (+-0.5km/h) z prędkością rzeczywistą (GPS) także uważam to za sukces Teraz zasięg pozostały i przebieg powinny się zgadzać z rzeczywistością, co było moim zamiarem. Także mnożnik obrotów trzeba podzielić przez 1.17 a oczekiwaną prędkość maksymalną należy pomnożyć razy 1.17, dla pewności dobrze wyłączyć także ogranicznik do 35km/h, nie sprawdzałem czy miesza, ale myślę że lepiej nie ryzykować. Czy dobrze kumam, ze powinienem ustawic 315 i 37 jako max?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonick Posted September 20, 2019 Share Posted September 20, 2019 (edited) 22 godziny temu, pixelq napisał: Pojemność baterii jest w oprogramowaniu BMSa w DRV jej nie ma. Podejrzewam raczej, iż w oprogramowaniu DRV jest włączona opcja Remove charging mode: Yes - Fixes issue of scooter going into charge mode with an external battery connected in parallel. Czyli delikwent zamontował dodatkową baterię. Tak czy siak jak piszesz BMS świetnie sobie radzi ponieważ poczuł, że bateria jest naładowana i zaczął pobierać minimalny prąd. Dziękuję Ci bardzo serdecznie za odpowiedź i pomoc. Podmienie DRV i wszystko będzie dobrze, mam nadzieję. Dam znać. Podmieniłem DRV i wszystko wróciło do normy, cykl ładowania kończy się prawidłowo. A czy wiecie może czym się różnią wersje BMS np. 107 od 115? Edited September 20, 2019 by Tonick Testowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
piciu256 Posted September 20, 2019 Share Posted September 20, 2019 Ciepłe opony i ciepły silnik oznaczają tylko i wyłącznie spore obciążenie, możesz zwiększyć moc jak chcesz jechać szybciej, ale to da większe obciążenie silnika. Dobrze kumasz, jak chcesz jechać rzeczywiście 30, to ustawiasz mnożnik 315 wedle ich rekomendacji i prędkość max 37, jeśli mocy wystarczy to te 30 pojedziesz Ja 55 ważę także problemów z tym nie mam, zasięg realny 25km nie po płaskim, z V~ 25km/h (Vmax 30) osobiście ustawiłem moc 600W (mnożnik mocy 42979)- trochę większa niż fabryczna, bez zauważalnego spadku sprawności, ponoć max co ten silnik efektywnie przyjmuje to 800W- powyżej tylko się mocniej grzeje bez większego przyspieszenia. IMHO jeśli zależy na zasięgu, 700W byłoby optymalne dla kogoś komu brakuje mocy. @Sucharek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 20, 2019 Share Posted September 20, 2019 A czy wiecie może czym się różnią wersje BMS np. 107 od 115?Jest już nawet BMS 126W stosunku do 115 poprawiono błędne odczyty termostatów co kończyło się problemami szczególnie z wersja Pro. A na zimę mała modyfikacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stratus Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 (edited) Dnia 7.07.2019 o 15:36, sziva napisał: Zamontowałam dzisiaj błotniki SKS do hulajnogi, uzupełniłam smar w łożyskach w tylnym kole, zamontowałam też nową tarczę, gdyż stara była krzywa. Tak to się prezentuje: Co to za tarcza? Dasz namiary? Edited October 8, 2019 by mrosi Czy edycja cytowanej zawartości sprawia ból...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucharek Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 (edited) On 9/20/2019 at 7:43 AM, piciu256 said: Ciepłe opony i ciepły silnik oznaczają tylko i wyłącznie spore obciążenie, możesz zwiększyć moc jak chcesz jechać szybciej, ale to da większe obciążenie silnika. Dobrze kumasz, jak chcesz jechać rzeczywiście 30, to ustawiasz mnożnik 315 wedle ich rekomendacji i prędkość max 37, jeśli mocy wystarczy to te 30 pojedziesz Ja 55 ważę także problemów z tym nie mam, zasięg realny 25km nie po płaskim, z V~ 25km/h (Vmax 30) osobiście ustawiłem moc 600W (mnożnik mocy 42979)- trochę większa niż fabryczna, bez zauważalnego spadku sprawności, ponoć max co ten silnik efektywnie przyjmuje to 800W- powyżej tylko się mocniej grzeje bez większego przyspieszenia. IMHO jeśli zależy na zasięgu, 700W byłoby optymalne dla kogoś komu brakuje mocy. @Sucharek Potestowałem w weekend. mnożnik 315 ok, predkość zgodna z gps. max predkość 37 nic nie zmienia - jade max 25, a z górki 28. Wsadziłem mojego 14 letniego syna na testy (40 kg ) i tez max pojechał 26km/h na płaskim mnożnik mocy ustawiony na 700W i czuć to wyrażnie (wreszcie dobijam do 25km/h). zużycie baterii około 10% większe niż na oryginalnych ustawianiach. temp silnika taka jak była czyli - ciepły dynamika wróciła prawie jak do oryginału na oponkach 8.5. co ciekawe apka dashbord M356 jako moc zużywaną w czasie jazdy ciągle pokazuje max 550W. edit: tak się jeszcze teraz zastanawiam nad max predkoscia - chyba bład z mojej strony bo nie zdjąłem hard ogranicznika 35km/h Edited September 23, 2019 by Sucharek Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Wczoraj zauważyłem za pojawiły się u mnie lekkie luzy na kierownicy przy kręceniu nią w lewo/prawo. Na liczniku już ponad 300km. I teraz: 1. Czym są one powodowane (którym elementem)? 2. Jak się ich pozbyć? 3. Czy są niebezpieczne, oznaczają możliwość pęknięcia czegoś, awarii? Wersja hulajnogi ze stalowym mechanizmem składania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now