szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

Było o malowaniu opon to ja o innych wizualnych dodatkach tym razem z folii odblaskowej.

Kilka drobnych linii a wygląd się zupełnie zmienił. Oklejanie felg nie było łatwe, struktura ziarnista skutecznie to utrudnia ale primer do folii pomógł i wszystko się trzyma poprawnie.

v2.thumb.jpg.a581fbec7afdf384e55cb023729dc038.jpg   v.thumb.jpg.e6e02f9930a7188dde928ce349b892ef.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Goldi_Cz-wa napisał:

statystycznie częściej łapie się z tyłu  :-P  :-D 

a wam po ile km pękła dętka ?(jeżeli pękła) :)

Edited by bobo123

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

2000 km przód - panowie remontujący tunel pod torami zostawili jakiś metalowy śmieć (skrawki blachy)
Koło 3000 km tył - oryginalna dętka przetarła się na śmierć o druty w oponie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pixelq napisał:

2000 km przód - panowie remontujący tunel pod torami zostawili jakiś metalowy śmieć (skrawki blachy)
Koło 3000 km tył - oryginalna dętka przetarła się na śmierć o druty w oponie.

Jak czesto sprawdzasz cisnienie / dopompowujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Jak czesto sprawdzasz cisnienie / dopompowujesz?

Co tydzień, przeważnie.

Koło 50 psi z moja waga, ciut poniżej 80kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
m365 zwykła z modem na 32km/h (tylko prędkość zwiększona) ładny wynik wyszedł  

32 km/h to raczej mordęga, silnik na 36V będzie się rozpędzał i hamował.

Osiągnięty zasięg to często wiele czynników czyli przypadek.
Udało się raz - jazda z wiatrem w plecy.
8307911c9ff9cffa80047e0b7dba32b7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, pixelq napisał:


32 km/h to raczej mordęga, silnik na 36V będzie się rozpędzał i hamował.

Osiągnięty zasięg to często wiele czynników czyli przypadek.
Udało się raz - jazda z wiatrem w plecy.
8307911c9ff9cffa80047e0b7dba32b7.jpg

wcześniej jak zrobiłem moda na 760w i max prędkość to faktycznie rozpędzał się i hamował,ale mój brat zrobił moda na swojej pro i zwiększył tylko prędkość max i nie było falowań i postanowiłem zrobić to samo i również nie ma żadnych falowań(od 100% do tych 8% i już ponad 100km zrobione i dalszym ciągu bez falowań)

32km/h to chyba jednak nie mordęga :) (bo ja nie mam falowań)

 

ten wynik to chyba jednak nie przypadek bo już parę razy jadąc ta trasą co dzisiaj zrobiłem ponad 30

 

pd:to że zostało ci 60% nie oznacza że zrobisz ponad 2 razy tyle co na zdjęciu :) 

Edited by bobo123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy hulajnoga ma ograniczenie ładowania zbyt dużym prądem?

Próbowałem ładować 160W (ok 3,8A) i mam huśtawkę, ładuje, pika nie ładuje,  ładuje ... i tak w kółko, w sumie doładowuje, ale co chwilę rozłącza i pika, więc boję się, że się zepsuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, pixelq said:

O matko...

Kumulacja :-) piasek na drodze; brak wydzielonego pasa; wyprzedzanie na trzeciego; nie używanie dzwonka; zbyt młody wiek; nie dostosowanie prędkości do zagęszczenia; brak ograniczonego zaufania; beztroskość; okazjonalne korzystanie; brak kasku; jazda w dwie osoby; ściganie się; jazda wzdłuż po przeskoku; pełne bezdętkowe opony. Nie dziwne, że wygląda to jak wygląda. Akurat tam się należy chyba zakaz póki nie wydzielą pasa. Hulajnogi są fajne tylko użytkownicy kur*y

Edited by Kazimiera

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kazimiera napisał:

Kumulacja :-) piasek na drodze; brak wydzielonego pasa; wyprzedzanie na trzeciego; nie używanie dzwonka; zbyt młody wiek; nie dostosowanie prędkości do zagęszczenia; brak ograniczonego zaufania; beztroskość; okazjonalne korzystanie; brak kasku; jazda w dwie osoby; ściganie się; jazda wzdłuż po przeskoku; pełne bezdętkowe opony. Nie dziwne, że wygląda to jak wygląda. Akurat tam się należy chyba zakaz póki nie wydzielą pasa. Hulajnogi są fajne tylko użytkownicy kur*y

Kompletna beztroska i zero wyobraźni w większości wypadków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heja

kupiłem oponkę Kenda 54-152 i za Chiny Ludowe nie mogę jej poprawnie założyć. TZN wchodzi na felgę, ale przy pompowaniu nie wchodzi na wewnętrzny profil jakby była pop prostu za mała średnica wewnętrzna opony. nic nie daje obracanie, pociąganie ani żadne inne zabiegi.... tak 3/4 opony jest poprawnie a pozostała część nie dochodzi do rantu.

i dodam że jest to już 2 opona, poprzednią próbowałem 47-152 (10x1.75) i było to samo 

Macie jakiś patent na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Z porad pana z Ukrainy... tłumaczenie automatyczne
„10 "Deli Tire SA-259 10x2,0 54-152 mm

Zaleca się instalację z tradycyjnym olejowaniem (mydło, silikon, WD-40 itp.).

W porównaniu do klasycznych opon, Wanda P1237 (średnica lądowania 156 mm) ma grubszy bieżnik oraz nieco lepsze osiągi i żywotność, ale dla dokładnego montażu zaleca się wstępne obręcz obręczy talkiem, silikonem w sprayu itp., A następnie pompowanie opony do 4-5 barów. (bar), a następnie obniżyć do pożądanego ciśnienia.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostrzeżenie!!!

Uwaliłem w swojej hulajce m365 pro silnik i sterownik zjeżdżając z ostrej góry (Gubałówka) ok 35 km/h kers ustawiony na max po odpuszczeniu manetki hamowanie silnikiem dziwne buczenie dochodzące z silnika i po ptokach, silnik i sterownik upalone. Tak więc ostrzegam nie róbcie ostrych zjazdów bo może was spotkać to samo.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, gucio said:

Ostrzeżenie!!!

Uwaliłem w swojej hulajce m365 pro silnik i sterownik zjeżdżając z ostrej góry (Gubałówka) ok 35 km/h kers ustawiony na max po odpuszczeniu manetki hamowanie silnikiem dziwne buczenie dochodzące z silnika i po ptokach, silnik i sterownik upalone. Tak więc ostrzegam nie róbcie ostrych zjazdów bo może was spotkać to samo.

Takie ostrzeżenia zasługują na osobny topic, a nie tutaj w gąszczu postów. W ogóle ten topik to jakaś patologia - mikroblog, którego wiedza nie jest zarządzana jak powinna. Może by tak spróbować "przepisać" ten topic (poprzenosić posty ludzi), wkładając pojawiające się wątki w odpowiednie nowe topiki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

@gucio niezależnie od wersji pro/m365 ustawianie kers na max spali kontroler przy zjeździe ze sporej górki.

tak dokładnie to poszły z dymem tranzystory a i często ścieżki na płytce nie wytrzymują.

@mariusz13 z oryginalnym zaciskiem - nie

@Kazimiera Administrator forum akceptuje taki stan rzeczy.

 

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry wszystkim, zakupiłem dzisiaj M365 Pro i mam pytanie, czy to normalne, że podczas kręcenia kierownicą w miejscu czuć minimalny opór/tarcie/przeskoki? Nie jest to wina opony, bo czuć to również przy podniesionym przodzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Potrzebny adapter?Jak  założyć żeby działało?Podkładki pod zacisk ,żeby był wyżej na osią?

Tak, trzeba podnieść zacisk... albo zaszaleć na całego
Dzień dobry wszystkim, zakupiłem dzisiaj M365 Pro i mam pytanie, czy to normalne, że podczas kręcenia kierownicą w miejscu czuć minimalny opór/tarcie/przeskoki? Nie jest to wina opony, bo czuć to również przy podniesionym przodzie. 

Nie jest to normalne.
Za mocno się komuś w fabryce skręciło.

Złóż kierownice, na dole będzie śruba... poluzuj ja odrobinkę.
Śruba jest mniej więcej tu
48de014c82754301409bffbe8a9032f1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, faktycznie, śruba była mocno odkręcona, wystarczyło minimalnie poluzować i jest ok :-)

@edit: Mógłby mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jak napompować koła używając wężyka z zestawu? Mam nożną pompkę samochodową, jak napompuje do 50psi z tyłu, to przy odkręcaniu wężyka mocno ucieka powietrze i w kole zostaje 30-35psi :( Męczę się już od pół godziny...

Edited by zgodusiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zgodusiek napisał:

Dzięki, faktycznie, śruba była mocno odkręcona, wystarczyło minimalnie poluzować i jest ok :-)

@edit: Mógłby mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jak napompować koła używając wężyka z zestawu? Mam nożną pompkę samochodową, jak napompuje do 50psi z tyłu, to przy odkręcaniu wężyka mocno ucieka powietrze i w kole zostaje 30-35psi :( Męczę się już od pół godziny...

Zgiąć wężyk w pół i odkręcić. Podjechać do dekathlona i kupić wężyk z zaworkiem ~9,90zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zgodusiek napisał:

Dzięki, faktycznie, śruba była mocno odkręcona, wystarczyło minimalnie poluzować i jest ok :-)

@edit: Mógłby mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jak napompować koła używając wężyka z zestawu? Mam nożną pompkę samochodową, jak napompuje do 50psi z tyłu, to przy odkręcaniu wężyka mocno ucieka powietrze i w kole zostaje 30-35psi :( Męczę się już od pół godziny...

wyrzuć ten wężyk :)  kup sobie coś takiego w samochodowym sklepie

przedluzka-do-pompowania_7280.thumb.jpg.4560625922f3ab2a3088a3fb23a3ac13.jpg

Nazywa się to "przedłużka do pompowania kół bliźniaczych" koszt ok 10 - 15 pln ,  wężyk ma na końcu zawór więc po odłączeniu pompki / kompresora powietrze nie ucieka. Przy odrobinie wprawy odkręcisz go później tak że nic nie ucieknie, żeby było jeszcze łatwiej - końcówkę którą nakręca się na wentyl owiń taśmą izolacyjną tak by była na sztywno z wężykie m- wówczas kilkoma szybkimi ruchami odkręcisz trzymając za wężyk a nie końcówkę

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ta co Pixel dodal w ostatnim linku, sprawuje sie bardzo dobrze i nigdy nie mialem problemu z wkrecaniem, pompowaniem czy odkręcaniem jej z kola :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, qubap napisał:

Zgiąć wężyk w pół i odkręcić. Podjechać do dekathlona i kupić wężyk z zaworkiem ~9,90zł.

Dobry patent z tym zginaniem, choć i tak schodzi sporo powietrza, muszę chyba trochę poćwiczyć szybkie odkręcanie  :roll:  Niestety oba decathlony mam na drugim końcu miasta, pojechanie tam to minimum 2-3 godziny z życia, autobus jeździ co godzinę, poza tym według strony w obu nie ma takiego wężyka.

7 godzin temu, Leszek1983 napisał:

wyrzuć ten wężyk :)  kup sobie coś takiego w samochodowym sklepie

przedluzka-do-pompowania_7280.thumb.jpg.4560625922f3ab2a3088a3fb23a3ac13.jpg

Nazywa się to "przedłużka do pompowania kół bliźniaczych" koszt ok 10 - 15 pln ,  wężyk ma na końcu zawór więc po odłączeniu pompki / kompresora powietrze nie ucieka. Przy odrobinie wprawy odkręcisz go później tak że nic nie ucieknie, żeby było jeszcze łatwiej - końcówkę którą nakręca się na wentyl owiń taśmą izolacyjną tak by była na sztywno z wężykie m- wówczas kilkoma szybkimi ruchami odkręcisz trzymając za wężyk a nie końcówkę

 

 

 

 

Byłem w 4 sklepach samochodowych i 2 rowerowych i nigdzie nie mieli ani wężyka, ani przejściówki kątowej :(  Na chwilę obecną napompowałem do 6 barów i przy odkręcaniu schodzi do około 4, zrobiłem pierwszą jazdę 10 minut i wydaje mi się ok, mam dość nierówny chodnik i przy większym ciśnieniu będzie chyba za twardo.

Na allegro znalazłem taki wężyk https://allegro.pl/oferta/przedluzka-do-pompowania-kol-zbrojona-180-mm-oplot-5393707137?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=M2ExZjkzYTktNzFlMS00NTE4LWI3NWMtNzgzY2U1YjczYjFjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b08f7c56-9be5-4bf9-9e63-15a97144f8a8 oraz taką końcówkę https://allegro.pl/oferta/przedluzka-katowa-90-stopni-do-pompowania-kol-opon-8353617995?fromVariant=8353975990. Która będzie lepsza? Czy zamówić obie?

Mam jeszcze kilka pytań, nie miałem wcześniej styczności z elektrycznymi jeździkami, jaki dźwięk powinien wydawać silnik podczas jazdy? U mnie jest wysoki i trochę piszczący, nie wiem czy tak powinno być, a wolę się upewnić  :)  Jaka apka będzie najlepsza? Może być płatna. M365 Tools jest ok? Czy zaczep do błotnika jest konieczny, kiedy fabrycznie jest zamontowana blaszka osłaniająca kabel od tylnego światła? Wydaje mi się, że błotnik nie lata aż tak mocno na boki, jak pokazują na filmikach. Jeszcze jedno pytanie na koniec, czy robić upgrade oprogramowania przez aplikację mi home? Czy zostawić jak jest? Mam wersję 1.6.1.

 

Ogólnie pierwsze wrażenia z jazdy pozytywne, sprawdziłem na razie tryb Eco i Drive, w trybie Drive kierownicę wyrywa przy odkręceniu manetki, aż strach włączać tryb Sport :D Odniosłem też wrażenie, że część osób nie była zadowolona z mojej obecności na chodniku, mimo wolnej jazdy, jakaś dziewczyna była tak zajęta gadkowaniem przez telefon, że wlazła mi pod koła, a jedna babka nawet powiedziała co sądzi o hulajnogach, jak stałem na światłach ;) 

 

@pixelq dzisiaj kupiłem w Netto na wyprzedaży za 12zł pompkę rowerową stojącą, łatwiej się pompuje niż samochodową, ale niestety ma taką samą, podwójną końcówkę, na razie zamówię przejściówkę, ale może później pomyślę na Twoją propozycją ;) 

Edited by zgodusiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym wypadku nie widziałem takiej potrzeby, dziewczyna stała po lewej stronie chodnika i nagle ruszyła na środek, nawet nie przypuszczałem, że taki manewr wykona, a raczej nie chcę przez całą drogę dzwonkiem dzwonić :D Inna sprawa, że mieszkam w centrum i nie widzę możliwości jechać szybciej, niż 10km/h przy większym ruchu na chodniku, więc nie było problemu z wyhamowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
 
Mam jeszcze kilka pytań, nie miałem wcześniej styczności z elektrycznymi jeździkami, jaki dźwięk powinien wydawać silnik podczas jazdy? U mnie jest wysoki i trochę piszczący, nie wiem czy tak powinno być, a wolę się upewnić 

Jak nie przypomina to skrzypienia zawiasów to jest ok.

 
Jaka apka będzie najlepsza? Może być płatna. M365 Tools jest ok? 

M365 tools jest git.

 
Czy zaczep do błotnika jest konieczny, kiedy fabrycznie jest zamontowana blaszka osłaniająca kabel od tylnego światła? Wydaje mi się, że błotnik nie lata aż tak mocno na boki, jak pokazują na filmikach.

Podpórka błotnika... jestem na tak.
Błotnik wibruje i pęka w okolicy mocowania do podestu.
Czasami tez w pęknięciu może pomoc kolega bo często myślą że, hamuje się naciskając nogą na błotnik.

 
Jeszcze jedno pytanie na koniec, czy robić upgrade oprogramowania przez aplikację mi home? Czy zostawić jak jest? Mam wersję 1.6.1.

Odinstaluj aplikacje mi home żeby Cię nie korciło aktualizować.
Pewnie niedługo pomyślisz o dłubania w oprogramowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim, na allegro zamówiłem wężyk i końcówkę 90', na razie trzymam na ~40 psi, mam duże, poprzeczne płyty na chodniku, które mocno wystają, już teraz jest twardo jak po tym jadę. Wspornik błotnika też zamówię, jeszcze tylko się zastanawiam, czy zamawiać ten zwykły plastikowy, czy za 70zł metalowy, będzie taki trochę tuning :D https://allegro.pl/oferta/nierdzewny-wspornik-blotnika-xiaomi-mijia-m365-pro-8152125247 

Mam jeszcze jedno pytanko, jak tak patrzę stojąc na hulajnodze, to odnoszę wrażenie, że kierownica jest obrócona w prawo 1-2mm, lampka nie jest idealnie w linii prostej w stosunku do koła, problem jest taki, że nie mogę kierownicy wyprostować, po odkręceniu 2 śrub z lewej strony i jeszcze tej środkowej obecne ustawienie jest maksymalnie w lewo, już bardziej dać nie mogę, w prawo natomiast mogę obrócić sporo. Muszę zdjąć kolumnę kierownicy żeby dało się to ustawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, zgodusiek napisał:

Dzięki wszystkim, na allegro zamówiłem wężyk i końcówkę 90', na razie trzymam na ~40 psi, mam duże, poprzeczne płyty na chodniku, które mocno wystają, już teraz jest twardo jak po tym jadę. Wspornik błotnika też zamówię, jeszcze tylko się zastanawiam, czy zamawiać ten zwykły plastikowy, czy za 70zł metalowy, będzie taki trochę tuning :D https://allegro.pl/oferta/nierdzewny-wspornik-blotnika-xiaomi-mijia-m365-pro-8152125247 

Mam jeszcze jedno pytanko, jak tak patrzę stojąc na hulajnodze, to odnoszę wrażenie, że kierownica jest obrócona w prawo 1-2mm, lampka nie jest idealnie w linii prostej w stosunku do koła, problem jest taki, że nie mogę kierownicy wyprostować, po odkręceniu 2 śrub z lewej strony i jeszcze tej środkowej obecne ustawienie jest maksymalnie w lewo, już bardziej dać nie mogę, w prawo natomiast mogę obrócić sporo. Muszę zdjąć kolumnę kierownicy żeby dało się to ustawić?

Miałem ten plastikowy i popękał po 200km ... może miałem pecha ... kupiłem ten metalowy za 7 dyszek i póki co spokój 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now